Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:59

Mirranda schreef:
Ik zal BVNL of FVD gaan stemmen. De kartelpartijen zijn namelijk bezig NL helemaal af te breken op alle fronten en dat moet echt stoppen.

Lijkt mij een prima reden om niet fvd te stemmen...
Citaat:
Twijfel je, of wil je daadwerkelijk zien hoe partijen over bepaalde zaken beslissen, kijk dan het stemgedrag op moties in de kamer. Daar zie je dus het ware gezicht van de betreffende politici/partijen.

Klopt.
Anti boer, pro oorlog, anti democratie, anti Oekraïne, pro Rusland - praat mij maar niet van de deugden van fvd.

Citaat:
Veel stemwijsheid vandaag allemaal

Mars

Re: Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:08

FVD stemmen als vrouw zijnde is het domste dat je kunt doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:13

Nietsmar schreef:
En ik lees dingen als dat er minder vlees gegeten moet worden. Zo lang er vraag is, zal er aanbod zijn. Als je hier boeren weg gaat kopen, verschijnen er in China of verweggistan weer één meer. Google maar even op China en varkensflats. Het dierenwelzijn is hier zoveel beter dan waar dan ook. Uitkopen van boeren hier betekent alleen maar dat dieren verplaatst gaan worden naar een land waar het welzijn slechter is.

Maar het is dus helemaal niet waar dat het dierenwelzijn hier beter is. Neem Straathof even als voorbeeld; in Duitsland krijgt hij een volledig verbod op het houden van dieren, en hier in Nederland kan hij vrolijk weer verder gaan met zijn varkensflats, met ook nog eens een grote stalbrand met veel dode dieren tot gevolg. De regels zijn in Nederland veel te slap.
En dan zijn er ook nog partijen die bv tegen cameratoezicht in slachthuizen zijn..

En al die dieren in kleine stallen/hokjes, omdat we niet genoeg grond hebben om alle dieren buiten te laten lopen? Zet die dieren in landen met meer ruimte, met uitloop naar buiten, waar ze wél natuurlijk gedrag kunnen vertonen.
Nee, Nederland loopt zeker niet voorop qua dierenwelzijn.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 15-03-23 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:14

Mars schreef:
FVD stemmen als vrouw zijnde is het domste dat je kunt doen.

Citaat:
en maken feministen elke vrouw gek.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:18

Echwel schreef:

Hahaha wat slecht :')

Kan ook niet begrijpen dat iemand na de afgelopen 2 jaar nog op fvd stemt (maar daarvoor ook al niet trouwens). Totaal geradicaliseerd.
Je moet wel diep in de rabbithole zijn gekropen om daar nog op te willen stemmen..

Bvnl ook niet. Enige reden dat deze man daar zit is voor zijn eigen portemonnee.
Deze zegt wel genoeg;
Afbeelding

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:19

Ik begrijp FVD stemmers écht niet, maar ik denk niet dat dit een topic is om mensen te willen overtuigen dat hun stem niet daarheen zou moeten gaan?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:21

Hier 2x CDA, als ik de beide kieswijzers in vul kom ik voor de ene direct bij het CDA uit en staat bij de andere BBB er net boven maar daarbij heb ik een aantal punten meer moeite mee dan het CDA.

Ik ben heel benieuwd hoe de BBB het gaat doen in de 1e kamer, van niets naar een zelf of 8 geloof ik in de peilingen op dit moment provinciaal. Grote ommezwaai in NL. Hebben we vaker gezien met nieuwe partijen en in tijden van roep naar verandering/crisis.
Ben altijd erg benieuwd wat er dan uiteindelijk van terecht komt als we een paar jaar verder zijn.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:22

Chubby schreef:
Ik begrijp FVD stemmers écht niet, maar ik denk niet dat dit een topic is om mensen te willen overtuigen dat hun stem niet daarheen zou moeten gaan?

Daar zat ik ook over te denken, maar zie ook anderen in het topic mensen de maat nemen over het stemmen op bijvoorbeeld pvdd, dus dacht dat het wel kon.
Plus, fvd stemmers een klein beetje kennende gaan ze er toch wel op stemmen, ongeacht welke valide argumenten iedereen aandraagt om het niet te doen.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:23

Ontzettend bedankt voor degenen die hun mening over de PvdD verhelderd hebben. Bij mij kwam uit de waterschappen-kieswijzer PvdD en een aantal partijen die ik niet kende, en ik dacht — PvdD ken ik, laten we dat doen. Maar nu ik jullie bijdragen zo lees ga ik mijn stem straks anders uitbrengen.

Bedankt!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:24

Waterschappen CU/SGP. Door middel van kieswijzer gedaan

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:29

Zolang er geen groen rechtse partij opstaat zal het schipperen blijven hier.. waterschap wordt water natuurlijk, provincie ben ik nog niet helemaal uit, het groen weegt dit keer echter zwaarder dus geen VVD en alles rechts ervan..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:33

Tja, dat geheugen van Mark Rutte, hè...

Ik weet nog drommels goed dat hij ooit beweerde 'dat de vvd eigenlijk groen rechts moest heten.
(En als ik grof ben zeg ik dat ik wel snap waarom hij deze uitspraak vergeten is/ er niets meer van wil weten....)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:35

Ik stem links en op een vrouw **\O/** Zin in!!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:39

lies schreef:
Kan ook niet begrijpen dat iemand na de afgelopen 2 jaar nog op fvd stemt (maar daarvoor ook al niet trouwens). Totaal geradicaliseerd.
Je moet wel diep in de rabbithole zijn gekropen om daar nog op te willen stemmen..

Mensen die zulke uitspraken doen over andere mensen zijn anders ook niet bepaald goed gemanierd :D

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:44

Cioccolato schreef:
lies schreef:

Mensen die zulke uitspraken doen over andere mensen zijn anders ook niet bepaald goed gemanierd :D

Liever ongemanierd, dan totaal losgeslagen van de werkelijkheid..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:54

Thierry zijn blik op vrouwen... Vandaar mijn opmerking: als vrouw ben je niet slim bezig om hierop te stemmen. Eigen glazen ingooien.

Citaat:
Het is normaal voor een vrouw om een beetje linksig te zijn. Dan ontmoet ze een man die gewoon rechts is, en dan zegt ze: “Ja, die heeft ook wel gelijk.” In mijn ervaring.”Eerst krijg je wat linkse praatjes en dan zeg jij hoe het echt zit en dan zegt ze nou okay dat is ook wel waar…”

Citaat:
Omdat we in een tijd leven waarin we vrouwen respecteren en niets tegen hun zin doen, weten we niet meer hoe we moeten flirten. Als een vrouw “nee” zegt moet je niet denken “O, ze wil het niet”, dan moet je zeggen: “Schatje, we gaan nog even wat drinken.” Gewoon nog even aandringen… .’

Citaat:
Ik weet wel dat vrouwen over het algemeen minder excelleren in een heleboel beroepen en minder ambitie hebben. Vaak ook meer interesse hebben in gewoon meer familieachtige dingen enzo

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:59

Nietsmar schreef:
Ik wil er geen discussie topic van maken, maar hoop wel dat een ieder die PvdD stemt beseft dat je dan voor de OVP stemt, voor de wolf en tegen (delen van) paardensport.

Nounounou...
Voor de OVP? Dat is een fascinerende Serengeti. Een groot deel van de problemen komt door Henk Bleker, CDA. Met het schrappen van de corridor naar de Veluwe.
Stem dus liever geen CDA en schuif het niet af op de PvdD.

"Voor de wolf"?
Is die eigenhandig door Marianne Thieme geïmporteerd ofzoiets...???
Die aanwezigheid is gebaseerd op internationale afspraken, ouder dan de hele PvdD.
Accoord, wat nu te doen is wel een dingetje, hier in Drenthe met doortrekkende wolven...

En paardesport? Daar valt heel veel aan te verbeteren.
Dierenwelzijn op een manege waar ruiters niet leren zitten, en 'kilometers moeten maken' mbt doorzitten op een sterrenkijker.

Tot zover de moeilijke punten.

De goede punten zijn dat men de vinger op de zere plek legt: dieren zijn de klos van ongebreidelde 'groei' en economisch (wan) beleid.
En dat gebeurt binnen een systeem waarbij mensen vergeten dat we om precies te zijn 1 planeet hebben maar velen een leefstijl hebben waar zo'n drie planeten voor nodig zijn.

En zeur me niet aan de kop van 'als wij stoppen met bio-industrie gaat het in China gewoon verder.
Zal best wel.
Wat China doet is geen enkel argument om het zelf slecht te doen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:13

Er zijn zoveel meer onderwerpen belangrijker in ons land dan het wanbeheer op OVP en de situatie met de wolf. Die kwesties zijn imo te klein omheen degelijke partij als PvdD af te wijzen.
Ik denk zelfs dat dit de enige partij is die écht wat voor veehouders in dit land kan betekenen.

Heel anders dan de door agri-fabrikanten gemanipuleerde BBB.

4 jaren geleden was volgens velen de "tegen-stem" FvD. Tjonge jonge wat hebben we daar veel aan gehad (not). Die FvD'ers blinken vooral uit in afwezigheid, maar niet onbetaald.

Ik vrees dat BBB ook vrij snel zal imploderen. Gebrek aan ervaring, gebrek aan kennis en beloftes gemaakt die kwa wetgeving en in EU verband niet mogelijk zullen blijken. Tja... en dan zit de rest van het land weer met de gebakken peren.

We gaan als land hele zware jaren tegemoet. Ik ben benieuwd hoe sympathiek we het boerengeluid over 4 jaar nog vinden. Waarschijnlijk niet meer zo. Net zoals we nu collectief onze neus ophalen voor het gezwam van FvD.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:23

Ik stem BBB omdat ik het gevoel heb dat ik geen andere keus heb met ons melkveebedrijf. Maar eigenlijk hoop ik vooral op grote verliezen binnen de VVD omdat ik het niet acceptabel vind dat er geen consequenties zitten aan zulke mega blunders. Maar daar zal een groot deel van Nederland toch wel weer op stemmen..

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:25

lies schreef:

Tsja, ik snap ook niet dat er nog mensen zijn die in de toneelstukken van Rutte, Kaag & co trappen, maar blijkbaar zijn die er ook nog steeds..

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:28

Nietsmar schreef:
Ik wil er geen discussie topic van maken, maar hoop wel dat een ieder die PvdD stemt beseft dat je dan voor de OVP stemt, voor de wolf en tegen (delen van) paardensport.

En ik lees dingen als dat er minder vlees gegeten moet worden. Zo lang er vraag is, zal er aanbod zijn. Als je hier boeren weg gaat kopen, verschijnen er in China of verweggistan weer één meer. Google maar even op China en varkensflats. Het dierenwelzijn is hier zoveel beter dan waar dan ook. Uitkopen van boeren hier betekent alleen maar dat dieren verplaatst gaan worden naar een land waar het welzijn slechter is.

Natuurlijk weet ik dat. Daarom stem ik ook PvdD.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:28

Dees heeft daar een heel belangrijk punt. Het is heel makkelijk om vanalles te roepen áls je niet in de positie zit om actie te nemen. BBB roept nu wel erg makkelijk over moeilijke vraagstukken. En natuurlijk legt mevr vd Plasse de vinger op de zere plek. Alleen zal ook zij niet kunnen waarmaken wat ze nu roept. En dat is jammer, want dat gaat tegen haar en haar (hopelijk) goede intenties werken. Hopelijk wordt het niet de zoveelste partij die uiteenvalt door allerlei interne ruzies en zitten we niet daarna weer met een boel splinterpartijtjes.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:43

Maar hey, wie weet gaat BBB ons nog wel verrassen in de toekomst!
De gevestigde orde gaat dat zeker niet doen! En die Kaag :r

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 11:43

Daar zit ook vaak mijn twijfel. Ben absoluut voor vernieuwing en een ander geluid, maar heb er geen vertrouwen in dat er nou echt heel veel gaat veranderen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:43

Texas02 schreef:
lies schreef:

Tsja, ik snap ook niet dat er nog mensen zijn die in de toneelstukken van Rutte, Kaag & co trappen, maar blijkbaar zijn die er ook nog steeds..

Dat je nog VVD kunt stemmen na al die schandalen gaat er bij mij inderdaad ook niet in. Dan heb ik een beeld van mensen die het veel te goed hebben en het zich niet interesseert hoe het met een ander gaat.

Maar een Pvdd die vervolgens dieren laat verhongeren kan ik ook niet plaatsen.