Ik ga niet stemmen. Nog meer mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:49

8nnemiek schreef:
"Weet je dat er door de landelijke overheid een energietransitie wordt doorgedrukt, om de aarde te redden?
Daarom moet de provincie hier de rem op zetten."
Vooral niet proberen om de aarde te redden :')

Ik moest hier ook zo om lachen haha. Als ik hun PR-manager was - god helpe me - zou ik toch dat stukje 'om de aarde te redden' even weghalen denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:57

"Alleen gekwalificeerde ambtenaren." Als één van deze mensen hun middelbare schooldiploma gehaald heeft, ben ik de Messias, wat een dom gezwets. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:57

Wij vrouwen hebben het geluk in een Westers land te wonen en in een democratie.
Wij hebben stemrecht en wordt dit niet ontnomen zoals in landen als Afghanistan en Iran.
Ik maak dus gebruik van mijn stemrecht.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:58

anjali schreef:
Berdien schreef:
Nou, ik heb een paar stemwijzers/kieswijzers/hulpmiddelen in gevuld en ik weet wel waar ik níet op ga stemmen..

https://www.jezusleeft.nl/provinciale-verkiezingen/
-O- :=

Waterschap is al helder, daar was ik vrij snel uit.

Ik kende het programma van deze partij niet, maar ze hebben toch veel hele goede punten. Ik vraag me alleen af waarom wierook in gebedshuizen verboden zou moeten worden?? En het verbieden van Carnaval wijst niet op een R.K. achtergrond .

Omdat wierook net zo slecht is als een sigaret, dus met de heisa die er om roken is geweest is het vreemd dat wierook nog zonder problemen mag.

Even door twee lijstjes met programmapunten heen gelopen en als ik het zo lees is het heel veel blabla. "Nederland moet uit de EU want de staatsschuld stijgt", leuk, maar daar gaat de provincie niet over (los van dat het economisch een dramatische beslissing zou zijn). "Geen aparte woonwijken om discriminatie te voorkomen", gaat niet werken omdat je niet af kan dwingen wie welk huis koopt. "Ouderen niet naar bejaardentehuizen maar gezinnen ondersteunen om voor ze te kunnen zorgen", leuk, maar als ik naar m'n oma kijk (sinds kort het huis uit met dementie) zou daar 24/7 zorg nodig zijn, dat trekken de meeste gezinnen simpelweg niet. Verder nog de nodige religieus ingegeven punten (verbieden van abortus, verbieden van drugs, verbieden van prostitutie, financieel ondersteunen van gezinnen met eenverdieners), en veel geld uitgeven én belastingen verlagen. Hoop dat ze in die boerderij een flinke geldboom hebben staan :x

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:15

8nnemiek schreef:
"Weet je dat er door de landelijke overheid een energietransitie wordt doorgedrukt, om de aarde te redden?
Daarom moet de provincie hier de rem op zetten."
Vooral niet proberen om de aarde te redden :')

Uiteraard niet, daar zorgt God voor. Of niet, en dan is het Gods straf in de vorm van een nieuwe zondvloed.

En bovendien, "je bent op aarde om in het hiernamaals gelukkig te zijn" (citaat Wim Sonneveld trouwens aka Frater Fernantius), dus hoe sneller je daar bent hoe beter. :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:16

en met z'n allen een huisje in de natuur, blijft er ook geen natuur meer over.

anjali

Re: Ik ga niet stemmen. Nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:22

Laten degenen hier die het allemaal veel beter weten dan maar WEL gaan stemmen want dat is de enige manier om tenminste iets te vertellen te hebben. Of richt een eigen veel betere partij op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:33

T zijn inderdaad wel reacties die een dialoog openhouden :j
Of nou ja, misschien wil men die dialoog helemaal niet, maar goed Nederland is nog steeds een land waarin je mag zeggen wat je vind/denkt en mag geloven wat je wil, wat een ander daar ook van meent te moeten vinden, dacht ik? :)

Ik denk dat geloof voor veel mensen dingen een stuk eenvoudiger maakt, al is het alleen al wanneer er iets gekozen moet worden :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:34

anjali schreef:
Of richt een eigen veel betere partij op.

Laten we dat nou maar niet doen. Er zijn er al veel te veel.

Daar mag wel eens een hogere drempel voor komen. Iedereen die iets ergens van vindt kan in een vloek en een zucht een partij oprichten. Alsjeblieft zeg...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:35

De landen waar geen stemrecht is of verkiezingen worden gemanipuleerd, zijn landen zonder naleving van mensenrechten, zeker voor vrouwen, andersdenkenden, lhbtiq, armen, etc.
Dus, weet welk signaal je afgeeft door niet te stemmen. Ja, stemmen doet er toe.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:37

Cer schreef:
T zijn inderdaad wel reacties die een dialoog openhouden :j
Of nou ja, misschien wil men die dialoog helemaal niet, maar goed Nederland is nog steeds een land waarin je mag zeggen wat je vind/denkt en mag geloven wat je wil, wat een ander daar ook van meent te moeten vinden, dacht ik? :)

Ik denk dat geloof voor veel mensen dingen een stuk eenvoudiger maakt, al is het alleen al wanneer er iets gekozen moet worden :)

Mag zeker, en daarom mag ook iedere gek een partij oprichten. Maar je hoeft dan ook weer niet iedere gek serieus te nemen, en een gekkie is deze man hoor, los van eventueel geloof.

En onschuldig, zoals je hier ziet, is het dan ook weer niet helemaal ;) Zéker als je in één van de groepen valt die volgens dit heerschap verboten moet worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:50

BaileyMix schreef:
En onschuldig, zoals je hier ziet, is het dan ook weer niet helemaal ;) Zéker als je in één van de groepen valt die volgens dit heerschap verboten moet worden.

Ik zeg niet dat het onschuldig is he.. laten we daar duidelijk over zijn :)

Maar ik vraag me af of je een dialoog openhoudt als je mensen die aangeven iets 'interessant' te vinden, een beetje in de gekke hoek zet?
Maar nogmaals, misschien wil men die dialoog niet, dat kan

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:54

IngeK schreef:
Volksvertegenwoordiger zijn is echt poedersuiker. Lange dagen, doodsaaie dossiers, altijd gezeik van 'de kiezer', tot diep in de nacht vergaderen, etc. Dat ga je echt niet voor je plezier of voor een beetje vergoeding doen. Dus wees blij dat er überhaupt nog mensen zijn die het maatschappelijke belang willen dienen om in al die dossier te duiken en neem je democratische verantwoordelijkheid om je eens in de zoveel jaar een paar uurtjes in te lezen, dan nemen zij weer dag in dag uit dat rotwerk voor hun rekening uit jouw naam.

Amen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:14

BaileyMix schreef:
Dorine, die kandidatenlijsten staan ook gewoon online hè...

Ik moest toch nog naar de gemeente om m’n rijbewijs te verlengen dus ben nu even bezig om zo’n kiezerspas te proberen te regelen. Maar volgens mij kun je daarmee niet eens in alle steden in je provincie stemmen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:39

Dorine92 schreef:
BaileyMix schreef:
Dorine, die kandidatenlijsten staan ook gewoon online hè...

Ik moest toch nog naar de gemeente om m’n rijbewijs te verlengen dus ben nu even bezig om zo’n kiezerspas te proberen te regelen. Maar volgens mij kun je daarmee niet eens in alle steden in je provincie stemmen

Kiezerspas is in het hele stemgebied (in dit geval dus de provincie voor de provinciale staten en het waterschap voor de waterschapsverkiezing) geldig. Betekent wel dat je beperkt kan zijn als je voor beiden wilt stemmen, omdat waterschapsgrenzen en provinciegrenzen niet gelijk lopen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:11

Nou weet op wie ik ga stemmen en weet ook al waar. Hier beneden in de flat makkelijker kan niet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:20

Exitium schreef:
Dorine92 schreef:

Kiezerspas is in het hele stemgebied (in dit geval dus de provincie voor de provinciale staten en het waterschap voor de waterschapsverkiezing) geldig. Betekent wel dat je beperkt kan zijn als je voor beiden wilt stemmen, omdat waterschapsgrenzen en provinciegrenzen niet gelijk lopen.

Klopt, ik kan wel in Amsterdam stemmen voor beide, maar in Amstelveen maar voor eentje
Maargoed, ik kan nu in ieder geval stemmen. Nu nog bedenken op wie

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:27

IlonavL schreef:
Ik heb ook jaren niet gestemd voor deze verkiezingen (wel voor de tweede kamer altijd). Het interesseerde me niet echt, 'ver van mijn bed show', geen zin om de standpunten door te nemen. Maarja met het ouder worden komen bepaalde onderwerpen ineens wel dichtbij en merk je daar (persoonlijk) de gevolgen van dus daarom ga ik stemmen. Dat klinkt super egoïstisch, maarja; is dat niet wat iedereen uiteindelijk doet in het leven, voor zichzelf kiezen? Als het je raakt, dan krijgt het prioriteit en dan ben ik blij dat er zoiets bestaat als stemrecht.

Veel mensen wel maar niet iedereen. Ik niet, bijvoorbeeld en ik ken er meer.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:31

Politiek boeit mij ook niet. Het enige wat ik hoop is dat Rutte een keer ophoepelt. Daarom stem ik toch maar wel weer...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:34

Dorine92 schreef:
Exitium schreef:

Klopt, ik kan wel in Amsterdam stemmen voor beide, maar in Amstelveen maar voor eentje
Maargoed, ik kan nu in ieder geval stemmen. Nu nog bedenken op wie

Klopt, dat maakt het wat onhandig in dit geval. Ik woon in Gelderland, maar mijn waterschap beslaat gebieden in Gelderland, Noord-Brabant, Zuid-Holland en volgens mij zelfs een stukje Utrecht, dus ik zou in drie andere provincies voor het waterschap kunnen stemmen maar niet voor de provinciale verkiezingen, en ik zou in Gelderland afhankelijk van waar ik stem weer niet voor het waterschap kunnen stemmen (er zijn vier waterschappen actief in Gelderland). Maakt het er niet makkelijker op :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:40

:roll: :))

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:04

Hier ook nog nooit gestemd.
Volg het niet en vind het zulke grote onzin.
Rond de verkiezingen beloven ze allemaal wat we willen horen, de mooiste dingen roepen ze uit. Maar als ze eenmaal gekozen zijn komt er niets van terecht en doen ze hun eigen ding.
Stempas belandt altijd gelijk in de papiercontainer.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:15

Ik dacht dat ik wist op wie ik wilde stemmen maar toen ik verder ging lezen en de stemwijzers deed werd dat plan finaal in de wind geslagen. En nu weet ik het niet meer ...

BBB, FVD & ChristenUnie kwamen naar voren. Bijzonder ...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:25

Vanuit het buitenland mogen Nederlanders voor het eerst ook stemmen. Ik heb dus dikke twee weken geleden gestemd zodat echt op tijd mijn stem binnen zou zijn. Er komt een zgn 12 provincie waar wij voor stemmen en die stemmen tellen dan mee voor de zetelverdeling in de 1ste kamer.
Niet onbelangrijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:33

Ik ga wel stemmen dit keer. Al is het gewoon maar een proteststem. Ik wil Rutte en Kaag laten weten dat ik niet (meer) achter het beleid van het kabinet sta. Dat het anders moet. Als ik niet stem blijft het gewoon allemaal wat het is. Ook de provinciale Staten zijn belangrijk omdat ze de Eerste kamer vormen. Dus ik ga. Misschien helpt het niks, maar thuisblijven al helemaal niet.