Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Nog een heel mooi artikel: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/02/09/sc ... n-a4156743
Als je het hele artikel kunt vinden, lees het beslist, maar dit is ook zo raak:
"Maar juist omdat ik die onderbuikgevoelens met de ‘beschermers’ deel – en voor het gemak ga ik hier nu uit van hun oprechte en niet door politieke agenda’s gemotiveerde intenties – verbaast het me hoe slecht geïnformeerd velen van hen nog altijd zijn. Wie goed beslagen ten ijs wil komen moet begrijpen dat daders niet alleen het lichaam van een kind misbruiken, maar het totale kind. Ze misbruiken de nieuwsgierigheid van het kind, diens verlangen gezien te worden, de wens bijzonder te zijn, de hoop op sympathie of liefde, de experimenteerdrift of de ontluikende seksualiteit van het kind in kwestie."
Urbanus schreef:Staat het ook niet in haar hooglichten?Oh kak, ik wilde net de story's (stories?) delen maar ze heeft ze verwijderd. Of de 24 uur is af, dat kan ook.
Maar het kwam er op neer dat ze heus wel het verschil weet tussen feit en fictie en dat ze voor niemand buigt.
Monique Smit heeft inmiddels haar Twitter op slot
Urbanus schreef:Oh kak, ik wilde net de story's (stories?) delen maar ze heeft ze verwijderd. Of de 24 uur is af, dat kan ook.
Maar het kwam er op neer dat ze heus wel het verschil weet tussen feit en fictie en dat ze voor niemand buigt.
Monique Smit heeft inmiddels haar Twitter op slot
Olle schreef:Zonder verder context te hebben gehad en de kleine citaten die mensen uit zijn stuk "de trainer" halen zeg ik ook cancelen die hap. Ik ben "blij" dat ik het hele stuk heb gelezen. Ik lees dan inderdaad vooral de eenzaamheid in deze jongen en ik wordt er juist heel verdrietig van.
Oftewel voetbalmoeders en vaders kijk ook even uit naar die eenzame jongen op de bank!