Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:27

Fortitude, dit topic gaat over 2 vermiste mensen, niet over een "waarzegger" die maar wat roeproetert.. is helemaal geen sneer :n

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:28

Ik heb echt een bloedhekel aan dat soort insinuaties, je helpt er serieus niemand mee. Laten we ons niet verlagen tot dat niveau.

Hoe langer het duurt hoe meer ik vrees voor een hele verdrietige afloop.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:29

DiantaM schreef:
Amber alert is ingetrokken. Doen ze dat altijd na een x aantal dagen?

Dat vroeg ik me dus ook af. Uit mijn herinnering haal ik dat een amber alert met name in het begin veel effect heeft, maar ik kan er geen onderbouwing voor vinden.

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:32

Petpa schreef:
Twitter is een slechte nieuwsbron, maar hier krijg ik de kriebels van:

https://twitter.com/Chantalpaul9/status ... 0932156417

Walgelijk dat je dit soort berichten deelt. Besef je wel waarvan je iemand beschuldigd? Of vindt je alle beschuldigingen op social media aan het adres van Sanne ook normaal?

Edit: ik bedoel dit dus niet persoonlijk aan Petpa maar gericht aan zo’n account. Heb het wat onduidelijk verwoord omdat dit me echt woedend maakt.
Laatst bijgewerkt door Sam_I_Am op 19-10-22 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:33

Sam_I_Am schreef:
Petpa schreef:
Twitter is een slechte nieuwsbron, maar hier krijg ik de kriebels van:

https://twitter.com/Chantalpaul9/status ... 0932156417

Walgelijk dat je dit soort berichten deelt. Besef je wel waarvan je iemand beschuldigd? Of vindt je alle beschuldigingen op social media aan het adres van Sanne ook normaal?

Ik beschuldig niemand!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:34

Dit soort onzin niet delen, zo doe je mee met het verspreiden er van.
Als die vriend dat achter zijn naam heeft staan dan ga er maar vanuit dat de politie daar al lang onderzoek naar heeft gedaan

Anoniem

Petpa, ze bedoelt jou toch niet.. :roll: Dat twittermens bedoelt ze..

The_Cat

DiantaM schreef:

Oh echt? Ik hoop dat het "standaard" is, want anders klinkt het toch niet als goed nieuws
Edit: ik zie nu ook dat de moeder ook het bericht verwijderd heeft. Mijn verstand zit te racen naar slechte pistes

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:35

Dorus schreef:
DiantaM schreef:

Dat vroeg ik me dus ook af. Uit mijn herinnering haal ik dat een amber alert met name in het begin veel effect heeft, maar ik kan er geen onderbouwing voor vinden.

Er staat mij iets van bij dat een Amber Alert na 48 uur niet meer veel uithaalt als er zorgen zijn dat een kind in levensgevaar is, maar ik kan het nergens terugvinden. Alleen was het nog geen 48 uur geleden.

Even algemeen: ik word een beetje misselijk van dat gespeculeer. Als die beste vriend er iets mee te maken heeft, dan is het aan de politie om dat uit te zoeken, niet aan amateurrechercheurs op de socials van achter hun toetsenborden.

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:37

Relaxed schreef:
Petpa, ze bedoelt jou toch niet.. :roll: Dat twittermens bedoelt ze..

Ja dat. Excuus aan jou Petpa, ik had het wellicht duidelijker kunnen verwoorden. Maar ik vind dat soort theorieën echt walgelijk, door dit soort informatie te verspreiden kan iemand volledig ten gronde gericht worden. Dat hele account is echt walgelijk maar das een ander verhaal.

Ik hoop dat Sanne en Hebe snel gevonden worden, afschuwelijk die onzekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:39

Nou ja, het hier delen van dat soort gel*l vind ik ook niet slim hoor :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:39

Nope, lekker bij feiten houden. Speculeren heeft niemand iets aan.

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:40

The_Cat schreef:
DiantaM schreef:

Oh echt? Ik hoop dat het "standaard" is, want anders klinkt het toch niet als goed nieuws
Edit: ik zie nu ook dat de moeder ook het bericht verwijderd heeft. Mijn verstand zit te racen naar slechte pistes

Het hele account van die moeder bestaat niet meer op Facebook volgens mij. Misschien te overweldigend al die duizenden reacties.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:41

Hopelijk is het dat inderdaad!

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:42

The_Cat schreef:

De volledige facebookaccounts van moeder en Sanne zijn verwijderd, niet enkel het bericht. Ik zou denken dat het voor de moeder teveel werd en daarom verwijderd

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:43

Relaxed schreef:
Fortitude, dit topic gaat over 2 vermiste mensen, niet over een "waarzegger" die maar wat roeproetert.. is helemaal geen sneer :n
Misschien las ik het verkeerd, maar ik dacht dat je met 'mafkees' de gebruiker bedoelde :)

Hmm ik wist niet dat ze die alerts terugtrokken na een bepaalde tijd als er nog niemand gevonden was. Dat voelt een beetje gek, maar zal vast met goede reden zijn inderdaad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:44

Fokker321 schreef:
The_Cat schreef:

De volledige facebookaccounts van moeder en Sanne zijn verwijderd, niet enkel het bericht. Ik zou denken dat het voor de moeder teveel werd en daarom verwijderd

Je kunt een Facebookaccount prima voor een tijdje op inactief zetten. Dan is het nog niet verwijderd.

Ik kan mij goed voorstellen dat mensen daarvoor kiezen onder dergelijke omstandigheden. Dan heb je wel even iets anders aan je hoofd dan je socials te laten overstromen met goedbedoelde en minder goed bedoelde schrijfsels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:47

Fortitude schreef:
Relaxed schreef:

Misschien las ik het verkeerd, maar ik dacht dat je met 'mafkees' de gebruiker bedoelde :)

Nee ik bedoelde daarmee de "waarzegger" maar iemand die zoiets met droge ogen deelt vind ik ook wel maf :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:52

Nogal inderdaad.
Misschien moeten wij dan maar de 'slimste' zijn en dit soort onzin hier niet meer delen? Dit soort figuren zoeken altijd een podium en wij kunnen er ook voor zorgen dat ze dat niet meer krijgen.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:56

Nou wat een heftig bericht op Twitter..

Ik heb ook geen idee of ze na zoveel tijd automatisch een Amber Alert intrekken.
Ik hoop in ieder geval dat ze snel gevonden worden. Zo bizar, zo weinig aanknopingspunten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:12

Nee, staat in het artikel: "Na mijn vrouw en kinderen is zij de belangrijkste persoon in mijn leven."

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:20

DiantaM schreef:

In onderstaand artikel wordt een twitter bericht van Politie Oost-Brabant gedeeld waarin ze zeggen:
"Het Amber Alert wordt automatisch afgesloten en is niet verlengd."

https://www.ed.nl/brabant/zeventig-vier ... &auth_rd=1

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:24

Lavitabella schreef:
Nou wat een heftig bericht op Twitter..

Ik heb ook geen idee of ze na zoveel tijd automatisch een Amber Alert intrekken.
Ik hoop in ieder geval dat ze snel gevonden worden. Zo bizar, zo weinig aanknopingspunten.

Vooralsnog is er niks gevonden wat duidt in de richting van het tweetal. Gisteren werd een amber alert uitgegeven voor Hebe. Dat werd vanmiddag weer ingetrokken, omdat dit zwaarste opsporingsmiddel alleen geldt als het zeer urgent is. Mensen met tips worden echter nog steeds opgeroepen die te delen met de politie.

Dit staat in het ad over intrekken amber alert.

Oh Dorus was me voor :)

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:27

Zoals ik begrijp uit een reactie van Amber Alert, zijn er genoeg mensen gewaarschuwd en is de vermissing inmiddels internationaal gegaan. Vandaar de reden dat ze zich terugtrekken.