Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IHN schreef:elnienjo schreef:OV bestaat nauwelijks in mijn omgeving, je hebt nog altijd de auto nodig om naar de trein te gaan. Met de fiets kom je ook maar in een kleine cirkel (buiten dat ik niet fiets en geen fiets heb) dus dat is ook niet voor een dagje uit. Neem aan dat iedereen de uitjes in eigen directe omgeving allang gezien/gedaan heeft dus die moeten het vooral van dagjesmensen hebben uit andere regio's.
Elnienjo, waar woon je dan ergens? Ik ben echt nog geen enkele plek in Nederland tegengekomen, waar niet binnen 1 km afstand toch een bushalte is. En dat kun je zelfs lopend af. Als je om gezondheidsredenen niet fietst is het een ander verhaal, maar anders is het toch echt eigen keuze om niet te fietsen. En juist dat, he...steeds weer nieuwe prikkels nodig hebben is waar het fout gaat. Uitjes zijn geen noodzakelijke levensbehoefte. We denken dat dat het is, omdat we ons anders rotvervelen en we vervelen ons omdat we overal vervuilende apparaten voor hebben om ons het werk uit handen te nemen. Nu ben ik daar best heel blij mee, hoor. Maar het is wel iets om te beseffen. We maken zelf met ons gedrag de wereld kapot.
IHN schreef:elnienjo schreef:OV bestaat nauwelijks in mijn omgeving, je hebt nog altijd de auto nodig om naar de trein te gaan. Met de fiets kom je ook maar in een kleine cirkel (buiten dat ik niet fiets en geen fiets heb) dus dat is ook niet voor een dagje uit. Neem aan dat iedereen de uitjes in eigen directe omgeving allang gezien/gedaan heeft dus die moeten het vooral van dagjesmensen hebben uit andere regio's.
Elnienjo, waar woon je dan ergens? Ik ben echt nog geen enkele plek in Nederland tegengekomen, waar niet binnen 1 km afstand toch een bushalte is. En dat kun je zelfs lopend af. Als je om gezondheidsredenen niet fietst is het een ander verhaal, maar anders is het toch echt eigen keuze om niet te fietsen. En juist dat, he...steeds weer nieuwe prikkels nodig hebben is waar het fout gaat. Uitjes zijn geen noodzakelijke levensbehoefte. We denken dat dat het is, omdat we ons anders rotvervelen en we vervelen ons omdat we overal vervuilende apparaten voor hebben om ons het werk uit handen te nemen. Nu ben ik daar best heel blij mee, hoor. Maar het is wel iets om te beseffen. We maken zelf met ons gedrag de wereld kapot.
Gitana schreef:Integratie verloopt inderdaad soms moeizaam, maar dat komt echt heel vaak doordat de integratie trajecten niet goed genoeg zijn, of er niet genoeg begeleiding is, of dat er helemaal geen begeleiding is.
(
Exitium schreef:Meeste mensen gaan 's avonds naar de horeca, hetzij uit eten, hetzij naar een kroeg of terras. Genoeg gebieden in Nederland waar het OV 's avonds na een uur of negen niet of nauwelijks meer rijdt, en men komt toch ook graag weer thuis.
elnienjo schreef:Jessix schreef:Inderdaad, waar ga je straks naar terug als je hier misschien al +10 jaar hebt gewoond. Helemaal als je kinderen hebt die inmiddels ook hun leven hier hebben opgebouwd. Wat heb je nog in je land van herkomst? Dat zal per mens/gezin verschillend zijn. Maar kan me heel goed voorstellen dat je wanneer je een leven hebt opgebouwd dat niet meer op wil geven om weer opnieuw te moeten beginnen.
We zijn nog geen jaar ver met die oorlog, dus niemand heeft hier nog z'n leven opgebouwd. Als je je leven lang ergens hebt gewoond, daar je roots hebt liggen en familie hebt, dan ben je dat toch niet binnen een paar jaar onthecht?
Eleeke schreef:Exitium schreef:Meeste mensen gaan 's avonds naar de horeca, hetzij uit eten, hetzij naar een kroeg of terras. Genoeg gebieden in Nederland waar het OV 's avonds na een uur of negen niet of nauwelijks meer rijdt, en men komt toch ook graag weer thuis.
Dit is toch weer het voorbeeld van alles maar willen.
En buitengebied en ruim wonen, en 's avonds horeca, en dit en dat.
DuoPenotti schreef:San ik begrijp je reactie niet
Ja het systeem van in en uitvoer mag anders.
Maar zoals shadow zegt de boer moet alleen maar voor Nederland produceren is asociaal. Daarnaast word het dan niet minder is mij verteld. Want die miljoenen mensen hebben te vreten nodig. Want trek je het eerlijk dan ook geen bananen en manderijn meer.
Dat betekend honger want dan is er tekort...
DuoPenotti schreef:Iedereen moet sociaal zijn.
Maar de boer die voedsel ook voor andere met honger maakt moet maar minderen.
Want beton in dat land is belangrijker.
Echt de weg kwijt hier
Citaat:Dat pakistan de westerse wereld de schuld geeft van hun extreme overstromingen voelde zo terecht.
elnienjo schreef:Assimmilatie als westerling zou verplicht moeten zijn voor immigranten willen ze hier recht op status en een Europees paspoort krijgen.
elnienjo schreef:Assimmilatie als westerling zou verplicht moeten zijn voor immigranten willen ze hier recht op status en een Europees paspoort krijgen.
elnienjo schreef:Citaat:Dat pakistan de westerse wereld de schuld geeft van hun extreme overstromingen voelde zo terecht.
Nee, dat voelt alsof ze exact weten dat er bij de westerse wereld wellicht wat te halen valt. Als het al aan vervuiling ligt, dan zitten ze vlakbij China en India die veel meer vervuilen dan de westerse wereld. Maar daar kloppen ze niet aan. Ze weten dat ze door die landen vierkant uit gelachen worden als ze geld eisen. Maar de westerse wereld zit in een soort psychotische boetedoening en trekken de knip vaak, dus dat is kansrijker. Hopelijk trapt men daar niet in!
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:Je kan ook zooi maken en dat dan recyclen ipv in de rivier dumpen natuurlijk.
Maar dat is daar nog een stap te ver.
Ja, zo kun je ook je consumptiemaatschappij-straatje schoonvegen.
DuoPenotti schreef:Eleeke
Maar de vraag naar vlees stijgt juist in andere landen.
Daar moet je dan gaan zeggen, hey dames en heren, graag wat minder.
Dat ga je nooit redden.
Citaat:Natuurlijk kun je dan zeggen Nederland moet ermee stoppen, maar je kan ook zeggen Nederland moet stoppen met zoveel importeren van mensen. (dat is namelijk onze groei, niet door geboortes)
Dat is de keuze die een land maakt.
DuoPenotti schreef:De mensen die hier nu binnen komen kunnen bijvoorbeeld ook in Portugal wonen, is het ook veilig en veel meer plaats nog.
DuoPenotti schreef:Portugal is Europa.. dus nee geen idee hoe het daar verder zit.
Citaat:Maar het is er veilig en er is ruimte, wat heb je nog meer nodig in een één Europa?
Waarom moeten wij dat oplossen in een van de drukst bevolkte landjes?