Jis_ schreef:Onali schreef:Ik kan nog respect opbrengen voor vegetariërs, flexetarieërs en piscetariërs, maar vegans (vind ik) slaan te ver door.
Wat is er precies mis met honing bijvoorbeeld.
Voor de bijen is het een restproduct, die missen het niet.
Waarom zou je dat niet mogen eten.
En over het niet mogen houden van dieren.
Enig idee hoeveel soorten er dan gaan uitsterven.
Ik zeg niet dat gehouden dieren het altijd perse beter hebben, maar er zouden zoveel diersoorten gewoonweg niet meer bestaan als niemand meer dieren mag houden.
Is dat dan diervriendelijker?
Ik vind iemand die veganistisch eet al een veganist. Misschien kijk ik er daardoor wat milder tegenaan
Huisdieren hebben er geen last van als ze uitsterven.
Ik wil zelf niet zonder, vind ze veel te leuk maar helemaal zonder betekent ook nooit meer huisdieren die een slecht leven krijgen daar is dan wel weer wat voor te zeggen.
Ik heb eens gelezen dat Imkers iets bij de honingbijen doen waar veganisten tegen zijn, weet niet precies meer wat dat was.
Ik heb nog niet alles gelezen.Ik ben bij het Jainisme die volkomen geweldloosheid t.o.v. alle levende wezens voorstaan. Die gebruiken geen honing omdat bij het winnen van honing veel bijen verongelukken.Volgens mij is het ook nog zo dat imkers de honing van de bijen eruithalen en ze i.p.daarvan suikerwater geven.Wel wat oneerlijk.Maar de echte reden is dus het verongelukken van de bijen.