Fly_high schreef:Watergewicht, zwelling etc daargelaten hebben medicijnen ook 0 invloed op het gewicht. Hooguit indirect, door je energieniveau omlaag te laten gaan, de eetlust te vergroten of juist af te remmen. De rest is CICO.
chevax schreef:Sorry? Medicatie heeft 0% invloed? Hooguit indirect door de eetlust te vergroten? Heb jij wel eens 180mg prednison per dag genomen? Ik ben van nature slank en lang en kan eten wat ik wil, ik blijf slank. Zet me op prednison en binnen een paar dagen is daar het vollemaansgezicht, de eetlust die niet te stoppen is
Dus je gewichttoename had niets te maken met het vergroten van je eetlust, want die stelling van mij klopt toch helemaal niet, het kwam volledig door medicatie! Maar je kreeg eetlust die niet te stoppen was door het slikken van prednison en daardoor ben je 30kg aangekomen, maar dat was direct door de medicatie, niet indirect vanwege de eetlustverandering.
Vollemaansgezicht is zwelling / waterretentie en komt inderdaad puur door steroiden, kan men niets aan doen.
Gewichtstoename die verder gaat dan extra watergewicht is dan wel gevolg van grotere eetlust, niet het spontaan omzetten van hormonen of 180mg pillen in extra kilo's vet, dat is nou eenmaal onmogelijk.
Er bestaat geen "dikmakende medicatie" die volledig los staat van eten.
Je hoeft overigens niet "los te gaan" om meer te eten dan wat je lichaam verbruikt, vooral als je ook wat kcal uit frisdrank, melk end binnen krijgt. Vloeibaar eten wordt vaak niet als eten gezien.
Citaat:
want die hormonen zetten zich om in vocht en vet
Sorry maar dat klopt gewoon niet. Of je krijgt de nobelprijs in thermodynamica.
Ceffyl schreef:Mensen die enorm te zwaar zijn en desondanks geloven dat ze weinig en gezond eten hebben echt hulp op andere vlakken nodig ipv gelijk medicatie.
Dat dus
Er klopt iets niet in hun waarneming van "weinig en gezond eten" of er zijn andere issues die dringend medische aandacht nodig hebben (binge eating, EDNOS) en die niet weggaan door eetlust-remmer erin te stoppen.