Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:29

Walkure schreef:
Ik hoop vooral ook dat de werkgever een keertje zegt 'joh die 19 cent per kilometer is een beetje gierig, we verhogen de reiskostenvergoeding' :') Maar is lang wachten denk ik

Nou mijn werkgever heeft vorige maand pas een tegemoetkoming uitgekeerd voor alle materiaal die mensen zelf hebben aangeschaft om thuis te kunnen werken. Dus als ik moet wachten op hun... :')

F_Orumster

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:37

€0.19 zou ik al heel blij mee zijn, ik krijg €0.04

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:58

Biks2 schreef:
Ik ben blij dat ik geen auto heb. Ik kan al jaren uit de voeten met fiets + regenpak. Daarnaast dal-uren voordeel kaart van de bus en trein.

Tja, if only :roll:

Wij kunnen niet onder twéé uit en daarbij de meest gebruikte niet onder échte, dus geen SUV, 4x4 met trekhaak. Letterlijk de prijs van op een berg in het hart van andalucia wonen. Ben blij dat we glasvezel naar de boerderij hebben, 22 jaar geleden een cortijo met landlijn op de musts hadden staan. Zo kúnnen we tenminste veel on line werken.
Net langs de witte pomp gekomen; 10 ct. omhoog sinds tanken vorige week -O-

Helaas wéér geheel buiten onze invloedssfeer allemaal.
Komt de centrale overheid hier perfect getimed ahum met een bericht in de lange termijn begroting: De prijs per km voor gebruik van snelwegen staat er met 4ct/km in. Met de afstanden in dit véél grotere land tikt dat lekker aan.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:02

Wettelijk mag de werkgever toch maar 0,19ct onbelast vergoeden? Daarboven moet je dan belasting betalen als werknemer over je vergoeding. Dus of dat zo rendabel is?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:09

Wij rijden momenteel ook ontzettend veel, echt heel erg balen van de benzineprijzen! Minimaal 1000 km per week, was de afgelopen twee maanden al 600 per maand kwijt aan benzine, maar zal nu nog wel een tikje meer worden deze maand. (dit zijn allemaal onbetaalde km's).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:56

Wij hebben een zakelijke lease auto (met tank pas) en een privé auto. Privé auto wordt alleen gebruikt voor woon/werk verkeer, de lease auto ook voor uitjes. Scheelt gewoon zoveel benzine kosten met die gekke prijzen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 12:10

Tank nog half vol, maar toch getankt net. Zijn meer dan 40 liters die een paar cent per dag duurder worden. Door eerder te tanken ipv pas als de tank leeg is, de koffie in het wegrestaurant ´verdiend´. Zó idioot is het nu.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:05

Schuin off topic:
Ik wil een wasmachine draaien en kijk daarvoor op de tariefapp.
Normaal zoek ik een laagtarief raam en was het vorige week nog tussen de 20-25 ct/kW. Vandaag niets onder de 40 ct met basis op 60!!!!
-O-

Denk terug aan de studententijd en a la druivenpers ´de was doen´ terwijl zelf onder de douche in de badkuip :roll:

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:19

Niet alleen op de weg heeft men te maken met de gestegen olieprijzen:

NOS.nl schreef:
'Urker vissers kunnen mogelijk niet uitvaren door olieprijs'

Urker Vissers vrezen dat het door de gestegen olieprijzen niet meer rendabel is om uit te varen. Sinds januari is de prijs per liter met ruim 70 procent gestegen, wat betekent dat sommige vissers ruim 10.000 euro per week extra kwijt zijn aan gasolie, meldt Omroep Flevoland.

"Ja, daar is eigenlijk maar één woord voor: dramatisch", zegt Geert Meun van brancheorganisatie VisNed tegen de omroep. "Je ziet dat de gasolieprijs al in januari is beginnen te stijgen maar de laatste dagen is de prijs echt geëxplodeerd. Het is vandaag boven de negentig eurocent per liter."

Volgens VisNed is de oplossing voor vissers op korte termijn steun vanuit de overheid. "We overleggen op dit moment intern, maar ook met het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit over wat er mogelijk is", aldus Meun. Er wordt volgens hem gesproken over een regeling om voorlopig de vaste lasten van de vissers te compenseren. "We hopen op die manier deze moeilijke tijd te overbruggen."

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:22

Ik zit op een gemiddelde van 2700 km per maand met een zuinige en hele jonge diesel. Waar ik gemiddeld genomen €170 per maand tankte kan ik voor maart nu €300 apart leggen. En dan maar €0,06/km netto vergoed krijgen (zeggen ze leuk dat je bruto wel €0,19 krijgt maar daar heb je ook geen drol aan). -O-

Toevallig net nog gekeken wat een maandabonnement met de trein kost maar de auto is dan qua tanken nog steeds goedkoper. :o

Mocht het nu echt nog duurder worden dan ga ik het wel serieus overwegen. Thuiswerken is gewoonweg niet mogelijk (academisch ziekenhuis/lab).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:35

Ik heb net maar even bij de Makro getankt. Het scheelde nog maar 11 cent met Duitsland, en daarvoor ga ik geen 46 km rijden. Makro stond overigens op 2,069 en is het goedkoopst in de omgeving Arnhem.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:36

Ik zit net treinkaartjes te kijken, maar die zijn ook duur hoor. Dacht met deze benzineprijzen neem ik wel een keer de trein, maar een retourtje naar familie kost me 43 euro.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:01

Zijn er geen mensen die kunnen carpoolen? Dat scheelt ook al flink, als je vaste werktijden hebt en een collega in de buurt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:02

Ceffyl schreef:
Ik zit net treinkaartjes te kijken, maar die zijn ook duur hoor. Dacht met deze benzineprijzen neem ik wel een keer de trein, maar een retourtje naar familie kost me 43 euro.

Een beetje creatief zijn, er zijn geregeld treinkaartjes deals. Of standaard dal, of weekend abbo voor €31.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:20

Gisteren deed de diesel bij Tamoil in de buurt 174.9 vandaag 184.9

Euro 95 204.9 vandaag 212.9

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:26

De auto rijdt niet zo heel veel maar straks gaat het oogsten enzo weer beginnen, over een maand of 2 begin ik met de eerste weilanden maaien, en ben bang dat ook de rode diesel over de kop zal gaan. Maar zonder diesel rijden die trekkers zo slecht dus we hebben het er maar mee te doen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:30

Ceffyl schreef:

Hier staat alles over reizen met voordeel: https://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-re ... rting.html

'Een keer de trein nemen' tikt niet aan, vaker wel en dan kan een voordeelkaart zeker lonend zijn. Sinds ik eeuwen geleden mijn OV-studentenkaart moest inleveren heb ik zo'n voordeelkaart. Helaas heet die sinds vorig jaar Dal Voordeel en daarbij vallen de uren tussen 16 en 18.30 uur ineens niet meer onder daluren. Voor mijn werk krijg ik het allemaal vergoed (ik heb een tijd op projecten in Den Haag gezeten, net naast CS - dan ontkom je niet aan de spits en no way dat ik voor die route de auto pak) maar privé reis ik nog steeds bij voorkeur in de daluren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:39

Fitzroy schreef:
Makro stond overigens op 2,069 en is het goedkoopst in de omgeving Arnhem.

Ik kwam vanmorgen langs een pomp waar je dat voor diesel betaal -O- .

Ik rij een 2 jaar oude diesel bestelauto, mijn man een oudere benzine auto.
Als 1 van ons op pad moet, of als we samen op pad gaan nemen we mijn diesel. Dan komen we wel in een smerige werkbestelauto voor rijden, maar ik vind het helemaal prima.
Voor mijn werk heb ik natuurlijk wel gewoon mijn eigen auto nodig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:41

Overigens raken de branstofprijzen je ook als fiest en geen auto hebt.
Alles wat vervoerd wordt en/of energie nodig heeft voor productie of conserveren kost meer. Zelfs de verlíchting in de winkel maakt de producten duurder.

Voordeeltje van de covid reisbeperkingen en nu vervoerskosten is een stimulans van streven naar locale productie/producten. Zitten verschillende voordelen aan, incl. gezonder.

Kijk en dat de overheden niet staan te trappelen om de prijzen te remmen heeft naast een inkomensreden ook een reden in de reductie van de uitstoot welke hoog op de EU agenda staat.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:48

palousa_boy schreef:
De auto rijdt niet zo heel veel maar straks gaat het oogsten enzo weer beginnen, over een maand of 2 begin ik met de eerste weilanden maaien, en ben bang dat ook de rode diesel over de kop zal gaan. Maar zonder diesel rijden die trekkers zo slecht dus we hebben het er maar mee te doen.

Is het geen optie om een eigen dieseltank neer te zetten nu zodat je wat op voorraad hebt voor deze zomer? Moet waarschijnlijk wel een goedhoudmiddel in, maar als de prijzen zo door blijven gaan is dat ook rendabel.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:59

F_Orumster schreef:
Ceffyl schreef:

Een beetje creatief zijn, er zijn geregeld treinkaartjes deals. Of standaard dal, of weekend abbo voor €31.

Voor die enkele keer per jaar neem ik geen abbo en heb juist alle kortingsacties bekeken maar er loopt nu niks. Dus ik pak gewoon de auto, scheelt hooguit een enkele euro maar wel verl meer gemak.

Maar als ze mensen uit de auto en in het ov willen hebben met het oog ook op het klimaat is dat met die ov-prijzen niet te doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 16:00

tamary schreef:
Is het geen optie om een eigen dieseltank neer te zetten

Je weet dat dit met lekbestendige bodem niet gratis uit de lucht komt dwarrelen én vergunning voor nodig is?!

Dus optie altijd, maar economisch of snel?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 16:04

Ik zat ook even te kijken voor het OV. Ook mij zou het 43,- kosten en daarbij 2 uur en 29 minuten reistijd, en 4 x overstappen. Dan nog de reistijd naar en van het station en dan ben je in 3,5 uur enkele reis over. Laat maar ….

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 16:08

Is het OV zo duur geworden de afgelopen jaren ja?
Ik weet nog dat we vaak in de spoordeelwinkel een voordeelkaart haalden, dan kon je voor 20 euro een dag lang reizen binnen Nederland, vanaf 9 uur 's ochtends dacht ik, en dat was nog niet eens zó lang geleden. Al is dat natuurlijk geen optie voor woon-werk verkeer als je op tijd op je werk moet zijn..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 16:08

Hier ook echt niet leuk meer,wij moeten euro 100+ tanken.
Gisteren stond die op 2.33 en vandaag op 2.37.
Tank staat in het rood maar vriendlief moet maar naar Duitsland rijden want ik tank hier niet meer.
Ben nu 106 euro kwijt voor een volle tank.