Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:En van die laatste kreeg ik kriebels hoe vaak daar de spuit over ging.
Geen idee met wat, maar dan denk ik voor bloemen? Niet eens voor eten. Daar kan ik niet zo goed bij.
Kuggur schreef:Ach, prioriteiten hè.
Maar je bent er in ieder geval eerlijk over; je wil niet meer betalen.
En de praktijk wijst uit dat dat voor bijna iedereen geldt.
Het is gemakkelijk beweren dat er bereidheid is de kosten te dragen voor betere maar duurdere productie methoden, maar als de portemonnee daadwerkelijk moet worden getrokken komt de waarheid aan het licht.
Het is gemakkelijk beweren dat er bereidheid is de kosten te dragen voor betere maar duurdere productie methoden, maar als de portemonnee daadwerkelijk moet worden getrokken komt de waarheid aan het licht.
Sizzle schreef:Misschien niet helemaal perfect on topic, maar ik heb inmiddels gesexte eieren in de supermarkt gevonden tegen het haantjes slachten![]()
Bij zulke produkten kijk ik niet naar de prijs, die betalen zich op een andere manier terug.
Kuggur schreef:Sizzle schreef:Misschien niet helemaal perfect on topic, maar ik heb inmiddels gesexte eieren in de supermarkt gevonden tegen het haantjes slachten![]()
Bij zulke produkten kijk ik niet naar de prijs, die betalen zich op een andere manier terug.
Denk daar nou eens over na....
elnienjo schreef:Een paar jaar geleden koos ik wel ns voor het vlees met meer sterren maar tegenwoordig kijk ik idd voornamelijk naar de prijs. Het is gewoon niet meer te betalen en ik vrees dat het einde van de prijsstijging nog niet in zicht is.
Ibbel schreef:elnienjo schreef:Een paar jaar geleden koos ik wel ns voor het vlees met meer sterren maar tegenwoordig kijk ik idd voornamelijk naar de prijs. Het is gewoon niet meer te betalen en ik vrees dat het einde van de prijsstijging nog niet in zicht is.
Eet de helft minder vlees en je kunt 2x zo duur vlees eten. En dan ben je écht goed bezig voor het klimaat.
Kuggur schreef:Sizzle schreef:Misschien niet helemaal perfect on topic, maar ik heb inmiddels gesexte eieren in de supermarkt gevonden tegen het haantjes slachten![]()
Sizzle schreef:Edit: verkopen ze in de NL supermarkt geen bevruchte eieren uit vrije uitloop?
Ibbel schreef:Sizzle schreef:Edit: verkopen ze in de NL supermarkt geen bevruchte eieren uit vrije uitloop?
Nee. Er lopen in NL geen hanen tussen de hennen. En zowel, dan worden de eieren geschouwd voor ze in de verkoop gaan.
En vrije uitloop bestaat op dit moment niet (meer) dankzij de vogelgriep. Alles zit al sinds oktober opgehokt. Boeren mogen nog 3 of 4 maanden 'vrije uitloop' op hun eieren zetten als ze opgehokt zitten, maar daarna is het klaar en zijn het hooguit biologische eieren, of scharreleieren oid.
JudithO schreef:Ibbel schreef:
Nee. Er lopen in NL geen hanen tussen de hennen. En zowel, dan worden de eieren geschouwd voor ze in de verkoop gaan.
En vrije uitloop bestaat op dit moment niet (meer) dankzij de vogelgriep. Alles zit al sinds oktober opgehokt. Boeren mogen nog 3 of 4 maanden 'vrije uitloop' op hun eieren zetten als ze opgehokt zitten, maar daarna is het klaar en zijn het hooguit biologische eieren, of scharreleieren oid.
Onjuist. Demeter bestaat ook in Nederland. Weliswaar niet zoveel, maar ze zijn er weldegelijk. Dus ja, ook in Nederland zijn er bevruchte eieren uit vrije uitloop beschikbaar.
Elisa2 schreef:Kuggur schreef:Ach, prioriteiten hè.
Wow, dat is wel heel kort door de bocht. Ik koop al alleen vlees bij de bio slager waar de dieren een goed leven buiten hebben gehad, e-nummer en antibiotica vrij. Eieren alleen maar met een 3-ster keurmerk. Ik eet minder vlees dan de gemiddelde NLer daarom. Maar je moet het wel allemaal KUNNEN betalen. En momenteel met die stijgende energie en benzine prijzen moet ik oppassen niet in de schulden te komen. Dus het is geen kwestie van WILLEN maar KUNNEN.