Gijzeling gaande Leidseplein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:57

Van mij mag hij levenslang door een rietje eten.
Als hij denkt dit te kunnen doen en dan fluitend weg te wandelen denkt hij misschien nu wel anders over, totaal geen medelijden mee.
Moet je zien hoeveel mensen hij een trauma verzorgd heeft, die man uit Engeland komt nooit meer hierheen.
Netjes gedaan door de politie :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:00

DuoPenotti schreef:
Ah gut.
Politiek correct bokt ook weer aanwezig. Geen forum te vinden waar we ineens geen oordeel mogen hebben over de gijzelnemer en toch echt medelijden moeten hebben dat hij is aangereden.
Hou op schei uit.
Ik vind het mooi om te lezen dat hij nog leeft. Maar van mij mag hij flink last hebben.
Al dat gepamper. Daar heeft de gegijzelde echt wat aan ja. Dáár denk ik meer aan.

Echt niemand zegt dat je medelijden moet hebben of dat hij te hard is aangepakt. Zet je leesbril op :')

Hij wilde 200 miljoen in bitcoins 8)7 wat een idioot.

Ik vind die gijzelaar écht een held, ik weet niet of ik zo'n sprintje had durven trekken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:04

DuoPenotti schreef:
Ah gut.
Politiek correct bokt ook weer aanwezig. Geen forum te vinden waar we ineens geen oordeel mogen hebben over de gijzelnemer en toch echt medelijden moeten hebben dat hij is aangereden.
Hou op schei uit.
Ik vind het mooi om te lezen dat hij nog leeft. Maar van mij mag hij flink last hebben.
Al dat gepamper. Daar heeft de gegijzelde echt wat aan ja. Dáár denk ik meer aan.

Er zijn alleen maar verliezers, zo moet je die opmerkingen zien. Ik ben benieuwd om te horen of deze man nu wel of niet verward cq psychotisch was. Ik vond hem erg verward overkomen en daardoor extreem gevaarlijk.

Ik vind het een wonder dat niemand is gedood. Had ik niet verwacht want het zag er buitengewoon naar uit voor die man die hij zo te pakken had. Een staaltje van knap werk met ook wat geluk. Maar dat heb je altijd wat nodig.

Sterkte voor alle slachtoffers. En inderdaad wat een moed om weg te proberen te komen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:05

Misschien wel gedurfd maar, denk dat je rare dingen doet in zo’n situatie, voor hetzelfde geld schiet hij hem in zijn rug.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:08

Dat er alleen verliezers zijn ben ik het mee eens.

Maar een psychose?
Hoeveel heeft hij er dan daarvoor al gehad? Want die wapens koop je ook niet bij de intertoys.
Die zijn dus bewust ook aangeschaft. Eerder al.

En we weten nu ook dat hij een strafblad blijkt te hebben in verband met de wet wapens en munitie.

Urbanus

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:11

Niemand heeft dat beweerd, er is alleen gezegd dat we niks weten.

Rustig aan zeg.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:13

Hoezo rustig aan zeg, misschien zelf doen? :)
Ik reageer enkel op de opmerking van Pien.
Ben daarbij gewoon rustig, maar nee ik geloof niet in en psychose. Want hij heeft zijn wapens al eerder ergens vandaan gehaald.
Dus dit was niet vandaag ineens een opwelling zeg maar.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:14

chanicha schreef:

Dat is echt goor....

Die rietjes van tegenwoordig veranderen in zo'n vieze slappe kleffe blubber stofje wat je dan in je mond hebt. :r

Die rietjes van vroeger waren veel fijner.

Verder helemaal met je eens hoor.
Mag van mij flink jeuken als hij gips heeft.

Urbanus

Ik lig nog in bed maar jij gaat met gestrekt been af op dingen die niet gezegd zijn. Zo vermoeiend. Lees gewoon wat er staat.

chanicha

Daan13 schreef:
chanicha schreef:

Dat is echt goor....

Die rietjes van tegenwoordig veranderen in zo'n vieze slappe kleffe blubber stofje wat je dan in je mond hebt. :r

Die rietjes van vroeger waren veel fijner.

Verder helemaal met je eens hoor.
Mag van mij flink jeuken als hij gips heeft.

_O-
Beter.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:17

Ik lees wat er staat, maar blijkbaar lees jij wat ik schrijf met een ochtendhumeur of zo :D

Maar laat jij mij links liggen, is handiger.
Ik reageer gewoon zonder een boos gevoel, zonder een gestrekt been. Maar niet niet met cleanex soft tissues betreft de gijzelnemer. Ga ik ook niet doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:18

chanicha schreef:
_O-
Beter.

Die rietjes van nu is juist wel de ultieme straf :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:19

Ik geloof dat niemand vindt dat de gijzelnemer zielig is of zacht aangepakt moet worden. Wederom jouw beperkte visie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:19

DuoPenotti schreef:
Hoezo rustig aan zeg, misschien zelf doen? :)
Ik reageer enkel op de opmerking van Pien.
Ben daarbij gewoon rustig, maar nee ik geloof niet in en psychose. Want hij heeft zijn wapens al eerder ergens vandaan gehaald.
Dus dit was niet vandaag ineens een opwelling zeg maar.

Goed lezen ajb. Ik vraag me dat af. Ik vond het op TV zo verward overkomen vandaar dat ik me het afvroeg. Ik zeg niet dat het zo is. Dat horen we later!

Waarom reageer je zo boos?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:22

Politie heeft goed gehandeld. Ze wisten alleen dat hij en bewapend en een bomgordel droeg. Ze hadden twee keuzes, schieten en dan meteen dood of aanrijden met de kans om te overleven. Je kunt hem niet raderen of in een been schieten met het risico dat hij alsnog een bomgordel af last gaan. Die man heeft nog geluk gehad dat dit geen Amerika was, dan was hij doorzeeft.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:26

:)

Die smiley betekend wat.
Was ik boos had er deze gestaan -:(- _-:(

En ja jij vraagt je af of hij een psychose hebt.
Ik reageer dan met dat ik dat niet verwacht omdat.... dus ik zeg niet dat jij wel zegt dat hij die heeft...dus wie leest er nu eigenlijk niet? :) vraag? geen boos :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:29

Een psychose kan trouwens jaren duren of chronisch zijn.

Iemand gijzelen, 200 miljoen aan bitcoins eisen, zo onbevangen achter je gijzelaar aan rennen zonder te bedenken dat werkelijk omsingeld bent.

Ik vraag me echt af, the f*ck is er mis met die man?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:29

Over dat de gegijzelde hier nooit meer overheen komt: ik vond de ervaring van Annie Brouwer (voormalig burgemeester van Utrecht, PvdA politica) interessant. Zij werd in 1977 gegijzeld in die trein bij De Punt. Ze was toen 7 maanden zwanger (en begin 20). Die ervaring deed haar besluiten de politiek in te gaan - om iets te doen voor mensen die geen andere weg meer zagen dan door geweld aandacht te vragen.

Situatie is uiteraard heel anders, maar ik wil maar zeggen dat mensen uit zo'n ervaring ook sterker kunnen komen.

Over de afloop: kudo's voor het politieteam dat ervoor koos om de man onderuit te rijden ipv dood te schieten. Zo hard reed de auto uiteindelijk niet, het aanloopje was iets van 50 meter? Ik denk dat er echt wel is ingecalculeerd dat de man dat zou overleven.

Wat dacht je dat er in de VS gebeurd zou zijn? Doorzeefd met kogels.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:31

En in opwelling daarvoor koos want ze hadden niet verwacht dat die man zou wegrennen. Echt bewonderenswaardig vind ik het.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:52

Urbanus schreef:
En in opwelling daarvoor koos want ze hadden niet verwacht dat die man zou wegrennen. Echt bewonderenswaardig vind ik het.

Eens.
DP compris (begrepen). We gaan het zien.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:55

Urbanus schreef:

Opwelling? Split-second beslissing waar écht over nagedacht is en risico's afgewogen zijn (inclusief zelf opgeblazen worden!). Zo worden die gasten getraind. Die leren in hun opleiding heus wel dat hun auto óok een wapen is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:59

Ja, dat bedoel ik, opwelling is dan niet het goede woord. Hoe dan ook, ik vind het knap!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:00

Urbanus schreef:
Een psychose kan trouwens jaren duren of chronisch zijn.

Iemand gijzelen, 200 miljoen aan bitcoins eisen, zo onbevangen achter je gijzelaar aan rennen zonder te bedenken dat werkelijk omsingeld bent.

Ik vraag me echt af, the f*ck is er mis met die man?

Ik vraag me dat juist niet af, voor mij telt vooral dat alle betrokkenen veilig weg gekomen zijn. En de verdacht liep tegen een politie auto aan, beter dan tegen een regen van politiekogels aanlopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:02

Zou de bestuurder van de politieauto zich wel bewust zijn geweest van het feit dat hij opgeblazen kon worden?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:13

Suzanne F. schreef:
Zou de bestuurder van de politieauto zich wel bewust zijn geweest van het feit dat hij opgeblazen kon worden?

Ja en nee want daar worden ze op getraind.

Daarnaast moet je zo snel beslissen dat er denk ik geen tijd is om over na te denken, je doet het gewoon want er moet een (goed) einde komen aan de situatie.

Ik heb het filmpje vanmorgen pas gezien en vraag mij af of die mafketel het gaat overleven.