Feminisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:23

Zullen we anders afstappen over het hele gedoe van die IQ test? Ik noemde het slechts als een voorbeeld waarom er meer mannen op topfuncties zitten: omdat ze meer richting extremen neigen dan vrouwen (wat voordelen en nadelen heeft).

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:38

Het is sowieso jammer dat dit weer verzandt in een discussie over zgn. mannenhaat en daarmee weer de schuld bij vrouwen legt.
Feminisme is een cultuurkritiek die niet gaat over individuele verandering.
Het doel is ook niet dat vrouwen hetzelfde gaan doen als mannen (en daarnaast doen wat er nog als vrouwelijk wordt gezien), maar dat de opvattingen en waardering voor wat als vrouwelijk of mannelijk wordt gezien, wordt bijgesteld
tot een werkelijk gelijk waardering.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:48

Als feminist zijnde, die heel veel feministen kent en aktief in de vrouwenbeweging zat kan ik je vertellen dat die mannenhaat iedere keer om de hoek komt kijken als argument.
Ik ken ze niet de feministen die mannen zouden haten. De meeste baren immers ook kleine mannetjes die groot worden.
Ik zie dat meer als afleiden waar het werkelijk om gaat nl dat door sexisme mensen in bepaalde hokjes worden geduwd terwijl ze liever gaan voor een ander hokje. Dat is onvrij en niet fijn.
Het feministisch denken kan juist vrijheid betekenen voor zowel mannen als vrouwen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:50

Dank je Pien <3 niets aan toe te voegen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:53

Mindim schreef:
Structureel kleineren van jonge meisjes? Hoe bedoel je dat precies, in welke context moet ik dat zien?

Menig vrouw gooit trouwens veel sneller haar emoties op tafel, zonder na te denken en zoeken echt niet altijd iets goed uit eer ze een statement maken.

Volgens mij heb je de gruwel aan het wezen man +)

Nee ik heb helemaal geen hekel aan mannen. Ik heb alleen 25 jaar met, voor en tussen alleen maar mannen gewerkt. De enige vrouwen in die bedrijven zaten in productie of op de administratie.
Er is ook helemaal niks mis met de man in het algemeen, er is iets mis in onze cultuur. En dat is bij zowel mannen als vrouwen. Tamary verwoordt dit eigenlijk heel mooi

tamary schreef:
Tja hoever zitten we af van de beelden dat : als man geboren mag je nooit een jongetje (kind dus) zijn en als meisje geboren nooit een vrouw (volwassene). Beide zijn funest voor man en vrouw.

Ik heb zo veel mannen ontmoet die met grote stelligheid over zaken praten waarvan ik toevallig op dat moment veel meer kennis had dan zij (en ik zie het hier op bokt ook nog al eens gebeuren). En ik ben zo veel vrouwen tegengekomen die zo vaak aan hun eigen kunnen twijfelen dat ze maar liever niks zeggen en genoegen nemen met 2e viool, dat ik tot bovenstaande uitspraken kom.

Er wordt al snel gegooid met gemiddeldes, de gemiddelde man is beter in dit, heeft een hoger IQ kan beter tekening lezen dan de gemiddelde vrouw. Misschien is dit zo? Waarschijnlijk niet, maar doet het er toe?
Wie is die gemiddelde dan? Ben ik een freak omdat ik als vrouw goed kan tekeninglezen en goed ben in wiskunde? Goed achteruit kan inparkeren? Ben jij, omdat je man bent, daarom per definitie slimmer dan ik omdat de gemiddelde man slimmer zou zijn dan de gemiddelde vrouw? Ik durf daar bijzonder hard aan te twijfelen, zie ook de dames posters hier voor mij met aanzienlijke IQ-scores. Moet ik dan maar consequenties trekken uit het feit dat de gemiddelde man of vrouw er op een bepaalde manier uitziet of doet? Dat is toch volledige flauwekul. Alle mensen moeten kunnen doen waar ze goed in zijn en wat ze graag willen doen. En achterlijke, goedbedoelde, betuttelende adviezen aan meisjes omdat ze 1 test wat minder maken, mogen wat mij betreft strafbaar worden. Meisjes horen het niet moeilijker te hebben dan jongens in het voortgezet onderwijs of verder in hun leven.

Dus nogmaals, ik heb geen hekel aan mannen maar er is een groep mannen die denkt iets te verliezen te hebben bij verandering van onze cultuur en met die groep heb ik weinig op. Dus als je daar toe behoort, voel je aangesproken zou ik zeggen :j
De rest van de mannen is net zo zeer slachtoffer van onze cultuur als vrouwen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:56

Citaat:
Dus nogmaals, ik heb geen hekel aan mannen maar er is een groep mannen die denkt iets te verliezen te hebben bij verandering van onze cultuur en met die groep heb ik weinig op. Dus als je daar toe behoort, voel je aangesproken zou ik zeggen :j

pien_2010 schreef:
Als feminist zijnde, die heel veel feministen kent en aktief in de vrouwenbeweging zat kan ik je vertellen dat die mannenhaat iedere keer om de hoek komt kijken als argument.
Ik ken ze niet de feministen die mannen zouden haten. De meeste baren immers ook kleine mannetjes die groot worden.
Ik zie dat meer als afleiden waar het werkelijk om gaat nl dat door sexisme mensen in bepaalde hokjes worden geduwd terwijl ze liever gaan voor een ander hokje. Dat is onvrij en niet fijn.
Het feministisch denken kan juist vrijheid betekenen voor zowel mannen als vrouwen.

Eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:01

pien_2010 schreef:

Denk het ook, maar dat neemt niet weg dat er sprake is van een behoorlijk "marketing probleem". Het feit dat je moet aangeven dat je uit eigen ervaring weet dat heel veel feministen niet mannen haten is daar een voorbeeld van. En dat idee komt natuurlijk ergens vandaan: dat kleine groepje extremisten dat juist zo naar voren wordt gehaald in de media. Dat is als een covid-betoog in Canada waar 1 vlag met een hakenkruis tussen zat en meteen zijn er wat mensen die het hele protest als een racistische betoging afdoen.

Juist die gematigde feministen, zowel man als vrouw, zouden meer aan het woord moeten komen om juist uit te leggen dat het alleen maar goed zou zijn voor zowel man als vrouw (en alles daar tussenin). Of misschien is het al zo ver dat er een nieuwe stempel op gedrukt moet worden, iets met het woord "gelijkheid" in de naam waar de meeste mensen sowieso al meteen achter zouden staan.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:05

enzino schreef:
Zullen we anders afstappen over het hele gedoe van die IQ test? Ik noemde het slechts als een voorbeeld waarom er meer mannen op topfuncties zitten: omdat ze meer richting extremen neigen dan vrouwen (wat voordelen en nadelen heeft).

Er zit ook een groter percentage narcisten en psychopaten in topfuncties, blijkbaar ook een eigenschap die goed scoort, maar die noem je niet :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:05

irmaz schreef:
Mindim schreef:
Structureel kleineren van jonge meisjes? Hoe bedoel je dat precies, in welke context moet ik dat zien?

Menig vrouw gooit trouwens veel sneller haar emoties op tafel, zonder na te denken en zoeken echt niet altijd iets goed uit eer ze een statement maken.

Volgens mij heb je de gruwel aan het wezen man +)

Nee ik heb helemaal geen hekel aan mannen. Ik heb alleen 25 jaar met, voor en tussen alleen maar mannen gewerkt. De enige vrouwen in die bedrijven zaten in productie of op de administratie.
Er is ook helemaal niks mis met de man in het algemeen, er is iets mis in onze cultuur. En dat is bij zowel mannen als vrouwen. Tamary verwoordt dit eigenlijk heel mooi

tamary schreef:
Tja hoever zitten we af van de beelden dat : als man geboren mag je nooit een jongetje (kind dus) zijn en als meisje geboren nooit een vrouw (volwassene). Beide zijn funest voor man en vrouw.

Ik heb zo veel mannen ontmoet die met grote stelligheid over zaken praten waarvan ik toevallig op dat moment veel meer kennis had dan zij (en ik zie het hier op bokt ook nog al eens gebeuren). En ik ben zo veel vrouwen tegengekomen die zo vaak aan hun eigen kunnen twijfelen dat ze maar liever niks zeggen en genoegen nemen met 2e viool, dat ik tot bovenstaande uitspraken kom.

Er wordt al snel gegooid met gemiddeldes, de gemiddelde man is beter in dit, heeft een hoger IQ kan beter tekening lezen dan de gemiddelde vrouw. Misschien is dit zo? Waarschijnlijk niet, maar doet het er toe?
Wie is die gemiddelde dan? Ben ik een freak omdat ik als vrouw goed kan tekeninglezen en goed ben in wiskunde? Goed achteruit kan inparkeren? Ben jij, omdat je man bent, daarom per definitie slimmer dan ik omdat de gemiddelde man slimmer zou zijn dan de gemiddelde vrouw? Ik durf daar bijzonder hard aan te twijfelen, zie ook de dames posters hier voor mij met aanzienlijke IQ-scores. Moet ik dan maar consequenties trekken uit het feit dat de gemiddelde man of vrouw er op een bepaalde manier uitziet of doet? Dat is toch volledige flauwekul. Alle mensen moeten kunnen doen waar ze goed in zijn en wat ze graag willen doen. En achterlijke, goedbedoelde, betuttelende adviezen aan meisjes omdat ze 1 test wat minder maken, mogen wat mij betreft strafbaar worden. Meisjes horen het niet moeilijker te hebben dan jongens in het voortgezet onderwijs of verder in hun leven.

Ik ben niet degene die mensen in hokjes plaatst hoor. Ik vind het allemaal erg generaliserend en een ietwat ouderwets denkbeeld als ik eerlijk moet zijn.

Misschien ligt het meer aan de persoonlijkheid en karakter van iemand, dat men zich tweede viool voelt, misschien zit het in de aard van diegene. Er is toch een enorme groep vrouwen die zich helemaal niet laat imponeren door mannen? Die prima de discussie aangaan zekers als ze verstand van het onderwerp hebben. Het zijn toch niet allemaal sneue vogeltjes, die zich maar laten sturen.

Freak omdat je achteruit kan inparkeren en goed is in wiskunde, hoezo? Vrij normaal toch? Genoeg die het doen hoor.

Ik leef geloof ik in een tolerantere wereld dan jij +)

PS ik ben geen man hoor, maar een vrouw :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:07

... ik vind een thuisblijfmoeder niet zielig.

Maar ik ben niet vergeten dat thuis voor de kinderen zorgen eeuwen lang een kwestie van onderdrukking WAS.

Zoals studies en beroepen die gesloten waren voor vrouwen, nauwelijks loon voor kleine rotbaantjes, lagete lonen bij gelijk werk, etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:08

Janneke2 schreef:

Maar ik ben niet vergeten dat thuis voor de kinderen zorgen eeuwen lang een kwestie van onderdrukking WAS.

Zoals studies en beroepen die gesloten waren voor vrouwen, nauwelijks loon voor kleine rotbaantjes, lagete lonen bij gelijk werk, etc etc.

Nou, das een eeuwigheid geleden, we zijn toch al wel een stukje verder dan dat. Dus fast forward naar 2022 en niet zo in die verleden tijd blijven hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:14

irmaz schreef:
enzino schreef:

Er zit ook een groter percentage narcisten en psychopaten in topfuncties, blijkbaar ook een eigenschap die goed scoort, maar die noem je niet :roll:

Eigenlijk zijn er 5 factoren die goed scoren, en IQ is er niet eens een van. Toch schrijf ik het liever als IQ om niet te lang stil te staan bij de betekenis van de termen.

Psychopaten en narcisten (narcissisten?) kunnen best op topfuncties zitten maar dat is niet 1 van de 5 factoren. Toch zal er veel overlap zijn. Als je interesse hebt kan je het 5-factor-model that predicts success best zelf even opzoeken. Er is veel onderzoek naar gedaan en je kan er een hoop over vinden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:51

Mindim schreef:
Janneke2 schreef:

Nou, das een eeuwigheid geleden, we zijn toch al wel een stukje verder dan dat. Dus fast forward naar 2022 en niet zo in die verleden tijd blijven hangen.

_/-\o_

Hoezo...?

Ten eerste geef ik hier een argument mbt een eerdere opmerking.

En voor wie dacht dat alles inmiddels in kannen en kruiken was, je hoeft maar in dit topic te lezen.

(En gelijk loon voor gelijk werk: hmmm, nee. Glazen plafond... Goede regelingen mbt vaderschapsverlof, to name a few. )

Dus hup, niet doen alsof een doorgewinterde feministe een zeur zou zijn en let maar goed op de feiten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:10

DE feiten (ik heb niet alles genoemd want daar is het onderwerp te groot voor)

We (de vrouwenbeweging en daar reken ik de mannen bij die zich aansloten) hebben natuurlijk ook wel al veel bereikt. Denk maar aan:

1. ONderwijs voor vrouwen ( Aletta Jacobs in 1871 de eerste Nederlandse die echt officieel toegelaten wordt aan een universiteit: de Rijksuniversiteit Groningen. Ruim twee eeuwen hiervoor volgde de beroemde Anna Maria van Schurman, enigszins in het geheim, al colleges aan de universiteit van Utrecht.);
2. Kiesrecht voor vrouwen (Pas in 1917 werd in Nederland het passief kiesrecht voor vrouwen ingevoerd. Vrouwen konden toen voor politieke functies gekozen worden, maar mochten niet zelf stemmen. In 1919 kregen vrouwen het felbegeerde actief kiesrecht, waardoor ze zelf mochten stemmen.)
3. Abortus wetgeving (Abortus in Nederland is officieel toegestaan vanaf 1984 na verschillende maatschappelijke discussies en strijd vanuit de vrouwenbeweging.)

Alleen mag er ook nog wel veel veranderen want veel gaat nog niet goed

1. Gelijkheid van beloning voor vrouwen die dezelfde functies als mannen bekleden (mag nu echt wel eens haast mee gemaakt worden want die ongelijkheid is schrijnend);
2. Ophouden van seksueel overschrijdend gedrag waar dan ook;
3. Ophouden van seksueel geweld.
4. Ophouden van de vanzelfsprekendheid waarmee vrouwen tijdens oorlogen verkracht worden en dus gewoon kappen met verkrachten van vrouwen.
5. In Nederland gelijke vertegenwoordiging van vrouwen in top functies. De politiek is voor het eerst dit jaar gelijk als het gaat om vrouwen en mannen op het bordes. Dus we gaan de goede kant op. (Ook een mijlpaal hoor in mijn ogen!).

Dubbele moraal bv rondom verkrachtingen aanpakken:
Gisteren in de documentaire van "de tranen van Tito" werd een naar stukje van die gewoonte besproken. Een jonge vrouw ontdekte dat toevallig dat zij tijdens de oorlogen van Joegoslavië (nog niet zo heel erg lang geleden → (1991–2001) een van de vele baby's was, die middels een verkrachting verwekt waren door een soldaat. De moeders daar sprak men schande van, de baby's werden genegeerd of nog erger en hadden geen leven, de soldaten cq andere mannen kwamen er mee weg. Zij heeft een geweldige jeugd gehad daar haar moeder een andere man had ontmoet die het kind als het zijnde voor de bühne groot bracht. Een groot geheim. Die vrouw heeft dus een stichting opgericht om deze baby;s die zoveel onrecht is aangedaan en nog → hun bestaansrecht terug te geven en dit gegeven dus open te gooien. Een naar eigentijds geschiedenis waarin de treurnis van wat vrouwen en hun kinderen aangedaan is, ten tonele gevoerd werd en hoe vreselijk hard deze vrouw moest knokken voor erkenning en een normaal leven waarin deze baby's niet verguisd worden. Een voorbeeldje van hoe er met vrouwen nog steeds wordt omgegaan in de wereld. Dat verkrachten in veel culturen als normaal wordt gezien, zeker als er oorlog is, dat moge onderhand wel bekend zijn. "Het hoort er nu eenmaal bij".

Kijk in Afghanistan hoe meisjes geen deel meer mogen uitmaken van onderwijs. Vele voorbeelden wereld wijd zijn te noemen waar het vanzelfsprekende onderwijs dat wij kennen in Nederland nog niet aanwezig is voor meisjes.

Over het feit dat vrouwen thuis blijven wil ik ook nog iets schrijven, daar hebben feministen nl geen problemen mee. Waar we wel problemen mee hebben is, dat dit werk niet betaald en niet gewaardeerd wordt en als het mis gaat in het huwelijk teveel vrouwen (met de gevolgen voor hun kinderen) economisch niet zelfstandig kunnen zijn. Om die economische ongelijkheid daar gaat het vooral om. Daar mag onderhand wel eens een oplossing voor komen zodat die vrouwen en die enkele man die 100% thuis werken en voor de kinderen zorgen, daar toch op de een of andere manier economische onafhankelijkheid mee kunnen opbouwen. Het werk is nl enorm belangrijk, doet niet af voor welke baan dan ook. Maar de betaling en de waardering is "hut met peren".
Dus er is nog wel wat werk aan de winkel op vele terreinen hoor ook al is er ook al veel bereikt. Maar we blijven waakzaam.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 31-01-22 18:13, in het totaal 3 keer bewerkt

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:11

enzino schreef:
irmaz schreef:

Eigenlijk zijn er 5 factoren die goed scoren, en IQ is er niet eens een van. Toch schrijf ik het liever als IQ om niet te lang stil te staan bij de betekenis van de termen.

Psychopaten en narcisten (narcissisten?) kunnen best op topfuncties zitten maar dat is niet 1 van de 5 factoren. Toch zal er veel overlap zijn. Als je interesse hebt kan je het 5-factor-model that predicts success best zelf even opzoeken. Er is veel onderzoek naar gedaan en je kan er een hoop over vinden.

Geweldig := waarom noem je IQ dan wel? Die 5 factoren hebben helemaal niks met IQ te maken zelfs, maar zijn eerder onderdeel van het EQ. Waarop vrouwen gemiddeld... euh, beter scoren?
de 5 factoren voor succes schreef:
Extraversion – Introversion
Amiability – Competitiveness
Discipline – Carelessness
Vulnerability – Resilience
Ingenuity – Consistency

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:30

irmaz schreef:
Geweldig := waarom noem je IQ dan wel? Die 5 factoren hebben helemaal niks met IQ te maken zelfs, maar zijn eerder onderdeel van het EQ. Waarop vrouwen gemiddeld... euh, beter scoren?

Waarom ik het IQ noem heb ik al aangegeven. Lees je wel? En als je je inleest, op basis van de zoekterm die ik gaf, kom je snel uit bij het stukje IQ en hoe dat in een meer algemene zin gebruikt wordt (oa historisch binnen defensie).

En die 5 factoren hebben meer met EQ te maken volgens.... jou? Ok. :=

Ik begin trouwens ook ernstig aan je motivatie met betrekking tot doorvragen te twijfelen. Eerder gaf je aan dat mannen vaak maar wat roepen en bluffen... en onze eerste interactie in dit topic was dat jij al mijn argumenten simpelweg weg schoof en het vertikte om te onderbouwen.

Volgens mij wil jij helemaal niet meer weten en begrijpen waar verschillen vandaan komen, jij wilt net zo lang bij mij doorvragen tot ik er genoeg van heb wat jij dan kan wegzetten met "zie je wel, je liep alleen maar te buffen". Zit ik er ver naast dat je zo iedereens tijd aan het verspillen bent om je vooroordeel te kunnen bevestigen?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:43

enzino schreef:
irmaz schreef:

Waarom ik het IQ noem heb ik al aangegeven. Lees je wel? En als je je inleest, op basis van de zoekterm die ik gaf, kom je snel uit bij het stukje IQ en hoe dat in een meer algemene zin gebruikt wordt (oa historisch binnen defensie).

Ja, je schreef dat je IQ neemt omdat dat makkelijker is dan de 5 factoren uit te leggen. Maar de 5 factoren hebben helemaal niks met IQ te maken, dus.... waarom heb je het over IQ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:46

irmaz schreef:
Ja, je schreef dat je IQ neemt omdat dat makkelijker is dan de 5 factoren uit te leggen. Maar de 5 factoren hebben helemaal niks met IQ te maken, dus.... waarom heb je het over IQ?

Ik heb nog een stukje toe weten te voegen voor jij postte, zie dus mijn post boven de jouwe.

En je reactie lees ik als een bevestiging, jij wilt helemaal niet lezen, uitzoeken of begrijpen, jij wilt je vooroordeel bevestigen. Veel plezier daarmee en jammer van de tijdsverspilling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:47

irmaz schreef:
enzino schreef:

Werd er eerder in dit topic niet gesuggereerd dat die zaken wel degelijk te maken hebben met hoe je de IQ test maakt?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:54

Het grote voordeel van het feminisme is toch dat de kinderen naar de kleuterschool kunnen gaan en de ouders kunnen werken. Zo levert moeder ook een bijdrage aan de te betalen belasting. De kinderen kunnen prima zonder moeder.

Dit komt niet van mij deze tekst. Maar van iemand die deze beweging heeft opgezet en ondersteunt.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:31

enzino schreef:
irmaz schreef:

Ik heb nog een stukje toe weten te voegen voor jij postte, zie dus mijn post boven de jouwe.

En je reactie lees ik als een bevestiging, jij wilt helemaal niet lezen, uitzoeken of begrijpen, jij wilt je vooroordeel bevestigen. Veel plezier daarmee en jammer van de tijdsverspilling.

Je hebt een stukje tekst toegevoegd maar het wordt een beetje vervelend, je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Dus voor de 3e keer dan maar: Waarom heb je het over IQ in relatie met succesvolheid in het bedrijfsleven terwijl je het blijkbaar meetbaar vindt met 5 factoren die niks te maken hebben met IQ :O

En euh, lezen wat er (nog) niet staat is een beetje lastig, het wordt lastig begrijpen wanneer je geen vraag beantwoord en wat zou ik precies uit moeten zoeken? Waarom jij met IQ komt aanzetten? Dat is dus precies wat ik je vraag en dus probeer uit te zoeken :)

Welk vooroordeel precies :?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:37

senna21 schreef:
Het is sowieso jammer dat dit weer verzandt in een discussie over zgn. mannenhaat en daarmee weer de schuld bij vrouwen legt.
Feminisme is een cultuurkritiek die niet gaat over individuele verandering.
Het doel is ook niet dat vrouwen hetzelfde gaan doen als mannen (en daarnaast doen wat er nog als vrouwelijk wordt gezien), maar dat de opvattingen en waardering voor wat als vrouwelijk of mannelijk wordt gezien, wordt bijgesteld
tot een werkelijk gelijk waardering.

Precies...!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:56

Geinig dat je dat doel benoemt. Want dat is het oorspronkelijk nooit geweest. Het doel was heel simpel. Vrouwen belasting laten betalen en dus ook meer mannelijkheid erin gooien. Mannen juist meer vrouwelijker maken. Kinderen vroeg uit de gezinnen halen en omvormen en klaar maken voor het systeem. Met als hoofddoel gezinnen ontwrichten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:19

Te veel dope op opino?
Feminisme met als groter doel gezinnen ontwrichten, juist ja :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:37

Waar heb je dat vandaan dinopino? Dit is serieus voor het eerst dat ik het hoor.

Weet je zeker dat je het over feminisme hebt?