Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:1. Die vader werd misschien wel continu lastig gevallen door de pers? Namen werden tenslotte gedeeld op SM
2. En het kan natuurlijk best, dat hij zijn zoon een goede opvoeding heeft gegeven en totaal verbijsterd is.
Heel veel ouders weten niet wat hun kinderen uitvreten.
3. Volgens mij is zijn zoon niet de hoofdverdachte voor het doodschoppen van Carlo. Hij is aangehouden voor andere vechtpartijen, dacht ik.
Maar het is niet slim om zo'n interview te geven, maar dat deze ouders helemaal ondersteboven zijn van dit, begrijp ik nog wel.
Je schaamt je kapot als je kind bij zoiets betrokken is.
Electra63 schreef:Die vader werd misschien wel continu lastig gevallen door de pers? Namen werden tenslotte gedeeld op SM.
En het kan natuurlijk best, dat hij zijn zoon een goede opvoeding heeft gegeven en totaal verbijsterd is.
Heel veel ouders weten niet wat hun kinderen uitvreten.
Volgens mij is zijn zoon niet de hoofdverdachte voor het doodschoppen van Carlo. Hij is aangehouden voor andere vechtpartijen, dacht ik.
Maar het is niet slim om zo'n interview te geven, maar dat deze ouders helemaal ondersteboven zijn van dit, begrijp ik nog wel.
Je schaamt je kapot als je kind bij zoiets betrokken is.
superpony schreef:Ow, ik kan me best voorstellen dat je zelf denkt dat je je kind goed hebt opgevoed en dit vreselijk is om mee te maken.
Maar soms is het gewoon echt beter en verstandiger om je mond te houden of iig goed na te denken wat je zegt na zo een vreselijk nare gebeurtenis, waar je ook aan de andere kant had kunnen staan. Jouw, perfecte zoon had ook het slachtoffer kunnen zijn.
Er spelen vast overal heel veel emoties mee. Ik maak me altijd zorgen, ook om mn volwassen zoon, maar dit soort dingen bedenk je echt niet. Dat jouw kind mede plichtig is of iemand zelf heeft doodgeschopt is onvoorstelbaar.
Maar de gehele gang van zaken maakt veel mensen boos. Heel veel mensen hebben kinderen en niemand begrijpt dat de daders nog rondlopen en alle aandacht gaat naar de mensen die beeldmateriaal delen, namen hebben genoemd etc. Dat mag helemaal geen rol spelen.
Daarbij wordt er bijv bij de moord op Peter R de Vries dankbaar gebruik gemaakt van alle beeldmateriaal en wordt er ook om gevraagd. En ook geenstijl die normaal dan geen goede reputatie heeft, heeft de politie nu toch op een spoor gebracht bijvoorbeeld, waar men zou hebben klaar gestaan om alles te filmen.
Loretta schreef:Electra63 schreef:Ik vind het gewoon bizar, dat op SM en in Telegram-groepen namen, adressen en foto's worden gedeeld van een OvJ, waarvan men denkt, dat zij familie is van één van de daders.
Dat is een nieuwe trend in Nederland.
Er worden ook foto's gedeeld van politiemensen, GGD-personeel enz.
Het is levensgevaarlijk en onaanvaardbaar.
Gevoel hoeft geen feit te zijn.
Dan is het briefje van Jan wel heel toepasselijk.
https://www.briefjevanjan.nl/aan-de-baas-van-het-om/
En of dat verhaal over die vermeende familiebanden met die OVJ nu wel of nket kloppen. Waarschijnlijk zal de toekomst het leren. Opmerkelijk is wel dat het OM tijd en mankracht heeft om achter toetsenbord riddertjes aan te gaan.
pmarena schreef:Ik denk dat het goed is om wel te blijven beseffen dat je er niet bij was, en dat er inderdaad meer mee kan spelen dan slechts het verhaal zoals we het nu kennen.
Er is natuurlijk geen enkele reden die goedpraat dat je het in je botte kop haalt om iemand tegen zijn hoofd te schoppen, laat staan wanneer die op de grond ligt....
Maar je weet helemaal niet het verhaal er achter verder. We hebben tot nu toe het scenario voorgeschoteld gekregen dat die gasten er op uit gingen om ruzie te zoeken en tegen koppen te schoppen..... maar dat kan natuurlijk een stuk genuanceerder liggen.
Die vader komt met een keurig verhaal, waarbij hij heel duidelijk aangeeft wat zijn zoon verteld heeft, zonder dit als "de waarheid" te verkondigen. Het geeft een beeld van de situatie waarin zo'n ouder zich nu bevindt.
Je weet niet wat die jongen precies heeft gedaan, in hoeverre ze er echt zeker van zijn, wat het hele verhaal precies is. Ik snap het wel dat die mensen (ook) in een nachtmerrie zitten nu, met al die mensen die hun mening inclusief de hooivorken, pek en veren al klaar hebben....
Als zoveel mensen "achter je aan zitten" voor een reactie of iets, kan ik me goed voorstellen dat je dan besluit toe te geven en je verhaal te doen in de hoop dat je dan even met rust wordt gelaten / de bloeddorst richting je kind een beetje afzwakt. Zeker als je zelf ook niet zeker weet wat er nu eigenlijk is gebeurd en zo'n jongen volhoudt dat hij dit niet heeft gedaan.... je wéét niet of hij de waarheid spreekt, moet je je kind dan veroordelen terwijl hij misschien de waarheid vertelt...?
karuna schreef:Peanutbutter![]()
![]()
Gelukkig pakken ze langzaam aan iedereen op. Dat ze lang gestraft mogen worden en hun werkcarriere voorlopig even gedag kunnen zeggen. Vraag me af hoe je als partner reageert als je lieve vriendje dit doet?
Is niet dezelfde zaak maar weer een vergelijkbare situatie. Nederlanders die het nodig vinden op vakantie landgenoten te slopengaat goed met onze jeugd.
![]()
https://www.parool.nl/nederland/nederla ... ~b50e1636/