Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Moderatoropmerking:Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt Regels.
Hiraeth schreef:Als je naar een boek refereert met de naam 'Irreversible damage' met de ondertitel 'the transgender craze seducing our daughters' neem ik je belachelijke mening sowieso al niet serieus. Hoe kun je zonder schaamte dat soort boeken lezen een dan ook nog eens aanprijzen? Walgelijk.
enzino schreef:Nette posts trouwens Lestrange1, goed inhoudelijk en met onderbouwing. Ik kan me volledig vinden in wat je schrijft en het sluit ook aan bij wat ik gelezen heb
Foaly schreef:BigBen, je mag alles van elke mening vinden. Dat is namelijk wat 'vrijheid van meningsuiting' betekent. Niemand zegt dat Lestrange dat boek niet mag lezen. Maar dat ze dat boek leest, daar mag iedereen wat van vinden en dat hoeft niet onder stoelen of banken te worden gestoken.
CharleyT schreef:Medelijden?!Tsja, wat moet je hier nu van denken? Heb een beetje medelijden met je, verdiep je wat meer in de materie, want het klopt van geen kanten wat je zegt.
CharleyT schreef:Nah ben ik het niet mee eens. Mevrouw in kwestie is van jouw leeftijd, dus zou ze beter mogen weten.Ja, gewoon medelijden. Nu loop ik 2x zo lang als jij op deze wereld rond, dus misschien wat milder geworden.
Maak me er niet meer druk om. Tis tenslotte een mening van een voor mij compleet onbekend persoon= compleet onbelangrijk voor mij.
Ailill schreef:CharleyT schreef:Nah ben ik het niet mee eens. Mevrouw in kwestie is van jouw leeftijd, dus zou ze beter mogen weten.Ja, gewoon medelijden. Nu loop ik 2x zo lang als jij op deze wereld rond, dus misschien wat milder geworden.
Maak me er niet meer druk om. Tis tenslotte een mening van een voor mij compleet onbekend persoon= compleet onbelangrijk voor mij.
Daarnaast was er een tijd dat ik het hier enorm voor die mevrouw opnam. Tot die mevrouw het nodig vond mij hier op Bokt belachelijk te maken.
Daarnaast plaatst die mevrouw steeds vaker een vreemd bericht, is mevrouw niet in staat om naar haarzelf te kijken. Vind ik een kwalijke zaak.
Als wederom diezelfde vrouw dan hier op Bokt gaat vertegenwoordigen dat de kans groot is dat ik seks met jonge jongens prefereer, nee dan heb ik geen medelijden meer voor die mevrouw.
Wat mij betreft een eeuwige ban. Zou een hoop mensen schade en leed besparen.
Askja schreef:Wat betreft die eerder aangekaarte zogenaamde groepsdruk, ik vraag me af of het echt zo is dat jongeren groepsdruk ervaren vanuit hun omgeving om het transgenderproces in te gaan, om dan later tot de conclusie te komen dat ze de verkeerde keuze hebben gemaakt. Alsof er daadwerkelijk een pro transgender lobby zou zijn. Misschien in een enkel geval dat zoiets als groepsdruk mee kan spelen, maar het wordt door sommigen hier gebracht als een levensgroot probleem, dat in hun ogen blijkbaar belangrijker is dan de emancipatie en erkenning van transgenders. Het zal best dat hier onderzoek naar gedaan is (want waar wordt er geen onderzoek naar gedaan), en ik wil ook wel aannemen met de beste bedoelingen, maar dat dit echt een probleem zou zijn, gaat er bij mij niet in.
Askja schreef:Hiermee op de proppen komen in dit topic komt op mij een beetje over als het rechtvaardigen van het eigen gebrek aan tolerantie tegenover het fenomeen transgender - of die nu voortkomt uit persoonlijke afkeer, conservatieve denkbeelden, een religieuze achtergrond of uit angst voor alles wat afwijkt van de standaard.
Askja schreef:Plus dat het mij een indirecte sneer lijkt naar iedereen die dat ik neem aan zeer zware en langdurige proces daadwerkelijk heeft doorgemaakt, die moeten dan blijkbaar eens goed nadenken of ze wellicht gehersenspoeld zijn ofzo.
Bijzonder.