(Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:09

Ayasha schreef:
Ik doe dat veelal omdat ik een short zelden netjes aan vind als we ergens heen gaan en ik het ook warm heb bij +35 graden. Verleiden komt zelfs niet eens voor op het lijstje met redenen waarom ik een (korte) rok aan doe. :+
Kort is bij mij dan boven de knieën. Niet perse "kont amper bedekt".

Dan ben ik waarschijnlijk de enige hier die het leuk vind om zich leuk aan te kleden voor mn vent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:10

Benzz schreef:
Ayasha schreef:
Ik doe dat veelal omdat ik een short zelden netjes aan vind als we ergens heen gaan en ik het ook warm heb bij +35 graden. Verleiden komt zelfs niet eens voor op het lijstje met redenen waarom ik een (korte) rok aan doe. :+

Dan ben ik waarschijnlijk de enige hier die het leuk vind om zich leuk aan te kleden voor mn vent.

En daar zit nu juist de crux: je kleedt je mooi voor jouw partner, niet voor elke man op straat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:11

Als een man letterlijk objectief en oprecht zegt dat iemand een mooie vrouw is dan wordt dat echt niet direct als intimidatie gezien, wat een onzin.
Dat wordt het pas als die persoon alsmaar hinderlijke ongepaste hintjes blijft afgeven en net even teveel in je persoonlijke ruimte komt.

Vrouwen die over mannelijke collega‘s geilen zijn ook echt kinderachtig sneu trouwens, die mogen daar prima op terecht gewezen worden. Ik heb dat eigenlijk ook nog nooit meegemaakt.

Dat argument dat mannen nu eenmaal sterker zijn is echt wel de grap van de eeuw. Is kindermishandeling normaal en te verwachten omdat volwassenen nou eenmaal sterker zijn?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:11

Benzz schreef:
Mars schreef:
Ik heb letterlijk nog nooit een rokje aangetrokken met het idee ''zoooo nu ga ik eens lekker wat kerels verleiden :') ''

Wat een bizarre redenatie.

Dus als jij een date hebt dan ga je in een ouwe trui en spijkerbroek?

Maar dan heb je het over een date hebben, dat is heel wat anders? Dan ga je tijd doorbrengen met een man die je leuk vind of beter wilt leren kennen. Is toch [heel wat anders dan op straat door random kerels worden nageroepen/geïntimideerd omdat je bepaalde kleding draagt?

Als ik een date heb draag ik overigens waar ik me fijn in voel.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:13

Waarschuwing voor het filmpje, het gaat hier om een aanval, een poging tot verkrachting.

https://7news.com.au/news/vic/jackson-williams-found-not-guilty-of-attempted-sexual-assault-of-nurse-in-melbourne-laneway-c-1383141

Een nieuwsbericht met het bijbehorende filmpje. Als je naar het filmpje kijkt is er eigenlijk geen "beter" bewijs voor een poging tot verkrachting dan dit. Deze "man" is niet schuldig bevonden. Hier is goed bewijs bij, maar hoe zit het met de personen (mannen en vrouwen) die aangerand/verkracht zijn en enkel in de rechtbank kunnen plaatsnemen met als bewijs hun woord en misschien verwondingen?

Het is zo'n lastige lijn, want ik vind het aangerand/verkracht worden en niet worden geloofd net zo erg als iemand die onterecht van verkrachting beschuldigd wordt. Helaas heb je van die droeftoeters (en dat is een net woord voor zulke mensen) die gebruik maken van een situatie als de Me too-beweging en zulke streken uithalen, maar dat zie je helaas overal. Dat betekend echter niet dat hierdoor gestopt moet worden met het vechten tegen seksueel geweld.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 15-03-21 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Mkango schreef:
En daar zit nu juist de crux: je kleedt je mooi voor jouw partner, niet voor elke holbewoner op straat.

Precies, dus wij vrouwen verleiden wel degelijk. Anders was de markt qua lingerie, kleding enz niet zo groot. Om maar niet te spreken over de beangstigende groep die zich volspuit met botox en allerlei andere dingen om maar aantrekkelijk gevonden te worden en denken dat ze daar aan een bepaalde maatstaaf moeten voldoen.

Wij vrouwen doen nog steeds mee aan een bepaalde norm. Daar zit een probleem. En die holbewoners zijn ook het probleem, maar niet iedere man is een holbewoner.

VuurVleugels

elnienjo schreef:
MyWishMax schreef:
Maar wat is er dan mis met verleiden? Ik trek ook kleding aan waar ik mezelf mooi in vind. Of iets waarvan ik weet dat mijn date of vriend dat kan waarderen. Dat moet toch gewoon kunnen? Dus ja, soms om te verleiden, maar niet de hele wereld. Ik kies er graag zelf voor en als iemand anders zich daardoor verleid voelt is dat eerlijk gezegd niet mijn probleem. Dat verleid voelen mag best, als je mij er niet lastig mee valt. Het is geen uitnodiging

En dat geldt niet alleen met een rokje trouwens, ik ken genoeg mannen die iets veel meer bedekt ook heel verleidelijk kunnen vinden. Mag natuurlijk en een complimentje vind ik niet erg, voor de rest is het feit dat ik een vrouw ben geen uitnodiging voor meer, wat ik dan ook aan heb.

Dat trek je dus aan om je eigen vriend te verleiden. Of draag je dat ook als je met 'n vriendin een terrasje gaat pakken?
Als je je sexy kleedt dan moet je er niet van opkijken dat mannen ongemakkelijk lang naar je staren.

Echt, van jou gaan mijn nekharen RECHT overeind staan. Wal-ge-lijk deze denkwijze. Niks anders dan pure walging. Jij was ook degene die zei dat je na zoveel jaar gewoon je bek moest houden toch? Ik wens niemand, maar dan ook echt niemand, (seksueel) geweld toe. Maar denk je maar in hoe het voelt om LETTERLIJK binnengedrongen te worden. Dat iemand je personal space binnendringt in de bus is irritant maar oké. Dat iemand je huis binnendringt bij een inbraak is naar, maar dat staat nog buiten jezelf. Maar dat iemand je lichaam binnendringt, bij uitstek datgene wat echt puur en alleen van jou moet zijn? Dan wil je niets liever dan in een hoekje kruipen en doodgaan. Want als dát niet meer van jou is, dan leef je dus echt alleen voor anderen.

Overtrokken reactie? Nee hoor. Want dat hierboven beschreven geweld, dat begint met een starende blik naar een kort rokje en een andere vrouw die zegt 'tja...'.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 15-03-21 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:14

Sizzle schreef:
Als een man letterlijk objectief en oprecht zegt dat iemand een mooie vrouw is dan wordt dat echt niet direct als intimidatie gezien, wat een onzin.
Dat wordt het pas als die persoon alsmaar hinderlijke ongepaste hintjes blijft afgeven en net even teveel in je persoonlijke ruimte komt.

Vrouwen die over mannelijke collega‘s geilen zijn ook echt kinderachtig sneu trouwens, die mogen daar prima op terecht gewezen worden. Ik heb dat eigenlijk ook nog nooit meegemaakt.

Dat argument dat mannen nu eenmaal sterker zijn is echt wel de grap van de eeuw. Is kindermishandeling normaal en te verwachten omdat volwassenen nou eenmaal sterker zijn?

Eens!

Alleen die vrouwen bij mannelijke collega's kom ik wel aan de lopende band tegen. Ineens een ander stemmetje, al kirrend en altijd jurkjes en diepe decoletes aan.......als ze alleen met mij een afspraak hebben, zijn het ineens totaal andere wezens :+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:16

VuurVleugels schreef:
Overtrokken reactie? Nee hoor. Want dat hierboven beschreven geweld, dat begint met een starende blik naar een kort rokje en een andere vrouw die zegt 'tja...'.

En die starende blik moet aangepakt worden. Door iedereen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:18

Benzz schreef:
VuurVleugels schreef:

En die starende blik moet aangepakt worden. Door iedereen.

Eens. Vrouwen die zo over mannen praten, moeten net zo hard aangepakt worden als andersom. Het wordt tijd dat we lichamen niet langer als stukken vlees zien, van wie dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:18

Benzz schreef:
Mkango schreef:
En daar zit nu juist de crux: je kleedt je mooi voor jouw partner, niet voor elke holbewoner op straat.

Precies, dus wij vrouwen verleiden wel degelijk. Anders was de markt qua lingerie, kleding enz niet zo groot. Om maar niet te spreken over de beangstigende groep die zich volspuit met botox en allerlei andere dingen om maar aantrekkelijk gevonden te worden en denken dat ze daar aan een bepaalde maatstaaf moeten voldoen.

Wij vrouwen doen nog steeds mee aan een bepaalde norm. Daar zit een probleem. En die holbewoners zijn ook het probleem, maar niet iedere man is een holbewoner.
Er is niemand die ontkent dat vrouwen ook verleiden, maar dat je je mooi of sexy kleedt, betekent niet dat je elke man op straat probeert te verleiden. Ik draag ook weleens een minirok met hoge hakken, of een diep uitgesneden shirt en waarom? Omdat ik dat mooi vind, omdat ik me daar op dat moment prettig in voel, niet omdat ik zin heb om met een willekeurige man op straat te gaan seksen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:19

VuurVleugels schreef:
Echt, van jou gaan mijn nekharen RECHT overeind staan. Wal-ge-lijk deze denkwijze. Niks anders dan pure walging. Jij was ook degene die zei dat je na zoveel jaar gewoon je bek moest houden toch? Ik wens niemand, maar dan ook echt niemand, (seksueel) geweld toe. Maar denk je maar in hoe het voelt om LETTERLIJK binnengedrongen te worden. Dat iemand je personal space binnendringt in de bus is irritant maar oké. Dat iemand je huis binnendringt bij een inbraak is naar, maar dat staat nog buiten jezelf. Maar dat iemand je lichaam binnendringt, bij uitstek datgene wat echt puur en alleen van jou moet zijn? Dan wil je niets liever dan in een hoekje kruipen en doodgaan. Want als dát niet meer van jou is, dan leef je dus echt alleen voor anderen.

Ik heb nergens gezegd dat iemand na zoveel jaar z'n bek moet houden hoor.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:19

Benzz schreef:
Mkango schreef:

Dat is ook de schuld van vrouwen inderdaad, dat we altijd maar aantrekkelijk en slank en lief moeten zijn :D

Verder raakt je redenering echt kant noch wal, maar goed, dat is al een aantal keer uitgelegd en lijk je niet echt te willen snappen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:21

Benzz schreef:
Ayasha schreef:

Voor MIJN partner? Ja. Ik weet wat hij kan waarderen. Maar niet voor een willekeurige kerel op straat nee.
En de eerste date stond ik in mijn oude kloffie ironisch genoeg ja. _O- _O- Dat was nl bij mijn knol en ik heb toen echt niet mijn meest nette/leukste rijbroek uitgezocht. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:22

linoleum schreef:
Ik word er oprecht echt verdrietig en boos van dat er zelfs nog zoveel vrouwen zijn hier die fout gedrag van mannen goedpraten en andere vrouwen victim blamen. Als vrouwen zouden we juiste elkaar moeten steunen en helpen in plaats van elkaar afkraken, naar beneden praten en een (onterecht!) schuldgevoel geven.

Ik ben zelf op mijn 15e seksueel misbruikt. Ik heb seks gehad met een oudere jongen, ik durfde geen nee te zeggen omdat ik bang was dat hij agressief zou worden. Vervolgens heeft hij op mijn hele middelbare school verspreid dat ik zo makkelijk met hem naar bed ben geweest. Ik heb hier 13 jaar niet over kunnen praten uit schaamte en trauma. Heel lang gedacht dat het mijn eigen schuld was en ik zelf geen nee heb gezegd. Het heeft heel lang geduurd voor het besef bij mij kwam dat ik hier slachtoffer ben en hij misbruik heeft gemaakt van mijn angst voor hem.
Inmiddels praat ik hier gelukkig wel makkelijker over en doe dit ook bewust. Om zo hopelijk andere vrouwen te laten zien dat ze niet alleen zijn, niet de enige zijn, niet schuldig zijn. Ik durfde het toen tegen niemand te zeggen en heb er niks mee gedaan. Ik hoop heel erg dat ik tenminste bij kan dragen aan een omgeving waarin andere vrouwen die hetzelfde overkomt wel eerder hier over durven te praten en actie durven ondernemen.

Verandering aanbrengen is heel lastig, maar naar mijn mening zijn er wel een aantal dingen die vanuit overheid of instanties veranderd kunnen worden om in elk geval een stap in de goede richting te zetten.
- In de wetgeving aanpassen wat strafbaar is en wat verkrachting is. In veel landen is het enkel verkrachting voor de wet als de vrouw fysiek tegenstribbelde. Bevriezen door angst of simpelweg niet kunnen reageren door drank of drugs vallen dus niet onder verkrachting en zijn daarmee niet strafbaar. Zorg dat in de wetgeving consent wordt opgenomen en maak seks zonder toestemming van de andere partij strafbaar.
- In straflegging EN aangifte minder de sociale nadelen van de dader mee laten wegen en meer de sociale en mentale nadelen van het slachtoffer. Te vaak gebeurt nu nog dat slachtoffers afgepraat worden van het doen van aangifte 'want sta je er wel bij stil wat voor invloed dit heeft op de dader?'. Of een dader wordt wel veroordeeld, maar krijgt minimale straf omdat het zo'n goed persoon is die hoge cijfers haalt op school en uit een nette familie komt. Dat laatste doet niks af aan het feit dat de dader een strafbaar feit heeft gepleegd.
- Scholen verplicht op meerdere leeftijden seksuele voorlichting laten geven. En dan niet enkel ingaan op hoe man/vrouw seks in zijn werk gaat en dat je SOA's kan krijgen of zwanger kan worden. Maar ook ingaan op enkel anderen aanraken na toestemming van diegene. Dat je seks ook hebt voor je eigen plezier en genot EN die van de ander. Ik kan hier nog veel meer over zeggen, maar hou het even bij punten voor seksueel geweld.
- In media bespreken vanuit dader in plaats van slachtoffer. Die is al eerder door iemand genoemd. Dus niet 'Vrouw van fiets getrokken' (waarbij het haar overkomt), maar 'Man trekt vrouw van fiets' (waarbij specifiek de dader wordt benoemd). Dit draagt er aan bij dat de nadruk wordt gelegd op de dader en zijn fout, en niet op het slachtoffer.
- Elke aangifte serieus nemen. En dat geldt vanaf het moment dat een slachtoffer contact opneemt met de politie. Biedt een luisterend oor. Neem het verhaal serieus, dus niet als agent al excuses gaan bedenken en benoemen. En moedig actief aan om aangifte te doen.

Nu zie ik hier vaak dat mannen worden verdedigd onder het mom van 'Ja maar mannen worden ook seksueel misbruikt en verkracht.' In het geval dat mannen seksueel misbruikt of verkracht worden, blijkt het overgrote deel van de daders ook man te zijn.
Ik heb laatst ook ergens gelezen dat als man de kans groter is dat jezelf slachtoffer wordt van seksueel geweld door een man, dan de kans dat jij onterecht wordt aangewezen als dader. Maar weet zo niet meer waar en kan dus helaas dat onderzoek en die cijfers niet hier delen.

En zag nog paar mensen wat zeggen over dat wij als vrouwen niet alle mannen moeten benaderen als potentieel dader. Maar doordat wij als vrouw niet van te voren kunnen zien wie wel of niet wat doet, zijn we haast genoodzaakt voor onze veiligheid om alle mannen als potentieel gevaar te zien.

In theorie heb je een aantal goede punten, maar dan moet er eerst wat anders aangepakt worden: de capaciteit van rechtbanken.
Verander je de definitie van verkrachting in de wet dan zul je ook veel meer aangiftes krijgen. Natuurlijk is dat positief, iedereen die verkracht is moet serieus genomen worden. Maar het hele juridische traject kan nu al niet snel afgehandeld worden...
Mijn zaak is overduidelijk. Er is DNA bewijs, er is een getuige die het verhaal van de dader heeft gehoord, de dader heeft een criminele achtergrond, zijn kleding, fiets en telefoon (waar ik een duidelijke beschrijving van heb kunnen geven) verdwenen spontaan. De dader heeft terwijl hij vast zat nog een slachtoffer gemaakt waar hij niet voor vervolgd wordt.
Toch is het nu 4 jaar later nog steeds niet afgehandeld. Sterker nog, als je nu aangifte doet van een zedendelict krijg je de waarschuwing dat er over 5 jaar nog niemand veroordeeld is.

Er moet dus nog veel meer veranderen voor het nut heeft om de wetgeving te veranderen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:23

elnienjo schreef:
VuurVleugels schreef:

Ik heb nergens gezegd dat iemand na zoveel jaar z'n bek moet houden hoor.

Excuus, dat was inderdaad een ander. Neemt niet weg dat ik walg van je denkwijze.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:27

[***] schreef:
linoleum schreef:
Ik word er oprecht echt verdrietig en boos van dat er zelfs nog zoveel vrouwen zijn hier die fout gedrag van mannen goedpraten en andere vrouwen victim blamen. Als vrouwen zouden we juiste elkaar moeten steunen en helpen in plaats van elkaar afkraken, naar beneden praten en een (onterecht!) schuldgevoel geven.

Ik ben zelf op mijn 15e seksueel misbruikt. Ik heb seks gehad met een oudere jongen, ik durfde geen nee te zeggen omdat ik bang was dat hij agressief zou worden. Vervolgens heeft hij op mijn hele middelbare school verspreid dat ik zo makkelijk met hem naar bed ben geweest. Ik heb hier 13 jaar niet over kunnen praten uit schaamte en trauma. Heel lang gedacht dat het mijn eigen schuld was en ik zelf geen nee heb gezegd. Het heeft heel lang geduurd voor het besef bij mij kwam dat ik hier slachtoffer ben en hij misbruik heeft gemaakt van mijn angst voor hem.
Inmiddels praat ik hier gelukkig wel makkelijker over en doe dit ook bewust. Om zo hopelijk andere vrouwen te laten zien dat ze niet alleen zijn, niet de enige zijn, niet schuldig zijn. Ik durfde het toen tegen niemand te zeggen en heb er niks mee gedaan. Ik hoop heel erg dat ik tenminste bij kan dragen aan een omgeving waarin andere vrouwen die hetzelfde overkomt wel eerder hier over durven te praten en actie durven ondernemen.

Verandering aanbrengen is heel lastig, maar naar mijn mening zijn er wel een aantal dingen die vanuit overheid of instanties veranderd kunnen worden om in elk geval een stap in de goede richting te zetten.
- In de wetgeving aanpassen wat strafbaar is en wat verkrachting is. In veel landen is het enkel verkrachting voor de wet als de vrouw fysiek tegenstribbelde. Bevriezen door angst of simpelweg niet kunnen reageren door drank of drugs vallen dus niet onder verkrachting en zijn daarmee niet strafbaar. Zorg dat in de wetgeving consent wordt opgenomen en maak seks zonder toestemming van de andere partij strafbaar.
- In straflegging EN aangifte minder de sociale nadelen van de dader mee laten wegen en meer de sociale en mentale nadelen van het slachtoffer. Te vaak gebeurt nu nog dat slachtoffers afgepraat worden van het doen van aangifte 'want sta je er wel bij stil wat voor invloed dit heeft op de dader?'. Of een dader wordt wel veroordeeld, maar krijgt minimale straf omdat het zo'n goed persoon is die hoge cijfers haalt op school en uit een nette familie komt. Dat laatste doet niks af aan het feit dat de dader een strafbaar feit heeft gepleegd.
- Scholen verplicht op meerdere leeftijden seksuele voorlichting laten geven. En dan niet enkel ingaan op hoe man/vrouw seks in zijn werk gaat en dat je SOA's kan krijgen of zwanger kan worden. Maar ook ingaan op enkel anderen aanraken na toestemming van diegene. Dat je seks ook hebt voor je eigen plezier en genot EN die van de ander. Ik kan hier nog veel meer over zeggen, maar hou het even bij punten voor seksueel geweld.
- In media bespreken vanuit dader in plaats van slachtoffer. Die is al eerder door iemand genoemd. Dus niet 'Vrouw van fiets getrokken' (waarbij het haar overkomt), maar 'Man trekt vrouw van fiets' (waarbij specifiek de dader wordt benoemd). Dit draagt er aan bij dat de nadruk wordt gelegd op de dader en zijn fout, en niet op het slachtoffer.
- Elke aangifte serieus nemen. En dat geldt vanaf het moment dat een slachtoffer contact opneemt met de politie. Biedt een luisterend oor. Neem het verhaal serieus, dus niet als agent al excuses gaan bedenken en benoemen. En moedig actief aan om aangifte te doen.

Nu zie ik hier vaak dat mannen worden verdedigd onder het mom van 'Ja maar mannen worden ook seksueel misbruikt en verkracht.' In het geval dat mannen seksueel misbruikt of verkracht worden, blijkt het overgrote deel van de daders ook man te zijn.
Ik heb laatst ook ergens gelezen dat als man de kans groter is dat jezelf slachtoffer wordt van seksueel geweld door een man, dan de kans dat jij onterecht wordt aangewezen als dader. Maar weet zo niet meer waar en kan dus helaas dat onderzoek en die cijfers niet hier delen.

En zag nog paar mensen wat zeggen over dat wij als vrouwen niet alle mannen moeten benaderen als potentieel dader. Maar doordat wij als vrouw niet van te voren kunnen zien wie wel of niet wat doet, zijn we haast genoodzaakt voor onze veiligheid om alle mannen als potentieel gevaar te zien.

In theorie heb je een aantal goede punten, maar dan moet er eerst wat anders aangepakt worden: de capaciteit van rechtbanken.
Verander je de definitie van verkrachting in de wet dan zul je ook veel meer aangiftes krijgen. Natuurlijk is dat positief, iedereen die verkracht is moet serieus genomen worden. Maar het hele juridische traject kan nu al niet snel afgehandeld worden...
Mijn zaak is overduidelijk. Er is DNA bewijs, er is een getuige die het verhaal van de dader heeft gehoord, de dader heeft een criminele achtergrond, zijn kleding, fiets en telefoon (waar ik een duidelijke beschrijving van heb kunnen geven) verdwenen spontaan. De dader heeft terwijl hij vast zat nog een slachtoffer gemaakt waar hij niet voor vervolgd wordt.
Toch is het nu 4 jaar later nog steeds niet afgehandeld. Sterker nog, als je nu aangifte doet van een zedendelict krijg je de waarschuwing dat er over 5 jaar nog niemand veroordeeld is.

Er moet dus nog veel meer veranderen voor het nut heeft om de wetgeving te veranderen.

Wel echt naar om te lezen dat zelfs in zo’n op eerste gezicht makkelijke zaak alsnog zo weinig gebeurt. Hopelijk gaat het nog wel gebeuren.

Fijne aanvulling dus. Het is ook zo lastig om kort te verwoorden wat moet veranderen, aangezien het hele systeem en cultuur is gebaseerd op een patriarchaat waarin op zo goed als alle vlakken en niveaus mannen (onbewust) in het voordeel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:31

[***] schreef:
linoleum schreef:

dat niet alleen, ook de kwaliteit, veel meer eensluidende uitspraken, zonder al te veel mitsen en maren zou ook al bijdragen aan duidelijkheid van de regels die hier gelden

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:33

Ik word zoooo moedeloos van sommige reacties hier. En waarom die vergelijking dat mannen hier ook mee te maken hebben? Ja dat snap ik, ja dat vind ik ook erg, maar als (als voorbeeld) 97% van de Britse vrouwelijke bevolking hiermee te maken heeft en daar tegenover een veel, heeeeel veel kleiner percentage mannen staat, mogen we hier toch aandacht voor vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:35

MCE schreef:
dat niet alleen, ook de kwaliteit, veel meer eensluidende uitspraken, zonder al te veel mitsen en maren zou ook al bijdragen aan duidelijkheid van de regels die hier gelden

Dat zou verbeterd kunnen worden met de duidelijkere wetgeving. Een minimumstraf op delicten is misschien ook iets om over na te denken... nu krijgen mensen soms maar 3 jaar voor een delict waarvoor de maximumstraf 12 jaar is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:38

Was deze al gedeeld?

Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:43

VuurVleugels schreef:

Je kunt ElNienjo beter op foei zetten, die is echt niet voor rede vatbaar. :n

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:44

November108 schreef:
Ik word zoooo moedeloos van sommige reacties hier. En waarom die vergelijking dat mannen hier ook mee te maken hebben? Ja dat snap ik, ja dat vind ik ook erg, maar als (als voorbeeld) 97% van de Britse vrouwelijke bevolking hiermee te maken heeft en daar tegenover een veel, heeeeel veel kleiner percentage mannen staat, mogen we hier toch aandacht voor vragen?
Eens.

Maar heel eerlijk, ik schrik enorm van het percentage, vrijwel iedere vrouw krijgt hier dus mee te maken. Ik vraag me dan wel af wat hier allemaal onder valt, enkel echt fysiek contact, of ook intimidatie/verbale uitspraken.

Ik vraag me ook af hoe dat percentage er bij mannen uit zou zien. Waarschijnlijk een stuk lager, maar als ik sommige meningen hier lees, is mij ook het een en ander overkomen blijkbaar. Ik heb er niet echt bij stil gestaan.

Nogmaals, ik deel de mening dat geen enkele vrouw dit mag overkomen, feitelijk geen enkel levend wezen.

Overigens: Het benoemem van de impact van de gevolgen voor een man, indien onjuist, worden hier wel vrij makkelijk weggevaagd. Fysiek zijn mannen meestal sterker, maar op een hele hoop andere fronten staat een vrouw er veel sterker voor. Daar hoor ik dan vrijwel nooit iets over.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:45

Op de eerste plaats wil ik alle vrouwen die te maken hebben met seksueel geweld moed toewensen en ik hoop dat jullie je leven niet laten verpesten door zo'n banketstaaf die dit gedaan heeft. Hij is het nl niet waard en jij bent het wel waard om een mooi fijn leven te hebben. Helaas ken ik de cijfers van 40 jaar geleden en die waren enorm hoog en dat zal niet veel veranderd zijn vrees ik zomaar.

Tja, seksueel geweld is dus niet normaal en hoort absoluut niet ook al kwam het veel voor, komt het veel voor en zijn we er voorlopig niet vanaf. Teveel vrouwen zijn slachtoffer van seksueel geweld en ik kan het weten want heb in de vrouwen hulpverlening gezeten.

Zelfs als een vrouw in haar blote kont over straat zou gaan dan hoort ze niet verkracht of aan geranden te worden, want dat deugt dus nooit. Dus al die flauwekul van korte rokjes, spannende kleding etc zijn geen excuus voor dit geweld. Ook zijn er nooit verzachtende omstandigheden voor te vinden. Als een meisje nee zegt, verbaal of non verbaal, dan is het ook nee.

De me too beweging heeft veel grens overschrijdende gevallen aan het licht gebracht en ook laten zien hoe diep ingeworteld het is, dat in onze samenleving mannen hun macht misbruiken tegenover vrouwen. En alleen vrouwen met behulp van mannen kunnen dit fenomeen doen keren. Want het is niet normaal, het is niet goed en er nooit ook maar enig excuus voor te vinden.

Daar begint het al mee, dat wij vrouwen massaal onze afschuw uitspreken hierover en dit gewoon veroordelen. Dat de politie het serieus neemt en de daders proberen op te sporen en hun slachtoffers tijdens de verhoren serieus nemen en met begrip en hulpgevende attitude benaderen want ook daar schort het nogal eens aan waardoor vrouwen er nog een probleem bij krijgen als ze eindelijk de moed hebben om aangifte te doen.

Het is een diep gewortelde ongelijkheid tussen mannen en vrouwen die via seksueel geweld cq intimidatie naar buiten komt. Wellicht dat het in bepaalde culturen nog wat sterker aanwezig is, maar het is overal aanwezig. Soms heel openlijk, soms bedekt en helaas te vaak in relationele sfeer. Het is niet de vieze nare man uit de bosjes die zich het meest hieraan schuldig maakt. Het zijn juist de mensen die je hoort te vertrouwen en die dit vertrouwen misbruiken en zeer in de fout gaan.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 15-03-21 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:46

Ailill schreef:
November108 schreef:
Eens.

Maar heel eerlijk, ik schrik enorm van het percentage, vrijwel iedere vrouw krijgt hier dus mee te maken. Ik vraag me dan wel af wat hier allemaal onder valt, enkel echt fysiek contact, of ook intimidatie/verbale uitspraken.

Ik vraag me ook af hoe dat percentage er bij mannen uit zou zien. Waarschijnlijk een stuk lager, maar als ik sommige meningen hier lees, is mij ook het een en ander overkomen blijkbaar. Ik heb er niet echt bij stil gestaan.

Nogmaals, ik deel de mening dat geen enkele vrouw dit mag overkomen, feitelijk geen enkel levend wezen.

Overigens: Het benoemem van de impact van de gevolgen voor een man, indien onjuist, worden hier wel vrij makkelijk weggevaagd. Fysiek zijn mannen meestal sterker, maar op een hele hoop andere fronten staat een vrouw er veel sterker voor. Daar hoor ik dan vrijwel nooit iets over.

Op welke fronten staat een vrouw er dan sterker voor? Je wordt zelfs met bewijs echt niet geloofd bij de politie, pas als er een DNA match is...