De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:14

Dit zijn ook geen demonstraties of demonstranten, dit zijn relschoppers, criminelen, tuig... Ik vind het heel erg om beelden te zien op sommige plekken, met het bericht van Su_Cr_Cheese in mijn achterhoofd, en dan denk ik, hoeveel mensen zouden nu dus dringend medische hulp nodig hebben en dit niet kunnen krijgen? Hoeveel mensen overlijden dus door deze rellen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:15

Monchou schreef:
De "macht" van een democratisch volk hoort te liggen in de stembus, en niet in dit soort machtsvertoon op straat..
Ik heb er geen goed woord voor over.. wat een stel achterlijken..

Ik sta echt niet achter de achterlijke rellen, maar de macht van het volk ligt zeker niet in de stembus. Dat vind ik echt een aanfluiting. 1 partij wint de verkiezingen maar wil geen coalitie met de partij die 2e wordt en die wordt volledig uitgesloten. Onzin, die hele verkiezingen. En ze doet toch nooit wat ze beloven. Allemaal gouden bergen maar niks wordt doorgevoerd.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:15

Amber_ schreef:
Ik, als blauwe ruiter, kan alleen maar jullie bedanken voor jullie tegengeluiden. :knuffel: Want het raakt mij, ook mijn blauwe partner, echt wel heel erg als je dingen leest zoals: "NSB'ers, politie krijgt wat ze verdienen, eigen schuld, etc". Terwijl je daar zelf stenen staat te koppen, om eigendommen van andere staat te beschermen .....

Mega veel respect voor alles wat jullie doen! Veel sterkte de komende dagen in deze totaal ontspoorde tijd. :knuffel:

Mijn hele schoonfamilie zit bij de politie, schoonpa als commandant bij de ME en die werd gisteren ook ineens opgeroepen. We zijn allemaal stiekem blij dat hij al een biertje te veel op had en niet mocht werken. Vanavond is hij wel aan de beurt helaas.

Wij zitten zelf in het onderwijs dus zijn streng in de coronaleer omdat we het ook helemaal spuugzat zijn dat ons werkplezier zo weg is en onze gezondheid zo op het spel gezet is (en wordt).

Lees hier zelfs een sterfgeval hierdoor: veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door Dido2316 op 25-01-21 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:16

Su_Cr_Cheese schreef:
Gisteren had een familielid dringend medische hulp nodig....dit kon niet want hulpdiensten kwamen er niet doorheen....
Laat ik achterwege laten wat ik nu denk en voel... familielid heeft het niet gered....

Pfff wat heftig... heel veel sterkte met het verlies...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:18

karuna schreef:
ikkedus schreef:
De hele situatie rondom Corona trok ik tot gister gelukkig vrij goed. Maar van wat er nu gebeurt word ik wel depressief en ook angstig. Waar gaat dit in godsnaam heen en waar is hier de uitgang?
De relschoppers hun “zin” geven? Het leger er op zetten en afdwingen?
Ik ( en iedereen met mij) word voor mijn gevoel de laatste tijd geconfronteerd met allerlei zaken waar ik in mijn naïeve leventje nog niet eerder over na heb hoeven denken. Romeo’s, mensen die hun kinderen inzetten om hun gelijk te halen, een totaal losgeslagen bevolking, mensen die om meerdere redenen ten onder gaan in de maatschappij, je mag bijna niks meer zeggen:denken/ vinden en je bent ofwel een schaap of een ezel of een wappie ( en die zijn er aan beide zijden!) of een lafaard.
Eng dit...heel eng.

Dit scheelt me typen.

Ik ben normaal aardig relaxed maar ik heb vannacht precies 1,5 uur geslapen. Compleet van de leg door de gestoorde gevaarlijke doorgedraaide bende. De "trotse" deelnemers van deze sjit die het volstrekt logisch vinden dat ze dit doen.

Ik ben blij dat ik vorig jaar verhuisd ben naar een klein "suffig" dorpje nog wat buiten de invloed van...

Maar ik word niet depressief maar diep verdrietig en naar ;(

Mag ik deze 2 even stelen? scheelt me typen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:19

Ik heb het topic verplaatst naar [CV] Corona Vragen, omdat het daar beter past.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:20

Beter past? Ze zijn nu aan het rellen om het rellen, vind dit niks met Corona meer te maken hebben hoor. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:21

Giolli schreef:

Jammer. Deze problematiek overstijgt de corona perikelen en hoort juist thuis op nieuws en maatschappij imo.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:23

Marjo schreef:
Amber_ schreef:
Ik, als blauwe ruiter, kan alleen maar jullie bedanken voor jullie tegengeluiden. :knuffel: Want het raakt mij, ook mijn blauwe partner, echt wel heel erg als je dingen leest zoals: "NSB'ers, politie krijgt wat ze verdienen, eigen schuld, etc". Terwijl je daar zelf stenen staat te koppen, om eigendommen van andere staat te beschermen .....

:knuffel:

En we blijven doorgaan. Voor iedereen. Vorig jaar dacht ik er nog aan wellicht ooit ook op straat te willen, maar ik geloof niet dat dit voor mij is weggelegd. Ik blijf jullie wel supporten van achter het bureau :)
Diep respect voor iedere agent die daar staat en niet terugdeinst.

Hier andersom, vraag mezelf nog wel eens af waarvoor ik het doe. Maar ik kan het niet over m’n hart verkrijgen om de straat af te gaan, ondanks deze bak ellende.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:24

_San87_ schreef:
Giolli schreef:

Jammer. Deze problematiek overstijgt de corona perikelen en hoort juist thuis op nieuws en maatschappij imo.

Helemaal mee eens.

Zag net filmpjes voorbij komen van (kleine) winkels die compleet worden leeggeroofd. Mijn hart breekt voor die ondernemers.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:27

Ik vind dit ook niets meer met corona te maken hebben en geloof ook niet dat dit thuishoort tussen topics van dat onderwerp.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:28

_San87_ schreef:
Giolli schreef:

Ik snap ook niet waarom dit verplaatst wordt. Actueler dan dit wordt het niet toch, voor onze maatschappij? Dit heeft niks meer met corona te maken.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:28

Eens met bovenstaande, ze gebruiken corona als excuus maar dat maakt nog niet dat het daar thuis hoort

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:29

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:29

Ik krijg hier een project X Haren 2.0 gevoel van...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:30

Dido2316 schreef:
Eens met bovenstaande, ze gebruiken corona als excuus maar dat maakt nog niet dat het daar thuis hoort

Volgens mij was vandaag niet eens Corona als ‘excuus’ gebruikt, vandaag wilde ze ‘gewoon’ rellen.

7ofhearts

Ik heb net twee uur rellen uit Eindhoven van gister zitten kijken.
En ook al wil je niet discrimineren.........je ontkomt er bijna niet aan.
Alles wat Iris hier boven zegt kom je tegen.

Ik woon niet in Eindhoven maar werk er al jaren, en in die hoedanigheid ken ik mensen, studenten die met een grote gedrevenheid hun werk uitoefenen.
Hulpvaardig zijn, en niets anders willen dan die paar euro's binnenharken om hun studie en hobby te kunnen financieren.
En juist die mensen zijn gister hun vertrouwen in de mensheid verloren.
Zagen een muur van geweld op zich afkomen toen bezit werd genomen van het station en de winkeltjes.
Toen er geplunderd werd, en dom weg iedere glaswand met een donderend geraas naar beneden kwam.

Ik zag vanavond die beelden.........en de waanzin voerde de boventoon.
Demonstreren mag........moet zelfs in sommige gevallen, maar niet op deze manier.
Wat gister in Eindhoven is gebeurt had niks met demonstreren te maken.
Het maakte me verdrietig.

Dido2316

sureido schreef:
Dido2316 schreef:

Volgens mij was vandaag niet eens Corona als ‘excuus’ gebruikt, vandaag wilde ze ‘gewoon’ rellen.

Man man man, hier kan je toch niet bij met je hoofd?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:31

Jolien87 schreef:
Ik vind dit ook niets meer met corona te maken hebben en geloof ook niet dat dit thuishoort tussen topics van dat onderwerp.

Mee eens. Er zal heus een groep tussen zitten voor wie het wel over corona gaat, maar voor veel relschoppers is het echt rellen om het rellen. Ook de complotaanhangers die er tussen zitten kijken veel breder dan corona.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:31

Livestream:

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:32

7ofhearts schreef:
Ik heb net twee uur rellen uit Eindhoven van gister zitten kijken.
En ook al wil je niet discrimineren.........je ontkomt er bijna niet aan.
Alles wat Iris hier boven zegt kom je tegen.

Ik woon niet in Eindhoven maar werk er al jaren, en in die hoedanigheid ken ik mensen, studenten die met een grote gedrevenheid hun werk uitoefenen.
Hulpvaardig zijn, en niets anders willen dan die paar euro's binnenharken om hun studie en hobby te kunnen financieren.
En juist die mensen zijn gister hun vertrouwen in de mensheid verloren.
Zagen een muur van geweld op zich afkomen toen bezit werd genomen van het station en de winkeltjes.
Toen er geplunderd werd, en dom weg iedere glaswand met een donderend geraas naar beneden kwam.

Ik zag vanavond die beelden.........en de waanzin voerde de boventoon.
Demonstreren mag........moet zelfs in sommige gevallen, maar niet op deze manier.
Wat gister in Eindhoven is gebeurt had niks met demonstreren te maken.
Het maakte me verdrietig.

Dit zou toch gestopt moeten worden. Ik ben bang dat er niets anders opzet dan wel harder ingrijpen door de politie, de ME en zelfs het leger. Dit soort vernielingen en plunderingen kunnen we toch niet gaan gedogen ?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:33

Vind het stiekem wel 'mooi' dat de harde kernen van voetbalclubs, de lui die normaal graag met de politie vechten, nu met de agenten zij aan zij staan om schade bij ondernemers te beperken.

Hoorde al dat er steden zijn waar die harde kernen voor winkelpanden staan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:34

Kookaburra schreef:
Vind het stiekem wel 'mooi' dat de harde kernen van voetbalclubs, de lui die normaal graag met de politie vechten, nu met de agenten zij aan zij staan om schade bij ondernemers te beperken.

Hoorde al dat er steden zijn waar die harde kernen voor winkelpanden staan.

Ja hier! Ik vind het zo mooi. Ze hadden dit ook vanmiddag geplaatst:

Afbeelding

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:35

Doodzonde at dit naar coronavragen wordt verplaatst. Het rellen heeft nog maar weinig met corona te maken... Vind dat dit gewoon op nieuws en maatschappij hoort.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:36

Amber_ schreef:

Mijn broertje werkt ook als agent, ben altijd bang dat hij in zo’n situatie terechtkomt. Vooral omdat jullie de wet niet bepalen, maar alleen handhaven en toch steeds weer het mikpunt zijn. Je kan er niet veel mee, maar mijn respect hebben jullie hoor!