Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Monchou schreef:De "macht" van een democratisch volk hoort te liggen in de stembus, en niet in dit soort machtsvertoon op straat..
Ik heb er geen goed woord voor over.. wat een stel achterlijken..
Amber_ schreef:Ik, als blauwe ruiter, kan alleen maar jullie bedanken voor jullie tegengeluiden.Want het raakt mij, ook mijn blauwe partner, echt wel heel erg als je dingen leest zoals: "NSB'ers, politie krijgt wat ze verdienen, eigen schuld, etc". Terwijl je daar zelf stenen staat te koppen, om eigendommen van andere staat te beschermen .....
karuna schreef:ikkedus schreef:De hele situatie rondom Corona trok ik tot gister gelukkig vrij goed. Maar van wat er nu gebeurt word ik wel depressief en ook angstig. Waar gaat dit in godsnaam heen en waar is hier de uitgang?
De relschoppers hun “zin” geven? Het leger er op zetten en afdwingen?
Ik ( en iedereen met mij) word voor mijn gevoel de laatste tijd geconfronteerd met allerlei zaken waar ik in mijn naïeve leventje nog niet eerder over na heb hoeven denken. Romeo’s, mensen die hun kinderen inzetten om hun gelijk te halen, een totaal losgeslagen bevolking, mensen die om meerdere redenen ten onder gaan in de maatschappij, je mag bijna niks meer zeggen:denken/ vinden en je bent ofwel een schaap of een ezel of een wappie ( en die zijn er aan beide zijden!) of een lafaard.
Eng dit...heel eng.
Dit scheelt me typen.
Ik ben normaal aardig relaxed maar ik heb vannacht precies 1,5 uur geslapen. Compleet van de leg door de gestoorde gevaarlijke doorgedraaide bende. De "trotse" deelnemers van deze sjit die het volstrekt logisch vinden dat ze dit doen.
Ik ben blij dat ik vorig jaar verhuisd ben naar een klein "suffig" dorpje nog wat buiten de invloed van...
Maar ik word niet depressief maar diep verdrietig en naar
Marjo schreef:Amber_ schreef:Ik, als blauwe ruiter, kan alleen maar jullie bedanken voor jullie tegengeluiden.Want het raakt mij, ook mijn blauwe partner, echt wel heel erg als je dingen leest zoals: "NSB'ers, politie krijgt wat ze verdienen, eigen schuld, etc". Terwijl je daar zelf stenen staat te koppen, om eigendommen van andere staat te beschermen .....
![]()
En we blijven doorgaan. Voor iedereen. Vorig jaar dacht ik er nog aan wellicht ooit ook op straat te willen, maar ik geloof niet dat dit voor mij is weggelegd. Ik blijf jullie wel supporten van achter het bureau![]()
Diep respect voor iedere agent die daar staat en niet terugdeinst.
_San87_ schreef:Giolli schreef:Ik heb het topic verplaatst naar [CV] Corona Vragen, omdat het daar beter past.
Jammer. Deze problematiek overstijgt de corona perikelen en hoort juist thuis op nieuws en maatschappij imo.
_San87_ schreef:Giolli schreef:Ik heb het topic verplaatst naar [CV] Corona Vragen, omdat het daar beter past.
Jammer. Deze problematiek overstijgt de corona perikelen en hoort juist thuis op nieuws en maatschappij imo.
Jolien87 schreef:Ik vind dit ook niets meer met corona te maken hebben en geloof ook niet dat dit thuishoort tussen topics van dat onderwerp.
7ofhearts schreef:Ik heb net twee uur rellen uit Eindhoven van gister zitten kijken.
En ook al wil je niet discrimineren.........je ontkomt er bijna niet aan.
Alles wat Iris hier boven zegt kom je tegen.
Ik woon niet in Eindhoven maar werk er al jaren, en in die hoedanigheid ken ik mensen, studenten die met een grote gedrevenheid hun werk uitoefenen.
Hulpvaardig zijn, en niets anders willen dan die paar euro's binnenharken om hun studie en hobby te kunnen financieren.
En juist die mensen zijn gister hun vertrouwen in de mensheid verloren.
Zagen een muur van geweld op zich afkomen toen bezit werd genomen van het station en de winkeltjes.
Toen er geplunderd werd, en dom weg iedere glaswand met een donderend geraas naar beneden kwam.
Ik zag vanavond die beelden.........en de waanzin voerde de boventoon.
Demonstreren mag........moet zelfs in sommige gevallen, maar niet op deze manier.
Wat gister in Eindhoven is gebeurt had niks met demonstreren te maken.
Het maakte me verdrietig.
Kookaburra schreef:Vind het stiekem wel 'mooi' dat de harde kernen van voetbalclubs, de lui die normaal graag met de politie vechten, nu met de agenten zij aan zij staan om schade bij ondernemers te beperken.
Hoorde al dat er steden zijn waar die harde kernen voor winkelpanden staan.
Amber_ schreef:Ik, als blauwe ruiter, kan alleen maar jullie bedanken voor jullie tegengeluiden.Want het raakt mij, ook mijn blauwe partner, echt wel heel erg als je dingen leest zoals: "NSB'ers, politie krijgt wat ze verdienen, eigen schuld, etc". Terwijl je daar zelf stenen staat te koppen, om eigendommen van andere staat te beschermen .....