Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Ik ben ook tegen een vuurwerk verbod!
En dat "voor de zorg"... op dit moment dalen de besmettingen met bijna 1000 per dag. Op deze manier zijn de besmettingen binnen een paar weken weer terug naar acceptabele waardes. De druk op de zorg zakt ook hard mee.
De kans dat we eind December weer 10.000 besmettingen per dag hebben, (met de daarbijbehorende ziekenhuis opnames) acht ik niet zo heel groot.
Daarnaast is vuurwerk afsteken al hardstikke verboden 364 dagen per jaar.... de mensen die zich er die 364 dagen niet aan het verbod houden, gaan dat écht niet ineens wél doen, inclusief 31 december.
Je pakt voornamelijk de mensen die zich wél aan de wet houden (namelijk alleen vanaf 18:00 afsteken) want alléén vanaf 18:00 is het legaal......
Ik ben gék op vuurwerk, dat is echt een traditie waar ik veel waarde aan hecht.
Dit jaar afgesproken dat we o&n bij mij vieren en dan zouden we één mooie pot afsteken.
Jammer dat dat gewoon verkloot Word door de regering.
En inderdaad, nu gaat het om vuurwerk, maar wat is het volgende wat "voor de zorg" afgeschaft gaat worden? Genoeg sporten die ook regelmatig een bezoekje ziekenhuis tot gevolg hebben.... oa de paardensport.
meggiemeg schreef:verootjoo schreef:Nou ik ben denk ik de enige die er tegen ism’n kind verheugt zich er nu al op.
Maar wat gaan ze dan doen met al dat al ingekochten vuurwerk?? Dat is toch vragen om failissementen?
Ik hoop dat ze echt goed doorrekenen of de voordelen opwegen tegen de nadelen. Belachelijk dat ze er nu pas mee komen
Maar dat is niet alleen in deze branche, er zijn zoveel branches die nu keer op keer worden getroffen en al vanaf het begin dit jaar, daar is de rek er ook een keer uit.
Het lijkt mij dat een faillissement niet op weegt tegen een gezond mensenleven.
Ninx schreef:Machie schreef:Ik vind het wat dubbel. Van mij persoonlijk mag vuurwerk gisteren verboden worden. Echt ik haat die troep. Maar de beweegredenen nu vind ik fout. Er is onder Mark Rutte jaren en jaren enorm bezuinigd op de zorg. Er zijn bijna 10.000 bedden minder en er is veel en veel minder geld beschikbaar. De werkdruk is bijzonder hoog en het loon matig. Tsja, dat is toch echt de fout van het kabinet, niet van de vuurwerkafstekers....
Nou, Rutte en zijn neo-liberale vrienden hebben alles geprivatiseerd.... met alle gevolgen van dien; onderbetaald zorgpersoneel, slechte voorzieningen, en dik betaalde directie.
Iedereen die VVD gestemd heeft zou zich op z'n hoofd moeten krabben welke ramp we daar aan overgehouden hebben.
Met 77 miljoen kun je heel wat goede dingen doen.....
rien10 schreef:Ja, de regering verkloot het, MvdEnde. De regering heeft een virus ontwikkeld, dat onder de mensen gebracht, de mensen opgeroepen zich niet aan de regels te houden. Echt verkloot hebben ze het. Helemaal.
Anouk_H schreef:Ik ben echt tegen het verbod. .... Die hele harde (illegale) knallen hoeven van mij ook niet maar het siervuurwerk, ik zou echt balen als het er niet meer is.
Anouk_H schreef:Ik ben echt tegen het verbod. Ik ben bang dat dit ze iets te goed gaat bevallen en er nu makkelijker beslist word om dat verbod maar voor altijd te laten gelden. Ik kan me ergens voor dit jaar het me nog wel voorstellen maar ik baal er heel erg van. Ik geef nooit een euro uit aan vuurwerk maar het is voor mij mijn hele leven al traditie om om 12 uur naar buiten te gaan en vuurwerk te kijken, alle buren af gaan even een hand geven (dit jaar dan geen hand) het hoort er bij en vuurwerk maakt het voor mij echt oud op nieuw. Anders zal het voor mij te veel als een normale dag voelen en zou ik niet eens zin hebben om tot 12u op te blijven (ik ben iemand die normaal graag vroeg gaat slapen). Mijn paard staat gewoon buiten 'snachts. Mijn dieren zijn er gelukkig niet bang voor, misschien zou ik er dan ook wat meer een hekel aan krijgen. Die hele harde (illegale) knallen hoeven van mij ook niet maar het siervuurwerk, ik zou echt balen als het er niet meer is.
purny schreef:Ik denk in de hele maand december in combinatie met alcohol
Rytir schreef:Naast het feit dat er weer een hele groep ondernemers aan corona maatregelen bezwijkt (want zelfs met compensatie is het een kunst om de eindjes aan elkaar te knopen) denk ik dat met deze maatregel de zorg juist extra wordt belast. Zat mensen die alsnog aan illegaal (gevaarlijk) vuurwerk kunnen komen. Mensen die er van houden gaan dat dan kopen ipv de brave pijlen en potjes bij het vuurwerkdepot van de plaatselijke fietsenboer...
Wat mij betreft worden er overigens vuurwerk 'shows' gedaan per gemeente/buurt maar dat is mogelijk weer niet corona proof.
_San87_ schreef:Ik hoop er eigenlijk op. Imo wegen de voordelen van vuurwerk afsteken bij lange na niet meer op tegen de nadelen.