Citaat:
Wat is er mis met een voetafdruk als je het produkt gewoon nodig hebt en exact hetzelfde produkt wat toch al uit China komt veel goedoper zelf daar kunt bestellen? Ja, die duiklampen worden daar gewoon gemaakt, dat geven ze zelf ook toe. En ja, de rebranding wordt ook gewoon toegegeven.
Dan heeft het niets met consuminderen, voetafdrukken of reflectie te maken. Dan ben je gewoon echt een dief van eigen portemonnee als je dat niet doet.
Er is niets mis met een voetafdruk.
Maar er geen momenteel veel dingen mis omdat veel mensen een te grote voetafdruk hebben.
(Oprukkende woestijnen, vluchtelingenstromen, oogsten die mislukken, geen elfstedentocht geschaatst, etc.)
Pure korte termijn politiek.
Citaat:
Maar die ecologische footprint, blabla geneuzel gaat niet op voor bepaalde produkten.
Die snap ik niet.
(...of wil dit zeggen dat spreekster er niet aan wenst te denken? Begrijpelijk. Maar daarmee nog niet goed.)
Citaat:
Het draait uiteindelijk om geld. En als jij zegt er niet aan mee te doen, dan klopt het niet, want je hebt echt wel dingen in huis die uit China komen.
Idd: 'money makes the world go round', juist daarom ben ik secuur in waar ik mijn centjes aan uitgeef - en waar/ waaraan niet.
Dus 'dat ik heus wel dingen heb die uit China komen', ja, de erfstukken van de 'Indonesische' tak van de familie.