Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:59

Cer schreef:
Tallie1979 schreef:
Hebben wij wel hetzelfde interview gezien? Hij staat met zijn poffertjeskop op tv te vertellen dat een kind een keuze kan maken. Hij loopt flyers uit te delen op straat. Zijn twitter praat over een te krappe 5 jarige.
Hoezo hij wordt beschuldigd? Hij vertelt het zelf op tv! Nelson laat zich interviewen en geeft lezingen. Wil Martijn nieuw leven inblazen.

Wacht even.. ik had het over de meneer die dood is gegaan bij een gevalletje 'burger arrest - kan gebeuren' want hij zat op heterdaad te loeren.. kun je die nog even uitleggen?

Maar het is inderdaad zo dat dit toch met enige regelmaat gebeurt.. mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk en 'bewijs' en daarna gaan handelen.. dat vind ik wel beangstigend.. want dat kan écht iedereen overkomen...

Hij zou een meisje onzedelijk hebben betast:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ma ... gle.com%2F

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:03

Tallie1979 schreef:
Kinke schreef:
Dit topic geeft dus precies aan dat het niet mogelijk is om het recht uit handen te geven. Mensen worden verbaal al aangevallen doordat lezers hun eigen beeld op tekst loslaten ipv het lezen zoals het er staat.
Wel heel gemakkelijk Tallie, een sneer uitdelen over 'niet linksdraaiend genoeg' terwijl het daar helemaal niet over gaat. Het gaat over het feit dat mensen menen het recht in eigen handen te mogen nemen. En dan jezelf verwijderen uit de discussie, wees dan een bikkel en leg uit wanneer wel/niet het recht in eigen handen genomen mag worden.

In mijn optie, let wel MIJN OPTIEK. Mag je een gore pedo die met zijn poten aan kinderen zit wat mij betreft eigenhandig castreren of onder een bus duwen. Het mag niet van de wet, dat weet ik, maar als het op kinderen aankomt, heb ik er 100% begrip voor als je dus wel iemand voor een bus duwt.

En gelukkig mag ik dat vinden, dus nee, als iemand deze knakker van een gebouw afduwt, hulde en een lintje.

In de krant, serieus waar...

Een 5 jarige te krap vinden, om van over je nek te gaan.. Witheet word ik ervan.

Fijn dat ik niet de enige ben die zich uitspreekt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:05

Nja, van die meneer die op tv geweest is.. Nelson? Een van de vragen was of het goed was dat dit een podium kreeg geloof ik.
Lastig.. want je wilt het het liefst negeren.. maar dit soort mensen zijn er (net zoals moordenaars) en je moet weten dat ze er zijn. Maar voor de hulpvraag van pedoseksuelen helpt t niet, en het hitst wellicht mensen alleen nóg meer op.

Ik denk dat mensen zoals Nelson (en bijv sommige moordenaars) niet goed passen in de maatschappij en ervan weggehouden moeten worden. Maar dat kost wel een hoop geld wat we wellicht ergens anders aan kunnen besteden. Buiten dat mijn vertrouwen in TBS (en ontsnappingen en 'ja die mag er wel even uit want die doet het best goed') niet heel hoog is eigenlijk.. Dus ja, wat moet je met zo iemand?

En iets wat ik eerder al zei, over kindbruidjes... dat is ook iets wat ik ABSOLUUT niet begrijp, maar in sommige delen van de wereld best heel gangbaar is, geloof ik.. Tot hoe oud is het kindermisbruik en wanneer wordt het 'nee het is prima want we zijn getrouwd'... Ik vind dat een beetje hypocriet.

Buiten dat er ook volwassen zijn die beschermd moeten worden, zoiets werd eerder ook al geschreven maar verkeerd begrepen geloof ik... (alsof iedereen die volwassen is, snapt hoe de wereld werkt..)

@Tallie: dat krantenartikel kan ik persoonlijk niks mee.. "Hij 'zou'.." dan haak ik al af...

Tallie1979

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:08

@ Cer. Dat kan dat jij daar op afhaakt. En dat mag.

Ik vind het een oerinstinct van de mannen om een kind te beschermen, geheel begrijpelijk. En dat mag gelukkig ook. :)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:14

Tallie1979 schreef:

Ik vind het een oerinstinct van de mannen om een kind te beschermen, geheel begrijpelijk. En dat mag gelukkig ook. :)

Dus van jou mag iedereen iemand in elkaar meppen tot de dood toe wanneer er geeneens bewijs is of die persoon het daadwerkelijk heeft gedaan?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:15

_San87_ schreef:
Ja, maar jij bent niet alleen op de wereld. We leven in een maatschappij met wetten en regels. Waar mensen die hulp nodig hebben geholpen kunnen worden en niet om gedachten waar zij zelf vaak ook enorm mee zitten worden afgemaakt

Gelukkig zeg ik dat dan ook nergens, en mijn inziens ben jij gelukkig ook niet alleen op de wereld
Maar als iemand een andere mening heeft als jou doet ie vaak al alles verkeerd
Misschien dat sommigen het beter snappen als ze zelf kinderen hebben

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:18

Whale schreef:
Tallie1979 schreef:

Dus van jou mag iedereen iemand in elkaar meppen tot de dood toe wanneer er geeneens bewijs is of die persoon het daadwerkelijk heeft gedaan?

Als het om kinderen gaat wel ja. En als we Nelson als voorbeeld nemen, die met zijn poffertjekop staat te vertellen dat hij een 4/5/6 jarige sex aanbied alsof het een ijsje betreft: Duw maar onder de bus. Hoppa, weg ermee!

Het mag niet, maar mijn gevoel heeft daar weinig begrip voor. Net zo goed als zijn gevoel geen begrip heeft voor de wil van een klein kind. Oog om oog..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:19

Ik geloof niet dat je iemand mag vermoorden, zelfs niet om een kind te beschermen.. (helaas, misschien hoor, hou me ten goede).

Ik weet niet in welk land jij zit, maar in NL mag dat meen ik niet..

Kijk, er is een ánder artikel waar in staat dat hij daadwerkelijk schuldig was, dat heb ik zelf gevonden. Dan wordt het praktisch niet heel anders maar gevoelsmatig wel.

Maar je argument 'hij loerde dus hij was schuldig' is voor mij persoonlijk een non-argument. Helaas hoor je maar al te vaak dat iets hearsay was en mensen daar geheel eigen consequenties aan gaan hangen. Een soort heksenjacht -achtige dingen..

Edit: ik zie nu dat je zin er een beetje krom staat... Je 'mag' niet daadwerkelijk iemand doodmeppen, maar het gevoel dat je iemand wel wilt doodmeppen, dat mag wel inderdaad..
Laatst bijgewerkt door Cer op 14-02-20 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:20

Joanne1987 schreef:
_San87_ schreef:
Ja, maar jij bent niet alleen op de wereld. We leven in een maatschappij met wetten en regels. Waar mensen die hulp nodig hebben geholpen kunnen worden en niet om gedachten waar zij zelf vaak ook enorm mee zitten worden afgemaakt

Gelukkig zeg ik dat dan ook nergens, en mijn inziens ben jij gelukkig ook niet alleen op de wereld
Maar als iemand een andere mening heeft als jou doet ie vaak al alles verkeerd
Misschien dat sommigen het beter snappen als ze zelf kinderen hebben

Dat vind ik altijd zo’n kulargument.

Bij welke leeftijd houdt het dan op misbruik ernstig te vinden? Jaartje of 18 en het is je eigen kind niet? Laat je die dan wel rustig rondlopen tot de schuld bewezen is en die persoon netjes de bak in gaat?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:22

Tallie1979 schreef:

Als het om kinderen gaat wel ja. En als we Nelson als voorbeeld nemen, die met zijn poffertjekop staat te vertellen dat hij een 4/5/6 jarige sex aanbied alsof het een ijsje betreft: Duw maar onder de bus. Hoppa, weg ermee!

Het mag niet, maar mijn gevoel heeft daar weinig begrip voor. Net zo goed als zijn gevoel geen begrip heeft voor de wil van een klein kind. Oog om oog..[/quote]

Maar we hebben het nu niet over Nelson. Maar over een man die misschien wel, misschien niet een kind heft gebruikt en zonder enig bewijs in elkaar is geslagen met de dood als gevolg. Terwijl niemand wist of het daadwerkelijk ook zo was.

Oftewel ik kan op straat lopen, een willekeurig individu aanwijzen en zeggen "Hij zou een kind hebben misbruikt." En dan zou het oke zijn iemand te vermoorden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:24

Cer schreef:
Ik geloof niet dat je iemand mag vermoorden, zelfs niet om een kind te beschermen.. (helaas, misschien hoor, hou me ten goede).

Ik weet niet in welk land jij zit, maar in NL mag dat meen ik niet..

Kijk, er is een ánder artikel waar in staat dat hij daadwerkelijk schuldig was, dat heb ik zelf gevonden. Dan wordt het praktisch niet heel anders maar gevoelsmatig wel.

Maar je argument 'hij loerde dus hij was schuldig' is voor mij persoonlijk een non-argument. Helaas hoor je maar al te vaak dat iets hearsay was en mensen daar geheel eigen consequenties aan gaan hangen. Een soort heksenjacht -achtige dingen..

Ik zeg ook nergens dat een moord mag om een kind te beschermen, maar gevoelsmatig begrijp ik het wel. Als iemand het in zijn zieke hoofd zou halen om mijn neefje te beschadigen, dan sta ik ook niet voor mezelf in. Of het nou mag of niet. Ik ga er wel voor zitten.

En er zijn behoorlijk wat mensen die er zo over denken. Ik begrijp wel waar je naartoe wilt hoor. mag niet, laat het recht zijn werk doen, geen eigen rechter spelen etc. Maar dit is mijn gevoel. dat kan je niet bagatelliseren. Het is prima dat je er anders in staat, iedereen mag zijn eigen mening hebben. Gelukkig wel! :)

Maar ik kan het me gewoon goed voorstellen dat je je oerinstinct gebruikt met dit soort dingen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:25

Tallie1979 schreef:
Hebben wij wel hetzelfde interview gezien? Hij staat met zijn poffertjeskop op tv te vertellen dat een kind een keuze kan maken. Hij loopt flyers uit te delen op straat. Zijn twitter praat over een te krappe 5 jarige.

Hoezo hij wordt beschuldigd? Hij vertelt het zelf op tv! Nelson laat zich interviewen en geeft lezingen. Wil Martijn nieuw leven inblazen.

Lijkt me duidelijk dat diegene uit het interview opgesloten moet worden. Maar in de discussie reageerde je ook op de man die overleed, en dat was ook prima volgens jou.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:29

Kinke schreef:
Tallie1979 schreef:

Lijkt me duidelijk dat diegene uit het interview opgesloten moet worden. Maar in de discussie reageerde je ook op de man die overleed, en dat was ook prima volgens jou.

Ja, hij had met zijn tengels aan een 4 jarige gezeten, moet hij dat maar niet doen.

Geen misdaad = geen problemen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:30

Tallie1979 schreef:
Maar ik kan het me gewoon goed voorstellen dat je je oerinstinct gebruikt met dit soort dingen.

Ja dát snap ik heel goed. Het enige wat je dan echt HEEL HEEL HEEL zeker moet weten is dat het waar is. Althans, dat zou ik zelf wel willen..

Als ik voor mezelf onomstotelijk bewijs zou hebben dat iets waar is, zou ik eerlijk niet weten hoe ik zou reageren.. Mijn eerste gevoel: "ik sloop ze"..

Maar ik hoop dat ik dat niet doe.. ook voor mijn omgeving. Zou het recht falen, dat misschien wel.. I dont know.

Ik hoop wel dat mensen echt even nadenken voordat ze iemand vermoorden.. echt, een beschuldiging is zo gemaakt en de lontjes worden er niet langer op.

Verder, ik snap werkelijk niets van mensen die op kinderen vallen en daar sex mee willen, echt niet, maar ik snap wel dat sommige mensen hun hoofd .. gewoon... anders is... En gelukkig ben ik niet degene die hoeft te beslissen wat je met dat soort mensen moet doen.. :\

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:32

Laten we nu niet gaan lopen rechtpraten wat krom is. En al helemaal niet met de grondwet in de hand. Als het er op aankomt ga ik zitten door/voor zo'n kerel. En dat zouden vele anderen met mij doen. Vraag me af of de mensen die het proberen rationeel te benaderen zelf kinderen hebben.

Iedereen heeft zijn rechten, maar ook zijn plichten. Onze plicht is om kinderen te beschermen, met liefde op te voeden en sterke individuen te maken die zich gaan redden in onze samenleving. Daar gaat pedofilie/pedoseksualiteit niet mee samen. Nooit niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:34

Tallie1979 schreef:
Ja, hij had met zijn tengels aan een 4 jarige gezeten, moet hij dat maar niet doen.

Dat was een vermoeden...

Ik weet ook van iemand die te pakken is genomen omdat het verhaal ging dat degene foto's maakte bij een speeltuin en aan kleine meisjes zat.
Bleek de ex die dat verhaal de wereld in had geholpen en deze man is jaren over oa FB gegaan met foto dat hij aan kleine meisjes zat.

Maar in jouw ogen had die man ook gewoon aangepakt mogen worden want het zal wel een kern van waarheid in zitten?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:34

Cer schreef:
Tallie1979 schreef:

Ja dát snap ik heel goed. Het enige wat je dan echt HEEL HEEL HEEL zeker moet weten is dat het waar is. Althans, dat zou ik zelf wel willen..

Als ik voor mezelf onomstotelijk bewijs zou hebben dat iets waar is, zou ik eerlijk niet weten hoe ik zou reageren.. Mijn eerste gevoel: "ik sloop ze"..

Maar ik hoop dat ik dat niet doe.. ook voor mijn omgeving. Zou het recht falen, dat misschien wel.. I dont know.

Ik hoop wel dat mensen echt even nadenken voordat ze iemand vermoorden.. echt, een beschuldiging is zo gemaakt en de lontjes worden er niet langer op.

Verder, ik snap werkelijk niets van mensen die op kinderen vallen en daar sex mee willen, echt niet, maar ik snap wel dat sommige mensen hun hoofd .. gewoon... anders is... En gelukkig ben ik niet degene die hoeft te beslissen wat je met dat soort mensen moet doen.. :

We denken er dus wel hetzelfde over. Ik breng het alleen vanuit mijn oerinstinct. ;)

Je wordt er toch verdrietig van he. Dan kijk ik naar mijn kleine vriendje van 5 jaar, een lief, onschuldig, vrolijk mannetje. Daar kan je toch geen kwaad mee? Hoe kan iemand dat in hemelsnaam normaal vinden?

Het zal ongetwijfeld een chemisch iets zijn. Ik word alleen wel kwaad dat ze het in 1 zin meepakken met geaardheid. Want dit is geen geaardheid, maar een afwijking.

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:35

Dat is geen vermoeden, het is bevestigd

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:36

Brainless schreef:
Tallie1979 schreef:

Dat was een vermoeden...

Ik weet ook van iemand die te pakken is genomen omdat het verhaal ging dat degene foto's maakte bij een speeltuin en aan kleine meisjes zat.
Bleek de ex die dat verhaal de wereld in had geholpen en deze man is jaren over oa FB gegaan met foto dat hij aan kleine meisjes zat.

Maar in jouw ogen had die man ook gewoon aangepakt mogen worden want het zal wel een kern van waarheid in zitten?

Ik ga niet in herhaling vallen. Mijn eerdere reacties zijn, denk ik, heel duidelijk. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:36

@Amaryllis: is het eraan denken hetzelfde als er naar handelen? Aangezien jij ze voor beiden wilt veroordelen ...

En ik vraag me ook weer af wat de rest van je familie eraan heeft als je vast zit.. Dan heeft je kind én een trauma én geen moeder meer... althans, niet in de buurt.. :/

Let wel, ik geef aan dat ik het niet weet he.. Niet dat het ene wel juist is en het andere niet..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:37

Tallie1979 schreef:
We denken er dus wel hetzelfde over. Ik breng het alleen vanuit mijn oerinstinct. ;)

Je wordt er toch verdrietig van he. Dan kijk ik naar mijn kleine vriendje van 5 jaar, een lief, onschuldig, vrolijk mannetje. Daar kan je toch geen kwaad mee? Hoe kan iemand dat in hemelsnaam normaal vinden?

Het zal ongetwijfeld een chemisch iets zijn. Ik word alleen wel kwaad dat ze het in 1 zin meepakken met geaardheid. Want dit is geen geaardheid, maar een afwijking.

En wat als dat lieve onschuldige vrolijke mannetje later (vals) beschuldigd wordt door zijn buurtgenoten en hem effe lekker zelf onder handen nemen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:37

Toulouze schreef:
Dat is geen vermoeden, het is bevestigd

Later ja...

Maar goed, het gaat iets teveel van het oorspronkelijke onderwerp af..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:39

Niobe schreef:

Bij welke leeftijd houdt het dan op misbruik ernstig te vinden? Jaartje of 18 en het is je eigen kind niet? Laat je die dan wel rustig rondlopen tot de schuld bewezen is en die persoon netjes de bak in gaat?

Ik denk dat je even terug moeten lezen want dat is niet waar het om gaat...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:40

Niobe schreef:
Tallie1979 schreef:

En wat als dat lieve onschuldige vrolijke mannetje later (vals) beschuldigd wordt door zijn buurtgenoten en hem effe lekker zelf onder handen nemen?

Serieus? :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:41

Joanne1987 schreef:
Niobe schreef:

Ik denk dat je even terug moeten lezen want dat is niet waar het om gaat...

Jawel, want waarom zou je reacties beter snappen als je zelf kinderen zou hebben? Ik begrijp de walging en moordgedachten heel goed, ook al wil ik geen kinderen. Maar het is áltijd erg, maar nooit een reden om ook daadwerkelijk het heft in eigen handen te nemen.