Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:40

Calixae schreef:
Zeker ja. En zeker geen racist. Wist dat ik belachelijk gemaakt ging worden. Ik trek me er niet meer zo veel van aan. :j

Heb je toevallig ook de tweet gelezen waar dit topic over gaat? Dat puur racisme in zijn zuiverste vorm. Een OV-controle verwringen tot het lastigvallen door Marokkanen en tegelijkertijd de immigratie de schuld geven. Als dat geen racisme is, kan je het begrip racisme wel opdoeken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:42

Calixae schreef:
Zeker ja. En zeker geen racist. Wist dat ik belachelijk gemaakt ging worden. Ik trek me er niet meer zo veel van aan. :j

Maar lees je berichten eens terug.. Je maakt jezelf toch ook een beetje 'belachelijk' door glashard te ontkennen wat hij zélf hardop zegt :=
Op twitter, op tv, in de kamer.. óveral zegt hij dat klimaatverandering onzin is.. en nu zeg jij ineens dat hij geen klimaatontkenner is?
Dat is júist de reden dat mensen op hem stemmen; omdat hij het 'klimaatgedoe' onzin vindt en buitenlanders het land uit wil hebben.
Als jij het daar niet mee eens bent, waarom zou je dan wél op hem stemmen vraag ik mij even hardop af. Dat is toch het enige waar die hele partij voor staat?!

Of ben je dan een van die meiden die stiekem verliefd op hem is.. Dat mag hoor, maar ook dan is het slim om je ogen open te houden en geen dingen te gaan zien die er niet zijn..

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:45

@secricible ik hoop echt dat het niet waar is, maar volgens mij bestaat er niet écht democratie zoals wij het ons voorstellen. Misschien is het hier iets minder zichtbaar door de hoeveelheid partijen waar we uit kunnen kiezen, maar geloof niet dat de macht daadwerkelijk bij de politiek zelf ligt. Ik zie de politiek meer als een middel van bepaalde machten achter de schermen die uit de wind gehouden willen blijven. Hoe je die macht wil noemen, is niet zo interessant, en vaak lijdt dat ook weer af van waar het over gaat: namelijk de allerrijksten van de wereld, die dat graag zo willen houden. Dus een super klein percentage mensen, dat nagenoeg alle geld, goederen en land bezit. En er dus alles aan doet om dat zo te houden. Één van die dingen die goed blijken te werken is het volk vooral met elkaar bezig te laten houden. Verdeeldheid zaaien, door polariseren enz.enz.

mysa

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:47

Ach, weer eens een variatie op de protocollen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:48

Calixae schreef:
Sjong schreef:
Bij de vorige verkiezingen was 36% van de stemmers op het FVD vrouw. Ik vind dat echt lastig te begrijpen. Ik neem aan dat het niet zo'n slimme vrouwen zijn, die zich niet verdiepen in een programma of een persoon en in populistisch gelul trappen. Of zou die 36% echt vinden dat zij zelf minderwaardig zijn, willen ze overheerst worden, betekent hun nee eigenlijk een ja, en denken zij net als Thierry dat de werkende vrouw schuld is aan de ondergang van Europa? Want dames jullie zijn next. Eerst gaat hij als etnofascist tegen verschillende etniciteiten, maar daarna zijn de minderwaardige vrouwen aan de beurt.

Ik heb me verdiept in hem. En ik voel me zeker niet minderwaardig. En ook nog eens op Baudet gestemd. Jaja it's a shame, ik weet het! :oo
Duidelijk is dat jij je niet goed hebt verdiept in Baudet. Ik heb het stuk gelezen waar jij het over hebt en de dingen liggen veel genuanceerder. De kern van zijn verhaal is dat er een immense druk op vrouwen ligt. Vrouwen worden aangespoord om carrière te maken, maar moeten tegelijkertijd ook voor hun gezin zorgen. Ook ik was boos toen ik deze uitspraken las, tot ik het stuk ging lezen. Toen werd mij duidelijk wat hij nou bedoelde. Maar de dingen worden zo uit context getrokken om maar te zorgen dat mensen dus op deze manier over hem gaan denken. Vrouwonvriendelijk, racistisch, klimaatontkenner, blahblahblah. Verdiep je eens in hem.

Ja ik heb me ook zeer diepgaand in hem verdiept en alles gelezen en ik kom toch echt uit op andere conclusies hoor.
Maar ik ben het wel eens met je dat je gewoon op hem mag stemmen en dat het onzin is om je daarvoor te schamen ook al begrijp ik dat niet dat je op hem stemt.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:50

Iemand die niet racistisch is in de klassieke term van het woord ( niet perse tegen andere rassen, maar tegen andere etniciteiten) en daar gecombineerd met antidemocratische, anti gevestigde orde en het recht van de sterkste ( nationalisme)trekjes . Ik heb hem ooit ergens gelezen en vind het heel toepasselijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:51

Calixae schreef:
Sjong schreef:
Bij de vorige verkiezingen was 36% van de stemmers op het FVD vrouw. Ik vind dat echt lastig te begrijpen. Ik neem aan dat het niet zo'n slimme vrouwen zijn, die zich niet verdiepen in een programma of een persoon en in populistisch gelul trappen. Of zou die 36% echt vinden dat zij zelf minderwaardig zijn, willen ze overheerst worden, betekent hun nee eigenlijk een ja, en denken zij net als Thierry dat de werkende vrouw schuld is aan de ondergang van Europa? Want dames jullie zijn next. Eerst gaat hij als etnofascist tegen verschillende etniciteiten, maar daarna zijn de minderwaardige vrouwen aan de beurt.

Ik heb me verdiept in hem. En ik voel me zeker niet minderwaardig. En ook nog eens op Baudet gestemd. Jaja it's a shame, ik weet het! :oo
Duidelijk is dat jij je niet goed hebt verdiept in Baudet. Ik heb het stuk gelezen waar jij het over hebt en de dingen liggen veel genuanceerder. De kern van zijn verhaal is dat er een immense druk op vrouwen ligt. Vrouwen worden aangespoord om carrière te maken, maar moeten tegelijkertijd ook voor hun gezin zorgen. Ook ik was boos toen ik deze uitspraken las, tot ik het stuk ging lezen. Toen werd mij duidelijk wat hij nou bedoelde. Maar de dingen worden zo uit context getrokken om maar te zorgen dat mensen dus op deze manier over hem gaan denken. Vrouwonvriendelijk, racistisch, klimaatontkenner, blahblahblah. Verdiep je eens in hem.

Ik weet niet of iemand die je alleen kan begrijpen als je je er in verdiept en alleen dan kan weten wat hij echt wil zeggen nou een goede volksvertegenwoordiger is :+

Daarnaast zegt hij letterlijk racistische dingen en weet met de beste wil niet hoe ik daarin moet horen dat hij wel degelijk vrouwvriendelijk en voor gelijkheid is.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:01

Calixae schreef:

Hehe eindelijk een medestemmer _/-\o_

Ja, misschien eens wat meer echt zijn stukken gaan lezen ipv alleen schreeuwende krantenkoppen die alles uit zijn context trekken.

En nee, ik ben niet dom en nee ook niet verliefd op hem :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:05

Amy223 schreef:
Calixae schreef:

Ja, misschien eens wat meer echt zijn stukken gaan lezen ipv alleen schreeuwende krantenkoppen die alles uit zijn context trekken.

Misschien is het dan ook een goede optie om je in te lezen in de geschiedenis van Europa, najaren dertig tot veertig vooral en de gevolgen daarvan. En dan, als je dan na vergelijken van bepaalde zaken nog steeds voor 100% voor deze partij gaat dan weet je in ieder geval waar je rekening mee moet houden.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:17

Wat een super fijne reactie van je pien_2010! Super tof van je :D

En Amy, echt hè... Dat argument over verliefd op hem zijn snap ik ook niet helemaal. Menig vrouw wordt hitsig van Jesse Klaver maar dat terzijde... :')

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:19

Zwaar overdreven!
Blijkbaar moeten we overal ja en amen op zeggen?

Ja inderdaad, maar dat snap ik wel, Jesse heeft een hele mooie eikeltjespyjama!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:20

Amy223 schreef:
Calixae schreef:

OK, je bent niet dom en ook niet verliefd op hem. Aangenomen (en het waren -onder ons- ook een beetje twijfelachtige aannames).

Maar schreeuwende krantenkoppen (herkenbaar) heb je in alle soorten en maten. Sommige schreeuwen voor de ene kant en anderen voor de andere kant. Alle kanten schreeuwen er vrolijk op los. Wat maakt de ene kant dan ‘waar’ en de andere kant ‘niet waar’ ? En hoe zie ik het verschil anders dan vanuit mijn persoonlijke overtuiging?

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:29

Ja dat is heel erg lastig.
Media is niet objectief, heb jij de media ooit al eens zien schrijven dat Trump goed is? Of werd hij vanaf begin af aan al zwart gemaakt?
En toch heeft ie gewonnen in Amerika...

Op nu.nl mag je niet eens zeggen dat je niet gelooft in de klimaatverandering, want dan wordt je reactie gelijk verwijderd. Probeer eens! Hoezo vrijheid van meningsuiting?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:33

Dat hij gewonnen heeft maakt hem niet 'goed' :=
Hitler heeft ook ooit gewonnen :=

Geloven in klimaatverandering bestaat niet. Klimaatverandering is een bewezen feit.

edit, even door de duidelijkheid, ik wil niet zeggen dat Trump de volgende Hitler is ;)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 06-02-20 00:36, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:34

Amy223 schreef:
Zwaar overdreven!
Blijkbaar moeten we overal ja en amen op zeggen?

Ja inderdaad, maar dat snap ik wel, Jesse heeft een hele mooie eikeltjespyjama!

Amy223 daar gaat het niet over dat je overal ja en amen op moet zeggen.
Mensen zijn bezorgd als het om Baudet gaat , lees mijn stuk terug als het om mijn zorgen gaat. Dat is wat anders als het politiek eens of oneens te zijn met politici zoals Klaver, Rutten etc etc.

Iemand als Baudet zit wel in het uiterst rechtse spectrum en dat is wat anders als indertijd Frits Bolkenstein die in zijn tijd als iemand die zeer rechts is werd weggezet.
Bolkenstein was geen gevaar voor de democratie, Baudet wel.
Dat zijn wel heftige uitspraken die mensen doen over Baudet en daar zou je best wel eens over na mogen denken.
Bv waarom stem jij op zo iemand, wat verwacht je van hem?
Immers alle mensen, willen toch gewoon een fijn, gezellig en gelukkig leven nu en inde toekomst? En wat gebeurt er als deze partij regeringspartij wordt?
Zijn serieuze zaken om over na te denken.

Over Trump, de media is echt niet enkel negatief over Trump want vriend en vijand zijn het er over eens dat hij een weergaloze zakenman is en op dit moment zit VS in de lift economisch waarvan het heel moeilijk is om te achterhalen wat door Trump komt en wat door de tijd zelf waarin de economie over de hele wereld het beter doet.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-02-20 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:35

Twijfelachtife aannames of ik verliefd ben en dom? Pardon? Prima dat we het niet eens zijn, maar waarom zo reageren? Dit slaat echt helemaal nergens op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:37

Calixae schreef:
Twijfelachtife aannames of ik verliefd ben en dom? Pardon? Prima dat we het niet eens zijn, maar waarom zo reageren? Dit slaat echt helemaal nergens op.

Daar zou ik niet eens op in gaan. Want daar gaat het niet om.
Waar het omgaat is, waarom wil jij op deze man stemmen, wat spreekt je aan in hem en gaat hij dat ook bieden?

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:39

8nnemiek schreef:
Dat hij gewonnen heeft maakt hem niet 'goed' :=
Hitler heeft ook ooit gewonnen :=

Geloven in klimaatverandering bestaat niet. Klimaatverandering is een bewezen feit.

edit, even door de duidelijkheid, ik wil niet zeggen dat Trump de volgende Hitler is ;)

Inderdaad, dat is een feit. Het klimaat verandert namelijk altijd!
In de vorige eeuw demonstreerde men omdat de aarde afkoelde. En nu omdat de aarde opwarmt. En de volgende eeuw weer omdat de aarde afkoelt.

Cowboy55

Amy223 schreef:
Ja dat is heel erg lastig.
Media is niet objectief, heb jij de media ooit al eens zien schrijven dat Trump goed is? Of werd hij vanaf begin af aan al zwart gemaakt?
En toch heeft ie gewonnen in Amerika...

Op nu.nl mag je niet eens zeggen dat je niet gelooft in de klimaatverandering, want dan wordt je reactie gelijk verwijderd. Probeer eens! Hoezo vrijheid van meningsuiting?

Media zijn niet objectief. Althans, de meeste media niet. Maar Trump heeft net zoveel ‘media’ die voor hem zijn als media die ‘tegen’ hem zijn. CNN is bijvoorbeeld ‘tegen’ (in elk geval in de beleving van Trump c.s.), maar iemand als Rush Limbaugh is heel, heel, heel erg pro Trump. En Limbaugh is een gigant in de VS qua invloed (los van wat je van de man vindt). De VS zijn in dat opzicht ‘gelijker’ dan hier in de zin dat beide kanten er op los propaganderen.

Maar dat lost mijn vraag niet op: wat maakt de ene media ‘ waar’ en de andere media ‘niet waar’ anders dan je eigen perceptie? Is geen verwijt naar jou maar een vaststelling overigens. Is een vraag voor iedereen.

PS: nee, ik ga niet naar NU.nl. Daar is geen discussie (zoals hier.....soms) maar mensen die hun eigen mening roeptoeteren. Daar heb ik niks aan, los van de vraag of ik het met ze eens ben of niet. Van roeptoeren wordt niemand slimmer.

Karl66

Ik snap best dat de FvD voldoende punten in hun programma hebben staan, die redelijk zijn en waar je als stemmer prima achter kan staan. Het probleem is dat tegelijkertijd het racisme en het opheffen van de scheiding der machten erbij krijgt. En volgens mij horen dan bij alle weldenkende mensen de seinen op rood te springen.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:41

pien_2010, het is zeker 80 % negatief tov 20% positief.
Positieve stukken kan ik bijna niet vinden.
Ik verwacht een fijn land, met onze cultuur, waar ik normaal over straat kan. Dat onze boeren kunnen blijven boeren. En dat je niet hoeft onder te duiken als je op een bepaald iemand stemt ;)

En Karl, jij bent dus weer zo'n mooi voorbeeld met je gesuggereer dat je dom bent als je Baudet stemt.

Prrrr

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:47

Wat is "onze" cultuur? Waarom zou je niet normaal over straat kunnen? En waarom moet Nederland stikstofuitstoter nummer een zijn om de halve wereld van eten te voorzien? Realiseer je je wat dat kost?

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:50

Prrrr schreef:
Wat is "onze" cultuur? Waarom zou je niet normaal over straat kunnen? En waarom moet Nederland stikstofuitstoter nummer een zijn om de halve wereld van eten te voorzien? Realiseer je je wat dat kost?

Tja als er foutieve rekenmethodes zijn...
Enig idee wat het opbrengt?

Niet normaal over straat kunnen heb ik genoeg ervaring mee; heb er door moeten verhuizen.

Onze cultuur is bijvoorbeeld een KERSTstol of Sinterklaas inclusief zwarte Piet.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:52

Elke politieke partij heeft goede en minder goede kanten. Het fvd zal dit hebben en elke andere partij heeft dit net zo goed. Elke partij heeft wel eens wat goeds te melden.

Je kan het eens zijn met bepaalde zaken en met andere zaken weer niet. De ene uitspraak is sta je volledig achter en de andere weer niet.

Laat iedereen stemmen wat hij of zij wil en laat elkaar in zijn of haar waarde.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:56

@Amy, dan komt het goed uit dat we in een van de welvarendste landen ter wereld wonen, dat op bijna alle welzijn lijstjes in de top scoort en waar je ongestoord op elke partij kan stemmen die je maar wilt.

Maar heb je wel eens nagedacht over wat de FvD in de werkelijkheid in de tweede kamer voor de boeren heeft gedaan? Dat is helemaal niks namelijk. Wat hij wel gedaan heeft is de boerenprotesten gebruiken om zich bij ontevreden Nederland te profileren als hun voorvechter. En dat is echt iets anders dan hun belangen behartigen in de tweede kamer. Dat is namelijk saai maar noodzakelijk handwerk wat niet in de schijnwerpers komt.

En als er nou een partij is, waarbij je straks vervolgd gaat worden als je niet op hun stemt, dan is het de FvD. Het feit dat hij de onafhankelijke rechtspraak aan kant wil zetten, omdat die andere uitspraken doen dan hij wil horen, moet een teken aan de wand zijn.