Amy223 schreef:Ja dat is heel erg lastig.
Media is niet objectief, heb jij de media ooit al eens zien schrijven dat Trump goed is? Of werd hij vanaf begin af aan al zwart gemaakt?
En toch heeft ie gewonnen in Amerika...
Op nu.nl mag je niet eens zeggen dat je niet gelooft in de klimaatverandering, want dan wordt je reactie gelijk verwijderd. Probeer eens! Hoezo vrijheid van meningsuiting?
Media zijn niet objectief. Althans, de meeste media niet. Maar Trump heeft net zoveel ‘media’ die voor hem zijn als media die ‘tegen’ hem zijn. CNN is bijvoorbeeld ‘tegen’ (in elk geval in de beleving van Trump c.s.), maar iemand als Rush Limbaugh is heel, heel, heel erg pro Trump. En Limbaugh is een gigant in de VS qua invloed (los van wat je van de man vindt). De VS zijn in dat opzicht ‘gelijker’ dan hier in de zin dat beide kanten er op los propaganderen.
Maar dat lost mijn vraag niet op: wat maakt de ene media ‘ waar’ en de andere media ‘niet waar’ anders dan je eigen perceptie? Is geen verwijt naar jou maar een vaststelling overigens. Is een vraag voor iedereen.
PS: nee, ik ga niet naar NU.nl. Daar is geen discussie (zoals hier.....soms) maar mensen die hun eigen mening roeptoeteren. Daar heb ik niks aan, los van de vraag of ik het met ze eens ben of niet. Van roeptoeren wordt niemand slimmer.