Lusitana schreef:_San87_ schreef:5 paarden, 2 honden, 4 katten en kippen. Hoé dan?
Ik heb bijna 30 hectare land bij het (huur)huis, hooi krijg plaatselijk best goedkoop, voer is hier goedkoop en hebben ze haast niet nodig, stro krijg ik van iemand in ruil voor mest.
Dierenarts is hier goedkoop en geeft me goede deals én ik kan het in delen betalen of wanneer ik het kan betalen, maanden wachten vinden ze geen probleem.
Bekappen is maar 2 x per jaar nodig en ik betaal een tientje per paard.
Tandarts komt 1 x per jaar en kost 40 € per paard, en er zijn er meestal 2 of 3 die gedaan moeten worden, dus daar moet ik voor sparen of vakantie geld opzij leggen.
Droogvoer voor honden en katten kan ik per kilo kopen of in zakken van 20 kilo bij de voerboer (die ook veevoer heeft enzo) en de kippen kunnen eten wat ze willen aan insecten en bloemetjes en weet ik het wat op het land en krijgen alleen mais erbij voor 35 cent de kilo dat weken meegaat.
Het zijn trouwens 5 katten, had ik 4 gezegd?
(En goddank heb ik donaties ontvangen voor het 5de paard, dat verlicht natuurlijk enorm, die eet nog extra)
Nee, 5 katten, was een fout van mij.
Maar jeetje... Ik zou het niet kunnen. Allereerst omdat ik het niet netjes vind iemand maanden te laten wachten op zijn/haar geld, en dat ik het eigenlijk best erg vind dat er voor 40 euro per paard gespaard moet worden, maar ook omdat een paard houden in Nederland ietsje duurder is als je geen 30 hectare land hebt