inplaats van vuurwerk. lichtshows gaan doen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: inplaats van vuurwerk. lichtshows gaan doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:03

Een voordeel is wel, elke knal is gegarandeerd illegaal. Dat maakt handhaven misschien gemakkelijker.

roxiie

Berichten: 7841
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:41

karuna schreef:
Een voordeel is wel, elke knal is gegarandeerd illegaal. Dat maakt handhaven misschien gemakkelijker.


Sierpotten knallen ook

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: inplaats van vuurwerk. lichtshows gaan doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:44

Klopt maar die neem je niet mee in een plastic tas om daarmee voor oud en nieuw rond te gaan lopen afsteken en weggooien en dan wegrennen zelf. Ook passen ze niet in een brievenbus of putdeksel. Zijn ze ook te duur voor.

JoT

Berichten: 4019
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:28

Elisa2 schreef:
karuna schreef:
Goed nieuws, nog dit jaar lijkt het afsteek verbod op knalvuurwerk en pijlen door consumenten. He he eindelijk. Een mooie oplossing zo lijkt me

https://nos.nl/artikel/2320943-dit-jaar ... ijlen.html


Goed nieuws, ik ben alleen wel heel benieuwd of dit gehandhaaft kan worden.


Dit dus. Dan kunnen ze beter in 1 x al het vuurwerk verbieden. De politie komt toch nu ook niet langs als iemand ver voor de toegestane datum al lekker aan het knallen is. En het lost het probleem van illegaal vuurwerk ook niet op.

Let wel, ik vind (sier)vuurwerk met Oud en Nieuw best gezellig, maar om de steeds heftiger wordende problemen van de afgelopen jaren te stoppen, lijkt me vuurwerk helemaal verbieden een betere oplossing dan maar een deel daarvan verbieden.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: inplaats van vuurwerk. lichtshows gaan doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:36

Sorry dat zeg, maar juist het sier vuurwerk is vele malen gevaarlijker dan legaal knal vuurwerk. Want die knallen van sier vuurwerk is is vele malen harder en richt daardoor meer schade aan wanneer fout gaat.

De politie kan nooit iedereen controleren die vuurwerk afsteekt. Dan zou je net zo veel agenten moeten hebben als mensen die het afsteken. Dat is het hele grote probleem waardoor enkel een totaal verbod te hanteren is.