Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:25

Ik zou zo'n bedrijf denk ik wel mijden, als ze al 'passief' zo fanatiek zijn met het uiten van hun geloof, dan heb ik er helemaal geen zin in om ze live te ontmoeten. Ik vrees dan Jehova getuigen achtig gedrag en daar heb ik geen behoefte aan. Als ik over God/Jezus wil horen, ga ik wel naar de kerk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:33

Speirs schreef:
Big Bang Chemicals :')

*\o/* _O- _O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:35

Janneke2 schreef:
Citaat:
Waarom zou je zaken moeten doen met daarbij wel of geen geloof in het achterhoofd? Dat doet er toch helemaal niet toe?

Tja - veel mensen denken dit.

Ik denk dat het juist giga belangrijk is.

Volgens mij is geloof zoiets als 'wat vind je belangrijk'?
Pure harde winst ten koste van alles?
....die bedrijven zijn er in overvloed, maar ik kom er liever niet.

Of juist wat men tegenwoordig 'verantwoord ondernemen' noemt?
Accoord - dat die ondernemingen het vaak goed doen heeft volstrekt niets met metafysica van doen, maar geloof gaat niet hoofdzakelijk over metafysica....

Iemand die dit bord plaatst is iemand die niet voor de harde winst gaat en verantwoord onderneemt?
Ga je dan eerst uitzoeken of iemand gelovig is, hoe hij zaken doet voor je ergens iets koopt?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:02

Iemand die veel met zijn geloof bezig is wil graag zijn eigen groep versterken.Dus ook daar zijn geld uitgeven.De eigen geloofsgroep kan aanvoelen als een soort familie, waarbinnen je dan ook zaken wil doen.Dat voelt vertrouwder aan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:03

heerlijk, dat om je heen kijken en iemand gewoon beoordelen op karakter ipv geloof

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:21

Ik woon in een dorp naast Werkendam en in deze regio is de beweging van Jezus leeft erg actief er is zelfs een pensionhouder die zijn in aanbouw zijnde binnenbak om heeft gebouwd naar kerk.
Er staat ook regelmatig een oude lijn bus bij het winkelcentrum om zieltjes te winnen en auto's met teksten waar homo's gewaarschuwd worden dat ze zullen branden in de hel.
Het verbaast me dan ook niet dat dit ook op bedrijfspanden verschijnt. Ik kan er ook niet mee zitten, wat mij betreft zijn alle aanhangers van die sekte helemaal wappie en met dit soort uithangborden weet ik tenminste waar ik met een hele grote boog omheen moet lopen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:47

Maar als ik zaken zou doen met iemand, dan ga ik toch niet kijken wat iemand zijn of haar geloofsovertuiging is. Zal mij het uitmaken of iemand christelijk is, of moslim, of boeddhist, al is die persoon een satanist. Ik wil zaken doen met iemand waar ik een goed gevoel bij krijg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 11:06

alex66 schreef:
Ik woon in een dorp naast Werkendam en in deze regio is de beweging van Jezus leeft erg actief er is zelfs een pensionhouder die zijn in aanbouw zijnde binnenbak om heeft gebouwd naar kerk.
.

Nog steeds zonde, was een mooi complex.
Kerk mocht trouwens niet, t is nu een caravan stalling

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:10

Whale schreef:
Maar als ik zaken zou doen met iemand, dan ga ik toch niet kijken wat iemand zijn of haar geloofsovertuiging is. Zal mij het uitmaken of iemand christelijk is, of moslim, of boeddhist, al is die persoon een satanist. Ik wil zaken doen met iemand waar ik een goed gevoel bij krijg.

En ik krijg dus echt geen goed gevoel bij iemand die vind dat ik moet branden in de hel }:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:18

Whale schreef:

Ja, maar waardoor krijgt iemand een goed gevoel bij iemand?Daar spelen allerlei zaken in mee,niet altijd rationele.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:57

anjali schreef:
Whale schreef:

Ja, maar waardoor krijgt iemand een goed gevoel bij iemand?Daar spelen allerlei zaken in mee,niet altijd rationele.

Waardoor ik een goed gevoel krijg bij iemand? Door de manier hoe iemand overkomt. Niet zijn of haar geloofsovertuiging. Het is niet alsof omdat ik een atheïst ben, dat ik dan sneller een goed gevoel krijg bij iemand die dat ook is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:55

blijkbaar werkt dat bij gelovigen anders?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:36

@Whale, ik vind atheisme ook een geloofsovertuiging. en die hebben net zoveel bekeringsdrang als degenen die wel in God geloven.Dat jij dus een goed gevoel krijgt bij degenen die het met jouw overtuiging eens zijn,vind ik heel logisch.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:38

Kinke schreef:
blijkbaar werkt dat bij gelovigen anders?

Bij een zeer kleine minderheid met een hele grote mond werkt dat zo.

Ik heb nooit gezegd dat ik vind dat, omdat iemand niet specifiek mijn geloof en visie daarop deelt, dat die persoon moet branden in de hel.
Ten eerste gaat dat in tegen het grondbeginsel van je naaste liefhebben als jezelf.
Alleen daarom al is het allesbehalve bijbels om dat te zeggen.
Ten tweede vind ik het bijzonder simplistisch, en de wereld is veel te complex voor dit soort binaire stompzinnigheid.

Ten derde, ik ben in staat door dit soort uitingen stante pede atheïst te worden, ware het niet dat ik in God geloof, en het één sluit het ander wel min of meer uit :D

Laat ik het erop houden dat ik deze visie absoluut niet deel, en kerken waar dit soort onzin verkondigd wordt mijd als de pest.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:38

anjali schreef:
@Whale, ik vind atheisme ook een geloofsovertuiging. en die hebben net zoveel bekeringsdrang als degenen die wel in God geloven.Dat jij dus een goed gevoel krijgt bij degenen die het met jouw overtuiging eens zijn,vind ik heel logisch.

Dat zeg ik niet. Ik zeg juist dat het mij niet uitmaakt wat iemand zijn of haar geloofsovertuiging is.

Welke bekeringsdrang?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:40

Nah, er zijn heel veel goden waarin ik niet geloof. Atheïsme gaat gewoon nog een stapje verder :D

Zo ingewikkeld is dat toch niet?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:41

Ik vind het vooral eng dat het nogal op de Amerikaanse godsdienstuitingen geinspireerd lijkt, want daar zie ik niet zoveel positiefs aan. (En het is vrijwel exact het tegenovergestelde van het Nieuwe Testament, dus dat is ook opmerkelijk.)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:42

Shadow0 schreef:
Ik vind het vooral eng dat het nogal op de Amerikaanse godsdienstuitingen geinspireerd lijkt, want daar zie ik niet zoveel positiefs aan. (En het is vrijwel exact het tegenovergestelde van het Nieuwe Testament, dus dat is ook opmerkelijk.)

Dit dus.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:55

Whale schreef:
anjali schreef:

Dat zeg ik niet. Ik zeg juist dat het mij niet uitmaakt wat iemand zijn of haar geloofsovertuiging is.

Welke bekeringsdrang?

Je weet toch, die atheïsten die in het weekend langs de deuren gaan om mensen te overtuigen?

Oh wacht...

Ik las hier op bokt ooit het onderschrift
"Als atheïsme een geloofsovertuiging is, is geen postzegels verzamelen een hobby"

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:29

Ik heb veel last gehad van atheisten die me maar bleven vertellen dat ik in sprookjes geloofde etc.En zichzelf opdrongen als relatiemateriaal.Mannen dus.Die me wilden bekeren omdat ze dachten dat ik hen afwees vanwege mijn geloof.Nou inderdaad kun je niet in de R.K.Kerk trouwen met iemand die niet gedoopt is.En dat heeft me al heel wat relaties met foute bazige mannen bespaard.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:30

Bijzonder. Waar kwam je al die mannen tegen dan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:39

secricible schreef:
Whale schreef:

Welke bekeringsdrang?

Je weet toch, die atheïsten die in het weekend langs de deuren gaan om mensen te overtuigen?

Oh wacht...

Ik las hier op bokt ooit het onderschrift
"Als atheïsme een geloofsovertuiging is, is geen postzegels verzamelen een hobby"

Klopt, dat is mijn onderschrift ;)

Atheïsme is een wereldbeschouwing, een overtuiging. Geen religie en al helemaal geen godsdienst

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:46

Kinke schreef:
Janneke2 schreef:
Waarom zou je zaken moeten doen met daarbij wel of geen geloof in het achterhoofd? Dat doet er toch helemaal niet toe?

Tja - veel mensen denken dit.

Ik denk dat het juist giga belangrijk is.

Volgens mij is geloof zoiets als 'wat vind je belangrijk'?
Pure harde winst ten koste van alles?
....die bedrijven zijn er in overvloed, maar ik kom er liever niet.

Of juist wat men tegenwoordig 'verantwoord ondernemen' noemt?
Accoord - dat die ondernemingen het vaak goed doen heeft volstrekt niets met metafysica van doen, maar geloof gaat niet hoofdzakelijk over metafysica....[/quote]
Citaat:
Iemand die dit bord plaatst is iemand die niet voor de harde winst gaat en verantwoord onderneemt?
Ga je dan eerst uitzoeken of iemand gelovig is, hoe hij zaken doet voor je ergens iets koopt?

Mij ontgaat de betekenis van de 2e vraag.
Voor ik een (grotere) uitgave doe, wil ik idd weten met wat voor iemand ik te maken heb.
Dat is niet zo metafysisch als deze 2e vraag.

Omdat ik er Amerikaanse associaties bij heb vermoed ik dat het iemand is die wel in harde winst gelooft (en vloekend, in mijn oren dan, dit God noemt).

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:26

anjali schreef:
Ik heb veel last gehad van atheisten die me maar bleven vertellen dat ik in sprookjes geloofde etc.En zichzelf opdrongen als relatiemateriaal.Mannen dus.Die me wilden bekeren omdat ze dachten dat ik hen afwees vanwege mijn geloof.Nou inderdaad kun je niet in de R.K.Kerk trouwen met iemand die niet gedoopt is.En dat heeft me al heel wat relaties met foute bazige mannen bespaard.

Hoe ironisch, ik heb de meest patriarchale, seksistische, misogyne bullshit meegemaakt in kerken. Let wel, van het zware, zeer orthodoxe type.

mannen die me vertelden hoe ik bepaalde stukken in de bijbel moest interpreteren....... de ironie hier is dat ik theologie studeer, en zij glazenwassers en tuinmannen zijn.

Mannen die me vertelden dat ik me anders aan moest kleden omdat mannen visueel ingesteld zijn, en ik ze niet in verleiding mocht brengen. Ik heb ze even fijntjes hieraan herinnerd:

"En als je hand of je voet je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af en werp hem weg: je kunt beter verminkt of kreupel het leven binnengaan dan in het bezit van twee handen of twee voeten in het eeuwigbrandend vuur geworpen worden. Brengt je oog je op de verkeerde weg, ruk het dan uit en werp het weg: je kunt beter met één oog het leven binnengaan dan in het bezit van twee ogen in het vuur van de Gehenna geworpen worden."

Het viel niet bijzonder goed....... :+

Mannen die me vertelden dat een vrouw haar man onderdanig moest zijn....... maar zelf totaal geen respect hadden voor vrouwen, laat staan voor hun eigen partner.
Vrouwen die geen anticonceptie mogen gebruiken, laat staan abortus...... maar bijna opgebrand waren door het aantal kinderen, en een zak van een kerel die niets uitvoerde.

Ga je nu beweren dat dat geen foute, bazige mannen zijn?

En nogmaals: het overgrote deel christenen zijn zeer redelijk denkende mensen, die niets hebben met dit soort nonsens. Maar om nu te zeggen dat door geen atheist te daten je een foute man bespaard is gebleven is wel het andere uiterste.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:28

alex66 schreef:
Whale schreef:

En ik krijg dus echt geen goed gevoel bij iemand die vind dat ik moet branden in de hel }:)

Nou, precies. Dat wilde ik nu ook zeggen.

"Als jij niet meedoet met ons groepje ben je slecht!"
Lang leve het geloof!