Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Citaat:Waarom zou je zaken moeten doen met daarbij wel of geen geloof in het achterhoofd? Dat doet er toch helemaal niet toe?
Tja - veel mensen denken dit.
Ik denk dat het juist giga belangrijk is.
Volgens mij is geloof zoiets als 'wat vind je belangrijk'?
Pure harde winst ten koste van alles?
....die bedrijven zijn er in overvloed, maar ik kom er liever niet.
Of juist wat men tegenwoordig 'verantwoord ondernemen' noemt?
Accoord - dat die ondernemingen het vaak goed doen heeft volstrekt niets met metafysica van doen, maar geloof gaat niet hoofdzakelijk over metafysica....
Whale schreef:Maar als ik zaken zou doen met iemand, dan ga ik toch niet kijken wat iemand zijn of haar geloofsovertuiging is. Zal mij het uitmaken of iemand christelijk is, of moslim, of boeddhist, al is die persoon een satanist. Ik wil zaken doen met iemand waar ik een goed gevoel bij krijg.
Whale schreef:Maar als ik zaken zou doen met iemand, dan ga ik toch niet kijken wat iemand zijn of haar geloofsovertuiging is. Zal mij het uitmaken of iemand christelijk is, of moslim, of boeddhist, al is die persoon een satanist. Ik wil zaken doen met iemand waar ik een goed gevoel bij krijg.
anjali schreef:Whale schreef:Maar als ik zaken zou doen met iemand, dan ga ik toch niet kijken wat iemand zijn of haar geloofsovertuiging is. Zal mij het uitmaken of iemand christelijk is, of moslim, of boeddhist, al is die persoon een satanist. Ik wil zaken doen met iemand waar ik een goed gevoel bij krijg.
Ja, maar waardoor krijgt iemand een goed gevoel bij iemand?Daar spelen allerlei zaken in mee,niet altijd rationele.
Kinke schreef:blijkbaar werkt dat bij gelovigen anders?
anjali schreef:@Whale, ik vind atheisme ook een geloofsovertuiging. en die hebben net zoveel bekeringsdrang als degenen die wel in God geloven.Dat jij dus een goed gevoel krijgt bij degenen die het met jouw overtuiging eens zijn,vind ik heel logisch.
Whale schreef:anjali schreef:@Whale, ik vind atheisme ook een geloofsovertuiging. en die hebben net zoveel bekeringsdrang als degenen die wel in God geloven.Dat jij dus een goed gevoel krijgt bij degenen die het met jouw overtuiging eens zijn,vind ik heel logisch.
Dat zeg ik niet. Ik zeg juist dat het mij niet uitmaakt wat iemand zijn of haar geloofsovertuiging is.
Welke bekeringsdrang?
secricible schreef:Whale schreef:
Dat zeg ik niet. Ik zeg juist dat het mij niet uitmaakt wat iemand zijn of haar geloofsovertuiging is.
Welke bekeringsdrang?
Je weet toch, die atheïsten die in het weekend langs de deuren gaan om mensen te overtuigen?
Oh wacht...
Ik las hier op bokt ooit het onderschrift
"Als atheïsme een geloofsovertuiging is, is geen postzegels verzamelen een hobby"
Kinke schreef:Janneke2 schreef:Waarom zou je zaken moeten doen met daarbij wel of geen geloof in het achterhoofd? Dat doet er toch helemaal niet toe?
Citaat:Iemand die dit bord plaatst is iemand die niet voor de harde winst gaat en verantwoord onderneemt?
Ga je dan eerst uitzoeken of iemand gelovig is, hoe hij zaken doet voor je ergens iets koopt?
anjali schreef:Ik heb veel last gehad van atheisten die me maar bleven vertellen dat ik in sprookjes geloofde etc.En zichzelf opdrongen als relatiemateriaal.Mannen dus.Die me wilden bekeren omdat ze dachten dat ik hen afwees vanwege mijn geloof.Nou inderdaad kun je niet in de R.K.Kerk trouwen met iemand die niet gedoopt is.En dat heeft me al heel wat relaties met foute bazige mannen bespaard.
alex66 schreef:Whale schreef:Maar als ik zaken zou doen met iemand, dan ga ik toch niet kijken wat iemand zijn of haar geloofsovertuiging is. Zal mij het uitmaken of iemand christelijk is, of moslim, of boeddhist, al is die persoon een satanist. Ik wil zaken doen met iemand waar ik een goed gevoel bij krijg.
En ik krijg dus echt geen goed gevoel bij iemand die vind dat ik moet branden in de hel