Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:28

PlantsTho schreef:
Shaggy09 schreef:
Laten we de discussie over hoe dieren gehouden horen te worden en alles daarom heen ergens anders houden? Daar zijn tal topics over volgens mij..

Waarom? Dat is toch precies waarom die mensen in de stal zijn? Om dat aan de kaak te stellen? Ik ben het niet eens met de manier waarop, maar het is juist waar we het over zouden moeten hebben na het zien van die beelden.

Dus ik ben het ergens niet mee eens en ga in jouw huis inbreken, dwars liggen en ik nodig een club uit van 50+ mensen die de boel binnen en buiten uiterst onaangenaam maken.

Dit is dan toch niet de manier of heb jij er geen enkel probleem mee dat mensen zich op jouw grond of in jouw huis zich bevinden?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:30

Die mensen zijn die stal niet binnengedrongen omdat het industrieele veehouderij is. Ze zijn er binnengedrongen omdat ze niet willen dat er vlees wordt gegeten. Ze zeggen zelf:

"Volgens Loogman (Woordvoerder Meat the Victims) zouden de activisten ook naar binnen gaan bij een bioboerderij "het enige verschil is dat ze daar biologisch eten krijgen". Tegenover scharreldieren staan de activisten wat positiever, omdat de dieren daar een beter leven hebben. "Maar ook deze dieren worden gehouden om op te eten en liever zouden wij hebben dat dat niet zou mogen. Het is ook totaal niet meer nodig, er zijn tegenwoordig voldoende vleesvervangers.""

De enige reden dat ze waarschijnlijk dit soort bedrijven kiezen is omdat ze bij een bio of scharrelbedrijf invallen van helemaal niemand sympathie krijgen verder. Nu kunnen ze in iedergeval rekenen op de groep mensen die tegen intensieve veehouderij is.

Overigens ik hoop wel dat al deze mensen ook nog vervolgt worden uiteindelijk. Ook de mensen die buiten staan. Dat zijn namelijk mensen die niet naar binnen durven gaan omdat ze bv bang zijn voor hun baan. Maar ze staan daar net zo goed terreinvredebreuk te doen.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:32

totaal niet verantwoord wat die activisten doen...maar ik lees dat mensen zeggen dat de varkens hierdoor gestressed raken...ehm...ooit gezien hoe de varkens gehuisvest worden in stalen kooien waar ze niet recht kunnen staan en enorm veel pijn hebben in de gewrichten? Wat voor stress DAT allemaal meebrengt? laten we maar zwijgen over het transport.... Ik wil niet zeggen dat we geen vlees meer moeten eten, maar het kan allemaal wel een stuk vriendelijker voor de dieren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:34

Ben wel benieuwd hoeveel van de activisten dure leren schoenen aan hebben en dure leren/suede jas. :') :') _O-

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:36

Marcella schreef:
Ben wel benieuwd hoeveel van de activisten dure leren schoenen aan hebben en dure leren/suede jas. :') :') _O-

Daar kun je 100% van uitgaan dat die allemaal Vegan wear dragen!

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:36

Onali schreef:
PlantsTho schreef:
Waarom? Dat is toch precies waarom die mensen in de stal zijn? Om dat aan de kaak te stellen? Ik ben het niet eens met de manier waarop, maar het is juist waar we het over zouden moeten hebben na het zien van die beelden.

Dus ik ben het ergens niet mee eens en ga in jouw huis inbreken, dwars liggen en ik nodig een club uit van 50+ mensen die de boel binnen en buiten uiterst onaangenaam maken.

Dit is dan toch niet de manier of heb jij er geen enkel probleem mee dat mensen zich op jouw grond of in jouw huis zich bevinden?

Misschien even lezen voordat je post, zie dik gedrukt gedeelte :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:38

PlantsTho schreef:
Misschien even lezen voordat je post, zie dik gedrukt gedeelte :)

Pardon, daar heb ik inderdaad overheen gelezen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:39

Witchcraft schreef:
Marcella schreef:

Daar kun je 100% van uitgaan dat die allemaal Vegan wear dragen!

Poosje terug toch anders gezien bij die Shell bezet hadden. :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:39

Onali schreef:
PlantsTho schreef:

Exact.
En nee, je hoeft niet hier een complete discussie te gaan houden over hoe ze volgens jou gehuisvest moeten worden, PlantsTho. Doe dat lekker ergens anders.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:40

Marcella schreef:

Dat zijn ook niet per se veganisten :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:42

Marcella schreef:

Je moet de juist activist wel in het juiste hokje plaatsen! ;)

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:43

Shaggy09 schreef:
Exact.
En nee, je hoeft niet hier een complete discussie te gaan houden over hoe ze volgens jou gehuisvest moeten worden, PlantsTho. Doe dat lekker ergens anders.

Buiten dat jij dat niet hoeft te beslissen én we de die discussie niet hoeven voeren omdat ik sowieso niet denk dat we dieren zouden moeten gebruiken voor zover praktisch mogelijk en haalbaar (dat wil zeggen: laten we het hebben over afschaffing), raad ik je aan mijn reactie op Onali te lezen :)

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:47

precies PlantsTho, ik vind dat er hier altijd erg raar gereageerd wordt op mensen die voor dieren opkomen en dus uitleggen of een discussie willen voeren over het niet meer houden van slachtvee zoals dat nu gebeurt. Of een discussie waarom je veganist zou worden. Oke, er zijn extreme veganisten zoals die vrouw die vegenement enzo organiseert, die is echt niet lekker en dringt veganist zijn heeeeel erg op (en dat vind ik ook erg irritant :') )....maar dat terzijde, er zijn er ook genoeg die veganistisch leven en dit echt niet aan een ander opdringen maar een gezonde discussie erover moet toch mogen kunnen. DUs ben het helemaal met PlantsTho eens!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:53

Witchcraft schreef:
precies PlantsTho, ik vind dat er hier altijd erg raar gereageerd wordt op mensen die voor dieren opkomen en dus uitleggen of een discussie willen voeren over het niet meer houden van slachtvee zoals dat nu gebeurt. Of een discussie waarom je veganist zou worden. Oke, er zijn extreme veganisten zoals die vrouw die vegenement enzo organiseert, die is echt niet lekker en dringt veganist zijn heeeeel erg op (en dat vind ik ook erg irritant :') )....maar dat terzijde, er zijn er ook genoeg die veganistisch leven en dit echt niet aan een ander opdringen maar een gezonde discussie erover moet toch mogen kunnen. DUs ben het helemaal met PlantsTho eens!

Ik heb nooit gezegd dat jullie niet mogen discussiëren of praten over vega zijn en dierenwelzijn. Het enige wat ik zei dat het beter is om die discussie ergens anders te houden omdat het nogal een discussie an sich is. En dit topic is bedoeld om het over de situatie in Boxtel te hebben, niet om door te spreken of een boer zijn varkens wel of niet diervriendelijk houd. (Wat voor iedereen natuurlijk ook weer anders is, vandaar zou ik die discussie niet hier houden)

Jullie zijn het sowieso erg eensgezind volgens mij dus voor het hele vega gebeuren kun je toch gewoon lekker naar het veganisten topic gaan?

PlantsTho

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:57

Maar het doel van de actievoerders kan je niet los zien van de discussie over de situatie in Boxtel. Zonder dat doel was die situatie er helemaal niet geweest.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:57

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:58

fransje23 schreef:
Marcella schreef:

Je moet de juist activist wel in het juiste hokje plaatsen! ;)

Dat waren ook dier activisten. :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:58

Ik vind wel dat die discussie hier thuis hoort want dat is namelijk de reden van de activisten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:59

PlantsTho schreef:
Maar het doel van de actievoerders kan je niet los zien van de discussie over de situatie in Boxtel. Zonder dat doel was die situatie er helemaal niet geweest.

Dat dus. :)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:59

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:00

Shaggy09 schreef:
Jullie zijn het sowieso erg eensgezind volgens mij dus voor het hele vega gebeuren kun je toch gewoon lekker naar het veganisten topic gaan?

Dit bedoel ik dus met aanvallend tegen discussie over veganisme. :+ Want ga toch lekker met je discussie naar je eigen hokje en praat er vooral nergens anders over ;)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:01

Ik keur deze actie niet goed.
Waar ik wel van schrik is dat de varkens in dit soort megastallen zo stressgevoelig zijn. Omg varkens zijn net een soort honden als je er wat meer mee omgaat, super slim. Ze knorren tevreden als ze wat lekkers te eten krijgen ...onder goede omstandigheden gehouden zijn ze helemaal niet zo stressgevoelig. Het is zeker niet oke hoe die varkens in die megastallen gehouden worden.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:02

Misschien omdat er maar heel weinig mensen zitten te wachten op de zoveels vega discussie. Daarmee werk je alleen maar aversis in de hand, maar het han natuurlijk zijn dat dat juist de bedoeling is?

Witchcraft schreef:
Dit bedoel ik dus met aanvallend tegen discussie over veganisme. :+ Want ga toch lekker met je discussie naar je eigen hokje en praat er vooral nergens anders over ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:03

PlantsTho schreef:

Als actievoerder je mening op zo'n manier uitdragen is onacceptabel punt.

Het gaat er hier om dat priveterrein waar de politie zelfs speciale toestemming voor zou moeten hebben via de rechter nu door burgers ingenomen wordt en dat er vervolgens eigenlijk geen wil of mogelijkheid is om dat te stoppen. Nu is dierenwelzijn het "excuus", wat is de volgende?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:03

Witchcraft schreef:

Dit topic gaat over het feit dat er meer dan 100 actievoerders een pand en terrein betreden onder het gebruik van geweld. We hoeven het hier niet te hebben over de manier waarop dieren gehouden worden en of dat wel of niet diervriendelijk is. Dat is namelijk totaal niet relevant.

Het gaat om het feit dat het illegaal betreden van iemand zijn terrein niet de manier is om je doel te bereiken en daar hard tegen opgetreden had moeten worden.

Protesteren of ergens het niet mee eens zijn mag, daarvoor krijg je een plaats toegewezen in de openbare ruimte en mag je je punt maken in een normaal debat.

Dit zijn mensen die andere mensen hun wil willen opleggen. Ze gaan bepalen dat een ander geen vlees mag eten omdat zij dat vinden.

Ik wil niet vegetarisch of veganistische leven en wil dat ook niet opgedrongen krijgen. Ik dring het ook niet bij een ander op dat ze vlees moeten eten of dierlijke producten moeten gebruiken.