Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:04

anjali schreef:
Liegen onder ede is strafbaar.

Heel leuk, maar ik denk dat psychologische onderbouwing meer dan voldoende is om deze jongens vrij te pleiten van enige straffe. :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:05

Janine1990 schreef:
.

We vinden het hier al raar als jeugd veel jongere vrienden heeft... Ik weet nog een oud-klasgenootje die alleen maar omging met meiden uit groep 7, zelf zat ze in de 3e...
Het is een ongelijke relatie. Die meiden uit groep 7 keken naar haar op, dat had zij kennelijk nodig. Dit waren meiden onderling, en behalve dat ze die jonge meiden een beetje het verkeerde pad op stuurde, is er weinig gebeurd. Maar ik weet wel dat iedereen hier vreemd van op keek.

Even hierop inhaken.
Ik ken dit van mezelf. Ik ging ook liever om met meiden die jonger dan mij waren, niet om mezelf op te hemelen maar omdat ik niet zo ver was als mijn leeftijdsgenoten.

Ik heb zeker tot mn 14de met barbies en playmobil gespeeld. Vond dat gewoon leuker dan hangen op een schoolplein en naar jongens kijken.

En nee ik ben geen pedofiel, heb een normale opvoeding gehad en volgens mij mankeer ik verder niks :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:06

MarcoBorsato schreef:
rien10 schreef:
Er is zoveel strafbaar. Maar het gebeurt wel hoor.

Seksueel misbruik bijvoorbeeld.

Bestaat toch ook niet

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:07

Onali schreef:
Janine1990 schreef:
.

We vinden het hier al raar als jeugd veel jongere vrienden heeft... Ik weet nog een oud-klasgenootje die alleen maar omging met meiden uit groep 7, zelf zat ze in de 3e...
Het is een ongelijke relatie. Die meiden uit groep 7 keken naar haar op, dat had zij kennelijk nodig. Dit waren meiden onderling, en behalve dat ze die jonge meiden een beetje het verkeerde pad op stuurde, is er weinig gebeurd. Maar ik weet wel dat iedereen hier vreemd van op keek.

Even hierop inhaken.
Ik ken dit van mezelf. Ik ging ook liever om met meiden die jonger dan mij waren, niet om mezelf op te hemelen maar omdat ik niet zo ver was als mijn leeftijdsgenoten.

Ik heb zeker tot mn 14de met barbies en playmobil gespeeld. Vond dat gewoon leuker dan hangen op een schoolplein en naar jongens kijken.

En nee ik ben geen pedofiel, heb een normale opvoeding gehad en volgens mij mankeer ik verder niks :+

Ik ken de situatie van vrij dichtbij, dit was niet het geval bij mijn oud-klasgenootje. Ze is goed terecht gekomen hoor, daar niet van. In dit geval was er echt totaal geen sprake van niet mee kunnen komen. Maar dat is geheel offtopic. Mocht je meer willen weten, stuur gerust een pb dan leg ik het wat beter uit :) Denk dat het topic daar niet heel geschikt voor is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:08

Onali schreef:
Janine1990 schreef:
.

Even hierop inhaken.

Ik luisterde toen nog kinderen voor kinderen :') Maar dat is iets anders dan dat je bff nu 7 is. Vind ik.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:35

MarcoBorsato schreef:
rien10 schreef:
Er is zoveel strafbaar. Maar het gebeurt wel hoor.

Seksueel misbruik bijvoorbeeld.

Maar al iemand eerst onder ede verklaart dat iets niet gebeurd is. Heeft deze persoon nu dan onder ede verklaard dat het wel gebeurd is? dat heb ik niet gehoord. Als mensen zomaar iets gaan zeggen,dan hebben rechtbanken ook geen nut meer. Dan kun je niemand meer op zijn woord vertrouwen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:37

anjali schreef:
Maar al iemand eerst onder ede verklaart dat iets niet gebeurd is. Heeft deze persoon nu dan onder ede verklaard dat het wel gebeurd is? dat heb ik niet gehoord. Als mensen zomaar iets gaan zeggen,dan hebben rechtbanken ook geen nut meer. Dan kun je niemand meer op zijn woord vertrouwen.

Nee hij heeft dat niet onder ede verklaard want er is geen rechtzaak. Hij heeft het in de documentaire verteld Anjali.

En inderdaad, op iemands woord vertrouwen is niet genoeg in de rechtbank. Daarom wordt zoiets als bewijslast bijvoorbeeld erg gewaardeerd. Maar dat is er niet in deze zaak.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:40

anjali schreef:
Hij is vrijgesproken van misbruik. Moet die rechtszaak nu weer opnieuw,terwijl indertijd de jongens onder ede verklaard hebben dat er niets fouts gebeurd was?

Er zijn ook vrouwen die afgeranseld worden door hun man, klacht indienen en dan voor de rechter verklaren dat het niet gebeurd is, dat het toch zo'n brave man is. Tegen de trap gelopen etc. Terug naar de man. Dan later worden ze nogmaals bont en blauw geslagen en stopt het wel en nemen ze wel stappen. Zelfs zonder dat er geld, een ster in het spel is. Je kan het ook niet willen zien natuurlijk. Hij heeft gezegd dat... Iemand die psychisch en seksueel misbruikt is heeft vaak jaren, zelfs tientallen jaren nodig om er te kunnen over praten. Zeker als er sprake is van grooming etc itt seksueel misbruik door een onbekende met geweld.

anjali

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:48

Nou dan ben ik hier op Bokt inmiddels pro-Deo advocate voor Michael Jackson. Hij is voor de rechtbank vrijgesproken en er zijn geen bewijzen dat dat toen niet juist was.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:48

Je bent grappig. _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:52

anjali schreef:
Nou dan ben ik hier op Bokt inmiddels pro-Deo advocate voor Michael Jackson. Hij is voor de rechtbank vrijgesproken en er zijn geen bewijzen dat dat toen niet juist was.

Ik denk dat MJ een betere advocaat nodig heeft dan jij... :(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:58

Janine1990 schreef:
anjali schreef:

Ik denk dat MJ een betere advocaat nodig heeft dan jij... :(:)

Maar ik kost niets en ik geloof in zijn onschuld. En ik kan niet tegen onrecht,vandaar dat ik gedreven ben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:59

anjali schreef:

Zo werkt dat niet. Bokt is geen rechtbank, wij hebben geen kennis van zaken en we voeren hier een serieuze discussie.

Seksueel misbruik, valse beschuldiging of niet is geen grap. Maak er geen poppenkast van.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:02

Als je tegen onrecht bent dan snap ik niet dat je zo stellig beweert dat hij onschuldig is. Dan ga je ervan uit dat de kinderen liegen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:03

anjali schreef:
Maar ik kost niets en ik geloof in zijn onschuld. En ik kan niet tegen onrecht,vandaar dat ik gedreven ben.

Je weet duidelijk ook niet hoe advocatuur werkt... Hoe denk je dat grote criminelen hun advocaten betalen?
Advocaten willen naam maken, die nemen dergelijke zaken maar wat graag pro deo... Die laten zich in een andere zaak wel goed betalen door een zakenman.

manubres

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:06

Niemand weet de waarheid, maar ik had bij Michael het idee dat hij nooit echt volwassen is geworden en wilde worden. Zijn kindertijd is van hem afgenomen en daardoor leek hij eeuwig kind te willen zijn. Daarom ging hij denk ik graag met kinderen om. Of hij wat met die kinderen heeft gedaan weet ik niet, het zal misschien voor hem onschuldig zijn geweest...maar kan me voorstellen dat het in de echte wereld niet geaccepteerd werd wat hij deed....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:24

Callisto04 schreef:
anjali schreef:
Hij is vrijgesproken van misbruik. Moet die rechtszaak nu weer opnieuw,terwijl indertijd de jongens onder ede verklaard hebben dat er niets fouts gebeurd was?

Er zijn ook vrouwen die afgeranseld worden door hun man, klacht indienen en dan voor de rechter verklaren dat het niet gebeurd is, dat het toch zo'n brave man is. Tegen de trap gelopen etc. Terug naar de man. Dan later worden ze nogmaals bont en blauw geslagen en stopt het wel en nemen ze wel stappen. Zelfs zonder dat er geld, een ster in het spel is. Je kan het ook niet willen zien natuurlijk. Hij heeft gezegd dat... Iemand die psychisch en seksueel misbruikt is heeft vaak jaren, zelfs tientallen jaren nodig om er te kunnen over praten. Zeker als er sprake is van grooming etc itt seksueel misbruik door een onbekende met geweld.

Je hebt volledig gezonde onschuldige mensen die moorden bekennen omdat ze bezwijken onder druk.

Maar Anjali vertrouwt op wat beschadigde kinderen zeggen onder een nog veel grotere druk. Haha. Wie is hier nou gek.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:37

Nou, de heer M. Jackson. Die was wel een beetje gek. :D

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:39

Het gaat om MJ!!!!!!!!!!!!
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:40

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:43

Callisto04 schreef:
Het gaat om MJ!!!!!!!!!!!!
[ [url=m/iArtIS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel verstandig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:46

manubres schreef:
Niemand weet de waarheid, maar ik had bij Michael het idee dat hij nooit echt volwassen is geworden en wilde worden. Zijn kindertijd is van hem afgenomen en daardoor leek hij eeuwig kind te willen zijn. Daarom ging hij denk ik graag met kinderen om. Of hij wat met die kinderen heeft gedaan weet ik niet, het zal misschien voor hem onschuldig zijn geweest...maar kan me voorstellen dat het in de echte wereld niet geaccepteerd werd wat hij deed....

Zo kijk ik er ook tegenaan inderdaad :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:50

Cayenne schreef:

Lekker bezig Cayennepeper :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:51

8nnemiek schreef:
manubres schreef:

Zo kijk ik er ook tegenaan inderdaad :j

Begrijpelijke zienswijze...

Maar een kind van 8 jaar heeft niet alle gevoelens als ontwikkeld.
In tegenstelling tot een volwassene, ook al zou deze het verstandelijke niveau van een kind van 8 hebben.
Hoe kijk je er dan tegen aan als het op bij die volwassene in bed slapen aan komt?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:03

Bill Clinton verklaarde ook vanalles onder eed. Dan nog simpelweg uit puur opportunisme, waar deze kinderen jarenlang in een crazy situatie en omgeving hebben geleefd. Mijn excuses dat ik dan cynisch wordt als er als tegenargument enkel naar die verklaringen onder eed wordt verwezen.
Een groot aantal kindermisbruikers is als kind zelf misbruikt of mishandeld. Compulsion to repeat http://www.traumacenter.org/products/pdf_files/Compulsion_to_Repeat.pdf?fbclid=IwAR3ePzKbrb_wMl-fQeUt2yZheW5B0N6qUehvn6aU2IWpWiVmHPlUsNyqjNM. Vergoeilijkt dat ook maar enigszins dat ze zelf in de fout gaan? Geldt dat voor elke misbruiker?