enzino schreef:'laat mij lekker mensen kwetsen als ik daar zin in heb'
Ik heb nergens aangegeven dat ik voorstander ben van het in stand houden van vooroordelen en stereotypen. Maar ik heb wel door dat je het niet kan afschaffen omdat het iets is dat mensen in hun hoofd creeeren en je dan zou uitkomen op een "thought crime" zoals beschreven in het boek 1984. Damn, nu heb ik het alsnog uit moeten leggen zodat iedereen het kan volgen... Bizarre conclusie toch? Misschien dat boek nog een keer lezen?
Welke privileges heb je het precies over? Het privilege vrijheid van meningsuiting te hebben? Ja, ik ben inderdaad bang dat dat gaat verdwijnen op de korte termijn. Gelukkig is er een sterke tegenbeweging... sterk genoeg dat zelfs de meest politiek incorrecte persoon president van Amerika is geworden.
Oomens heeft trouwens gelijk. De situatie van 1984 gaat komen wanneer je een kleine groep fascisten gaat laten bepalen wat wel en niet mag. Het is makkelijker mensen wat weerbaarheid aan te leren dan de hele wereld te veranderen en te bepalen wat mensen wel en niet mogen zeggen en hoe ze moeten denken zodat niemand iemand anders meer kan kwetsen.
Niemand heeft het hier ook over bepalen wat anderen wel of niet mogen denken. Alleen over de basisbeleefdheid dat je mensen niet bewust kwetst. Apart dat je er dan gelijk 1984 taferelen bij moet halen om je punt te willen maken.