Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Nee hoeft niet verboden te worden.
Maar een brandstapel van 48 meter?
Kom op zeg.
Op oudejaarsdag heb ik op de Facebook van een collega nog verbaasd gereageerd met dat vuur zien ze aan de overkant van het water nog.
Ik bedoel...ook de brandweer had kunnen vertellen dat dit misschien een tikkie gevaarlijk was.
Maar dat vind ik van een andere orde dan dat klote vuurwerk.
KarmaChansy schreef:Iedereen die zegt dat verbieden niks oplost Bullshit, hier in Zweden, om 12 uur begon het met afsteken en om 1 uur was het still en dan woon ik in een grote stad geen klein dorpje, de huurvereningen die vragen om niet naast de huizen af te steken en weet je mensen hier zijn sociaal, die doen dat dus ook niet! Zelfs in de meest tokkie buurt hier was het rustig. Zo zie je maar hoe asociaal de meeste Nederlanders zijn
Magrathea schreef:Ik vraag me af of de jeugd en bepaalde minimumhoogte heeft voor de stapel, en als ze daaronder zitten gaan ze ineens wel auto's in de fik steken![]()
Het is toch idioot dat half Scheveningen nu schade heeft omdat een paar rotjochies hun feestje willen vieren met fikkie stoken
meggiemeg schreef:Hier in NL hebben de mensen 16 uur de tijd om het vuurwerk en carbid af te steken, van 10.00 uur tot 02.00 uur. Afhankelijk van de APV zit er nog een verschil in met het vuurwerk dat dan eventueel pas om 18.00 uur de lucht in mag. 16 uur de tijd en nog is het niet genoeg. Nog moet er daarbuiten worden afgegooid, om over alle ellende nog maar niet te spreken die daar uit voort komt.
Magica schreef:Afschaffen. Punt. Als er een manier is om dit voor elkaar te krijgen dan help ik mee.
Als er zelfs een discussie kan komen over zwarte piet, wat elk jaar weer het nieuws haalt, waarom zou een discussie over een mogelijk vuurwerk verbod niet gaan lukken?
Magrathea schreef:Ik vraag me af of de jeugd en bepaalde minimumhoogte heeft voor de stapel, en als ze daaronder zitten gaan ze ineens wel auto's in de fik steken![]()
Het is toch idioot dat half Scheveningen nu schade heeft omdat een paar rotjochies hun feestje willen vieren met fikkie stoken
Shadow0 schreef:Oomens, je stookt hier nu bewust allemaal vuurtjes op over dingen die niet waar zijn. Wat als je dat nou gewoon niet doet?
KarmaChansy schreef:Iedereen die zegt dat verbieden niks oplost Bullshit, hier in Zweden, om 12 uur begon het met afsteken en om 1 uur was het still en dan woon ik in een grote stad geen klein dorpje, de huurvereningen die vragen om niet naast de huizen af te steken en weet je mensen hier zijn sociaal, die doen dat dus ook niet! Zelfs in de meest tokkie buurt hier was het rustig. Zo zie je maar hoe asociaal de meeste Nederlanders zijn![]()
Buitenom een verdwaalde knal iets eerder op de 31ste was het zeer rustigin de meeste gebieden is het zelfs verboden en vanaf 1 juni komt er ook een verbod op pijlen.
Dat filmpje van eerder ja mijn vrienden vinden Nederlanders dus knettergek
oomens schreef:Dat eerste vuurtje, over dat er (al een heel aantal jaar) ieder jaar geklaagd/gediscussieerd wordt over vuurwerk, lijkt mij toch echt niet geheel onwaar. Verre van zelfs. Dat er tegenwoordig over vrijwel ieder feest of evenement wel een groep mensen met lange tenen een plasje doet evenmin.
De poster boven mij suggereerde dat, na een aantal jaar gezeur over zwarte piet, nu ook het gezeur over vuurwerk maar eens moest beginnen. Dat lijkt mij onrecht doen aan vele jaargangen toegewijde klagers van voor 2018/2019.
verootjoo schreef:Maar blijkbaar leidt het alleen in NL tot ellende hoor ik hier in het topic. Terwijl het in het buitenland ook gewoon vrij verkrijgbaar is.
Waarom kan het daar wel?
Dat lijkt me meer de moeite waard om te onderzoeken ipv gelijk alles af te schaffen en het ook voor de mensen te verpesten die het wel leuk vinden maar alleen echt met oud&nieuw.
Sizzle schreef:Ik begrijp nog altijd niet waarom buurlanden zich wel gewoon kunnen gedragen.
Dat het iets is van deze tijd ben ik het echt heel erg mee oneens. Ik was vroeger ook echt doodsbang rond oud en nieuw door die streiker mikkende klootzakken.
Het kan zijn dat het nog langer geleden wel beter was uiteraard omdat vuurwerk toen domweg nog niet overal te koop was.
mairead schreef:verootjoo schreef:Maar blijkbaar leidt het alleen in NL tot ellende hoor ik hier in het topic. Terwijl het in het buitenland ook gewoon vrij verkrijgbaar is.
Waarom kan het daar wel?
Dat lijkt me meer de moeite waard om te onderzoeken ipv gelijk alles af te schaffen en het ook voor de mensen te verpesten die het wel leuk vinden maar alleen echt met oud&nieuw.
Waarom? Dat komt door de NLse cultuur. Alles moet hier maar mogen en kunnen, namelijk. En als er iets niet mag of kan, dan gaan we protesteren.
En zeg vooral niet tegen kinderen dat zij iets niet mogen of juist wel moeten.
Opvoeden moet de juf of meester op school maar doen. Want thuis moeten ze vooral kind kunnen zijn.