He he, het onderwerp dat ik probeerde aan te snijden, komt nu aan bod. Laat ik mijn bericht nog eens quoten:
Bowo schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik vind dat er een toch 1 grote fout zit in de redenatie van Lubach. De zon kan namelijk wel op 12 uur op het hoogste punt zijn, maar 12 uur is het niet midden van onze dag. Het lijkt mij veel logischer als die het hoogste punt, en dus het midden van de lichturen, ook in het midden van onze dag zou vallen. Als je kijkt naar een standaard werkdag van 8 tot 5, heb je 4 uur voor 12 en 5 uur daarna. Dan zou het hoogste punt dus ook na 12 moeten vallen. En als ik kijk naar mijn huidige rooster op de uni, heb ik ook dagen van 8.45 tot 17.30, dan zou het midden nog verder na 12 uur moeten vallen.
Het midden van de dag bepalen lijkt me heel moeilijk, omdat dat voor iedereen anders is, maar om in de buurt te blijven van de huidige tijd en toch dat hoogste punt meer richting het midden te krijgen, zou je juist de zomertijd moeten instellen.