Mallow schreef:Wanneer er een veulen met 3 maanden bij de moeder wordt weggehaald is heel bokt in rep en roer. Terwijl het bij een kalf volledig normaal is het binnen 3 uur weg te halen, daar hoor je niemand over.
Daarnaast kan ik echt niet begrijpen dat je van iets houd en het vervolgens de vrachtwagen op zet om het te laten vermoorden. Waarom kan dat met een kalf wel maar met je hond niet? Waarom is het ene moreel gezien onjuist en het ander niet.
Kalveren worden zo snel bij de moeder weggehaald ivm melkproductie. Onze melkproducten komen daarvanaf. Kalfjes zelf komen met soortgenoten bij elkaar en krijgen daar melk en brok en andere vitamines tot ze ongeveer 3 maanden oud zijn. Vaak komen ze hierna bij ons terecht. De vaarskalveren komen vervolgens weer bij koeienboeren terecht, om als melkkoe te dienen.
Omdat honden niet na enkele jaren zo groot en onvoorspelbaar zijn als de meeste stieren. Plus dat onze honden niet gefokt worden voor het vlees. Stieren krijgen flinke hoorns, al wordt dit er al steeds meer uitgefokt. Stieren boven een jaar worden vaak agressiever, niet door hun voeding, verzorging of manier van houden. Deze stieren worden ook gefokt voor hun vlees, en niet om te dekken oid. Daarvoor komt ook weer de afstamming en meer bij kijken.
Mijn echte eigen stier hebben we langer gehouden, maar moest uiteindelijk echt weg. Dat was moeilijk, maar ik weet dat ze bij het slachthuis zelf niet lijden bij de kalveren, en een stier zo houden is onmogelijk.