Lau schreef:quera schreef:Fijn dat het volgens jou altijd door verkeerd eten komt. Nu ken ik de dame in kwestie niet en weet ik niet of dit wel of niet zo is. Ik spreek alleen voor mezelf dat ik weet dat het niet door verkeerd eten komt.
Lekker kortzichtig.... het komt Indd niet altijd door een verkeerde levensstijl. Maar goed daar ga ik verder niet op in. Geloof wat je wil geloven.... Denk maar lekker dat alle dikke mensen elke dag snaaien houd vooral die oogkleppen op is lekker makkelijk.
Je laatste zin komt niet overeen met wat ik zeg. In tegendeel. Ik herhaal:
secricible schreef:Ik zeg inderdaad bewust verkeerd eten. Niet ongezond eten. En ik zeg ook niet dat je er altijd wat aan kan doen. Maar overgewicht komt altijd door een fout in je leefstijl ja, bewust of onbewust. Voor sommige mensen is een andere leefstijl nodig als het sociaal geaccepteerde (waaronder bijvoorbeeld veel PCOS'ers), maar dat is wat anders als dat je er totaal geen invloed op hebt. Niemand komt aan van lucht.
Ook medicatie laat je niet aankomen van lucht. Schildklierproblemen ook niet (het is zelfs omstreden of je aankomt van schildklierproblemen, wat bewezen is dat je er moeilijk van afvalt). Aanleg maakt niet dat je aankomt van lucht of zuurstof. Zwangerschap ga ik niet op in, sorry

Quera, ik wil op je post wel via PB in gaan, maar niet hier. Ik weet er idd ondertussen aardig wat vanaf.
listiglistje schreef:secricible het zou wel een afspiegeling moeten zijn, wellicht dat mensen elkaar dan ook meer accepteren van binnen en van buiten.
Ik denk overigens dat wel een bepaalde doelgroep/leeftijd hiervoor gevoelig is.
Ik word zelf 44 en het maakt mij niet uit hoe een ander eruit ziet en ik heb mezelf ook geaccepteerd.
Maar onder met name jongeren merk ik gevoeligheid voor wat er gepresenteerd wordt en ook onzekerheid en acceptatie.
Vroeger was dat toch een heel stuk minder naar mijn idee, maar dat zal wel aan deze tijd, sociale druk en social media liggen?
Zolang er mensen naar de plastisch chirurg gaan om op een personen met filters of bewerkingsapps te lijken, waar is men dan mee bezigmensen slaan door in alles... zo ook met overal wat van moeten vinden.
Dat ben ik 100% met je eens. En als dat zo zou zijn zou daar wat mij betreft ook een maat 58tussen horen. Maar verdrietig maar waar, het is niet zo.