Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:02

Lau schreef:
quera schreef:
Fijn dat het volgens jou altijd door verkeerd eten komt. Nu ken ik de dame in kwestie niet en weet ik niet of dit wel of niet zo is. Ik spreek alleen voor mezelf dat ik weet dat het niet door verkeerd eten komt.

Lekker kortzichtig.... het komt Indd niet altijd door een verkeerde levensstijl. Maar goed daar ga ik verder niet op in. Geloof wat je wil geloven.... Denk maar lekker dat alle dikke mensen elke dag snaaien houd vooral die oogkleppen op is lekker makkelijk.

Je laatste zin komt niet overeen met wat ik zeg. In tegendeel. Ik herhaal:

secricible schreef:
Ik zeg inderdaad bewust verkeerd eten. Niet ongezond eten. En ik zeg ook niet dat je er altijd wat aan kan doen. Maar overgewicht komt altijd door een fout in je leefstijl ja, bewust of onbewust. Voor sommige mensen is een andere leefstijl nodig als het sociaal geaccepteerde (waaronder bijvoorbeeld veel PCOS'ers), maar dat is wat anders als dat je er totaal geen invloed op hebt. Niemand komt aan van lucht.

Ook medicatie laat je niet aankomen van lucht. Schildklierproblemen ook niet (het is zelfs omstreden of je aankomt van schildklierproblemen, wat bewezen is dat je er moeilijk van afvalt). Aanleg maakt niet dat je aankomt van lucht of zuurstof. Zwangerschap ga ik niet op in, sorry :+

Quera, ik wil op je post wel via PB in gaan, maar niet hier. Ik weet er idd ondertussen aardig wat vanaf.

listiglistje schreef:
secricible het zou wel een afspiegeling moeten zijn, wellicht dat mensen elkaar dan ook meer accepteren van binnen en van buiten.

Ik denk overigens dat wel een bepaalde doelgroep/leeftijd hiervoor gevoelig is.
Ik word zelf 44 en het maakt mij niet uit hoe een ander eruit ziet en ik heb mezelf ook geaccepteerd.
Maar onder met name jongeren merk ik gevoeligheid voor wat er gepresenteerd wordt en ook onzekerheid en acceptatie.

Vroeger was dat toch een heel stuk minder naar mijn idee, maar dat zal wel aan deze tijd, sociale druk en social media liggen?
Zolang er mensen naar de plastisch chirurg gaan om op een personen met filters of bewerkingsapps te lijken, waar is men dan mee bezig :+ mensen slaan door in alles... zo ook met overal wat van moeten vinden.

Dat ben ik 100% met je eens. En als dat zo zou zijn zou daar wat mij betreft ook een maat 58tussen horen. Maar verdrietig maar waar, het is niet zo.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:08

Palmera schreef:
Sterker nog: voor roken mág niet eens meer reclame gemaakt worden. De sexy marlboro man is verboden.

Maar een vrouw dat een ijsje wegzuigt of een gezellig familie tafereel bij de mac mag wel. ;)
Je wil meneer Marlboro ook echt niet in z'n sterfbed zien liggen hoor, maar goed daar hoor je dan weer weinig over :')

Ik vind het oprecht een lastig onderwerp, als ik het vanuit diverse perspectieven bekijken kom ik tot een andere mening. Marketingtechnisch/commercieel bekeken is het natuurlijk een schot in de roos. Kan niet anders dan dat in veel landen mensen het hier over hebben. Dit is, bij zulke bladen, ook wel het doel: De aandacht trekken en een bepaalde norm wegzetten, of die norm redelijk is is vaak van ondergeschikt belang. Helaas.

Kijk ik dan enkel naar de dame in kwestie, dan neig ik er gevoelsmatig naar om toch nee te zeggen. Wat dat betreft vergelijk ik het echt met té magere modellen, beide is niet gezond en dient, in mijn optiek, niet als voorbeeld voor hoe het zou moeten zijn. Als er überhaupt al een standaard kan ontstaand. Iedereen moet zichzelf kunnen zijn, zonder zicht ergens voor te hoeven schamen. Vanuit dat perspectief juich ik dit alleen maar toe, echter niet bij deze dame in kwestie. Die is, in mijn optiek, te dik en zou dus niet als voorbeeld moeten dienen, niet binnen deze hoedanigheid.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:09

Ik nodig je uit om een maandje risperidon te gebruiken! Je komt zeker wel aan van medicatie, dan maakt het niet uit wat je eet. Seccrible! Jij hebt geen idee door wat voor hel mensen gaan door jou vooroordelen. Voor mijn medicatie woog ik altijd tussen de 65 en de 70. De laatste keer dat ik op dit gewicht zat is inmiddels 3 jaar geleden.
Nu weeg ik ruim over de 100 en dit alleen door de medicatie. Mijn eten is niet veranderd, mijn beweging is niet veranderd. Heb jij nu nog een verklaring met je grote mond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:14

Ik vind haar niet lelijk, ook niet prachtig maar dat vind ik van modellen waarbij je de ribben kan tellen ook niet. Ik denk bij beide niet goh dat wil ik ook in ieder geval.

Het zou mooi zijn als alle maten op een cover kunnen komen en dat dat normaal is. Deze mevrouw ziet er niet gezond uit, maar er zijn wel vrij veel mensen die ook zo'n lichaam hebben denk ik en een maatje 34 is ook lang niet altijd alleen de bouw. Ik zou het mooier vinden als we alle lichamen kunnen accepteren zonder te oordelen en meteen te roepen dat we dit niet moeten promoten.. Iedereen is nou eenmaal anders en op elk lichaam is wel wat aan te merken. Als er geen standaard is voor wat mooi moet zijn qua maat geeft dat ook minder druk voor jonge meiden die beïnvloed worden door de bladen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:15

Ailill schreef:
Palmera schreef:
Sterker nog: voor roken mág niet eens meer reclame gemaakt worden. De sexy marlboro man is verboden.

Maar een vrouw dat een ijsje wegzuigt of een gezellig familie tafereel bij de mac mag wel. ;)
Je wil meneer Marlboro ook echt niet in z'n sterfbed zien liggen hoor, maar goed daar hoor je dan weer weinig over :')

Ik vind het oprecht een lastig onderwerp, als ik het vanuit diverse perspectieven bekijken kom ik tot een andere mening. Marketingtechnisch/commercieel bekeken is het natuurlijk een schot in de roos. Kan niet anders dan dat in veel landen mensen het hier over hebben. Dit is, bij zulke bladen, ook wel het doel: De aandacht trekken en een bepaalde norm wegzetten, of die norm redelijk is is vaak van ondergeschikt belang. Helaas.

Kijk ik dan enkel naar de dame in kwestie, dan neig ik er gevoelsmatig naar om toch nee te zeggen. Wat dat betreft vergelijk ik het echt met té magere modellen, beide is niet gezond en dient, in mijn optiek, niet als voorbeeld voor hoe het zou moeten zijn. Als er überhaupt al een standaard kan ontstaand. Iedereen moet zichzelf kunnen zijn, zonder zicht ergens voor te hoeven schamen. Vanuit dat perspectief juich ik dit alleen maar toe, echter niet bij deze dame in kwestie. Die is, in mijn optiek, te dik en zou dus niet als voorbeeld moeten dienen, niet binnen deze hoedanigheid.

Ik vind dat je het heel mooi omschrijft, kan het daar alleen maar mee eens zijn. Vooral je laatste 2 zinnen zijn precies zoals ik het ook zie.
Lau schreef:
Ik nodig je uit om een maandje risperidon te gebruiken! Je komt zeker wel aan van medicatie, dan maakt het niet uit wat je eet. Seccrible! Jij hebt geen idee door wat voor hel mensen gaan door jou vooroordelen. Voor mijn medicatie woog ik altijd tussen de 65 en de 70. De laatste keer dat ik op dit gewicht zat is inmiddels 3 jaar geleden.
Nu weeg ik ruim over de 100 en dit alleen door de medicatie. Mijn eten is niet veranderd, mijn beweging is niet veranderd. Heb jij nu nog een verklaring met je grote mond?

Lukt het? En dan willen dat mensen nog serieus op je in gaan? :wave:

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:18

Ailill schreef:

Mensen in hun sterfbed worden doorgaans niet als publiciteitsstunt gebruikt. Iets met slechte marketing.

Dat zou jíj toch moeten weten? :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:20

@seccrible:

Jij zegt alleen dat je niet aan komt van lucht. Ik zou bijna wel denken dat ik aankom van lucht. Want ik eet niks geks zelfs mijn diëtist kan niks gels vinden in mijn eetpatroon. Dus verklaar jij mij dan maar waar het mis gaat. Want elk pondje gaat door het mondje is zo achterhaalt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:20

Secricible, ik denk dat er bij Lau een hoop verdriet, onmacht en frustratie achter haar bericht schuilt. Als ik dit zoals bij haar lees, dan maakt me dat oprecht boos. Hoe oneerlijk kunnen de zaken zijn?

Al moet ik dan ook wel weer toegeven dat medicatie, in bijna al de gevallen, als enige oorzaak naar boven komt. Wat statistisch gezien dan weer niet helemaal rijmt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:21

Palmera schreef:
Ailill schreef:

Mensen in hun sterfbed worden doorgaans niet als publiciteitsstunt gebruikt. Iets met slechte marketing.

Dat zou jíj toch moeten weten? :')
Geen idee, nog nooit iemand in een sterfbed zien liggen, gelukkig ;)

Klopt, Marlboro zelf zal dit nooit als marketing gebruiken, anti-rook organisaties echter wel :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:21

Lau schreef:
@seccrible:

Jij zegt alleen dat je niet aan komt van lucht. Ik zou bijna wel denken dat ik aankom van lucht. Want ik eet niks geks zelfs mijn diëtist kan niks gels vinden in mijn eetpatroon. Dus verklaar jij mij dan maar waar het mis gaat. Want elk pondje gaat door het mondje is zo achterhaalt.

Kijk uitzonderingen daargelaten, maar ik denk wel dat 80/90% wel door dat laatste komt.... no offence just a fact

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:23

Trui schreef:
Ook zo’n voorbeeld hiervan zijn de meiden met curves die zeggen ‘echte vrouwen hebben curves’ in plaats van bodyshaming dat mensen dikker zijn, doen zij het nu terug naar de dunnere mensen..

Ik zag pas in de stad bij een winkel een soort campagne voor 'vrouwen met curves'. Verschillende paspoppen met kleding stonden buiten met daarbij de tekst 'Show your curves' of zoiets. Nou, die paspoppen waren gewone paspoppen. Geen curves, gewoon standaard paspoppen. Dat vond ik ergens wel jammer.
Niet als aanval op jou, maar ik moest er ineens aan denken toen ik jouw reactie las :)

Over het model op de voorpagina. Ik vind het wel goed dat ze een plus size model op de cover zetten. Niet omdat ik dunne vrouwen niet mooi vindt, maar wel omdat dikke vrouwen er ook zijn. Iedereen is een mens, dik of dun, en dus vind ik het wel belangrijk dat iedereen een gelijke kans krijgt. Al moet ik wel eerlijk zeggen, het model op deze cover vind ik niet plus size, maar gewoon heel dik. Ik vind het persoonlijk echt niet mooi, maar ik vind het wel goed dat er aandacht aan wordt besteed.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:25

Heel frusterend Lau, hopelijk gaat het bij jou de goede kant op met hulp. :(:)

Van dichtbij ken ik ook mensen die dus zeggen "ik eet gezond". Maar je kan inderdaad netjes brood en aardappelen met groente eten. Maar als je daar 2500 kcal per dag van eet en maar 1800 verbrand kom je ook aan... :o

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:25

Ailill schreef:
Secricible, ik denk dat er bij Lau een hoop verdriet, onmacht en frustratie achter haar bericht schuilt. Als ik dit zoals bij haar lees, dan maakt me dat oprecht boos. Hoe oneerlijk kunnen de zaken zijn?

Al moet ik dan ook wel weer toegeven dat medicatie, in bijna al de gevallen, als enige oorzaak naar boven komt. Wat statistisch gezien dan weer niet helemaal rijmt.

Mijn diëtist heeft met mij mijn eetdagboek geanalyseerd. En ik heb eerlijk alles op geschreven ook dat koekje of dat stukje chocola. En we kunnen beide niks extreems vinden waar het mis gaat. Ik moet zelfs meer eten omdat ik door mijn eigen angst en frustratie stopte met eten. Op mijn diepte punt at ik s ochtends kwark en knijpfruit en s avonds avond eten.
Ik moet nu 6x per dag eten en dat haal ik nog niet. Mijn eetpatroon is gewoon gezond, de reden waardoor ik zo ben aangekomen geen idee. Het probleem is nu vooral dat het er niet meer af gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:26

MarlindeRooz schreef:

Van dichtbij ken ik ook mensen die dus zeggen "ik eet gezond". Maar je kan inderdaad netjes brood en aardappelen met groente eten. Maar als je daar 2500 kcal per dag van eet en maar 1800 verbrand kom je ook aan... :o

Nou ja en daar ligt wel een groot pijnpunt denk ik. Ik denk dat heel veel mensen helemaal niet zo bewust bezig zijn met hun voeding en inderdaad denken dat als ze brood en AVG eten dat ze dan gelijk een gezond eetpatroon hebben, terwijl het niet altijd opbokst tegen de verbranding.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:29

Wat vervelend Lau. Het is gewoon zo moeilijk voor te stellen. Je zou zeggen dat je met minder calorie inname op een dag gewoon zou moeten kunnen afvallen. Als dat echt niet werkt dan zou je zeggen dat je met flink sporten de calorie verbranding omhoog moet kunnen krijgen. Maar je hebt al hulp van een diëtiste dus dan komt het vast wel goed. Sterkte in ieder geval.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:31

Suzanne F. schreef:
Wat vervelend Lau. Het is gewoon zo moeilijk voor te stellen. Je zou zeggen dat je met minder calorie inname op een dag gewoon zou moeten kunnen afvallen. Als dat echt niet werkt dan zou je zeggen dat je met flink sporten de calorie verbranding omhoog moet kunnen krijgen. Maar je hebt al hulp van een diëtiste dus dan komt het vast wel goed. Sterkte in ieder geval.

Precies dat was ook mijn gedachten. Wat zich ontwikkelde in een obsessie dat is niet goed. Maar het haalde niks uit het os gewoon heel gek ergens bij mij binnen is een motortje uit en ik krijg hem niet meer aan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:32

Ailill schreef:

Wat logisch is, maar niet mijn schuld. Persoonlijk worden maakt niet echt dat ik behoefte voel om met iemand mee te denken. Open staan voor een ander wel.
Voeding is grotendeels natuurkunde. Je zal voeding binnen moeten krijgen om aan te komen. Medicatie (en ziekte) kan iets veranderen in dat proces, maar zal je niet magisch laten aankomen van niks. Wel je motor verstoren waardoor je je leefstijl moet aanpassen. Antipsychotica is een bekende trigger daarin en toevallig iets waar ik aardig wat ervaring mee heb. Het verandert iets in de motor maar laat je niet aankomen van lucht.

Als je dat wil lezen als dat ik zeg dat je je volvreet en dat het allemaal je eigen schuld is, dan kan ik daar weinig meer aan veranderen natuurlijk. Dat is namelijk niet wat ik zeg.
Ik functioneer al jaren met zo'n motor die niet normaal functioneert (wat is normaal uberhaupt) en zal niet zeggen dat het makkelijk is. Maar het is geen excuus voor een figuur zoals mevrouw op de cover. Het betekend dat je moet zoeken hoe je met jou verstoorde motorsysteem zo goed mogelijk kan functioneren. Op alle gebieden die jou motor beïnvloeden. Maat 32 is daarmee voor de meeste niet haalbaar, maat 58 (als mevrouw cosmopolitan dat al heeft) hoeft ook niet. Dat is alles wat ik zeg. Als mensen zich daardoor aangevallen voelen, vind ik dat heel vervelend maar dat komt vooral omdat ze iets invullen dat ik niet zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:33

Het is off-topic maar juist de denkwijze en reacties met je zegt het wel maar ondertussen is het je eigen schuld doet me aan dit verhaal denken:
https://vrouw.nl/artikel/lezerscolumn/5 ... fatshaming

In dit geval zou het ook wel door haar zelf komen en is ze door die denkwijze dus bijna overleden.. Ik vind dat best schokkend.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:36

Emmaa_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nou ja en daar ligt wel een groot pijnpunt denk ik. Ik denk dat heel veel mensen helemaal niet zo bewust bezig zijn met hun voeding en inderdaad denken dat als ze brood en AVG eten dat ze dan gelijk een gezond eetpatroon hebben, terwijl het niet altijd opbokst tegen de verbranding.

Dit. Of die andere kant: je denkt het goed te doen en blijkt véél te weinig te eten. Dat is mij dus overkomen toen ik die drie -gestopt met roken- kilo's eraf wilde werken.

Moraal van het verhaal is dat de enige manier om erachter te komen of je écht gezond bezig bent dat dieetdagboek is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:42

dees_daan schreef:
Het is off-topic maar juist de denkwijze en reacties met je zegt het wel maar ondertussen is het je eigen schuld doet me aan dit verhaal denken:
https://vrouw.nl/artikel/lezerscolumn/5 ... fatshaming

In dit geval zou het ook wel door haar zelf komen en is ze door die denkwijze dus bijna overleden.. Ik vind dat best schokkend.

Bedoel je op mij gericht? Ik vind dit heel wat anders dan wat ik zeg eigenlijk :o .
Wat ik zeg is dat je om af te vallen naar je leefstijl kan kijken. Dus loslaten van stereotype wat gezond is e.d. En een zoektocht in gaan voor je eigen lijf. Dat is heel wat anders als bot kcal tellen en zien dat in die kcal niks verandert is en het gewicht toch stijgt. En dus kan je er niks aan doen.
Dat betekend niet dat je er altijd wat aan kunt doen, maar die kracht ligt wel bij jezelf. Het heft in eigen handen nemen ipv tegen iedereen roepen dat je er toch niks aan kunt doen en alles wat gezegd wordt persoonlijk opvatten.
"Het is je eigen schuld" is wat anders als "je hebt er invloed op".

Ik vind dat heel wat anders als iemand geen hulp bieden als hulpverlener omdat je vindt "dat het toch maar aan de medicatie ligt" eigenlijk, zeker als je een professional bent.

Wel vind ik het ergens logisch dat als je aan een balie gefrustreerd staat te schreeuwen mensen minder geneigd zijn om met je mee te denken als wanneer je gewoon normaal tegen ze doet. Zeker als die mensen niet jou hulpverlener zijn en jou al helemaal niks verschuldigd zijn.
Ik krijg tegelijk van een bokker hier een Pb met wat persoonlijke info en de vraag om mee te denken over haar situatie, ook vanuit de gedachte "ze weten het hiet meer met mij". Lijkt me iets vriendelijker dan op deze manier iemand persoonlijk af te snauwen.

Maar goed, ik ben hier verder ook niet om verantwoording aan iemand af te leggen. Ik vind fatshaming alleen toch echt wel heel wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:53

Nee niet naar iemand persoonlijk bedoeld maar wel om aan te geven wat voor gevolgen een denkwijze kan hebben. Ik lees hier meer mensen die zeggen dat het volgens de mensen zelf eigenlijk nooit aan de voeding ligt maar dat dit meestal toch echt zo is en dat elk pondje vaak wel door het mondje gaat.
Dit is een extreem geval maar de mensen in het ziekenhuis hadden dus dezelfde denkwijze met grote gevolgen.
Als je als "gewoon" mens zo denkt zullen de gevolgen niet zo groot zijn als in dit verhaal, maar als je je zo uitspreekt doe je de mensen die al zo onzeker zijn wel veel pijn en het denken dat het wel aan de persoon zelf zou liggen is dus al zo algemeen dat ze daar zelfs in het ziekenhuis maar gewoon van uit gaan.. Dat is gewoon eigenlijk heel erg want dat zou wel mee mogen spelen maar niet op de voorgrond moeten staan. Lau probeert zich hier ook heel erg te verantwoorden en dat zou gewoon niet nodig moeten zijn.

Mars

Re: Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:58

In veruit de meeste gevallen ligt het toch ook aan je eigen leefstijl? Maar zoals ik zei mag dat haast niet genoemd worden want het ligt zogenaamd aan medicatie, genen, schildklier en noem maar op. Aan alles behalve eigen verantwoording.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:59

Ik merk dat ik het een beetje ongemakkelijk vindt om over een persoon te praten hier dus ik maak hem even wat algemener.

Terugkomend op die PCOS. Iemand kan dagelijks 1900kcal eten en daarmee op gewicht blijven. En dan ineens wat aankomen op die 1900kcal. Dus afvallen, naar 1500kcal, nog steeds geen gewichtsverlies, maar net stabiel blijven.
Dan kun je zeggen "ik kan er niks aan doen, zelfs met 1500kcal val ik niet af, ik ben gedoemd dik te zijn".
Je kan ook verder gaan kijken. Voor PCOS denk ik aan slaap, koolhydraatintake. Bij een andere achterliggende reden kunnen dat andere factoren zijn.

Feit is dat je nog steeds aankomt door de kcal. Maar je oplossing zit daar niet, die zit in je motor kritisch bekijken. Dat is wat ik zeg met een "verkeerde leefstijl".
Een dietist die vervolgens met je een voedingsdagboek door gaat werken bevestigd voor mij alleen maar waar de fout zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:09

Mars schreef:
In veruit de meeste gevallen ligt het toch ook aan je eigen leefstijl? Maar zoals ik zei mag dat haast niet genoemd worden want het ligt zogenaamd aan medicatie, genen, schildklier en noem maar op. Aan alles behalve eigen verantwoording.

Dat is het ook, maar dat betekent niet dat mensen, ook al is het hun eigen schuld, niet gerepresenteerd hoeven te worden in de media. Ook in 'eigen schuld' kan je natuurlijk doorredeneren. Kinderen die opgroeien in een huishouden waar obesitas de norm is en waar ze zelf amper tot geen logica over gezonde voeding meekrijgen kan je het haast niet kwalijk nemen dat ze zelf ook overgewicht krijgen, als dat je voorbeeld is en je weet niet hoe je op een andere manier voor jezelf kan zorgen is het in ieder geval lastig om in een keer om te slaan en te zeggen joh ik ga voor groente en een gebalanceerd dieet van 1900 kcal op een dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:12

Mars schreef:

Natuurlijk gaat het bij het overgrote deel wel om teveel of verkeerd eten maar niet bij iedereen.
En ik zie niet in waarom het zo nodig benoemd moet worden eigenlijk. Ik heb helemaal geen zin om me druk te maken om het lichaam van een ander en heb daar dus ook geen oordeel over. Als iemand met overgewicht tegen mij zou zeggen dat hij of zij er wel mee zit en dat het door de medicatie of een aandoening komt zal ik gewoon antwoorden dat dat ook heel vervelend is, ook als ik zie dat diegene niet zo gezond eet. Alleen bij iemand die echt dichtbij staat zou ik hinten dat er met een andere voeding misschien wel iets verbeterd kan worden maar wel op een manier dat het er niet voor zorgt dat diegene zich veroordeelt voelt om zijn of haar lichaam. Ook emoties kunnen voor veel eten zorgen en dan nog wil ik daar niet over oordelen want ook dat is al erg genoeg en niet altijd zo simpel als eigen schuld.