Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:52

Lizzyy schreef:
Marjoow schreef:
Geef ze een eerlijk proces, geef ze de mogelijkheid om in hoger beroep te gaan en zorg dat dit binnen een jaar is afgehandeld. Hebben ze geen verblijfsvergunning? Zet ze dan binnen 6 maanden uit. Nederland moet er gewoon voor zorgen dat het niet zo ver kan komen...

Maar is dat niet al gebeurd dan? Ze kunnen ja of nee krijgen en het antwoord is blijkbaar nee. In het “echte” leven is het toch ook niet zo, als jij je zin niet krijgt maar blijven doordrammen tot het “ja” is? Dit speelt niet een week maar een aantal jaren. Dan is er toch genoeg tijd geweest om in hoger beroep te gaan als dat niet al gebeurt is?
Men kan zich beter richten op een goed leven in Armenië voor die kinderen dan de media op blijven zoeken tot het in lijn licht met wat men wil zien. Ik vind het ook bizar dat je vind dat NL er voor moet zorgen dat het niet zo ver komt? Volgens mij is de beslissing al lang al uitgesproken

Nou ik vind wel dat er een mogelijkheid tot hoger beroep moet zijn. Maar daarmee moet het ook klaar zijn en dit moet gewoon binnen een korte tijd afgerond worden.

En als het antwoord dan nee is, moet er vaart achter gezet worden dat ze het land ook uit gaan. Dit moet je niet 10 jaar laten gaan.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:58

Na 10 jaar...... ongelovelijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 01:20

Ik kan me voor de kinderen voorstellen dat de onzekerheid van de afgelopen weken echt heel traumatisch is geweest.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:40

Ik lees nu dat de kinderen vannacht zijn weg gelopen...

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:48

Simbaa schreef:

Ik vraag me dan meteen af: is dit wat de kinderen willen, of is dit weer een nieuwe troef van de moeder?

Hoe dan ook is dit ook niet in het voordeel van de kinderen lijkt me. Die onzekerheid lijkt me traumatischer dan de uitzetting zelf.

Overigens zullen ze niet lang verdwenen blijven gok ik, in een land als Nederland is dat gewoon niet haalbaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:49

Gisteren waagde advocaat Flip Schüller namens de kinderen nog een laatste poging om uitzetting van de tieners te voorkomen. De voorzieningenrechter in Amsterdam heeft de verzoeken die waren ingediend in hun zaak vrijdagavond afgewezen. Er zijn volgens de rechter geen redenen waarom de uitzetting naar Armenië niet kan doorgaan. Er zijn immers afspraken gemaakt over onderdak, scholing en financiele ondersteuning
De kinderen zijn vannacht bij hun pleeggezin weggelopen (dan wel geholpen weg te lopen).
Dit gaat toch echt niet helpen vrees ik

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:52

Sorry hoor dit lijkt wel een soap en ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.

Deze zaak is beter en meer bekeken dan menig andere zaak, oppakken en terugsturen is in mijn ogen het meest gerechtvaardigst.

En zo ben ik normaal gesproken echt helemaal niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:53

Ik denk dat die kinderen gewoon oprecht bang zijn om terug te moeten. Terecht of niet, maar dat het voor hen sowieso door de vasthoudendheid van moeder wel aanvoelt als een ramp die ze kostte wat kost willen voorkomen...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:57

De kinderen zullen inderdaad wel doodsbang zijn.
Ik was eerst heel erg voor uitzetten (in het kader van regels zijn regels en het zo vertragen mag niet baten), maar begin nu wel heel erg te voelen dat de kinderen vooral het slachtoffer zijn van het systeem en van hun moeder.

Met andere woorden, ik weet even echt niet wat ik vind.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:01

En dat is precies het effect dat vooral moeder en advocaat proberen te bereiken, Simbaa. 'O wat zielig, nou blijf dan maar'. Het is ook zeker zielig, dat hoor je mij niet zeggen. Maar als Lili en Howick mogen blijven, dan staan de "volgende Lili en Howick" alweer klaar. Je kunt helaas niet voor iedereen uitzonderingen maken, hoe hard en jammer dat ook is. Als de politiek nu toegeeft, dan is het hek van de dam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:01

Het erge is nog wel dat door deze zaak er meer weerstand zal komen tegen "echte" vluchtelingen.

Wie ziet het nu nog zitten andere mensen het land in te laten als ze uitgewezen kunnen worden, vervolgens meerdere zeer kostbare rechtszaken starten, steeds nieuwe huisvesting moeten krijgen, herplaatst worden van school naar school met de nodige kosten, onderduiken en nu weer weglopen?

Het procedures zullen sneller en veel harder moeten worden om dit te voorkomen wat ten kosten zal gaan van misschien wel honderden kinderen die wel echt een plaats zouden moeten krijgen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:02

Vanuit de media wordt genoemd dat er afspraken zijn met betrekking tot onderdak, scholing en geld.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2532537 ... e=whatsapp

Ik zie nergens exact beschreven staan wat die afspraken zijn en heb het eigenlijk nooit eerder gelezen.

Ik vind het geen slimme stap van de kinderen om nu weg te lopen en weer zich te verstoppen en te verschuilen. Ik snap heel goed dat ze het doen, maar echt slim is het niet.

Zijn dit overigens niet de zoveelste kinderen die gedwongen het land uit moeten en waar een enorme heisa over ontstaat? Ik kan mij een eerdere situatie herinneren waarbij de kinderen toen uiteindelijk wel mochten blijven.

Ook ik kan mij niet voorstellen dat kinderen die jong het land in zijn gekomen met een moeder die vast geen taalcursus heeft gedaan voor ze hier kwam geen Armeens kunnen.
Bovendien zijn de kinderen nog jong, dus een (nieuwe) taal (opnieuw) leren zal niet heel ingewikkeld zijn.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:04

Wat een onzin. Deze 2 kinderen voegen iets toe aan de maatschappij, spreken Nederlands, wonen in een gezin en gaan naar school. Terwijl het asiel vol zit met buitenlanders die geen Nederlands spreken en alleen maar profiteren van het geld van de overheid. En die mogen wel blijven.

Dus je kan wel zeggen het hek is van de dam als je ja zegt. En dat is misschien ook zo, maar maak dan betere regels en duidelijker grenzen want dit is te bizar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 09:05

Westhof schreef:
Simbaa schreef:

Ik vraag me dan meteen af: is dit wat de kinderen willen, of is dit weer een nieuwe troef van de moeder?

Hoe dan ook is dit ook niet in het voordeel van de kinderen lijkt me. Die onzekerheid lijkt me traumatischer dan de uitzetting zelf.

Overigens zullen ze niet lang verdwenen blijven gok ik, in een land als Nederland is dat gewoon niet haalbaar.

Maar de kinderen kan niets aangerekend worden. Die zijn nog minderjarig.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:07

Westhof schreef:
En dat is precies het effect dat vooral moeder en advocaat proberen te bereiken, Simbaa. 'O wat zielig, nou blijf dan maar'. Het is ook zeker zielig, dat hoor je mij niet zeggen. Maar als Lili en Howick mogen blijven, dan staan de "volgende Lili en Howick" alweer klaar. Je kunt helaas niet voor iedereen uitzonderingen maken, hoe hard en jammer dat ook is. Als de politiek nu toegeeft, dan is het hek van de dam.

Het is een hele harde uitspraak, maar zo denk ik eigenlijk ook over de hele situatie.
Als het bij deze kinderen nu toegestaan wordt dat ze blijven, dan is het bij de volgende kinderen in dezelfde situatie zo dat er gezegd wordt ‘maar bij hun kon het ook’. Ergens moet er een grens getrokken worden en soms moet je nu eenmaal nee zeggen.

Er wordt gesproken over regels: die regels zijn er toch? Hoe lang geleden was al bekend dat deze kinderen het land moesten verlaten? Volgens mij is dat niet sinds vorige week.
Het is de keuze van de moeder geweest om het zo lang te laten duren en nu is het dan ook haar schuld dat deze kinderen nu in deze situatie zitten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:10

Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik vind dat de kinderen tegen het gedrag van de moeder beschermd hadden moeten worden als je de h eke tijdlijn zo eens leest.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:12

Ik denk dat die kinderen niet weggelopen zijn maar voor de zoveelste keer ergens ondergedoken zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:18

Ik vind het triest voor deze kinderen.
Kijk ik snap best dat er regels zijn,maar dan moeten die regels ook gelden voor iedereen.En niet een Illegale die de boel op stelten zet d.m.v. kraken van huizen een verblijfsvergunning geven!

Daarbij het land is veilig? geloof ik best,maar als dat idd. zo is,waarom hoeven die 20.000 Armeniërs die hier toendertijd heen zijn gevlucht,niet terug?

In de Politiek weten ze dat zaken zoals nu,volgende week alweer vergeten zijn.Nu is het groot nieuws en volop in de media,maar dat is volgende week al zoveel minder.Kijk naar alle andere ophef, is snel weer in de doofpot.
Nederland meet met 2 maten en dát hoort niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:23

En dit noemen we nu kinderen van de rekening. :(:)
Ik hoop oprecht dat zij snel het geluk vinden dat ze verdienen, of dit nu in Nederland of in Armenië is.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:24

Afschuwelijk dit. Die kinderen gaan voor hun idee naar het buitenland, nederland is voor hun thuis.

En het hek van de dam als je hun in NL laat blijven? Laat alsjeblieft alle kinderen die 'vernederlandst' zijn blijven.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:31

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel een beetje zat begin te worden. Er zijn nu talloze rechtszaken geweest met telkens dezelfde uitkomst. Het is een keer klaar. Telkens weglopen en onderduiken is gewoon niet de optie.

Ik hoop dat Nederland nu voet bij stuk houdt en ze zodra ze gevonden zijn direct uitzet. Dat ze terug moeten staat vast, dus dat hoeft dan ook geen weken meer te duren.

Ik vind het vreselijk voor deze kinderen en ben me er van bewust dat hun moeder dit soort taferelen bedenkt, maar er zijn talloze zielige kinderen in Nederland. Die hebben alleen geen naam en geen gezicht voor ons.

Ik snap overigens wel dat moeder psyhische problemen heeft, op de manier een complete staat willen manipuleren is niet gezond. Het is vreselijk voor die kinderen, maar Nederland doet wel haar best het daar ook redelijk te regelen. De rest is de verantwoordelijkheid van de moeder. Het zijn háár kinderen en niet die van de Nederlandse Staat.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:35

sharon488 schreef:
Wat een onzin. Deze 2 kinderen voegen iets toe aan de maatschappij, spreken Nederlands, wonen in een gezin en gaan naar school. Terwijl het asiel vol zit met buitenlanders die geen Nederlands spreken en alleen maar profiteren van het geld van de overheid. En die mogen wel blijven.

Dus je kan wel zeggen het hek is van de dam als je ja zegt. En dat is misschien ook zo, maar maak dan betere regels en duidelijker grenzen want dit is te bizar

Het heeft niets te maken met iets toevoegen aan de maatschappij. De asielwet is er voor mensen in nood. Die mogen blijven, of ze (in eerste instantie) iets toevoegen of niet.
Overigens leren die mensen en vooral de kinderen ook ontzettend snel Nederlands en zijn ze na een paar jaar precies zoals deze Armeense kinderen. Daarnaast spraken deze moeder en kinderen in het begin ook geen Nederlands en voegden ook niks toe aan de maatschappij. Bovendien waren ze niet in nood, en was er dus geen enkele reden om ze te laten blijven. Ze zijn dus ook al snel afgewezen. Als je iemand dan per se profiteurs wilt noemen, dan zijn het juist dit soort mensen uit veilige landen die het hier zo lang mogelijk proberen uit te zingen.

De regels zijn heel duidelijk.

Majabeestje schreef:
Afschuwelijk dit. Die kinderen gaan voor hun idee naar het buitenland, nederland is voor hun thuis.

En het hek van de dam als je hun in NL laat blijven? Laat alsjeblieft alle kinderen die 'vernederlandst' zijn blijven.

Het gaat niet om de kinderen die hier al heel lang zijn. Daar is het Kinderpardon voor in het leven geroepen. Het gaat erom dat mensen uit veilige landen die hier geen enkele kans op asiel hebben nu toch kansen gaan zien en hier naartoe gaan komen. Zij kunnen het hele asielsysteem overladen zodat er straks voor niemand meer plaats is. Als een Ddos-aanval eigenlijk. Ze zullen uiteindelijk wel uitgewezen worden, maar daar gaat dan ook weer jaren van procederen aan vooraf. De IND heeft net alles een beetje beter op orde om mensen beter en sneller door de procedures te loodsen waardoor ze sneller zekerheid hebben, en dat slibt dan weer helemaal dicht. Dan kunnen we ook echte vluchtelingen niet meer goed helpen en dat zou ik echt vreselijk vinden.
In hoeverre dit zal gebeuren weet niemand, maar het is een risico dat wel in het oog moet worden gehouden.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:47

gohya schreef:
Daarbij het land is veilig? geloof ik best,maar als dat idd. zo is,waarom hoeven die 20.000 Armeniërs die hier toendertijd heen zijn gevlucht,niet terug?

Dat heb ik me ook af zitten vragen en heb het daarom even uitgezocht.

In de jaren '90 vond een gewapend conflict plaats in Nagorno Karabach, een gebied in Azerbeidjan waar veel Armeniërs wonen. De Armeniërs daar hebben het erg zwaar gehad en ik neem aan dat dat de Armeniërs zijn die destijds in Nederland asiel hebben gekregen. Dat waren dus geen Armeniërs uit Armenië zelf. In Armenië zelf heeft geen conflict gewoed. Het conflict in Nagorno Karabach was in 1994 min of meer opgelost, of in ieder geval is er sindsdien geen gewapende strijd meer.

Dat is ruim 10 jaar voor Howick en Lili werden geboren. Bovendien komen ze dacht ik ook niet uit dat gebied, maar uit Armenië zelf.

In ieder geval is voor de IND de ene Armeniër de andere niet, en dat lijkt me meer dan logisch.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:16

Wil die moeder die kinderen überhaupt eigenlijk wel terug??? Aangezien ze alles op alles zet om ze hier te laten blijven. Is het hier zo goed geregeld voor ze dan?
Lekker een ander opzadelen met je problemen.
Ik heb geen goed woord over voor dat mens. En dat is nog zacht uitgedrukt

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:41

BlijNijn schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel een beetje zat begin te worden. Er zijn nu talloze rechtszaken geweest met telkens dezelfde uitkomst. Het is een keer klaar. Telkens weglopen en onderduiken is gewoon niet de optie.

Ik hoop dat Nederland nu voet bij stuk houdt en ze zodra ze gevonden zijn direct uitzet. Dat ze terug moeten staat vast, dus dat hoeft dan ook geen weken meer te duren.

Ik vind het vreselijk voor deze kinderen en ben me er van bewust dat hun moeder dit soort taferelen bedenkt, maar er zijn talloze zielige kinderen in Nederland. Die hebben alleen geen naam en geen gezicht voor ons.

Ik snap overigens wel dat moeder psyhische problemen heeft, op de manier een complete staat willen manipuleren is niet gezond. Het is vreselijk voor die kinderen, maar Nederland doet wel haar best het daar ook redelijk te regelen. De rest is de verantwoordelijkheid van de moeder. Het zijn háár kinderen en niet die van de Nederlandse Staat.

Ik ben het met je eens wat betreft dat ze prima terug hadden gekund en het misschien niet eens nodig was om ze in NL te laten verblijven zo lang terug. Alleen: dit is een fout van de Nederlandse staat! Zij hebben dit niet op tijd kunnen ontdekken en ze uitsturen volgens de regels.

Dus ja, mee eens als ze het redelijk snel ontdekten. Maar zéker niet mee eeens omdat deze kinderen de dupe worden van een ontzettend traag systeem in Nederland. En alleen daarom al vind ik dat ze mogen blijven.

Trouwens, je kunt veel over de moeder zeggen maar je kent de situatie niet veel meer dan alleen wat tekst. Ze is mentaal niet in orde, geeft het dan niet juist aan dat ze het beste voor haar kinderen wil? Bijna iedere moeder heeft haar kids natuurlijk liever bij haar. Dat ze beseft dat er in Nederland meer liefde en stabiliteit aan haar kids kan worden gegeven, vind ik juist een liefdevol inzicht. Niet als in "je problemen weggeven".