Lizzyy schreef:Marjoow schreef:Geef ze een eerlijk proces, geef ze de mogelijkheid om in hoger beroep te gaan en zorg dat dit binnen een jaar is afgehandeld. Hebben ze geen verblijfsvergunning? Zet ze dan binnen 6 maanden uit. Nederland moet er gewoon voor zorgen dat het niet zo ver kan komen...
Maar is dat niet al gebeurd dan? Ze kunnen ja of nee krijgen en het antwoord is blijkbaar nee. In het “echte” leven is het toch ook niet zo, als jij je zin niet krijgt maar blijven doordrammen tot het “ja” is? Dit speelt niet een week maar een aantal jaren. Dan is er toch genoeg tijd geweest om in hoger beroep te gaan als dat niet al gebeurt is?
Men kan zich beter richten op een goed leven in Armenië voor die kinderen dan de media op blijven zoeken tot het in lijn licht met wat men wil zien. Ik vind het ook bizar dat je vind dat NL er voor moet zorgen dat het niet zo ver komt? Volgens mij is de beslissing al lang al uitgesproken
Nou ik vind wel dat er een mogelijkheid tot hoger beroep moet zijn. Maar daarmee moet het ook klaar zijn en dit moet gewoon binnen een korte tijd afgerond worden.
En als het antwoord dan nee is, moet er vaart achter gezet worden dat ze het land ook uit gaan. Dit moet je niet 10 jaar laten gaan.