Isabonny schreef:Steeds vaker zie ik met rijden gedumpt afval in de berm, in het bos of waar dan ook liggen. Van straatstenen tot vloerbedekking. Het lijkt steeds erger te worden.
Nu was ik van de week met familie het huis van een overleden oom aan het opruimen. We hadden een aanhanger vol met afval en brachten het naar het mileupark. Kosten € 62,50!!
Mijn man bracht laatst een stoel (eentje) naar het milieupark en moest € 18,00 betalen. Dat was de prijs per zitdeel, dus een bankstel met 3 zitplaatsen zou 3 keer zo duur zijn.
Ik begin er haast begrip voor te krijgen dat mensen de troep maar dumpen.
De oplossing zou zijn: gratis afval kunnen aanleveren of bijv. max. 10 keer per jaar bij milieupark (dat was voorheen zo in onze gemeente). En dan maar iedereen wat meer betalen aan afvalbelasting. Per slot van rekening moeten we het opruimen van de rotzooi in de natuur ook met zijn allen betalen.
Dat ze maar wat tellen bij die milieuparken, is dus nu ook duidelijk
.
Mijn man ging van de week een aanhangwagentje rommel naar hetzelfde milieupark wegbrengen en hoefde maar € 6,50 te betalen!!
zal toch zeker niet zo zijn, dat dat komt omdat we de afvalpas van mijn overleden ookm niet konden vinden en mijn tante de pas van haar regio liet zien? Ze hebben nota bene het overlijdensbericht gekopieerd! Waar was dat dan voor nodig? Ik meende al dat we het dan gratis konden inleveren, maar nee, dat was dus niet het geval.....wat doen we? Ach, laten we nu eens € 6,50 x 10 doen of zo