Stephanie_M schreef:Ik reis privium via Schiphol dus weinig stress voor mij en geen 3 uur aanwezig zijn voor mijn vlucht.
Fijn voor je.
Ik heb geen idee hoe het met de slaaptrein naar Italië is.
Citaat:
Ik leef in het nu, hebben de mensen 50 jaar geleden toch ook gedaan? zijn wij er nu dan zoveel slechter op toen zij begonnen met vliegen?
Waar gaat dit over?
Wat mij betreft hoef je het niet in het morele te trekken. Maar aangezien jij dit doet: die vergelijking met mensen 50 jaar terug gaat niet op.
Jij kunt weten wat de uitstoot van kooldioxide voor problemen veroorzaakt, wat de herrie met de omwonenden doet en dat er ook vervuiling met roet is (witte vliegtuigstrepen in de lucht, zware was in Aalsmeer).
Jij kunt dit weten - en het dan toch doen: dat is moreel slecht.
(Jouw keuze om de vraag te stellen.
Maar ook rationeel is het niet slim om de feiten te ontkennen.)
Je kunt weten hoe de wereld er uit komt te zien "als we het accoord van Parijs niet halen" - in ruime zin des woords dan.
Dwz: het streven om onder de +2 te blijven.
Naar de letter van de wet staat er niets over luchtvaart in dit accoord.
Citaat:
Ik heb er persoonlijk weinig last van dus ga net zo hard van deze technische ontwikkeling genieten en gewoon de wereld over. Heb nog genoeg op mijn lijstje wat ik wil zien en wat je in Europa ook niet kan vinden

.
...dat mag - maar doe liever wel
dat bord voor je hoofd vandaan.
Dat jij wil genieten: prima.
Maar dat jouw hobby stevige schade oplevert, daar ga je aan voorbij. Dat is struisvogelpolitiek en verregaand onverstandig.
Citaat:
Verder wel zonnepaneeltjes op mijn dak en 1 dag per week vleesloos maar dat is meer toeval dan bewust.
Uitstekend!
....nou de rest nog!