Minderen met plastic - wie doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:39

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:50

Zon groentenetje lijkt mij ook wel wat, ik gebruik veel plastic zakjes voor groente en fruit.

Die lush shampoo had ik in zon blikje dus maar ik vond het vies en kledderig worden. Iedere keer met douchen wordt dat toch nat en het droogde niet meer fatsoenlijk op. Maar het principe vond ik wel goed en de shampoo wel fijn, misschien nog n keer proberen dan maar :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 21:54

Ik legde de shampoo altijd te drogen op het omgekeerde blikje :). Als je hem er nat in doet en dicht doet wordt het idd wel zachter en een beetje kledderig.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:42

Ik heb er 1 van lush gehad, maar m'n haar was net strotouw na het wassen. Maar ik ga het toch nog een keer proberen. Wel met een ander merk.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:45

Ze hebben best veel verschillende, kun je op de website ook vinden. Maar andere merken kunnen idd andere reacties geven.
Shea heb ik gelezen zit weer anders in elkaar en kan daardoor net goed (of slecht) uitvallen.

Sheran, blikje omkeren is ook een idee :)*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 09:44

Onze Lidl heeft helaas echt niet van die zakjes :( Er liggen wel veel meer groenten en fruit onverpakt dan bij de AH of de Jumbo, dus dat is positief! :D

Maar ik dacht: ik ga toch even langs de natuurwinkel (ik kom daar nooit, de prijzen zijn me echt te hoog). En daar scoorde ik dit *\o/* 2,19 per stuk :)
Afbeelding

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:11

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:36

Cookies schreef:
Ik heb er 1 van lush gehad, maar m'n haar was net strotouw na het wassen. Maar ik ga het toch nog een keer proberen. Wel met een ander merk.

Welke andere merken zijn er nog?
Ik heb er 4 verschillende geprobeerd van de Lush maar ik merk het verschil met mijn huidige shampoo (body shop) enorm. Lush doet het niet voor mijn haar (voor de rest wel super tevreden van hun :D )

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:52

Ik heb er nu 1 besteld en die heet Werfzeep. Als je googled op shampoo bar dan krijg je verschillende sites wasr ze meerdere merken verkopen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:34

Je moet bij die van Lush ook conditioners zoals appelazijn er achter aan gebruiken. Want die van Lush zijn dermate heftig dat ze alle haarschubben open zetten en dingen als appelazijn sluit ze juist weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:47

Iemand nog een tip voor een niet-plastic herbruikbare drinkfles in een kleine maat, 200-250-300 ml? Ik heb al een fijne 600ml fles, prima voor als ik met de rugzak weg ben, maar te groot/zwaar voor in een handtas :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 13:30

magda_90 schreef:
Je moet bij die van Lush ook conditioners zoals appelazijn er achter aan gebruiken. Want die van Lush zijn dermate heftig dat ze alle haarschubben open zetten en dingen als appelazijn sluit ze juist weer.

Ben ik het niet helemaal mee eens, het hangt helemaal van de versie af die je gebruikt en hoe geschikt die zijn voor je haar. Soak and Float vind ik zelf bijvoorbeeld erg zacht en in Godiva zit al een conditioner verwerkt (ik vind hem zelf minder fijn omdat het mijn haar slap maakt, maar dat is heel persoonlijk). Ik gebruik vaak nog wel een olie na het wassen maar ook als ik mijn haar alleen met shampoo was moet het niet als stro aanvoelen :)
Natuurlijk geeft het wel een ander gevoel dan shampoo met siliconen: die maken je haar heel glad. Dus als je dat normaal hebt zul je inderdaad aan het gevoel moeten wennen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:57

Mooi topic! Ik volg mee!

Wat ik al doe:
-Stuk Alleppozeep om mee te scheren
-Wasbaar maandverband
-Gooi alle groente en fruit (die niet voorverpakt is) gewoon los in mijn kar en op de lopende band
-Afval goed scheiden
-Doppers en andere hervulbare flessen
-Kinderen krijgen nooit meer pakjes bij ons, maar gewoon limonade. Ook naar school alleen maar broodtrommels en bekers
-Koffie uit eigen mok (en doe heel eigenwijs ook met een koffierondje voor iedereen in een kopje, terwijl ze hier meer van de plastic bekertjes zijn, want geen vaatwasser)

Mijn wensen:
-Ga eens naar die lush-producten kijken
-Nog minder plastic gebruiken en bewuster voor onverpakt voedsel kiezen
-Zo'n sodamaker

Helaas is mijn man minder milieubewust. Hij doet ook veel boodschappen, en ik kan er helaas weinig in brengen bij hem. Hij vindt het al onzin dat we afval scheiden, want 'al dat plastic komt toch weer op één hoop met gewoon afval. Zonde van de moeite'.

Ik schrik ervan hoeveel plastic afval wij nog hebben: vlees, groente, fruit, verpakkingen non-food-producten, snoepverpakkingen (hoewel ik daar al heel weinig van in huis heb), soms toch nog flesjes drinken... en inderdaad de shampoo, tandpasta, etc...

En dan nog maar te zwijgen van de gebruiksvoorwerpen...

Ik maak mij echt heel veel zorgen om onze toekomst. En toch doen we gewoon allemaal mee. Maar 'verbeter de wereld, begin bij jezelf', luidt de aloude leuze.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:19

Blijheid schreef:
Iemand nog een tip voor een niet-plastic herbruikbare drinkfles in een kleine maat, 200-250-300 ml? Ik heb al een fijne 600ml fles, prima voor als ik met de rugzak weg ben, maar te groot/zwaar voor in een handtas :)

Mijn koffie beker uit de eerdere post is 200ml.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:45

Jennyj01 schreef:
Blijheid schreef:

Mijn koffie beker uit de eerdere post is 200ml.

Ik zit zo naar een fles te zoeken dat ik een beker helemaal over het hoofd zie }:0
Thanks!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 16:01

Je hebt ook Sigg-flesjes van 300ml :) En bekers idd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 10:46

Vandaag voor het eerst boodschappen gedaan met mijn herbruikbare katoenen zakjes :D. Geen opmerkingen gehad bij de kassa! :D. Ik had er van die schepbroodjes in dus ik heb wel even gezegd hoeveel erin zaten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:48

Sheran schreef:
magda_90 schreef:

Ben ik het niet helemaal mee eens, het hangt helemaal van de versie af die je gebruikt en hoe geschikt die zijn voor je haar. Soak and Float vind ik zelf bijvoorbeeld erg zacht en in Godiva zit al een conditioner verwerkt (ik vind hem zelf minder fijn omdat het mijn haar slap maakt, maar dat is heel persoonlijk). Ik gebruik vaak nog wel een olie na het wassen maar ook als ik mijn haar alleen met shampoo was moet het niet als stro aanvoelen :)
Natuurlijk geeft het wel een ander gevoel dan shampoo met siliconen: die maken je haar heel glad. Dus als je dat normaal hebt zul je inderdaad aan het gevoel moeten wennen.

Voor mijn haar is het overgrote gedeelte niets (ingrediënten/allergie kwestie). De verkoper van Lush vertelde mij bovenstaande.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:03

Ik heb gisteren ook herbruikbare zakjes gekocht bij de Lidl voor groente en fruit :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:04

Lush bevatte toch sls en andere nare milieu-onvriendelijke stofjes?

Kleen Kanteen heeft ook een kleine rvs beker.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:25

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:27

Ik koop veel van mijn spullen (zoals rvs-lunchtrommels en -flessen) hier: puurmieke.nl
Zie nu dat ze ook een alternatief hebben voor huishoudfolie om producten vers te houden.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:34

Duke schreef:
Mooi topic! Ik volg mee!

Wat ik al doe:

-Wasbaar maandverband

Mag ik vragen hoe dit bevalt? Ik heb er al veel naar aan het kijken geweest maar twijfel te erg. Ik ben veel te bang dat het gaat schuiven! Ik doe namelijk fysiek zwaar werk, veel heffen en bukken dus het mag echt niet gaan schuiven :\ Misschien tips voor een bepaald merk?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:39

Ik heb ook wasbare inlegkruisjes gehad. Maar na 3 stappen was het elke keer helemaal naar achteren geschoven. Schijnt per merk en persoon weer verschillend te zijn. Ik heb het al opgegeven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 12:41

Wil je wel per se maandverband dan? Dat is toch vaak minder buk- en hefbestand. Heb dan zelf veel levert een cup met backup :P
Wasbare inlegkruisjes heb ik van EcoFemme, die schuiven niet bij mij. Ze gaan vast met een dun drukknoopje.