Daphara schreef:Boras schreef:Ik scheer niet iedereen over 1 kam, maar wel enkelen in dit topic ja.
Die “enkelen”, toevallig alle rokers?
Nee, dat doet er helemaal niet toe. Het is gebaseerd op uitlatingen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Palmera schreef:@Cayenne: En als je de hele avond op een terras zit moet je steeds tussendoor naar huis?
Of gewoon even een avondje niet roken? Of je loopt even een klein ommetje en komt dan weer terug?
Ik zal wel te simpel denken maar ik snap oprecht het probleem niet omdat ik nooit gerookt heb
Shadow0 schreef:(Aan de horeca: weet je zeker dat het aan het (niet meer) roken ligt? Ikzelf kom niet heel vaak in de horeca vooral vanwege de met regelmaat slechte service, en bij het eten omdat het vaak gewoon niet echt goed is en ook niet erg fantasierijk. En dat terwijl ik ergens wat eten of drinken juist veel fijner vind nu het rookvrij is.)
Sclimpre schreef:zo slecht gaat het dan toch ook weer niet met de horeca : https://www.khn.nl/nieuwsberichten/2018 ... 7-positief
Kuggur schreef:Cayenne schreef:
Of gewoon even een avondje niet roken? Of je loopt even een klein ommetje en komt dan weer terug?
Ik zal wel te simpel denken maar ik snap oprecht het probleem niet omdat ik nooit gerookt heb
Je hebt inderdaad het begrip nicotine verslaving niet helemaal door...
Firelight schreef:Het is zo eenvoudig om het roken uit te bannen.
Als de regering nu zegt vanaf geboortejaar 2010 is het verboden om te roken en rookwaar te kopen hoeft er nu niemand meer gedwongen te stoppen en zal het aantal rokers gestaag afnemen tot uiteindelijk 0.
Boras schreef:Op zich heel goed dat de discussie flink woedt.
Het geeft aan dat er al een grote verandering in de juiste richting heeft plaatsgevonden.
Roken wordt niet langer door een groot deel van de bevolking normaal gevonden en geaccepteerd. Mensen laten zich niet langer bedotten door marketingcampagnes van tabaksfabrikanten, de macht van de tabakslobby neemt af, de waarschuwende stem van artsen wordt gehoord. Het publiek vormt zich een mening en het verstand en empathie winnen het daarbij steeds vaker van sentimenten en gewoonten. En van verslaving (al is het dan vaak nog niet makkelijk of zelfs onmogelijk om zelf te stoppen, het besef is er gelukkig wel).
Daarbij wat dwingende hulp van de overheid voor de ziende blinden en dan gaat het probleem uiteindelijk een heel eind opgelost worden. Ik heb er wel vertrouwen in![]()
Weet je wat zo mooi is, iedereen wordt er op alle fronten beter en gelukkiger van. Ook degenen die dat niet kunnen of willen erkennen.
Palmera schreef:Firelight schreef:Het is zo eenvoudig om het roken uit te bannen.
Als de regering nu zegt vanaf geboortejaar 2010 is het verboden om te roken en rookwaar te kopen hoeft er nu niemand meer gedwongen te stoppen en zal het aantal rokers gestaag afnemen tot uiteindelijk 0.
Ach ja. De regering zegt...![]()
Dan zou ik toch als de donder illegale sigaretten kopen, waar de overheid lekker niets aan verdiend, me helemaal suf roken, en me weer laten opknappen op kosten van de staat.
En waarom? Omdat ik echt spuugziek, kotsmisselijk en compleet onpasselijk word van de bemoeizucht van de overheid.
Firelight schreef:Palmera schreef:
Ach ja. De regering zegt...![]()
Dan zou ik toch als de donder illegale sigaretten kopen, waar de overheid lekker niets aan verdiend, me helemaal suf roken, en me weer laten opknappen op kosten van de staat.
En waarom? Omdat ik echt spuugziek, kotsmisselijk en compleet onpasselijk word van de bemoeizucht van de overheid.
Waarom? Jij bent toch voor 2010 geboren en mag dan toch gewoon rookwaar kopen en roken?
Mars schreef:Mijn oma vertelde pas als zij in de jaren 50/60 een feestje gaf ze sigaretten in glaasjes op tafel had staan van verschillende merken. Zegmaar de kaasstengels van toen
Cayenne schreef:Wat is momenteel eigenlijk de prijs van een pakje sigaretten?
Misschien dat nog eens ophogen.