Citaat:
Het gaat niet om 'morgen is NL een Islamtische staat. Het gaat om de gevolgen hiervan op lange termijn.
Over de invloeden die dit heeft op jongeren van bepaalde afkomsten die al kwetsbaar zijn in de maatschappij . Lees je eens in over de uitreizigers. Dat zijn geen 'normale moslims', maar veeelal jongeren van bijvoorbeeld Marokaanse afkomst met een criminele afkomst die het idee krijgen ergens bij te horen.
Niemand is zo stom om te denken dat het volgend jaar veranderd is. Maar blijkbaar vind een groepering het toch interresant om niet alleen ideen te hebben om zo'n staat van NL te maken, maar daar ook uitvoering aan te willen geven en mij maak je niet wijs dat zij niet heus het besef hebben dat het niet volgend jaar zal zijn, maar heel wat jaren later. Je moet alleen ergens beginnen.
En waar het wat mij betreft fout gaat is dat wie dit soort lui voet aan de grond geven. Wij, het volk wat urenlang kan discusseren en het poldermodel volop hanteren gaan in onze arrogantie elke andere cultuur zo tegemoet en denken dat zij onze 'superieure' cultuur wel over zullen nemen.
Salafisten willen niet polderen..die willen alles of niets..en een toezegging doen is zwakte. Niets meer of minder.
Persoonlijk denk ik dat ik redelijk ben ingelezen.
Hoe om te gaan met dictators en dat soort types (inclusief wat wij dan salafisten noemen) is altijd ingewikkeld - maar onze eigenheid opgeven lijkt mij de slechts denkbare optie.
En langzame infiltratie via straatarme jongeren:
...dit weekend las ik een serie artikelen over de erfenis van Charles/Karl Marx.
'Beginnen bij degenen met de minste macht' vind ik een prima christelijk uitgangspunt.
Maar de revolutie/ het vestigen van een dictatuur gaat op deze manier erg slecht.
Daarmee vind ik de omgeving van de afgereisde Syrië gangers erg zorgelijk (en daar moet snel zo veel als mogelijk aan gedaan worden)(inclusief alle kinderen terug);
maar ik vind dat vooral omdat het gaat om mensen, Nederlandse staatsburgers nota bene (tot het moment van in krijgsdienst treden) - het 'toestaan' van een 'onderklasse' is gewoon slecht voor ons allemaal.