PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:17

Alsof Nederlanders zo een leuk volkje is....kijk eens hoe wij met onze eigen mensen omgaan..

De mensen die in een godsdienstig eigen gemeenschap samenleven wat voor godsdienst dan ook, zorgen voor elkaar en komen voor elkaar op, maar dan binnen de eigen groep..de veel grotere groep die “niks” is leeft op een eigen eilandje en weet niet meer wat respect, saamhorigheid en fatsoen is, maar roept wel het hardst...

Had van de week een sollicitatie gesprek, dat was gewoon onbehoorlijk, zo laf onrespectvol en afzeikerig onder het mom van....hoor ik toch dat dat niet iets nieuws meer is? En dat is het Nederlandse.

Lees ik in dit topic al die politie correcte berichten, maar de toon en de manier waarop..de betere mens??? Maar waar zijn ze dan?

Ik denk dat de maatschappij gewoon kapot is en dat iedereen eerst maar weer eens echte armoe moet gaan ervaren eer ze weer “opgevoed” normaal weten waar het leven echt voor dient.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:17

Een multiculturele samenleving is een samenleving met meerdere hoofdculturen. Dat is in Nederland niet het geval. Zijn we kleurrijk; jazeker, zijn er bijv Chinese of Turkse wijken in grote steden; absoluut. Maar de Nederlandse cultuur voert nog altijd de boventoon.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:20

Shadow0 schreef:
Verder vind ik dat 'monddood maken' zo'n dooddoener, als je het gewoon kunt schrijven en het enige wat er gebeurt is dat andere mensen het er niet mee eens zijn?

Hier nog wel ja, in Zweden is dat al niet meer zo..
In dit topic kan je ook zien dat we bepaalde meningen niet meer accepteren, we springen gelijk op het hoogste paard om er gehakt van te maken.

Om heel eerlijk te zijn was het ook helemaal niet mijn bedoeling hierin betrokken te maken, want hoewel ik mijn mening eigenlijk zelf behoorlijk genuanceerd vind, weet ik dat deze posts mij problemen opgeleverd zouden hebben als ik in een ander land had gewoond.

I'm out.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:21

Lepeltje schreef:
(...) omdat bepaalde dingen ook in andere culturen en religies gebeuren moeten we alles accepteren?

Nee.
Verkrachting gebeurt in alle culturen, ook de onze.
Dat is erg naar.
Maar - slik - dus geen enkele reden om andere culteren te vrezen of af te wijzen.

Toch doen een x aantal mensen dat toch met de islam (om dat nu maar even een cultuur te noemen).
Ik vind dat buitengewoon onlogisch...

Citaat:
En wil jij dan in een land leven waar het je verboden wordt te genieten van een drankje, waar je in het geheim een wijntje moet drinken?

Opkomen voor sex and drugs and rock and roll vind ik een armzalige vorm van vrijheid.
De muziek - prima, maar gevaarlijke harddrugs hoeven echt niet.
...over vrijheid gesproken: verslaving lijkt mij.pal het tegenovergestelde.

En leuke jurkjes - graag.
Dat mag niet van Khomeiny cs maar wel van heeeel erg veel andere moslems.

En hoezo stel je deze vragen eigenlijk aan mij...?
(..ik pleit voor ruimdenkendheid en echte vrijheid, zoals de vrijheid om een echte discussie te hebben, voor menselijke waardigheid- gaat het over drugs, jurkjes en ???)

Citaat:
Een land waar je het eens moet zijn met de publieke opinie want anders word je verbannen, of nog erger?

Zie citaat Churchill.
Citaat:
Een land waar je als vrouw een stuk minder rechten hebt dan de man?

...ik dacht dat ik duidelijk was als feminst.

Ik houd op met deze warboel. Fijn dat jij deze 'discussie' ook verlaat...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:23

Lepeltje schreef:

Ik ben niet bekend met de situatie in Zweden dus daarover weet ik niet zoveel te zeggen, sorry.

Citaat:
In dit topic kan je ook zien dat we bepaalde meningen niet meer accepteren, we springen gelijk op het hoogste paard om er gehakt van te maken.

Nogmaals: er gebeurt helemaal niets hier. Mensen zijn het met elkaar oneens. Er is niet echt een 'we' die bepaalde dingen niet accepteert, er zijn verschillende mensen met verschillende meningen, en men reageert op elkaar.
Er wordt van niemand gehakt gemaakt. Er wordt niemand monddood gemaakt. Mensen schrijven iets, anderen schrijven iets anders. Dat is het.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:32

Shadow0 schreef:
Lepeltje schreef:
Zoals ik eerder zei: omdat bepaalde dingen ook in andere culturen en religies gebeuren moeten we alles accepteren?

Nee.

Maar wat we dus ook niet moeten doen is denken dat het alleen een probleem is van een andere cultuur, en niet van ons.

Citaat:
Omdat er een aantal Nederlandse mannen verkrachten moeten we niet zeuren dat bepaalde immigranten het en masse doen?

Hier doe je alsof het probleem onder migranten groter is dan onder Nederlandse mannen. ("een aantal" nederlandse mannen vs 'en masse'.)

Maar dat is niet juist.

Citaat:
En wil jij dan in een land leven waar het je verboden wordt te genieten van een drankje, waar je in het geheim een wijntje moet drinken? [etc]

Het punt is: dit staat niet te gebeuren. Er zijn 5 a 6% moslims in Nederland. Dat is in de verste verte niet genoeg om ook maar in de buurt te komen van iets dergelijks.

Hiermee roep je een schrikbeeld op wat gewoon helemaal niet klopt. We staan niet op de rand om Saoedi Arabie te worden. Echt niet. Niet in de verste verte.

Aah sorry ik ben niet zo goed met quotes.
Maar zoek even de statistieken op over aanranding en verkrachting binnen deze gemeenschappen, die zeggen genoeg. Zoals ik al zei: we moeten niet iedereen over één kan scheren maar het ontkennen kan eigenlijk ook niet. Of je moet de mensen die de statistieken opmaken vragen of ze dat aub even willen veranderen. Op evenementen gebeurt het en masse trouwens, en de Duitsers ontkennen dat ondertussen al niet meer.

Mijn andere reactie was op Jannekes post, die Nederland een land van drugs, rock en roll vindt en mijn Syrische vriend gelijk geeft het een rotland te vinden.

Overigens is de verwachting dat we 50/50 (islam/christelijk) zijn uiteindelijk als deze groei doorgaat. Maar die groei is vooral in Afrikaanse landen, waar ook de populatie mensen hard groeit.

http://www.bbc.com/news/av/world-392796 ... g-religion

Nu echt niet meer, tenzij we klaar kunnen zijn met generaliseren.

Overigens snap ik dat het klinkt als bangmakerij maar zo bedoel ik het niet, ik denk alleen dat we de problemen die er nu zijn moeten zien en accuraat moeten handelen voordat we wél echt een groot probleem krijgen. Want als we het nu niet doen durf ik erop te wedden dat die lelijke extreem rechtse groep waar iedereen zo een hekel aan heeft blijft groeien en dan zal de aanpak van het probleem niet zo fijn uitpakken voor deze immigranten.

Nu kunnen we het nog in goede banen proberen te leiden, ik ben er zelf van overtuigd dat dat kan zonder hele groepen het land uit te smijten, te weren of te discrimineren. Maar we moeten niet met zijn alleen een beetje naief lopen doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:34

Shadow0 schreef:
Citaat:

Nogmaals: er gebeurt helemaal niets hier. Mensen zijn het met elkaar oneens. Er is niet echt een 'we' die bepaalde dingen niet accepteert, er zijn verschillende mensen met verschillende meningen, en men reageert op elkaar.
Er wordt van niemand gehakt gemaakt. Er wordt niemand monddood gemaakt. Mensen schrijven iets, anderen schrijven iets anders. Dat is het.

Eens. Maar je zal ook in moeten zien dat gebrul zoals Wilders niet (altijd) meer geaccepteerd wordt. En daar komt dus kijken wat belangrijker is: de vrijheid van meningsuiting of het recht om niet gediscrimineerd te worden / vrijheid van godsdienst etc.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:45

Citaat:
Mijn andere reactie was op Jannekes post, die Nederland een land van drugs, rock en roll vindt en mijn Syrische vriend gelijk geeft het een rotland te vinden.

Dank u...!

Over gehakt maken gesproken.

Ik schreef dat opkomen voor drugs (inclusief alcohol) nogal een armzalige vorm van vrijheid is.

Noch die Syrier die ik niet ken vond Nederland een rotland (zo werd hij beschreven)
en ik vind dat ook niet.

Ik vind het een ernstige vorm van het verdraaien van mijn woorden.

En eigenlijk pleitte ik voor zoiets als 'bekijk het eens een klein beetje van een andere kant', de alcohol is vrijelijk verkrijgbaar in Nederland (nu ja, vanaf 18 jaar, sinds kort) - maar moet je dat zo'n groot goed vinden?
Verslavingsproblematiek, auto ongelukken, uitgaansgeweld, hooliganisme - ik denk dat we vrijer zouden zijn zonder alcohol.

Omdat vrijheid wat mij betreft inhoudt, dat je vrij bent om iets moois van je leven te maken - niet dat je in staat bent om jezelf klem te zuipen...

[quote]
Overigens is de verwachting dat we 50/50 (islam/christelijk) zijn uiteindelijk als deze groei doorgaat.[quote]
Dat wordt over een jaar of 200 bereikt volgens de huidige statistiekem.
In 40 jaar van 1 naar 10 % moslems - in hetzelfde tempo door naar 50% duurt zo'n 200 jaar.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 18-03-18 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:46

Lepeltje schreef:
Shadow0 schreef:
Verder vind ik dat 'monddood maken' zo'n dooddoener, als je het gewoon kunt schrijven en het enige wat er gebeurt is dat andere mensen het er niet mee eens zijn?

Ik heb op de vorige bladzijde om een bron hierover gevraagd, snap dat je dat gemist hebt, het ging even hard hier, maar als je er een makkelijk voor handen hebt wil ik me graag inlezen.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:46

Janneke2 schreef:
Lepeltje schreef:
(...) omdat bepaalde dingen ook in andere culturen en religies gebeuren moeten we alles accepteren?

Nee.
Verkrachting gebeurt in alle culturen, ook de onze.
Dat is erg naar.
Maar - slik - dus geen enkele reden om andere culteren te vrezen of af te wijzen.

Toch doen een x aantal mensen dat toch met de islam (om dat nu maar even een cultuur te noemen).
Ik vind dat buitengewoon onlogisch...

Citaat:
En wil jij dan in een land leven waar het je verboden wordt te genieten van een drankje, waar je in het geheim een wijntje moet drinken?

Opkomen voor sex and drugs and rock and roll vind ik een armzalige vorm van vrijheid.
De muziek - prima, maar gevaarlijke harddrugs hoeven echt niet.
...over vrijheid gesproken: verslaving lijkt mij.pal het tegenovergestelde.

En leuke jurkjes - graag.
Dat mag niet van Khomeiny cs maar wel van heeeel erg veel andere moslems.

En hoezo stel je deze vragen eigenlijk aan mij...?
(..ik pleit voor ruimdenkendheid en echte vrijheid, zoals de vrijheid om een echte discussie te hebben, voor menselijke waardigheid- gaat het over drugs, jurkjes en ???)

Citaat:
Een land waar je het eens moet zijn met de publieke opinie want anders word je verbannen, of nog erger?

Zie citaat Churchill.
Citaat:
Een land waar je als vrouw een stuk minder rechten hebt dan de man?

...ik dacht dat ik duidelijk was als feminst.

Ik houd op met deze warboel. Fijn dat jij deze 'discussie' ook verlaat...

@ Shadow: Dit bovenstaande vind ik dus geen leuke manier om een discussie te voeren. Ik word er letterlijk uit gewenst. Emotionele non argumenten en generalisaties.
Waarom komen jullie zelf niet met de statistieken dan? Het onderbuikgevoel zegt dat we moeten negeren dat onder islamitische medelanders de acceptatie tegenover homo's veel lager is. En vrijheden van vrouwen ook. De aanranders in Duitsland zijn geïdentificeerd als voornamelijk mannen uit Islamitische landen. Dat heb ik niet bedacht!

Nogmaals, ik wil niet van Islam af en ik heb niks tegen geloven, ook niet tegen Moslims. De cultuur (en in veel islamitische landen is de islam een politieke docrtine) waar veel van deze mensen aan gewend zijn geraakt strookt niet altijd met de onze.

Ik vind dat een probleem, maar ik zie nu in dat dat voor veel mensen blijkbaar niet zo is.

Prima, dat mag.

Ik zal verder de wensen van Janneke respecteren, en haar geen hartkloppingen meer geven met een mening. ;) Were good, right? We wensen allebei een betere wereld.

LadyMadonna

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:59

Magrathea schreef:
Een multiculturele samenleving is een samenleving met meerdere hoofdculturen. Dat is in Nederland niet het geval. Zijn we kleurrijk; jazeker, zijn er bijv Chinese of Turkse wijken in grote steden; absoluut. Maar de Nederlandse cultuur voert nog altijd de boventoon.
Ik ken de officiële definitie niet, als die al bestaat.
Ik ken alleen deze, waarin niet wordt gesproken over hoofdculturen. Zo werd hij in het verleden ook meestal gebruikt en bedoeld volgens mij:
Citaat:
Samenleving waarin verschillende bevolkingsgroepen, elk met een onderscheiden cultuur, naast elkaar bestaan. De multiculturele samenleving kenmerkt zich door tolerantie, door de afwezigheid van racisme en rassendiscriminatie, en door garanties van de vrijheid van geloof en godsdienst.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:04

Citaat:
@ Shadow: Dit bovenstaande vind ik dus geen leuke manier om een discussie te voeren. Ik word er letterlijk uit gewenst. Emotionele non argumenten en generalisaties.
Waarom komen jullie zelf niet met de statistieken dan? Het onderbuikgevoel zegt dat we moeten negeren dat onder islamitische medelanders de acceptatie tegenover homo's veel lager is. En vrijheden van vrouwen ook. De aanranders in Duitsland zijn geïdentificeerd als voornamelijk mannen uit Islamitische landen. Dat heb ik niet bedacht!

Nogmaals, ik wil niet van Islam af en ik heb niks tegen geloven, ook niet tegen Moslims. De cultuur (en in veel islamitische landen is de islam een politieke docrtine) waar veel van deze mensen aan gewend zijn geraakt strookt niet altijd met de onze.

Ik vind dat een probleem, maar ik zie nu in dat dat voor veel mensen blijkbaar niet zo is.

Prima, dat mag.

Ik zal verder de wensen van Janneke respecteren, en haar geen hartkloppingen meer geven met een mening. ;) Were good, right? We wensen allebei een betere wereld.

Iemand ervaart mij nogal in de emotionele hoek - het zij zo.

Ondertussen komt een onderbuikgevoel ter sprake:"we moeten accepteren dat
- in mijn woorden: de islam van 2018 precies daar is waar het christendom 50 jaar terug was".

Goed dan: in emotionele termen: dit verbaast mij.
Sinds wanneer is een onderbuikgevoel de eis dat we iets moeten...?
(Mij lijkt een onderbuikgevoel een recht toe recht aan 'ik wil dit' of 'weg ermee'...)

Mijn pleidooi voor menselijke waardigheid gaat over mensen "die als koelies kwamen ze om te werken".

Mbt Turkije en Marokko: ze werden geronseld in de minst westerse gebieden.
De taal leren was verboden. En de vakbonden deden het stiekem toch - want ze werden 'uiteraard, het zijn maar koelies' onder de maat betaald en regelmatig bedonderd mbt sociale premies, maar ook veiligheid.
Harde guldens moesten ze voor ons verdienen en bek dicht.

Nergens "heb ik ontkend" dat de vrouwen die op nieuwjaarsdag in Keulen werden aangevallen te maken hadden met rotzakken met een islamitische achtergrond - wel heb ik er op gewezen dat vele mannen er met islamitische achtergrond en al zich van hebben gedistantieerd.
Dat lijkt mij belangrijk.

Ik denk: verkrachting is universeel.
En er zijn in Duitsland veel islamitische mannen die zich hier tegen hebben uitgesproken - als feministe vind ik dit een belangrijk feit.

...en het staat iedereen vrij om de Nederlandse cultuur en identiteit 'de beste ter wereld te vinden' - maar wat mij betreft hebben we ons daar vanaf de 1960er jaren niet naar gedragen. (Mbt 2e of 3e rangs mensen die hard 'mochten' werken, onderbetaald werden en niet zelden doelbewust ziek gemaakt werden omdat er op veiligheidsmaatregelen werd bezuinigd.)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:18

Het is vreselijk hoe we met deze mensen zijn omgegaan en nog steeds, daar waren we het eerder al over eens.

We hebben heel veel misdaan tegenover allerlei bevolkingsgroepen. Maar ik denk niet dat het een goed idee is om daarom alles te accepteren van de individuen die de fout in gaan.

Ik ben blij dat er islamitische mannen zijn die zich ertegen uitspreken, ik had ook niks anders verwacht en hoop alleen maar dat het er meer worden.

Hier de docu over Zweden trouwens, en als je googelt vind je er wel meer over.
https://www.youtube.com/watch?v=OMfzb1qX0ZA

Wel even door de apocalyptische 'its the end of the wooorld' ideeën heen kijken, de interviews vond ik wel interessant.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:06

Een keurige, geïntegreerde vrouw, democrate, flyert voor haar partij. (PvdA.)

...wordt ze uitgescholden voor zwarte aap met een kopvod.
Bah...!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:12

ravellie schreef:
PVV aanhanger ben ik niet.
Te zwart-wit, geen duidelijk plan en vooral maar roepen naar 1 groep

Maar....ik zie de islamisering wel en daar ben ik tegen.

Ik vind Nederland een soft land , wat uiteindelijk na jaren op democratische wijze overgenomen zal worden.

Het is eigenlijk toch niet te geloven dat de PVV op zo'n beetje de tweede plaats staat wat betreft stemmen, maar iedereen dat negeert.
Dus wat nou democratisch land?.
Maar dat een partij als DENK ( ik krijg spontaan migraine als ik die filmpjes zie) zoveel stemmen heeft en in de kamer zitten!!!!!!!
Notabene de arm van Erdogan zit in de kamer.
En Nederland? Nederland vindt dat goed.,

Groen links? die gaan in zee met Nida
Schrikken zich rot van uitspraken, en halen een streep door de samenwerking.

Als Nederlander word je monddood gemaakt en wordt alles in de hoek van racisme en discriminatie weggezet.
Nederland vind ik vooral een land dat wegkijkt, en aandacht geeft aan de verkeerde onderwerpen in de krant en social media

Waar ik mij overigens ook bijzonder over verbaas.
Alles en iedereen kan Nederland inkomen.
Maar moet je eens kijken hoe je zelf in een ander land kan geraken:
Familie van mij probeert te emigreren naar Canada.
Moet je eens proberen dat land in te komen.
Ik heb het nu over mensen met een goed inkomen, goede beheersing van taal, contacten en familie in het land zelf en een goede opleiding.
Nou, dat gaat dus zomaar niet.
Los van je inkomen, word je hele gezondheid nagezien , incl dat van je kinderen.
Je leeftijd wordt nagegaan en kan al direct een struikelblok betekenen.

Zo makkelijk is het niet om hier te komen. De Turkse schoonmoeder van mijn tante moest om hier met kerst twee weken te komen talloze formulieren invullen, een retourticket hebben, bewijs dat mijn tante en oom haar financieel konden onderhouden. Allerlei aanvragen en motivaties invullen waarom ze zo graag naar Nederland wilde, op vakantie notabene. Het kostte enorm veel tijd. De laatste keer is het niet eens gelukt om alles op tijd rond te krijgen, de aanvraag werd steeds maar afgewezen vanwege te weinig bewijs dat ze weer op zou rotten na kerst.
Heb ik allemaal nooit hoeven doen voor een vakantie naar Turkije...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:14

Janneke2 schreef:

Bah...!

Ja, ik las het. Vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:26

Janneke2 schreef:

Bah...!

Afschuwelijk... Wat bezielt zulke mensen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:29

Marie_Anne schreef:
Janneke2 schreef:

Bah...!

Afschuwelijk... Wat bezielt zulke mensen?
Waarschijnlijk een combi tussen angst en onwetendheid, gok ik.

Overigens te bizar voor woorden, dat moge duidelijk zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:45

Of gewoon: racisme.

Angst is een nare emotie die mensen 'de gekste dingen' kan laten doen.

Maar uit onwetendheid iemand uitschelden - nee. Bizar.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:49

Janneke2 schreef:
Of gewoon: racisme.

Angst is een nare emotie sie mensen 'de gekste dingen' kan laten doen.
Maar uit onwetendheid iemand uitschelden - nee.
Ook racisme komt, in mijn optiek, voort uit angst, zoals heel erg veel zaken in het leven.

Onwetendheid was wellicht niet het juiste woord: Niet beter weten (staat voor mij gelijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:02

En die misselijkmakende Geert Wilders maakt vervolgens keihard misbruik van die onwetende, angstige mensen. :) Die stookt nog wat bij om nog wat zieltjes te winnen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:06

Bla bla bla, gewoon pure aandachttrekkerij... Dat is wat ze willen; mensen "shockeren", zoals ze dat al vaker hebben gedaan, om de aandacht te krijgen, wat ze ook zeker weten krijgen. Bovendien, kunnen ze omdat de massa naar de ene kant kijkt en zich bezig houdt met onzin die op de beeldbuis komt, zij even lekker bv een wetje er doorheen drukken, zonder dat jullie schapen het merkt. Maak je niet druk om dat soort nep-spotjes, gewoon zoals altijd, net als de meer of minder uitspraak.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:15

Carol_Beer schreef:
Bla bla bla, gewoon pure aandachttrekkerij... Dat is wat ze willen; mensen "shockeren", zoals ze dat al vaker hebben gedaan, om de aandacht te krijgen, wat ze ook zeker weten krijgen. Bovendien, kunnen ze omdat de massa naar de ene kant kijkt en zich bezig houdt met onzin die op de beeldbuis komt, zij even lekker bv een wetje er doorheen drukken, zonder dat jullie schapen het merkt. Maak je niet druk om dat soort nep-spotjes, gewoon zoals altijd, net als de meer of minder uitspraak.

Eh - ff een wetje er door drukken: dat kan de pvv niet, he.
Daar heb je echt 76 2e Kamer zetels voor nodig. (Gevolgd door 38 in de 1ste Kamer.)

En ik ben die ene uitspraak van Martin Luther King nog niet vergeten:
"Racistische uitspraken doen zeer. Maar meer dan het racisme zelf, snijdt het zwijgen van de goede mensen door mijn ziel."

...om mezelf nou meteen tot de goeden te rekenen is ook weer zo wat - en wellicht moesten we die tegenstelling maar niet van stal halen...
...maar mij niet druk maken om dit soort venijn, nee.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:22

Resistance schreef:
En die misselijkmakende Geert Wilders maakt vervolgens keihard misbruik van die onwetende, angstige mensen. :) Die stookt nog wat bij om nog wat zieltjes te winnen.
Absoluut, al doen veel meer politici dit, al verschilt dit inhoudelijk aanzienlijk.