Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Verder vind ik dat 'monddood maken' zo'n dooddoener, als je het gewoon kunt schrijven en het enige wat er gebeurt is dat andere mensen het er niet mee eens zijn?
Lepeltje schreef:(...) omdat bepaalde dingen ook in andere culturen en religies gebeuren moeten we alles accepteren?
Citaat:En wil jij dan in een land leven waar het je verboden wordt te genieten van een drankje, waar je in het geheim een wijntje moet drinken?
Citaat:Een land waar je het eens moet zijn met de publieke opinie want anders word je verbannen, of nog erger?
Citaat:Een land waar je als vrouw een stuk minder rechten hebt dan de man?
Lepeltje schreef:Hier nog wel ja, in Zweden is dat al niet meer zo..
Citaat:In dit topic kan je ook zien dat we bepaalde meningen niet meer accepteren, we springen gelijk op het hoogste paard om er gehakt van te maken.
Shadow0 schreef:Lepeltje schreef:Zoals ik eerder zei: omdat bepaalde dingen ook in andere culturen en religies gebeuren moeten we alles accepteren?
Nee.
Maar wat we dus ook niet moeten doen is denken dat het alleen een probleem is van een andere cultuur, en niet van ons.Citaat:Omdat er een aantal Nederlandse mannen verkrachten moeten we niet zeuren dat bepaalde immigranten het en masse doen?
Hier doe je alsof het probleem onder migranten groter is dan onder Nederlandse mannen. ("een aantal" nederlandse mannen vs 'en masse'.)
Maar dat is niet juist.Citaat:En wil jij dan in een land leven waar het je verboden wordt te genieten van een drankje, waar je in het geheim een wijntje moet drinken? [etc]
Het punt is: dit staat niet te gebeuren. Er zijn 5 a 6% moslims in Nederland. Dat is in de verste verte niet genoeg om ook maar in de buurt te komen van iets dergelijks.
Hiermee roep je een schrikbeeld op wat gewoon helemaal niet klopt. We staan niet op de rand om Saoedi Arabie te worden. Echt niet. Niet in de verste verte.
Shadow0 schreef:Citaat:In dit topic kan je ook zien dat we bepaalde meningen niet meer accepteren, we springen gelijk op het hoogste paard om er gehakt van te maken.
Nogmaals: er gebeurt helemaal niets hier. Mensen zijn het met elkaar oneens. Er is niet echt een 'we' die bepaalde dingen niet accepteert, er zijn verschillende mensen met verschillende meningen, en men reageert op elkaar.
Er wordt van niemand gehakt gemaakt. Er wordt niemand monddood gemaakt. Mensen schrijven iets, anderen schrijven iets anders. Dat is het.
Citaat:Mijn andere reactie was op Jannekes post, die Nederland een land van drugs, rock en roll vindt en mijn Syrische vriend gelijk geeft het een rotland te vinden.
Lepeltje schreef:Shadow0 schreef:Verder vind ik dat 'monddood maken' zo'n dooddoener, als je het gewoon kunt schrijven en het enige wat er gebeurt is dat andere mensen het er niet mee eens zijn?
Hier nog wel ja, in Zweden is dat al niet meer zo..
Janneke2 schreef:Lepeltje schreef:(...) omdat bepaalde dingen ook in andere culturen en religies gebeuren moeten we alles accepteren?
Nee.
Verkrachting gebeurt in alle culturen, ook de onze.
Dat is erg naar.
Maar - slik - dus geen enkele reden om andere culteren te vrezen of af te wijzen.
Toch doen een x aantal mensen dat toch met de islam (om dat nu maar even een cultuur te noemen).
Ik vind dat buitengewoon onlogisch...Citaat:En wil jij dan in een land leven waar het je verboden wordt te genieten van een drankje, waar je in het geheim een wijntje moet drinken?
Opkomen voor sex and drugs and rock and roll vind ik een armzalige vorm van vrijheid.
De muziek - prima, maar gevaarlijke harddrugs hoeven echt niet.
...over vrijheid gesproken: verslaving lijkt mij.pal het tegenovergestelde.
En leuke jurkjes - graag.
Dat mag niet van Khomeiny cs maar wel van heeeel erg veel andere moslems.
En hoezo stel je deze vragen eigenlijk aan mij...?
(..ik pleit voor ruimdenkendheid en echte vrijheid, zoals de vrijheid om een echte discussie te hebben, voor menselijke waardigheid- gaat het over drugs, jurkjes en ???)Citaat:Een land waar je het eens moet zijn met de publieke opinie want anders word je verbannen, of nog erger?
Zie citaat Churchill.Citaat:Een land waar je als vrouw een stuk minder rechten hebt dan de man?
...ik dacht dat ik duidelijk was als feminst.
Ik houd op met deze warboel. Fijn dat jij deze 'discussie' ook verlaat...
Magrathea schreef:Ik ken de officiële definitie niet, als die al bestaat.Een multiculturele samenleving is een samenleving met meerdere hoofdculturen. Dat is in Nederland niet het geval. Zijn we kleurrijk; jazeker, zijn er bijv Chinese of Turkse wijken in grote steden; absoluut. Maar de Nederlandse cultuur voert nog altijd de boventoon.
Citaat:Samenleving waarin verschillende bevolkingsgroepen, elk met een onderscheiden cultuur, naast elkaar bestaan. De multiculturele samenleving kenmerkt zich door tolerantie, door de afwezigheid van racisme en rassendiscriminatie, en door garanties van de vrijheid van geloof en godsdienst.
Citaat:@ Shadow: Dit bovenstaande vind ik dus geen leuke manier om een discussie te voeren. Ik word er letterlijk uit gewenst. Emotionele non argumenten en generalisaties.
Waarom komen jullie zelf niet met de statistieken dan? Het onderbuikgevoel zegt dat we moeten negeren dat onder islamitische medelanders de acceptatie tegenover homo's veel lager is. En vrijheden van vrouwen ook. De aanranders in Duitsland zijn geïdentificeerd als voornamelijk mannen uit Islamitische landen. Dat heb ik niet bedacht!
Nogmaals, ik wil niet van Islam af en ik heb niks tegen geloven, ook niet tegen Moslims. De cultuur (en in veel islamitische landen is de islam een politieke docrtine) waar veel van deze mensen aan gewend zijn geraakt strookt niet altijd met de onze.
Ik vind dat een probleem, maar ik zie nu in dat dat voor veel mensen blijkbaar niet zo is.
Prima, dat mag.
Ik zal verder de wensen van Janneke respecteren, en haar geen hartkloppingen meer geven met een mening.Were good, right? We wensen allebei een betere wereld.
ravellie schreef:PVV aanhanger ben ik niet.
Te zwart-wit, geen duidelijk plan en vooral maar roepen naar 1 groep
Maar....ik zie de islamisering wel en daar ben ik tegen.
Ik vind Nederland een soft land , wat uiteindelijk na jaren op democratische wijze overgenomen zal worden.
Het is eigenlijk toch niet te geloven dat de PVV op zo'n beetje de tweede plaats staat wat betreft stemmen, maar iedereen dat negeert.
Dus wat nou democratisch land?.
Maar dat een partij als DENK ( ik krijg spontaan migraine als ik die filmpjes zie) zoveel stemmen heeft en in de kamer zitten!!!!!!!
Notabene de arm van Erdogan zit in de kamer.
En Nederland? Nederland vindt dat goed.,
Groen links? die gaan in zee met Nida
Schrikken zich rot van uitspraken, en halen een streep door de samenwerking.
Als Nederlander word je monddood gemaakt en wordt alles in de hoek van racisme en discriminatie weggezet.
Nederland vind ik vooral een land dat wegkijkt, en aandacht geeft aan de verkeerde onderwerpen in de krant en social media
Waar ik mij overigens ook bijzonder over verbaas.
Alles en iedereen kan Nederland inkomen.
Maar moet je eens kijken hoe je zelf in een ander land kan geraken:
Familie van mij probeert te emigreren naar Canada.
Moet je eens proberen dat land in te komen.
Ik heb het nu over mensen met een goed inkomen, goede beheersing van taal, contacten en familie in het land zelf en een goede opleiding.
Nou, dat gaat dus zomaar niet.
Los van je inkomen, word je hele gezondheid nagezien , incl dat van je kinderen.
Je leeftijd wordt nagegaan en kan al direct een struikelblok betekenen.
Marie_Anne schreef:Waarschijnlijk een combi tussen angst en onwetendheid, gok ik.Janneke2 schreef:Een keurige, geïntegreerde vrouw, democrate, flyert voor haar partij. (PvdA.)
...wordt ze uitgescholden voor zwarte aap met een kopvod.
Bah...!
Afschuwelijk... Wat bezielt zulke mensen?
Janneke2 schreef:Ook racisme komt, in mijn optiek, voort uit angst, zoals heel erg veel zaken in het leven.Of gewoon: racisme.
Angst is een nare emotie sie mensen 'de gekste dingen' kan laten doen.
Maar uit onwetendheid iemand uitschelden - nee.
Carol_Beer schreef:Bla bla bla, gewoon pure aandachttrekkerij... Dat is wat ze willen; mensen "shockeren", zoals ze dat al vaker hebben gedaan, om de aandacht te krijgen, wat ze ook zeker weten krijgen. Bovendien, kunnen ze omdat de massa naar de ene kant kijkt en zich bezig houdt met onzin die op de beeldbuis komt, zij even lekker bv een wetje er doorheen drukken, zonder dat jullie schapen het merkt. Maak je niet druk om dat soort nep-spotjes, gewoon zoals altijd, net als de meer of minder uitspraak.