Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladygiroc schreef:Nagini schreef:En iemand de dood toe wensen voor iets is dan wel 'oke'? Lekker dubbele maatstaven.
Ik snap ook niet waarom iedereen zich zo aangesproken voelt.
Waar is de tijd gebleven dat iemand iets stoms over je zei en dat je dan reageert met: lekker boeiend, jouw mening interesseert me niet. Schouder ophalen (ogen draaien) en doorgaan.
Die tijden zijn al lang en breed voorbij hoor. Sinds de tijd dat negerzoenen en jodenkoeken andere namen moesten, meer moskeeën dan kerken en zwarte pieten niet meer zwart mogen zijn.
Prima dat al die buitenlanders hier heen komen om te werken maar wij hoeven toch niet ál onze normen en waarden aan te passen?
Nu woon ik in de stad maar het begint er steeds meer op te lijken dat je voor jan en alles uitgemaakt mag worden, onder het mom van vrijheid van meningsuiting.
linnie050 schreef:Hij heeft wel meer gedaan.
Oa een kat vermoord van iemand of op de snelweg gegooid dat soort rare acties.
Ik denk dat mensen nu echt klaar met hem zijn en daarom zo reageren.
Als niemand erop zou reageren accepteren we het dus?
En ik denk ook dat wij eindelijk eens klaar zijn met die denkwijze.
Hier accepteren we alles maar en het loopt uit de hand.
We zeggen het al jaren maar wij vrouwen kunnen echt straks niet meer over straat in de zomer.
Alleen maar gezeik.
Dat hij zegt lekke band en was dronken zegt niemand wat over.
Ik zit toch ook niet dronken achter het stuur.
We hoeven niet alles normaal te vinden.Herfstwind schreef:Laat ik voorop stellen dat ik echt geen groot fan ben van Boef, maar ik vind dat dit echt te ver gaat. Ik ben het met iedereen eens dat het niet normaal was dat hij de meiden die hem hielpen "Kechs" noemen, maar dat hij vervolgens met de grond gelijk wordt gemaakt omdat hij ons, meiden, beledigd zou hebben met zijn filmpje. Kom op zeg. Laten we het nou niet veel groter gaan maken dan het is. Ik heb het filmpje meerdere malen bekeken en zie echt geen enkele reden om hier nou zo'n ophef over te maken.
Boef gaat het nooit goed kunnen doen, al zou hij zeggen dat hij Nederlandse vrouwen de mooiste van de wereld vindt, dan nog komt deze groep galspuwers in actie. Ik word gewoon misselijk van de reacties die ik op Facebook lees, als je het mij vraagt zouden de mensen die zich daar op een onfatsoenlijke manier uitlaten eerder verafschuwd moeten worden.
estja schreef:Ik ging ervan uit dat we die fase eindelijk achter ons gelaten hadden en vrouwen gelijk waren aan mannen. Dan laat ik me niet door een derderangs rappertje als vrouw terug in het verdomhoekje duwen waar we als vrouwen lang genoeg in hebben gezeten. Het feit dat termen als slet of afgelikte boterham alleen voor vrouwen en niet voor mannen gebruikt wordt zegt veel over hoe er tegen vrouwen aangekeken wordt. Als we dit als vrouwen accepteren staat de deur terug open naar onderdrukking.
enamorada schreef:Ik vind dat veel mensen hier de invloed die iemand als Boef heeft op jongeren heel erg onderschatten. Vooral kinderen tussen de 11 en 15/16 die fan zijn van dit soort muziek lopen echt blind achter hem aan: wat hij zegt is waar. Sinds dit nieuws uit is gekomen hoor ik het woord ‘kech’ ook ineens uit iederens mond hier op school.
En mierengeneuk? Ga je schamen. Natuurlijk zijn er ergere dingen. Kinderen in Yemen gaan dagelijks dood van de honger, in Libië worden immigranten verkocht als slaven, etc. etc. Staan jullie daar allemaal zo ontzettend voor op? Ik geloof het niet. Niemand doet ook alsof dit het grootste probleem op aarde is, dat maken jullie er zelf van.
ilayda schreef:enamorada schreef:Ik vind dat veel mensen hier de invloed die iemand als Boef heeft op jongeren heel erg onderschatten. Vooral kinderen tussen de 11 en 15/16 die fan zijn van dit soort muziek lopen echt blind achter hem aan: wat hij zegt is waar. Sinds dit nieuws uit is gekomen hoor ik het woord ‘kech’ ook ineens uit iederens mond hier op school.
En mierengeneuk? Ga je schamen. Natuurlijk zijn er ergere dingen. Kinderen in Yemen gaan dagelijks dood van de honger, in Libië worden immigranten verkocht als slaven, etc. etc. Staan jullie daar allemaal zo ontzettend voor op? Ik geloof het niet. Niemand doet ook alsof dit het grootste probleem op aarde is, dat maken jullie er zelf van.
Nou valt reuze mee hoor met de mensen die achter hem aan lopen. Mijn dochters van 12 en 14 vinden boef een goede rapper (ja hahah ik kan d’r niks aan doen) maar hun praten niet zo, en keuren het ook niet goed. Maar als ik dan op hin insta kijk zie ik al zeker een jaar lang het woord kech. En dan zijn het vaak nog meiden onder elkaar die zeggen: ach je bent mijn kechetje. Dus dat woord is echt niet nu opeens populair, want dat is het al lang onder de jongeren.
enamorada schreef:enamorada schreef:Ik vind dat veel mensen hier de invloed die iemand als Boef heeft op jongeren heel erg onderschatten. Vooral kinderen tussen de 11 en 15/16 die fan zijn van dit soort muziek lopen echt blind achter hem aan: wat hij zegt is waar. Sinds dit nieuws uit is gekomen hoor ik het woord ‘kech’ ook ineens uit iederens mond hier op school.
Nou valt reuze mee hoor met de mensen die achter hem aan lopen. Mijn dochters van 12 en 14 vinden boef een goede rapper (ja hahah ik kan d’r niks aan doen) maar hun praten niet zo, en keuren het ook niet goed. Maar als ik dan op hin insta kijk zie ik al zeker een jaar lang het woord kech. En dan zijn het vaak nog meiden onder elkaar die zeggen: ach je bent mijn kechetje. Dus dat woord is echt niet nu opeens populair, want dat is het al lang onder de jongeren.
Cer schreef:Zolang het bij woorden blijft???
Nou ik ken toch wel een aantal mensen die zo geraakt zijn door woorden, dat er tradities voor verandert moeten worden![]()
En daar gaat het dan over de symboliek die erachter gezocht (!) moet worden.
Deze meneer zegt het gewoon heel duidelijk.. "vrouwen zijn prutsmutsen", daar is geen woord spaans bij ..
Mensen die dat niet okee vinden, mogen daar prima wat van vinden en zeggen![]()
Overigens, dat andere artiesten iets doen, staat hier los van..
"Ik mag in de sloot springen want Pietje doet het ook".... Ik heb altijd van mijn ouders geleerd dat dat geen argument is..
Mer1980 schreef:Het zou goed zijn als de sprekers van de Islam openlijk afstand zouden nemen van deze 'artiest'.
Ersina schreef:Ja hoor, ik vind dat we uit iemands taal ook kunnen meten of we wel of niets met diegene wat te maken willen hebben. Als iedereen zich anders voor gaat doen en netjes Nederlands gaat praten, word dit moeilijker. Dat mensen zich diep gegriefd voelen is iets waar je aan kunt werken. Of dacht je werkelijk dat niemand in zijn leven ooit gegriefd is? Toch zijn er zat mensen die zich daar overheen kunnen zetten en groeien van de manier waarop. De woorden niet oké vinden (daar ben ik er 1 van) is wat anders dan een hetze beginnen, mensen meeslepen dat je wel een in een verdomhoekje gegooid kan worden en iemand proberen uit het sociale leven te stoten.
Citaat:Je besluit met: ik mag in de sloot springen, want Pietje doet het ook". Ik heb geleerd: als Pietje in de sloot springt hoef jij het toch niet ook te doen? Ik voel me niet aangesproken als hij kech zegt. Ik hoor juryleden op tv vloeken, kamerleden elkaar beledigen, zie straatnamen die niet deugen, beelden die mensen uitbeelden die slechte dingen hebben gedaan. Soms denk ik, het kan ook anders.
Citaat:Maar diep gegriefd? Beetje zielig. Als mijn kind in elkaar geslagen wordt, of tegen de muur aangedrukt (zoals die andere gasten die op paaspop komen hebben gedaan)vind ik dat erger, dan een belediging .
Shaggy09 schreef:Ja, social media is 100% zeker weten een van de grootste invloed bronnen van de tegenwoordige jeugd. Vind het heel jammer want zie echt hoe de jeugd veranderd daardoor.