Nikass schreef:aikon schreef:* Nikass hiermee doelde ik op dat het mijn jeugd niet verpest heeft om dat ik cowboytje en indiaantje speelde inclusief klappertjes pistolen en pijl en boog. Er werd gereageerd dat er mensen waren die in hun jeugd geen speelgoedwapens kregen en dat het een beter opvoeding was. Naar mijn bescheiden mening klopt dat niet. Kinderen van de plaatselijke dominee werden vredelievend opgevoed en waren de grootste etterbakken die je je kon bedenken. Op jonge leeftijd roken, jatten als de raven, knokken. Alles wat god verboden heeft passeerde de revue. Uiteraard uit het zicht van pa.
Dit is nergens gezegd. Wel heb ik gezegd dat het er niet om gaat of het JOUW jeugd verpest heeft. Het gaat erom wat het NU met desbetreffende bevolkingsgroep doet.
Nikass schreef: wij kregen vroeger thuis geen wapen- speelgoed en er werd geen oorlogje gespeeld en ook geen cowboy- indiaantje. Het is maar net hoe je je kinderen wil opvoeden. Een betere wereld begint bij jezelf.
Je hebt tegenwoordig dat spotje over roken: als we niet willen dat onze kinderen gaan roken, moeten we niet doen alsof roken normaal is. Dat is precies hetzelfde als met oorlogje spelen, wapen-speelgoed en "tradities" uit ons niet zo zuivere koloniale verleden. Leer je kind liever dat andere culturen een verrijking zijn, en leer van de fouten die in de geschiedenis zijn gemaakt.
Citaat:
Ik ben persoonlijk van mening dat opvoeding iets is wat je bewust doet, waarbij je goed nadenkt hoe je wil dat je kind opgroeit en wat je hem wil leren. Iedereen zal daar een andere invulling aan geven. Maar er niet over nadenken want ze worden vanzelf wel groot, zou mijn insteek niet zijn.
Ik vind het namelijk een belangrijke basis om later "goed" in het leven te staan.
Mijn moeder vond dit ook, en daarom heeft ze er bewust voor gekozen haar kinderen geen wapen- speelgoed te geven, en geen oorlogje te laten spelen.
Nope,
staat nergens. Zo lees ik het anders wel.
Mysa maar is het wel de geschiedenis die na gespeeld word? Hoeveel kinderen zien nu nog voorbeelden van het stereo type cowboy vs indiaan? Er zijn toch echt erg weinig films en series op tv die dit nog laten zien. Heel anders dan in mijn jeugd. En dat het van ouders komt? Ik betwijfel het ver weg de meeste zijn te druk met van alles behalve hun kroost.
Ik ben western ruiter, rijd volledig als cowgirl : westernzadel met navajo pad er onder + westernhoofdstel, spijkerbroek, blouse, lange chaps, western laarsen, hoed, dikke buckle riem met native als afbeelding, sporen en met slecht weer lange waxjas. Geen lasso of holsters.
Ben ik dan ook stereo type cowboy die de negatieve geschiedenis na doet te koste van de native's?