Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 12:21

Citaat:
Behalve een jas is er volgens politiewoordvoerder Bernhard Jens meer kleding gevonden. De ouders van Anne Faber en haar vriend is gevraagd of de kleding van haar zou kunnen zijn. Uit hun antwoord trekt de politie de conclusie dat het ‘vrijwel zeker’ om kleding van de vrouw gaat. ,,We hopen daar vandaag dus zekerheid over te krijgen.’’

https://www.ad.nl/utrecht/meer-kleding- ... haring_web

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:21

Maar er is nog niet duidelijk waarom ze is gaan fietsen? Ik hoor wel op NOS dat ze een fietstocht maakte, maar er was die avond ook noodweer voorspelt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 12:24

Ik las dat het nog niet mogelijk is om 100% zekerheid te krijgen dat de kledingstukken van Anne zijn omdat er geen genetisch materiaal van haar is.
Maar kunnen ze dan niet genetisch materiaal van familieleden gebruiken? Dat lijkt er toch sterk op?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:25

HorseTimeXL schreef:
Maar er is nog niet duidelijk waarom ze is gaan fietsen? Ik hoor wel op NOS dat ze een fietstocht maakte, maar er was die avond ook noodweer voorspelt.

Misschien wist ze dat niet? Of houdt ze van noodweer (ik bedoel, er zijn ook mensen die het mooi vinden, storm en onweer e.d.)? Ik ken mensen die nooit weerbericht of nieuws kijken, en echt verbaasd kunnen zijn als ik zeg dat er vanavond storm komt.

Enige wat gezegd is volgens mij is dat ze vaker een stuk ging fietsen dus dat is dan op zich niet vreemd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:28

Daarnaast hoe vaak word er niet een code oranje uit gegeven en dan valt er 1 druppel.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:41

Cayenne schreef:
Ik las dat het nog niet mogelijk is om 100% zekerheid te krijgen dat de kledingstukken van Anne zijn omdat er geen genetisch materiaal van haar is.
Maar kunnen ze dan niet genetisch materiaal van familieleden gebruiken? Dat lijkt er toch sterk op?

Ik denk dat ze daar ook vast al mee bezig zijn, ze zullen echt wel alle mogelijkheden onderzoeken.

HorseTimeXL schreef:

Blijkbaar hield ze ervan om lange stukken te fietsen, daar is niks geks aan. Ze droeg wel een regenjas, dus ze was waarschijnlijk wel op de hoogte dat het iig zou kunnen gaan regenen. Misschien heeft ze onderweg wel naar de lucht gekeken, besloot ze dat het wel mee viel qua weer en is ze nog een paar km om gefietst of zo. Kan allemaal en daar zou niks raars aan zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:44

anne_bento schreef:
MarjanB schreef:
Ik volg het ook, vind het verschrikkelijk... gewoon het idee dat je niet eens veilig ergens rond kan fietsen als vrouw.

Kan ook zijn dat ze het DNA nog niet onttrokken hebben uit bijvoorbeeld haar, weet niet hoe lang zoiets duurt?

Dat besef je je wel weer even extra nu ja.. ik ben zelf nogal makkelijk met alleen rondlopen en fietsen, ook op donkere afgelegen plekken, door dit soort berichten besef ik me weer even dat dat eigenlijk gewoon niet meer kan :\

Nou zeg, niet zo dramatisch hoor. Je kunt in principe prima veilig hier over straat.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:48

Sommige mensen zijn ook gewoon wat avontuurlijker of nuchterder ingesteld dan anderen.
Ik geloof zelf ook in 'slecht weer kan je je op kleden' en ben regelmatig in absoluut hondenweer met harde wind en regen op een fietsje door het donker naar stal gefietst...prettig? Nee... maar goed, ik moest toch echt nog de stal uitmesten... Achteraf niet 100% verantwoord maar ik heb er niks aan over gehouden en zou het zo weer doen.

Het klinkt voor mij meer als een hele ongelukkig samenloop van omstandigheden dan een groots 'complot'.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:55

DNA is trouwens niet zo simpel als het op CSI etc lijkt, aan haren heb je niet zoveel tenzij er haarzakjes aan zitten. Tenzij je agressief borstelt en je borstel nooit schoon maakt kan het dus heel goed zijn dat er niet voldoende materiaal in zoiets als een borstel zit. Daarnaast heb je snel last van cross contaminatie als mensen samen leven met anderen (denk aan tandenborstels die elkaar raken in de houder etc).

Ik hoop dat ze snel en levend terug wordt gevonden, maar hoe langer zo'n zaak duurt hoe kleiner de kans wordt vaak.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:56

Cayenne schreef:

hoe kan er geen genetisch materiaal van haar zijn, ze woont toch ergens, heeft een tandenborstel, een haarborstel, gedragen kleren.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:11

Jindai schreef:
Cayenne schreef:

Ik denk dat ze daar ook vast al mee bezig zijn, ze zullen echt wel alle mogelijkheden onderzoeken.

HorseTimeXL schreef:

Blijkbaar hield ze ervan om lange stukken te fietsen, daar is niks geks aan. Ze droeg wel een regenjas, dus ze was waarschijnlijk wel op de hoogte dat het iig zou kunnen gaan regenen. Misschien heeft ze onderweg wel naar de lucht gekeken, besloot ze dat het wel mee viel qua weer en is ze nog een paar km om gefietst of zo. Kan allemaal en daar zou niks raars aan zijn.

O ja tuurlijk zo had ik het niet bedacht :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:12

Misschien was ze niet op de hoogte van het weer? Ik draag als tussenjas zo’n zelfde jas als Anne. :j Overigens reed ik op de snelweg toen het noodweer losbarstte. Ik had niks meegekregen van dat er noodweer op komst zou zijn. Misschien Anne ook niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:19

Ik wil alle vrienden, familie, zoekenden en andere betrokkenen heel veel sterkte wensen in deze tijd.
Hopelijk is ze snel gevonden en komt er duidelijkheid!
Lijkt me vreselijk om zo in spanning te zitten...

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:23

Jindai schreef:
Memories schreef:
Hoorde net al geluiden over veel politie/afzetting in Huis ter Heide, lees nu ook dat RTV Utrecht meldt dat daar een jas gevonden is die mogelijk iets te maken heeft met deze zaak en dat er verder wordt gezocht.

Dacht al dat ze hier in de buurt aan het zoeken waren, er kwamen steeds helikopters over. Het enge, ik ben 2 weken geleden in de buurt van Huis ter Heide lastig gevallen in het bos. Hoeft niks te betekenen natuurlijk, maar het zet je wel aan het denken.

wat erg!
dit artikel is van 1,5 jaar geleden maar toch....zou het diezelfde gozer zijn die weer lastig valt? Hoop van niet! En hopelijk heeft het niks met Anne te maken, maar heel goed dat je er een melding van maakt!!
https://www.ad.nl/utrecht/bewoner-azc-v ... ~a484a2e4/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:26

Courses schreef:
Op Facebook zijn er ook enorm veel mensen die de foto 'uitlezen' (naar eigen zeggen) en het een angstige blik vinden, de twee vingers zouden voor 2 daders staan of Vriend enzovoort :+ Anno 2017 maakt iedereen genoeg selfies en is dit, in mijn beleving, gewoon een 'Kijk, lekker weer man' selfie zonder enige achterliggende gedachtes.

Vreselijk, dat soort fantasten. Als je ze een willekeurige selfie van mij zou geven en ze wijs zou maken dat ik vermist ben, zien ze er ongetwijfeld ook allemaal spannende dingen in. Aandachtstrekkers.... :r

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:26

Ik denk steeds ah fijn er is een update maar dan zijn het weer users met indianenverhalen, vind ik jammer

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:37

Die regenjas die ze aan moet hebben gehad zegt in principe ook nog niks. Ze hoeft hem niet hebben aangetrokken omdat ze wist dat het ging regenen. Regenjassen zijn tegenwoordig ook in de mode om als gewone jas te dragen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:41

Wat zullen haar ouders, vriend, familieleden en vrienden door een ware hel gaan op dit moment. Het lijkt me vreselijk in die onzekerheid te zitten, met de wetenschap dat het ook wel eens heel slecht af kan lopen. :(:) Ik hoop nog steeds dat ze gezond en veilig thuiskomt, maar met de updates die er komen belooft het niet veel goeds..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:22

safina schreef:
Vreselijk, dat soort fantasten. Als je ze een willekeurige selfie van mij zou geven en ze wijs zou maken dat ik vermist ben, zien ze er ongetwijfeld ook allemaal spannende dingen in. Aandachtstrekkers.... :r

Die selfie lijkt al in de regen te zijn gemaakt. Lijkt me meer een 'argh, het regent, whaha stumper ik' foto.

Ik hoop dat ze snel ik geode gezondheid wordt gevonden, maar ik vrees het ergste.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:04

Hier in Putten is helaas ook nooit iemand terug gevonden.
Wij hadden de puttense moordzaak maar in die tijd ook Maria van de Zande.
Zij is nooit terug gevonden.
Wat een verdriet.

Courses schreef:
VivaLaVida schreef:
Courses, bedoel je niet die in turkije? Die is wel gevonden toen..

Nee van Tanja Groen zoals Cayenne aan gaf :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:18

Je kind dood terug vinden lijkt me verschrikkelijk, maar niet weten waar hij/zij is lijkt me nog een tikkeltje erger. Klinkt misschien bot, maar dat lijkt me zo ondraaglijk. Niemand om te begraven, niemand om afscheid van te nemen. Niet weten wat er is gebeurt. Dat is helemaal onmenselijk ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:20

bruintje123 schreef:
Je kind dood terug vinden lijkt me verschrikkelijk, maar niet weten waar hij/zij is lijkt me nog een tikkeltje erger. Klinkt misschien bot, maar dat lijkt me zo ondraaglijk. Niemand om te begraven, niemand om afscheid van te nemen. Niet weten wat er is gebeurt. Dat is helemaal onmenselijk ;(

Klinkt helemaal niet bot. Dat lijkt mij ook nog erger... het idee dat je kind ergens alleen in de kou is gestorven en je het nooit meer terug zal zien...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:34

Dat ze toch maar gevonden mag worden.. vreselijk dit. Ik ga er weer een kaarsje voor branden straks.

Ik krijg er de rillingen van, dit komt erg dichtbij (woon er een paar km vandaan.)

En ook ik geniet er echt van om alleen het bos in te gaan. Had er een paar dagen terug nog discussie over met vriendinnen, we vonden eigenlijk alle drie dat je gewoon zou moeten kunnen wandelen/fietsen in t bos.Niet wetende dat die discussie best heel dichtbij komt nu

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:40

Bij ons op school hangen overal affiches van haar en of iemand iets weet ook op het station.. Hoop dat ze snel heelhuids terugkeert -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:47

Altijd vreselijk zulke dingen.

Ik vrees dan ook het ergste........maar hoop op een goede afloop.