romyloverrr schreef:Ook erg jammer dat er altijd zo'n groep is die wel heel hard mekkert over dierenwelzijn enz. En dan de meest vreselijke filmpjes erbij halen, maar die duidelijk geen idee hebben hoe het er echt in stallen aan toe gaan. Veel te vaak onwaarheden verkondigen, en doen alsof dingen o zo zielig zijn voor de dieren, terwijl daar vaak goede redenen voor zijn. Maar nee, daar staan ze niet voor open. Ik kom vaak in stallen, en natuurlijk zijn er overal punten die beter kunnen, en rotte appels zitten er ook tussen. Maar dat is net zo goed in de paardensport, dan maar de hele paardensport ook meteen afschaffen?
Andersom; de groep die "mekkert" wil alleen het beste voor dieren, dus geen of veel minder "diervriendelijker"vlees. Zij gaan kapot aan het idee dat er zoveel dieren zo'n poedersuiker hebben en ze daar persoonlijk (behalve stoppen met dierlijke producten) niks aan kunnen doen. Dat is rot en machteloos.
De groep die vind dat er gemekkert wordt irriteert zich alleen aan de "mekkerende mensen".
Wat is er verkeerd aan willen dat er geen dierenleed is? Sorry dat het ergste dat je dan als vleeseter overkomt is dat je dat af en toe "moet" horen (als je dit soort topics leest).
Hoe het echt in stallen gaat: er zijn talloze voorbeelden van en op de meeste stallen gaat het er gewoon echt niet goed aan toe. Het is gewoon een feit dat varkens op beton staan,vaak geen stap kunnen zetten, in hun eigen ontlasting staan, niet voor hun biggen mogen zorgen, in het donker staan,in de ammoniak staan, geen slaap krijgen, pijn hebben aan hun gewrichten enz. Kippen staan in dezelfde omstandigheden.. Daar komt AL het vlees vandaan bij McDonalds, snackbars etc etc. En daar werkt iedereen die bij dat soort tenten koopt aan mee en dat is minstens 95% van de vleeseters.
Hier op bokt koopt iedereen zijn vlees natuurlijk bij de plaatselijke boer enzo, dat begrijp ik ook wel..
-wat betreft de paardensport, ja dat zou ook verboden oeten worden om paarden 20u per dag in een hokje op te sluiten en als dat al het leed zou voorkomen zou ik mijn hobby met liefde opgeven. Het verschil met paarden is dat ze vaak nog dagelijks beweging krijgen, enigins liefdevol behandeld worden, stro in hun stal hebben om te liggen en een deel van hun natuurlijke behoeftes mogen vervullen. Nog steeds zielig en slecht, maar wel een stuk beter dan het gemiddelde slachtvee. Dat voelt scheef-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-17 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt