Cer schreef:Keet schreef:Nee, ze had een mail gestuurd of er een rustig moment was waarneer zij door een medewerker geholpen kon worden in de winkel met het uitzoeken van een aantal zaken.
Daarom kreeg ze terug dat ze een boodschappenlijstje kon geven en dat de medewerker het dan bij elkaar zocht.
Maar omdat ze wat dingen moest uitzoeken die nieuw waren voor haar, was dat niet echt een optie.
oh dat heb ik niet gelezen in de artikelen die ik erover vond, excuus
Maar heel erg op de letter: de artikelen van het lijstje halen, was voor mevrouw geen optie. Dan zouden ze daar nog even over overlegd kunnen hebben.
Als ze echt nadrukkelijk gevraagd heeft om geholpen te worden met uitzoeken, dan is het aan de winkel (denk ik?) om aan te geven of ze daar personeel voor hebben of niet. De Etos heeft soms een mevrouw/meneer bij de parfums staan, die dat wellicht zou kunnen doen. Bij Kruitvat heb ik nog maar zelden een 'extra' personeelslid gezien eigenlijk..
Ik vind het lastig om er iets van te vinden eigenlijk..Citaat:Als het ineens druk wordt, lijkt de optie van Gianti mij prima en zal ze daar geen probleem mee hebben.
Ja nou ja dat kun je ook niet voor waar aannemen... misschien wel, misschien niet.Kleine nuance...ze kunnen haar niet helpen op de manier zoals zij dat graag wil / het liefste heeft, maar wel op een andere manier.Citaat:nou dat wil zij blijkbaar, maar het winkelpersoneel vindt het blijkbaar teveel moeite om haar daar bij te helpen.
Dat is wel wat anders dan "ze vinden het blijkbaar teveel moeite om haar te helpen"....
De uitspraak staat hier: https://www.mensenrechten.nl/publicatie ... 104/detail
Het zou handig zijn als die ook in de OP zou kunnen komen te staan.
Punt is eigenlijk dat de verweerster onvoldoende proactief is geweest in het meedenken over een oplossing en niet eens wist hoeveel tijd er mee gemoeid zou zijn om maatwerk te leveren.
Citaat:[...]
Zoals hierboven vastgesteld heeft verzoeksters gemachtigde op 18 januari 2017 verweerster voorgesteld verzoekster op een rustig moment in de winkel te begeleiden en om te overleggen over oplossingen. Verweerster is hier niet op ingegaan en heeft evenmin anderszins onderzocht of het mogelijk is om verzoekster op een rustig moment in de winkel te begeleiden en welke tijdsinvestering daarmee is gemoeid. Zij heeft uitsluitend in algemene zin gewezen op mogelijke problemen rondom de uitvoerbaarheid van het verzoek en de veiligheid van de medewerkers. Zij heeft niet concreet aangegeven op welke wijze deze problemen een rol spelen bij de aanpassing die verzoekster heeft gevraagd.
In dit geval was alleen even samen langs de haarborstels lopen om die even te voelen wellicht al voldoende toereikend geweest. Of alle soorten even voelbaar op een rijtje leggen vooraan in de winkel.