De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:12

Hij zal dan gewoon zijn gaan lopen en gevallen zijn?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:15

MiniMeLona schreef:
Kan een schouwarts dan het verschil tussen een val en een zetje zien?

Wie zegt dat hij een val of een zetje heeft gehad?
Misschien zat hij wel van uitputting tegen de grote rots aan om uit de schaduw te zijn en is daar overleden zonder schrammen en bulten.

Mondy

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:16

Ik heb het niet over complottheorieën ;) Maar denk wel dat het verstandiger is om eerst goed onderzoek te doen naar de doodsoorzaak ipv al iets naar buiten te brengen in een zaak als deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:17

bruintje123 schreef:
MiniMeLona schreef:

Wie zegt dat hij een val of een zetje heeft gehad?
Misschien zat hij wel van uitputting tegen de grote rots aan om uit de schaduw te zijn en is daar overleden zonder schrammen en bulten.

Ja dat kan ook nog natuurlijk, :o? van mij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:17

Mondy schreef:
Ik heb het niet over complottheorieën ;) Maar denk wel dat het verstandiger is om eerst goed onderzoek te doen naar de doodsoorzaak ipv al iets naar buiten te brengen in een zaak als deze.

Wie zegt dat er geen goed onderzoek gedaan wordt :? Er worden toch helemaal geen dingen naar buiten gebracht?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:18

Uit de schaduw is natuurlijk in de schaduw en uit de zon :D :P
Dus heel :o? ben je niet want je begreep mijn warrige zin :D :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:19

MiniMeLona schreef:

Ik neem aan dat die de doodsoorzaak kan vaststellen; zo'n diploma vind je niet tussen de pakjes boter in het schap van de supermarkt :+

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:20

MiniMeLona schreef:

Ja is vaak lastig, maar er zijn wel tekenen waar ze het aan kunnen zien :j Bijvoorbeeld of er verwondingen zijn die wijzen op een gevecht voorafgaand aan de dood, DNA van andere personen onder de nagels etc.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:22

verootjoo schreef:
MiniMeLona schreef:

Ik neem aan dat die de doodsoorzaak kan vaststellen; zo'n diploma vind je niet tussen de pakjes boter in het schap van de supermarkt :+

Zo ver ik weet is een schouwarts niets anders dan een arts die op dat moment het overlijden bevestigd, kan dus ook de huisarts zijn.

Door obductie te laten doen kom je achter de doodsoorzaak.

Maar natuurlijk zal elke arts wel dingen opmerken, even grof gezegd zit er een kogelgat in iemands hoofd kun je wel met zekerheid zeggen dat het geen natuurlijke dood was :)
Zonder obductie .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:27

Zo :o? ben ik dan idd ook weer niet dat ik niet begrijp dat ze een gevecht of een kogelgat kunnen constateren.

Maar ik heb het echt over een val of een zetje geven aan iemand, mocht hij inderdaad er zo bij gelegen hebben alsof het van een rots vallen lijkt.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:29

bruintje123 schreef:
Zo ver ik weet is een schouwarts niets anders dan een arts die op dat moment het overlijden bevestigd, kan dus ook de huisarts zijn.

Maar natuurlijk zal elke arts wel dingen opmerken, even grof gezegd zit er een kogelgat in iemands hoofd kun je wel met zekerheid zeggen dat het geen natuurlijke dood was :)
Zonder obductie .

Nee hoor een schouwarts bekijkt ook of er sprake is van een natuurlijke of onnatuurlijke doodsoorzaak. Er is hier wel een aparte opleiding voor, maar die kan inderdaad ook een huisarts doen. GGD artsen volgen hier soms ook een omleiding voor. Voor opductie kijkt men wel of er sprake zou kunnen zijn van Een onnatuurlijke dood. Een kennis van mij is schouwarts ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:32

Dan kan een schouwarts dat niet zien, dan zal er dus sectie/obductie gedaan moeten worden.
Dat is wat je dan eigenlijk bij CSI ziet maar dan wat minder geromantiseerd.
In Nederland is het dan zo bij vermoeden dat het geen natuurlijke dood is dat dan direct het lichaam overgedragen wordt aan justitie en onder politiebegeleiding komt een overledene dan in een geschikt mortuarium terecht.

MiniMeLona schreef:
Zo :o? ben ik dan idd ook weer niet dat ik niet begrijp dat ze een gevecht of een kogelgat kunnen constateren.

Maar ik heb het echt over een val of een zetje geven aan iemand, mocht hij inderdaad er zo bij gelegen hebben alsof het van een rots vallen lijkt.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 14-08-17 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:34

Kidde schreef:
bruintje123 schreef:

Zonder obductie .

Nee hoor een schouwarts bekijkt ook of er sprake is van een natuurlijke of onnatuurlijke doodsoorzaak. Er is hier wel een aparte opleiding voor, maar die kan inderdaad ook een huisarts doen. GGD artsen volgen hier soms ook een omleiding voor. Voor opductie kijkt men wel of er sprake zou kunnen zijn van Een onnatuurlijke dood. Een kennis van mij is schouwarts ;)

Ja dat klopt wel wat je zegt, maar ik doelde daarmee dat die niet ziet of het een zetje is geweest of niet.
Wil men meer informatie zal dat bij sectie/obductie moeten gebeuren.
Hij zal zeker wel moeten aangeven of er twijfel is bij een natuurlijke dood omdat het dan overgenomen word door jusitie.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:35

zo, de FB profielen van Björn en Derya worden flink aangevallen met beschuldigingen als moordenaars enz. Nogal heftig aangezien je zoiets nu niet kan weten of dat echt zo is gegaan.
Ook ik vind het verhaal erg vreemd/wazig, maar zal niet zomaar zulke dingen roepen/speculeren. Onderzoek zal het hopelijk z.s.m. uitwijzen wat er precies is gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:38

Thanks bruintje, daar heb ik wat aan.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:47

Alpha89 schreef:
zo, de FB profielen van Björn en Derya worden flink aangevallen met beschuldigingen als moordenaars enz. Nogal heftig aangezien je zoiets nu niet kan weten of dat echt zo is gegaan.
Ook ik vind het verhaal erg vreemd/wazig, maar zal niet zomaar zulke dingen roepen/speculeren. Onderzoek zal het hopelijk z.s.m. uitwijzen wat er precies is gebeurd.

Dit inderdaad.. N.a.v jouw post even op hun profielen gekeken en schrik me werkelijk waar dood... Als ze er iets mee te maken hebben zal dat snel genoeg boven water komen, maar op deze manier mensen al te veroordelen... :n

Neemt niet weg dat het een ongeloofijk vaag verhaal blijft, maar de tijd en onderzoeken zullen het leren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:50

Alpha89 schreef:

Dat is inderdaad bestwel heftig. Wat zijn mensen toch dom af en toe.

Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En voor dat tegendeel is een heleboel te zeggen:
- Joey liep slecht door een blessure aan zijn lies
- hij had recent speed gebruikt, wat een aanslag is op je lichaam
- hij had waarschijnlijk geen water bij zich en het was bloedverziekend heet
- hij is in een droge rivierbedding gevonden op een zeer onherbergzame plek, waar je niet zomaar komt. Dus dikke kans dat hij verdwaald is geraakt en de bedding gevolgd heeft.
- de politiechef geeft ook al aan dat ze geen misdrijf vermoeden

Het kan zomaar zijn dat die Bjorn en Derya simpelweg door een ongeluk een goede vriend zijn verloren. Bestwel pijnlijk als je dan onterecht van vanalles beschuldigd wordt. Zo van:"het zijn weirdo's, dus dan zullen ze dit ook wel op hun geweten hebben."

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:57

En vooral ook omdat je er nooit meer vanaf komt...
Er zullen altijd mebsen zijn die denken dat ze het gedaan hebben, zelf als alle dingen erop wijzen dat het niet zo is.
Dan vinden die mensen het alleen maar heel slim dat ze het zo goed hebben kunnen verbergen... |o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 11:03

Ik lees het nu pas. Arme familie :(
Ik ben benieuwd naar de resultaten van de autopsie. Hij is in ieder geval wel gevonden rond de plek waar hij het laatste is gezien. Dus dat klopte.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:04

safina schreef:
Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En voor dat tegendeel is een heleboel te zeggen:
- Joey liep slecht door een blessure aan zijn lies (dat klopt)
- hij had recent speed gebruikt, wat een aanslag is op je lichaam (dat weten we niet; wel dat Bjorn en Derya gebruikt hadden; wel weten we dat de familie van Joey boos was om deze uitspraak)
- hij had waarschijnlijk geen water bij zich en het was bloedverziekend heet (mogelijk)
- hij is in een droge rivierbedding gevonden op een zeer onherbergzame plek, waar je niet zomaar komt. Dus dikke kans dat hij verdwaald is geraakt en de bedding gevolgd heeft. (mogelijk)
- de politiechef geeft ook al aan dat ze geen misdrijf vermoeden (dat is denk ik nog te vroeg om te zeggen)

Je schrikt idd wat je leest op FB. Aan de andere kant hebben ze zich wel erg vreemd gedragen en bevat hun verhaal nogal wat onregelmatigheden. Dus is het niet zo heel raar dat mensen denken dat ze er iets mee te maken hebben. Voor Bjorn en Derya hoop ik echt dat hun onschuld onomstotelijk wordt bewezen en dat het niet blijft hangen op "onvoldoende bewijs voor betrokkenheid". Want dan blijft de verdenking in de publieke opinie altijd aan je kleven.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:06

Jezus, die facebookpagina's... Ze worden gewoon gelyncht. Man wat zijn mensen toch dom. Laten zich leiden door emoties.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:08

Dat Facebook gelynch vind ik ook niet nodig, al zouden ze het wel gedaan hebben :n

Maar een zitten een hoop nitwits en debielen op Facebook die het nodig vinden om zulke onzin te schrijven over wie dan ook :\

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:11

Ik kreeg overigens niet de indruk dat Bjorn, Derya en Joey zulke "goede vrienden" waren.
Ze leken zich zelf niet al te veel zorgen te maken over zijn wel en wee en hebben zelf ook geen hulp gezocht voor Joey terwijl ze konden weten dat hij zich in een penibele situatie kon bevinden. Ze waren er immers zelf ook niet al te best aan toe. Desondanks zijn ze na Bjorns ontslag uit het ziekenhuis nog een week van de radar geweest, zonder zich om Joey te bekommeren. Ze hebben niet laten weten dat er nog iemand verdwaald zou kunnen zijn. Ik vind dat ze wel aan te rekenen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:11

Vreselijk zeg. Wat hier eerder ook al werd gezegd: ervan uitgaande dat het stel er niets mee te maken heeft. Ze zijn een vriend verloren en dan worden ze op zo'n manier aan de schandpaal genageld. Er wordt geen spaan heel gelaten.

Mochten ze er wel wat meee te maken hebben dan geeft dat 'het volk' nog steeds niet het recht om zo primitief te reageren.
Facebook is lang niet zo goed voor de mens.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:13

Jolien87 schreef:
Ze zijn een vriend verloren en dan worden ze op zo'n manier aan de schandpaal genageld.

Een vriend? Tja, ik vind in dat geval wel dat ze op een hele aparte manier met hun vrienden omgaan....