Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:21

Bizzybijtje schreef:
Waarom opsluiten? Wat bereik je daarmee?
Een 10 jarig kind opsluiten en compleet weghalen uit de maatschappij om haar te leren functioneren in dezelfde maatschappij? Stop even met paardrijden tot je het wel kan? Dat klopt toch niet?

Denk dat dit kind sowieso onder zeer intensieve begeleiding zal komen te staan.

Om te voorkomen dat ze nog meer slachtoffers maakt.
Ja bij mij zijn de dieren ook slachtoffers in dit geval.
En als de lol van dieren doden er af is ze naar andere "zwakkere" gaat en kleuters gaat schoppen of wat ook.

Ze is te verknipt nu thuis te houden in de maatschappij.
Gesloten instelling is maatschappij genoeg nu.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:27

ik meen toch dat mensen levenslang onder een toezicht kunnen komen staan/begeleiding kunnen krijgen. Zelf in mijn omgeving zijn er mensen met psychische aandoeningen (die overigens gewoon benoemd worden als 'leer er maar mee leven, genezen kan het niet'), die voor de rest van hun leven onder begeleiding staan.
Dan heb ik het niet over gevaarlijke geesteszieken trouwens.


Over de behandelmethode wel / niet opsluiten kan ik niets zinnigs zeggen, omdat ik geen kennis heb van psychotherapie. Voor sommige gevallen vast wel, voor anderen vast niet.

Het kan zijn dat ze niet te behandelen is, maar dat weet je pas als je probeert te behandelen, lijkt mij.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:33

Begrijp alle racties hier best hoor, en het is een schokkend en verontrustend geval.
Maar het zette me aan het denken, ik ken aardig wat volwassenen die voor de lol dieren doden, daar maakt niemand zich op deze manier druk over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:06

sureido schreef:
Probleem is dat dit kind toch na goed gedrag niet meer in de gaten gehouden wordt en dan kunnen jullie wel met allerlei oplossingen komen, maar ze gaan deze echt niet tot haar 20e en later in de gaten houden. En dan begint de ellende pas. Wanneer kind weer vrijheid heeft. Als ze dieren een voor een kan wurgen is ze ook slim genoeg om hulpverleners om de tuin te leiden.


Ze gaat echt geen vrijheid krijgen als ze daar niet geschikt voor is....
Verdiep je in de GGz voor je zulke uitspraken doet.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:07

We zullen zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:14

Kuggur schreef:
Begrijp alle racties hier best hoor, en het is een schokkend en verontrustend geval.
Maar het zette me aan het denken, ik ken aardig wat volwassenen die voor de lol dieren doden, daar maakt niemand zich op deze manier druk over.



Een 10-jarig kind dat dieren in een kinderdagverblijf wurgt is toch wven wat anders dan een hert schieten met een vergunning...

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:34

Uiteraard valt het niet te vergelijken maar ergens heeft Kuggur wel een punt. Plezierjachten zouden moeten worden verboden en het moet zelfs strafbaar zijn. En dan spreek ik niet over de jacht met als doel om alles in evenwicht te houden.

Het meisje moet gewoon geholpen worden. Dit komt heus wel goed met de nodige liefde, begeleiding en aangepaste sturing.
Laatst bijgewerkt door Riel op 04-06-17 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33325
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:34

Dat is het onderwerp helemaal niet :?

speurneusc

Berichten: 5445
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:36

AnnaB schreef:
Dat er iets mis is met dit kind kan iemand met het IQ van een visstick nog wel vaststellen, maar dat betekent niet dat er alleen maar medelijden hoeft te zijn of dat het goedgepraat moet worden. Als je tot zoiets in staat bent hoor je niet vrijuit te gaan en lekker door te gaan met je leventje. Dan is het heel sneu dat dit meisje de rest van haar leven in een inrichting moet zitten, maar liever één iemand ongelukkig dan dat er nog meer slachtoffers vallen en er een gevaar voor de maatschappij rondloopt. Nee, voor dit kind kan ik weinig medeleven opbrengen.

Tegenwoordig is er gelukkig een stuk meer bekend over psychische stoornissen e.d., máár meer dan een verklaring voor een misdaad moet het niet zijn. Aan de hand daarvan kan therapie worden geregeld, maar sprake van strafvermindering zou er niet moeten zijn. Ik heb het idee dat er dan vaak maar medelijden of begrip wordt verwacht en dat vind ik echt van de zotte.


vind ik ook

speurneusc

Berichten: 5445
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:38

Bizzybijtje schreef:
sureido schreef:
Probleem is dat dit kind toch na goed gedrag niet meer in de gaten gehouden wordt en dan kunnen jullie wel met allerlei oplossingen komen, maar ze gaan deze echt niet tot haar 20e en later in de gaten houden. En dan begint de ellende pas. Wanneer kind weer vrijheid heeft. Als ze dieren een voor een kan wurgen is ze ook slim genoeg om hulpverleners om de tuin te leiden.


Ze gaat echt geen vrijheid krijgen als ze daar niet geschikt voor is....
Verdiep je in de GGz voor je zulke uitspraken doet.


mijn tante zat in gesloten afdeling met indicatie mag niet mee zelfstandig zijn, die wandelde gewoon naar buiten hoor, meerdere x, ook na opgepakt te zijn opgesloten op gesloten afdeling ziekenhuis, voordat de familie erbij was liep ze weer buiten, die was zo bijdehand dat ze wel een uitweg vond om eruit te komen. lang leven ggz

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:48

Ik vind sommige van de reacties hier wellicht nog erger dan de acties van dat meisje. Ik hoop dat het meisje adequate hulp krijgt.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:04

Dat meisje loopt wellicht achter in haar ontwikkeling of had een psychotische break. Zeer waarschijnlijk mankeert ze echt iets geestelijks. Misschien wordt ze wel misbruikt door haar leraar of neef of heeft ze thuis een paar klappen gehad. Of heeft ze een moeder die haar manipuleert en diskwalificeert. Wie weet is het wel een uiting van opgekropte woede. Kan zomaar zijn dat ze met veel therapie over een paar jaar haar daden beseft en veel spijt heeft. Ze moet dan leven met dat idee, dat ze dieren heeft gedood en heel Nederland dat weet. Dat ze dit doet maakt haar geen toekomstige moordenaar. Maar ik vind het wel heel erg eng.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:07

Resistance schreef:
Kuggur schreef:
Begrijp alle racties hier best hoor, en het is een schokkend en verontrustend geval.
Maar het zette me aan het denken, ik ken aardig wat volwassenen die voor de lol dieren doden, daar maakt niemand zich op deze manier druk over.



Een 10-jarig kind dat dieren in een kinderdagverblijf wurgt is toch wven wat anders dan een hert schieten met een vergunning...


Zo heel veel verschil zit er niet tussen. Van een volwassene zou je zelfs beter kunnen verwachten. Een kind van 10 kent geen wijsheid, alleen impulsen en emoties.

En volwassene kan redeneren en weet van zichzelf: ik schiet een onschuldig dier dood, voor de lol en om dat het lekker is. Dat meisje van 10 heeft een stoornis en kan nog niet nuanceren.

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:11

Dat gezeik hier ook weer over jagers. Laat ze lekker, het houdt de populatie in de hand en ze doen dan in ieder geval niets illegaals.

Dat kind mag van mij opgesloten worden en de sleutel dan graag weggooien. Zelfde voor haar ouders die hier net zoveel zoniet meer schuld aan hebben.

Mars

Berichten: 33325
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:13

Ik snap dus ook nooit waarom er 1001 andere zaken bijgehaald moeten worden die niks met het onderwerp te maken hebben. Het gaat niet over jacht maar over een duidelijk gestoord kind dat met voorbedachte rade 5 dieren wurgt.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:15

Zijn ook zat jagers die leeuwen, olifanten, panters, neushoorns enz. doodschieten en dan heel trots een foto plaatsen op Facebook. Ik heb het niet over de jagers die hun werk doen om overpopulatie te voorkomen.
Ik heb het over mensen die gewoon puur voor de lol en kick een (beschermd) dier doden.
Van deze mensen vind ik het erger dan van dit meisje van 10 die gewoon wat mankeert
Laatst bijgewerkt door Individu op 04-06-17 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:15

Mars schreef:
Ik snap dus ook nooit waarom er 1001 andere zaken bijgehaald moeten worden die niks met het onderwerp te maken hebben. Het gaat niet over jacht maar over een duidelijk gestoord kind dat met voorbedachte rade 5 dieren wurgt.



Precies. :j


Een normaal kind van 10 weet écht wel wat het op zo'n moment aanricht en doet dat niet. In geef bijles aan een paar kinderen in groep 6, allemaal rond de 10. Het zijn geen kleuters meer op die leeftijd, ze kunnen al best goed redeneren. Dit kind heeft gewoon een zware stoornis. Eigenlijk heel zielig. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:17

Phoya schreef:
Zijn ook zat jagers die leeuwen, olifanten, panters, neushoorns enz. doodschieten en dan heel trots een foto plaatsen op Facebook. Ik heb het niet over de jagers die hun werk doen om overpopulatie te voorkomen.
Ik heb het over mensen die gewoon puur voor de lol en kick een (beschermd) dier doden.



Daar is ook wat mis mee, vind ik. Er zit ook een verschil tussen jagers die af en toe een hert schieten om te eten (ik ken in Zweden veel mensen die dat doen, die eten gewoon een maand van zo'n dier), en jagers die doden om het doden.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:18

Ja precies, het is heel zielig. Zowel voor de dieren als voor het kind.
Kind is geen Hitler hoor. Maar mankeert wat. Zoiets doe je op je tiende niet voor de lol. Dat kind heeft haat en oncontroleerbare woede inzich. Waarschijnlijk krijgt ze jaren therapie en over 10 jaar wanneer ze allang spijt heeft en niet meer dat boze meisje van 10 is, wordt ze nog steeds gezien als dierenmoordenaar.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:19

Resistance schreef:
Phoya schreef:
Zijn ook zat jagers die leeuwen, olifanten, panters, neushoorns enz. doodschieten en dan heel trots een foto plaatsen op Facebook. Ik heb het niet over de jagers die hun werk doen om overpopulatie te voorkomen.
Ik heb het over mensen die gewoon puur voor de lol en kick een (beschermd) dier doden.



Daar is ook wat mis mee, vind ik. Er zit ook een verschil tussen jagers die af en toe een hert schieten om te eten (ik ken in Zweden veel mensen die dat doen, die eten gewoon een maand van zo'n dier), en jagers die doden om het doden.


Ja heel triest. Het is allebei erg.
Laatst bijgewerkt door Individu op 04-06-17 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Berichten: 13245
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:20

Damned schreef:
speurneusc schreef:
tsja ouders mogen nog niets een hand opheffen naar der, dus suc6 met de verdere opvoeding dan maar...

dat wordt niet meer dan een vingertje met de opmerking dat mag niet hoor... en verder negeren dan komt het vast goed in deze maatschappij


Het is bewezen dat elke vorm van geweld (dus ook een 'opvoedkundige tik') bedreigen met geweld of het zien van geweld bij kinderen ervoor zorgt dat zij later ook gewelddadiger gaan zijn.


Nou ik ben niet geweldadig en kreeg als niet luisterde een trap onder me kont als ik naar boven wilde vluchte haha.

Triets van dit meisje nu al zulke dingen doen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:20

Phoya schreef:
Zijn ook zat jagers die leeuwen, olifanten, panters, neushoorns enz. doodschieten en dan heel trots een foto plaatsen op Facebook. Ik heb het niet over de jagers die hun werk doen om overpopulatie te voorkomen.
Ik heb het over mensen die gewoon puur voor de lol en kick een (beschermd) dier doden.
Van deze mensen vind ik het erger dan van dit meisje van 10 die gewoon wat mankeert

Heb je de reacties niet gelezen die deze jagers over zich heen kregen?
Terechte reacties vind ik.

Die stropers, want jagers zijn het niet, mogen ze van mij ook aan de dichtstbijzijnde boom opknopen.
Maar dat mag ik dan op bokt vast ook weer niet zeggen.

Maar dat is behoorlijk off topic.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:22

Is off topic inderdaad. En ik heb wel wat van die reacties gezien ja. Terecht. Hoe halen ze het in hun hoofd.
Wilde alleen maar zeggen dat dat meisje van 10 erg veel haat krijgt. Terwijl er volwassenen zijn met 60 kills op hun naam. Puur voor de lol en allemaal beschermde dieren. Die verdienen de haat meer vind ik.

Mars

Berichten: 33325
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:23

De wandaad van de één praat die van een ander niet goed

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:23

Die zijn misschien ook als 10 jarige begonnen en werd het ook steeds van goed gepraat.