bigone schreef:Ik merk aan de jongeren om mij heen en dan heb ik het over de generatie die met internet is groot geworden al jaren een mentale hardheid bij dit soort drama's. Ik kan me nog goed de Faroramp herinneren maar alleen uit de krant en de meest verschrikkelijke beelden werden niet geplaatst. Tegenwoordig, zie MI17 , zie je de dodelijke slachtoffers sóchtends al op je mobiel bij het ontbijt voorbij komen. En er word rustig doorgescrolt. Logisch, je ziet zo ontzettend veel ellende dat het je inderdaad niet meer raakt tot het bij jezelf gebeurt of in je omgeving.
Ik vraag me af of het 'de internetgeneratie' is , of de 'ik heb 9/11 bewust meegemaakt generatie'. het is ook gewoon maar mijn gevoel, want 9/11 is iets dat bij mij blijft als de eerste echte grote ramp die ik bewust mee gemaakt heb, maar daar hebben ze alle dramatische beelden toch tot het einde toe blijven herhalen, en das te meer beelden dat iemand had over mensen die uit de toren sprongen, des te beter werd je nieuwsuitzending. Ik weet niet of het daarvoor zo was, maar ik vraag me af of ze daar al niet een bepaalde grens zijn overgestoken. Natuurlijk met social media is het nog makkelijker en nog sneller om al die beelden openbaar te maken en verspreiden. Maar 9/11 vond ik op dat moment gewoon super snel gaan met die beelden.