Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MiniMeLona schreef:Hebben jullie zeker niet de reactie van de eeuw op fb gelezen hierover?
Kan hem niet meer letterlijk quoten want kan het niet meer vinden, maar dat ging iets in de trant van:
"hahaha, wat een mafkees! Dan ga ik ook schadevergoeding vragen, want mijn kinderen moesten precies op schoolreisje toen de huldiging van Feyenoord was".
Ik vond de opmerking in ieder geval geniaal, want ook dat is voor sommige mensen religie tenslotte.![]()
![]()
(even voor een wat vrolijkere noot).
Magrathea schreef:MiniMeLona schreef:Hebben jullie zeker niet de reactie van de eeuw op fb gelezen hierover?
Kan hem niet meer letterlijk quoten want kan het niet meer vinden, maar dat ging iets in de trant van:
"hahaha, wat een mafkees! Dan ga ik ook schadevergoeding vragen, want mijn kinderen moesten precies op schoolreisje toen de huldiging van Feyenoord was".
Ik vond de opmerking in ieder geval geniaal, want ook dat is voor sommige mensen religie tenslotte.![]()
![]()
(even voor een wat vrolijkere noot).Ja, dat is wel super ernstig inderdaad
Je haalt overigens wel een goed voorbeeld aan: schoolfotograaf missen is echt wel een stukje minder erg dan schoolreisje. Dan was het echt banketstaaf geweest
Ailill schreef:Ragdollcat schreef:Je hebt ook nog zoiets als vrijheid van Godsdienst.Te triest voor woorden, echt te belachelijk voor woorden.
Was de rechter misschien ook van islamitische afkomst![]()
Want dit is gewoon misbruik maken van de situatie om geld te krijgen, zo zie ik het.
Want je kan prima zelf thuis foto's maken van het kind en of zelf naar een fotograaf gaan, je kan het zelf zo goedkoop als zo duur maken als je zelf wilt. En zo mooi zijn de schoolfoto's van de kinderen nou ook weer niet, zat voorbeelden van gezien, want het moet snel snel.
Nederland hoeft geen rekening te houden met diverse buitenlandse feestdagen. Wij zijn hier in Nederland en daar gelden Nederlandse normen en waarden.
Ze kozen er zelf voor om in Nederland te gaan wonen en te leven en dan passen ze zich maar aan, punt en anders gaan ze maar naar een ander islamitische land waar zelfde normen en waarden gelden als hun land niet goed bevallen.
Ik ken zoveel mensen die moslim zijn en die maken er helemaal geen punt van.
Ze kiezen dan gewoon wat de prioriteit heeft en waar ze zich fijn bij voelen en dan kan andere dingen wel een andere keer of maken ze zelf foto's thuis. Of ze maken gewoon een afspraak met de fotograaf/ school op een bepaalde tijdstip om even een foto te gaan laten maken en dan weer terug naar huis om hun feestje te gaan vieren.
Gewoon elkaar respecteren/ begrijpen en fijn van elkaars cultuur genieten. Het is gewoon passen en meten en prioriteiten stellen wat vóórgaat naar hun eigen zin.
Froukje schreef:Ach, of je nou blank, zwart, groen of pimpelpaars bent. Atheïst, christen, jood of islamiet.
Dit is gewoon belachelijk. Maak gebruik van het aanbod om een andere foto te maken en ga verder met je leven. Leg dat kind uit dat ze volgende jaar gewoon mee kan doen, heeft ze er gelijk een levensles bij.
Racisme wordt tegenwoordig wel heel makkelijk gebruikt voor dingen die je liever niet wilt doen, óók door de echte kaaskoppen.
Murthul schreef:Ik moet zeggen dat ik echt schrik van sommige reacties hier.. Stel dat jij streng gelovig bent dan ga je toch ook je kinderen niet naar de schoolfoto brengen met kerst? (als dat geen nationale feestdag was geweest, het gaat om het idee) Ik begrijp best dat deze mevrouw dit echt niet tof vind.
Anderzijds vind ik deze hele rechtszaak en schadevergoeding van 10.000 euro wel echt van de zotte. Als de schoolfotograaf echt niet op een andere dag kon dan is dat jammer en ik vind dat de school in dit geval wel goed heeft geprobeerd te handelen. Er is een extra schoolfoto gemaakt die gratis is verstrekt aan alle kinderen, dus er was wel een groepsfoto met alle kinderen erop.
Als je het mij vraagt had de vrouw gewoon naar het bestuur moeten stappen zodra de datum bekend was en had de school dan (waarschijnlijk) nog wel rekening kunnen houden met deze feestdag.
Gianti schreef:Murthul schreef:Ik moet zeggen dat ik echt schrik van sommige reacties hier.. Stel dat jij streng gelovig bent dan ga je toch ook je kinderen niet naar de schoolfoto brengen met kerst? (als dat geen nationale feestdag was geweest, het gaat om het idee) Ik begrijp best dat deze mevrouw dit echt niet tof vind.
Anderzijds vind ik deze hele rechtszaak en schadevergoeding van 10.000 euro wel echt van de zotte. Als de schoolfotograaf echt niet op een andere dag kon dan is dat jammer en ik vind dat de school in dit geval wel goed heeft geprobeerd te handelen. Er is een extra schoolfoto gemaakt die gratis is verstrekt aan alle kinderen, dus er was wel een groepsfoto met alle kinderen erop.
Als je het mij vraagt had de vrouw gewoon naar het bestuur moeten stappen zodra de datum bekend was en had de school dan (waarschijnlijk) nog wel rekening kunnen houden met deze feestdag.
Als je dusdanig streng gelovig bent, dan zorg je er toch voor dat je je kind op school zet die dat geloof ook hoog in vaandel heeft?
Sizzle schreef:Als je streng gelovig bent, waarom gaat iemand dan naar een openbare school?
Je moet ook maar net weten dat al die feesten bestaan.
Het is onhandig gelopen maar om nou te doen alsof ze voor de ogen van de kinderen een hert hebben geslacht of zo en daar een levenslang trauma van hebben vind nogal doorgeslagen.
Excuus aanbieden, fototje herhalen en zand erover.
Ragdollcat schreef:Gianti schreef:Murthul schreef:Ik moet zeggen dat ik echt schrik van sommige reacties hier.. Stel dat jij streng gelovig bent dan ga je toch ook je kinderen niet naar de schoolfoto brengen met kerst? (als dat geen nationale feestdag was geweest, het gaat om het idee) Ik begrijp best dat deze mevrouw dit echt niet tof vind.
Als je dusdanig streng gelovig bent, dan zorg je er toch voor dat je je kind op school zet die dat geloof ook hoog in vaandel heeft?
Juist! Dan kan er niets misgaan.
Murthul schreef:[/quote]Zeker, maar zo'n school moet maar net in de buurt zijn. Ik heb het even opgezocht en er zijn inderdaad islamitische basisscholen in den haag, maar deze is ruim 20 minuten fietsen vanaf de basisschool die mevrouw heeft uitgekozen. Ookal zou ik strenggelovig zijn zou ik niet voor een school zo ver weg kiezen.
Je wil toch juist kindjes uit de buurt leren kennen, zorgen dat je kinderen integreren in de samenleving, niet alleen maar rondom je geloof blijven cirkelen? En is het nu echt zoveel moeite om wat rekening te houden met elkaar?
bruintje123 schreef:Murthul schreef:Zeker, maar zo'n school moet maar net in de buurt zijn. Ik heb het even opgezocht en er zijn inderdaad islamitische basisscholen in den haag, maar deze is ruim 20 minuten fietsen vanaf de basisschool die mevrouw heeft uitgekozen. Ookal zou ik strenggelovig zijn zou ik niet voor een school zo ver weg kiezen.
Je wil toch juist kindjes uit de buurt leren kennen, zorgen dat je kinderen integreren in de samenleving, niet alleen maar rondom je geloof blijven cirkelen? En is het nu echt zoveel moeite om wat rekening te houden met elkaar?
miss_lizje schreef:Ik sta ook 1 jaar niet op de klassenfoto omdat mijn oma die dag begraven werd. Eigen foto is een paar dagen daarna op "inhaaldag" gemaakt.
Er zullen vast ook kinderen zijn geweest die ziek waren en daardoor ook niet op de foto staan. Die gaan toch ook geen schadevergoeding vragen?
Yavanna schreef:T gaat m.i ook puur om het geld en het feit dat rascisme zo'n hype is. We moeten vooral zeer delicaat omgaan met de behoeftes van hen.
En zijn we zo tolerant tegenover onze niet westerse medemens dat kerst en sinterklaas op de scholen dreigt te verdwijnen, omdat zij hier niet aan mee kunnen doen, even voor het gemak vergetend dat zij offerfeest en suikerfeest hebben en daar mag niets aan veranderd worden...