Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Roos_M

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:20

PVV gaat niet regeren. Al worden ze de grootste.
Kijk tip; politicologica.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:31

Om te bedenken Dat ie niet gaat regeren daar heb ik politicologica niet voor nodig :n
Das gewoon boerenverstand gebruiken
Ik denk dat gw ook helemaal niet wil regeren :n
Want dan valt ie keihard door de mand omdat hij weinig tot niets kan waarmaken van hetgeen hij roept.

Maar als hij kan veinzen dat het de schuld van een ander is dan kan hij dat wel weer lekker uitbuiten, in de slachtofferrol kan kruipen en lekker door brullen in de oppositie

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:47

Floor_x schreef:
Sorry, beetje stom verwoord. Ik bedoelde het meer in het algemeen hoe men de SP plannen zou willen financieren, niet wat jij zei. Laatste zin sloeg niet op jou, maar meer op de extreemlinkse stemmer.

Dat weet ik dus ook niet. Vandaar dat ik dit keer niet op ze stem :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:59

[***] schreef:
Ik mis de optie 'ik stem blanco'. Het liefst zou ik stemmen op een rechtse partij die echt opkomt voor de dieren, maar die bestaat niet, dus dan houdt het op.

Hier ben ik het ook wel mee eens! VVD heeft dierenwelzijn en milieu niet echt hoog in het vaandel staan. Echt jammer anders had ik daarop gestemd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:46

De enige rechtse partij die iets doet voor dierenwelzijn is de pvv :+ (hebben oa de dierenpolitie en 144 bedacht) maar die doen helaas weer weinig voor het milieu volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:03

Wat ik me dan afvraag, als hij niet kan regeren, wat is dan zijn hele doel? Gewoon aandacht?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:14

Nee lijkt mij niet. Al 10 jaar niet meer zonder zware beveiliging rond kunnen lopen doe je niet voor aandacht. Hij staat op een dodenlijst.
Zijn nut is tegengeluid. Onderwerpen onder de aandacht brengen waar anders geen aandacht voor voor gegeven. Ik stem niet op hem maar ben zojuist tot de conclusie gekomen dat voor mij partij van de democratie het gaat worden.
Hun programma staat mij wel aan.
Ben blij dat ik er eindelijk uit ben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:40

Maar alleen maar een tegengeluid, en dan ook eigenlijk maar op een enkel onderwerp, terwijl je 13 zetels hebt, al 13 jaar je eigen partij hebt en al 18 jaar in de Kamer zit, is dat niet zonde?

Wat dat betreft zijn er andere partijen die met minder zetels zoveel meer weten te bereiken, en ook op meer onderwerpen, en die zeker ook dingen aan de orde stellen maar daarnaast ook inspanning leveren om ook echt wat te verbeteren.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:45

Ik mis de optie: 'Ik mag nog niet stemmen' :+

Ik vraag mij af wie er voor PVDD zijn en waarom? Aangezien we zelf paarden houden, en hoe natuurlijk je dit ook wilt; het is en blijft onnatuurlijk dus dan spreek je jezelf toch al tegen? := (Rijden, dingen van ze vragen, bak, stallen, padocks, etc)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:51

edit:
Vraag aan Chanicha (goed dat je gewoon durft te zeggen dat je Wilders stemt!, als iedereen er gewoon duidelijk over zou zijn zou het een stuk makkelijker discussiëren +:)+ ) Maak je je dan geen zorgen over het feit dat Wilders geen inhoudelijk partijprogramma heeft en zijn plannen strijdig zijn met de Nederlandse rechtsstaat?[/quote]

Ja natuurlijk wel maar de andere partijen hebben het vaak genoeg kunnen doen en daar is de gewone burger ook niet beter van geworden, daarbij spreken ze mij totaal niet aan, dus laat hij het maar doen, als hij de kans krijgt. Het moet maar eens ophouden met het pappen en nathouden maar dat is mijn mening.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:52

Zo ik ben kennelijk geen doelgroep in mijn scootmobiel voor welke partij ook met folderen. :+ er stonden flink wat partijen in het centrum zieltjes te winnen maar ben nog nooit zo systematisch genegeerd. :P partij waar ik op stem stond er overigens niet,

Eigenlijk best triest,

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:55

Trouwens forum voor democratie is ook voor dierenwelzijn

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:02

PVV Doet niks aan het milieu en wil subsidies op vernieuwbare energie stopzetten. Dat vind ik echt zeer zorgelijk, in de VS gebeurt nu hetzelfde, misschien moeten we maar in een keer gewoon onze planeet kapot maken, dan hoeven we ons ook niet meer druk te maken over verkiezingen :j (niet alleen ppv doet weinig aan het klimaat en milieu trouwens, VVD ook vrij weinig en daar ben ik het dan ook echt absoluut niet mee eens)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:13

Het valt mij toch een beetje tegen dat Denk geen enkele stem heeft hier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:26

Willl65 schreef:

Ze willen ook de agrarische sector steunen, ik weet niet precies wat ze daar onder verstaan en of dat positief is voor het dierenwelzijn en het milieu.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:29

[***] schreef:
Willl65 schreef:

Ze willen ook de agrarische sector steunen, ik weet niet precies wat ze daar onder verstaan en of dat positief is voor het dierenwelzijn en het milieu.

Bedoel je dat je niet weet wat de agrarische sector is? :+
Lijkt me wel positief voor het dierenwelzijn, of ze moeten niet weten waar ze mee bezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:36

Ik bedoel hoe en op welke manier ze dat steunen voor zich zien.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:37

[***] schreef:
Ik bedoel hoe en op welke manier ze dat steunen voor zich zien.

Gewone 'groenere' punten bedenken? Ik zou niet weten welke, maar ik ben geen lid van de tweede kamer of een partij. Zelf zit ik op een agrarische school, we zijn duurzaam; maar gebruiken gewoon grasmaaiers op olie etc, dus landbouw maakt het niet groener oid.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:42

Argrarische sector steunen kan betekenen dat ze de boeren willen steunen OF de dieren. Daar zit echt wel een wezenlijk verschil tussen. Beiden vallen onder argrarische sector. Steunen ze de boeren, dan willen ze misschien dat de literprijs die de boer ontvangt voor melk omhoog gaat. Zijn de melk koeien niet mee geholpen. Steunen ze de dieren, dan willen ze misschien dat kalfjes niet direct na geboorte weg gehaald worden bij de moeder of dat koeien minder vaak zwanger worden gemaakt of dat er meer ruimte per dier maar zijn. Zijn de boeren niet direct mee geholpen

Ik noem nu maar wat voorbeelden, maar even om aan te geven dat de belangen in de argrarische sector niet van alle betrokkenen hetzelfde zijn.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:02

Het staat onder het kopje dierenwelzijn dus wat denk je? En ze willen ook de boeren steunen wat ik geen slecht idee vind. Je kint ook doorklikken als je meer inhoudelijk wil weten of zoals ik heb gedaan vragen die je nog hebt door mailen.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:33

Ik schrik eigenlijk wel een beetje van het feit dat er zoveel mensen D66 willen gaan stemmen :o
Ik ben bang dat er met D66 nog meer invloed vanuit de europese unie komt
Privatisering... Misschien heb ik het fout maar naar mijn idee zijn ze hier erg voor
De handelsverdragen ( TTIP ) daar ben ik ook niet zo'n voorstander van D66 wel
En er zijn nog een paar dingen waar ik zo even niet op kan komen

Ik ben bang dat zij teveel uit handen geven...

Ik sta het dichtste bij 50+ ( volgens alle stemwijzers ) maar aangezien zij de AOW naar naar 65 willen hebben en dit gewoon ( in mijn optiek ) niet haalbaar is heeft het in mijn ogen geen zin om hierop te stemmen. Krol had immers aangegeven dat dit een breekpunt is...

Ik weet niet of het nog gaat veranderen, maar mijn stem zal hoogstwaarschijnlijk naar GL gaan

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:38

Aranel schreef:
Argrarische sector steunen kan betekenen dat ze de boeren willen steunen OF de dieren. Daar zit echt wel een wezenlijk verschil tussen. Beiden vallen onder argrarische sector. Steunen ze de boeren, dan willen ze misschien dat de literprijs die de boer ontvangt voor melk omhoog gaat. Zijn de melk koeien niet mee geholpen. Steunen ze de dieren, dan willen ze misschien dat kalfjes niet direct na geboorte weg gehaald worden bij de moeder of dat koeien minder vaak zwanger worden gemaakt of dat er meer ruimte per dier maar zijn. Zijn de boeren niet direct mee geholpen

Ik noem nu maar wat voorbeelden, maar even om aan te geven dat de belangen in de argrarische sector niet van alle betrokkenen hetzelfde zijn.

Maar de boeren steunen betekent niet per direct dat dieren niet gesteund worden. De melkprijs verhogen betekent ook niet per definitie dat koeien het slechter gaan krijgen. Integendeel zelfs denk ik. Met de melkprijs van vorig jaar staan er al tig bedrijven onderwater en zijn er al weet ik het hoeveel opgestapt. Vrienden van mij gaan door zolang het kan. Zijn gewoon een middelmaat familie bedrijf met zo'n 80 koeien, maar hebben het afgelopen jaar alleen maar verlies gedraaid. Met als gevolg dat ze wel willen investeren in beter dierenwelzijn, maar daar het geld niet voor hebben.
Maar ik ben zelf dan ook van mening dat er veel te veel geld in supermarkten en tussenbedrijven blijft hangen en mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Als dat eens aangepakt gaat worden en boeren een eerlijke prijs krijgen denk ik dat je ook kwa dierenwelzijn een vooruitgang kan boeken.

Ik neig ook een beetje naar de FVD maar ik weet het nog niet. Pvdd heb ik wel over getwijfeld omdat ik vind dat ze oa kwa mileu wel goede punten hebben, maar door o.a. foutieve informatie over veehouderij tussen hun standpunten ben ik daar vanaf gestapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:41

Ik snap oprecht niet waarom zoveel mensen zo tegen Europa zijn. Het gaat al zo lang goed met ons, en de rest van de EU ook. Nee, het gaat zelfs beter dan ooit. Waarom nu er opeens aan gaan sleutelen?

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:43

Ik ben absoluut voor Europa, maar ik ben er niet voor om alles uit handen te geven

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:46

chanicha schreef:
edit:
Vraag aan Chanicha (goed dat je gewoon durft te zeggen dat je Wilders stemt!, als iedereen er gewoon duidelijk over zou zijn zou het een stuk makkelijker discussiëren +:)+ ) Maak je je dan geen zorgen over het feit dat Wilders geen inhoudelijk partijprogramma heeft en zijn plannen strijdig zijn met de Nederlandse rechtsstaat?

Ja natuurlijk wel maar de andere partijen hebben het vaak genoeg kunnen doen en daar is de gewone burger ook niet beter van geworden, daarbij spreken ze mij totaal niet aan, dus laat hij het maar doen, als hij de kans krijgt. Het moet maar eens ophouden met het pappen en nathouden maar dat is mijn mening.

Ok, daar kan in tot op zekere hoogte nog wel in komen. Maar als ik nog een vraag mag stellen: wil je dan niet weten hoe ze dat gaan doen? Want zoals het er nu naar uitziet kunnen ze niks doen omdat het simpelweg wettelijk gezien niet kan en ze dat ook niet kunnen veranderen. Dus blijft het bij hetzelfde: veel zeggen, niets doen, juist datgene waar jij zo flauw van bent!
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 11-03-17 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt