Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:06

Douce schreef:
Rocamor schreef:
Nou, dat betekent dus, dat ze bekend waren met die regel. En dat ze dus al 8 jaar eerder met lootjes hadden moeten lopen / hebben gelopen....

Als die contributie inderdaad spontaan met 35% gestegen is in 1 jaar tijd, had je op de ALV moeten aangeven dat daar dan wel wat tegenover moet staan. Of je verlies moeten nemen en naar een andere club gaan. Als je al die jaren al bij die club loopt EN je man was trainer bij de jeugdelftallen, dan weet je hoe zo'n balletje rolt.

Overigens rijden wij ook met wedstrijden en wassen ook de shirts. Valt voor mij niet onder vrijwilligerswerk voor de vereniging. Maar iets dat je overhebt voor je kind.

Ik quote, vandaar dat ik had aangeraden om het hele artikel te lezen:
Citaat:
,,Omdat wij als ouders officieel geen leden zijn, mochten we nooit bij de ledenvergaderingen aanwezig zijn. Dus hebben we nooit kunnen vertellen waarom we dit jaar geen lootjes wilden verkopen en hebben we ook niet mee kunnen doen aan de besluitvorming erover.”

Je hebt gelijk, ik had het hele artikel moeten lezen. Maar (en ja, er komt een maar), als je vroeger jeugdleider bent geweest EN je ene zoon is al 9 jaar lid, dan weet je dat je niet op de ALV mag komen. En dan had je al 9 jaar de tijd om hier tegenin te gaan. Ik zou dat niet accepteren als ik kinderen zou hebben.

Als dat echt zo is, dan vind ik dat een heel raar iets. Wij worden altijd uitgenodigd voor de ALV, maar zijn te beroerd om te gaan :o . Ik zou het iig als ouder niet accepteren geweerd te worden van een ALV waar ook de belangen maar zeker ook de veiligheid van mijn kind gewaarborgd moeten worden.

secricible

Re: Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:09

Daarnaast is het gewoon tegen de wet. Dus iets waar je blijkbaar 9 jaar geleden al actie op had moeten ondernemen. En niet pas over janken als het vuur je aan de schenen wordt gelegd door de media.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:16

Supervixen schreef:
xxCYNNxx schreef:
nou drinken bij de avondvierdaagse moesten wij toch echt zelf meenemen van huis hoor. Cadeautjes tijdens sinterklaas dan idd weer niet, maar dat gaat om een megaklein bedrag.
Schoolreisjes werd ook nog eens extra bijdrage voor gevraagd, buiten die vrijwillige bijdrage om. En zeker, dat bedrag is niet het volledige bedrag wat je normaal gesproken kwijt zou zijn aan het uitje(maar toch altijd nog ergens rond de 60% ), maar die werd dus echt niet volledig uit de vrijwillige bijdrage betaalt.
Schoolkamp (meerdere dagen dus) moesten mijn ouders ook nog weer een bijdrage voor leveren buiten de vrijwillige bijdrage om.
Sportdag werd met meerdere scholen georganiseerd, dus de kosten van de accommodatie kon de school al weer delen met 3 andere scholen.

Gemeenten betalen die bijdrage alleen aan ouders met een bestaanminimum..kinderen van ouders die het wel kunnen betalen, maar niet willen (mede bv omdat ze voor de uitjes etc ook weer moeten betalen bovenop die bijdrage) hebben dan wel pech, want de gemeente betaalt niet voor die kinderen.

En ik heb op meerdere scholen gezeten (door verhuizingen ouders) en allemaal werkten ze zo.

Waarom zou je het dan niet willen betalen als je het wel kan, terwijl je weet dat dat bedrag volledig aan je kind wordt besteed? Daar snap ik helemaal niks van. Je dupeert je kind hiermee. Ga naar de algemene jaarvergadering van de ouderraad. Daar laten ze bij ons het hele financiële overzicht zien met daarin precies genoteerd wat ze van de ouderbijdrage doen. En die gaat toch ieder jaar op. Ouders beseffen niet hoeveel geld het kost gedurende het jaar om activiteiten te organiseren voor kinderen. Net als die moeder bij de voetbalclub wil je dan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

nou je hoeft ten eerste niet voor mij te spreken, want ik ben zeer bewust kinderloos, omdat ik niks met kinderen heb, dus dat voor een dubbeltje op de eerste rang zitten gaat niet op.
Blijkbaar ben ik een van de weinigen die inziet hoe krom de regel van de club is, dus ik ga dit topic verlaten.
En daarmee bedoel ik niet het vrijwilligerswerk en die lootjesverkoop; dat is vrij normaal. Wat ik niet normaal vind is dat die kinderen 8000 euro met die lootjes moeten opbrengen omdat er door de volwassenen minder vrijwilligerswerk wordt gedaan. Althans; zo staat het in hun verklaring waarom die 4 kinderen zijn geroyeerd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:23

kiwiwitje schreef:
zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/TFL3Z2.png]Afbeelding[/url] ]
Van de website van vv bladella uit het jeugdinfoboekje, om de bovenstaande opmerking tegen te spreken.

Maar misschien zeg ik nu iets heel stoms hoor. :o

Bij het niet behalen van de 25 loten, zal er een incasso gestart worden.

Ik ga er hier even vanuit dat ze er mee bedoelen dat er een rekening voor gestuurd zal worden.
Word die rekening niet betaald, ga je als het goed is met een incassobureau in zee, en zal dit uitdraaien op een rechtszaak als er dan nog niet betaald word. Waar het weer aan de rechter is om te bepalen wie er in deze gelijk heeft.

Dan staat er dus ook niet, dat bij het niet betalen (om wat voor reden dan ook) de spelers van de vereniging gegooid worden. Iets wat nu dus wel gebeurd.

Daarbij staat duidelijk in dat stukje van Zonnebloem dat het gaat om een ''bijdrage'' voor de loterij. Dus heeft het NIETS met contributie te maken.

Stom de afbeelding doet het niet.. Maar staat op pagina 3..

Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd wat anderen hier dus van vinden? :o

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:28

Rocamor schreef:
Loretta, als ik het goed begreep, werd deze werkwijze al heel wat jaartjes gehanteerd. Het had dus bekend kunnen zijn bij de ouders, toen zij de kinderen aanmeldden bij de club. Mijns inziens, als je dan toch voor kiest je kinderen bij die club te laten spelen, conformeer je je aan die regels.

Ik zeg ook niet dat ik het met de ouders eens ben. Ik vind dat er voor het standpunt van beide partijen wel iets te zeggen valt. Maar wel vind ik dat beide partijen dit gigantisch opblazen.

Citaat:
In het algemeen gesproken: ik weet niet of er nog zoveel kinderen / mensen warm te maken zijn om voor een "wedstrijdje met een leuke prijs" loodjes te verkopen. In mijn omgeving hebben die kinderen daar helemaal geen zin in. Ipv die leuke prijs, kiezen ze liever voor warm bij de buis met Ipad / Xbox / Playstation 3-4-5 of Iphone die ze van paps en mams hebben gekregen.

Dat is dus de veranderende tijdsgeest. Zaken die eens heel vanzelfsprekend waren staan ter discussie. Je kunt de klok niet terugzetten als club en zal toch met creatieve manieren moeten komen om hiermee om te gaan.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:41

verootjoo schreef:
spatter schreef:
Als ik het goed begrijp zijn er meer volwassen leden als jeugdleden, daarom kan deze regel ook blijven bestaan.
Als de contributie omhoog gaat, gaat dat voor alle leden dus waarschijnlijk is een verhoging van 5 euro al genoeg om aan dat bedrag te komen inplaats van alleen de jeugdleden 25 euro extra af te troggelen.
Want dat bedrag is blijkbaar helemaal niet alleen nodig voor dingen van de jeugd maar ook om de kosten te betalen van personeel omdat de volwassenen niet genoeg vrijwilligers werk willen doen.

Ik vraag me nu af of er in het verleden ook jeugdleden geroyeerd zijn of dat ze nu pas deze regel hanteren.

Die regel bestaat al >25 jaar begreep ik van die man op het jeugdjournaal maar nog nooit eerder problemen gehad.

Als senior heb je vaak ook nog een hoop extra taken hoor, clubgebouw poetsen, kantinedienst, scheidsrechteren, grensrechteren etc

De regel bestaat niet al 25 jaar. De loterij bestaat al 25 jaar!
Daarbij drukken de senioren in grote getallen hun snor wat betreft vrijwilligerswerk, maar worden niet geroyeerd, maar de kwetsbare jeugdleden dus wel als ze niet voldoen aan die 25 euro.

Link van het stuk uit het ad. Dit is dus niet de moeder die de publiciteit heeft opgezocht.
http://www.ad.nl/binnenland/ouders-voet ... ~ac8c4a31/

Daarbij moeten de jeugdleden waarvan de ouder wel vrijwilligerswerk (zoals trainer) doet voor de club, alsnog die 25 loten verkopen. Dus en en, niet of of.
Laatst bijgewerkt door akishino op 17-02-17 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:44

Lalidan schreef:
Ik denk dat het heel erg tijd word dat beide partijen zich terugtrekken uit de media..... ze maken het er niet beter op in mijn ogen....

Dat zou zeker zeer verstandig zijn. De landelijke commotie hierover staat totaal niet in verhouding tot waar het werkelijk over gaat. Een kleine dorpsclub waar een conflict is over een paar loten.

Deze situatie kent alleen maar verliezers.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:51

bruintje123 schreef:
Cynn wat maakt het uit wat senioren betalen?
Daar bij die club is het een regel dat kinderen bijdragen door loten te verkopen. En wil men daar niet aan voldoen dat je het af kan kopen.

Niet mee eens. Prima. Genoeg andere clubs.
Het is geen noodzakelijk ding om bij die club te zijn.

Dit dus.
En om dit zo via de media te spelen is gewoon triest. Ik zou -als ik t er niet mee eens was- betalen e mn kind van de club halen.
Maar waarom moeten de anderen het wel betalen en zouden zij dit niet hoeven doen? Misschien idd t systeem omdraaien; meer laten betalen en lootjes meegeven, waarvan ze de opbrengst zelf mogen houden. Wedden, dat t dan wel lukt?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:55

Getup schreef:
bruintje123 schreef:
Cynn wat maakt het uit wat senioren betalen?
Daar bij die club is het een regel dat kinderen bijdragen door loten te verkopen. En wil men daar niet aan voldoen dat je het af kan kopen.

Niet mee eens. Prima. Genoeg andere clubs.
Het is geen noodzakelijk ding om bij die club te zijn.

Dit dus.
En om dit zo via de media te spelen is gewoon triest. Ik zou -als ik t er niet mee eens was- betalen e mn kind van de club halen.
Maar waarom moeten de anderen het wel betalen en zouden zij dit niet hoeven doen? Misschien idd t systeem omdraaien; meer laten betalen en lootjes meegeven, waarvan ze de opbrengst zelf mogen houden. Wedden, dat t dan wel lukt?

Lijkt me inderdaad een goed voorstel, alhoewel ik denk dat het systeem van minder betalen en lotjes verkopen ingeroepen is om mensen met minder geld ook hun kinderen een kans te geven? Misschien vallen die op deze manier dan uit de boot

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:04

Ach zoals dat zovaak gaat bij oudere verenigingen, vroeger was het de pastoor die de zaakjes in handen had en nu zijn het oudere zeikers die graag overal een vinger in de pap hebben.
Hun zin doordrijven als kleine dictatortjes waar niemand wat van durft te zeggen tot iemand het toch eens beu is.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:58

kiwiwitje schreef:

Ik ga er hier even vanuit dat ze er mee bedoelen dat er een rekening voor gestuurd zal worden.
Word die rekening niet betaald, ga je als het goed is met een incassobureau in zee, en zal dit uitdraaien op een rechtszaak als er dan nog niet betaald word. Waar het weer aan de rechter is om te bepalen wie er in deze gelijk heeft.

Dan staat er dus ook niet, dat bij het niet betalen (om wat voor reden dan ook) de spelers van de vereniging gegooid worden. Iets wat nu dus wel gebeurd.
Een rechtszaak terwijl het gaat om een bedrag van 25 euro? Enig idee wat een rechtszaak kost? Sinds wanneer is een rechter een opvoedpolitie?
Buiten het feit dat de ouders op de hoogte waren van de regels, is er een poging tot bemiddeling geweest. De club heeft andere mogelijkheden aangedragen , wat " per ongeluk" niet vertelt wordt door de ouders. De club vind het niet fair tegenover de andere clubleden, dat zij zich wel aan de regels houden en heeft geen andere keus dan de kinderen (na alle moeite van hun kant) te royeren. Men heeft dit ook medegedeeld!
Indien je het niet eens bent met regels van een club, kan je een andere club zoeken . Of vóór je de knuppel in het hoenderhok gooit , mensen die er hetzelfde over denken bijeen roepen en rond de tafel gaan zitten en vragen, of die regel niet aangepast kan worden.
Maar achteraf een club zwart maken, omdat jij het niet eens bent met een regel, alle andere mogelijkheden niet aan willen pakken en niet willen zoeken naar een oplossing, is geen stijl. Ze geven een slecht voorbeeld en trappen op mensen die beschaafd zijn en wél oplossingen zoeken op een manier die mensen niet beschadigd.
Laatst bijgewerkt door Ersina op 17-02-17 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:14

Ersina schreef:
[quote="kiwiwitje"

Een rechtszaak terwijl het gaat om een bedrag van 25 euro? Enig idee wat een rechtszaak kost? Sinds wanneer is een rechter een opvoedpolitie?
Buiten het feit dat de ouders op de hoogte waren van de regels, is er een poging tot bemiddeling geweest. De club heeft andere mogelijkheden aangedragen , wat " per ongeluk" niet vertelt wordt door de ouders. De club vind het niet fair tegenover de andere clubleden, dat zij zich wel aan de regels houden en heeft geen andere keus dan de kinderen (na alle moeite van hun kant) te royeren. Men heeft dit ook medegedeeld!
Indien je het niet eens bent met regels van een club, kan je een andere club zoeken . Of vóór je de knuppel in het hoenderhok gooit , mensen die er hetzelfde over denken bijeen roepen en rond de tafel gaan zitten en vragen, of die regel niet aangepast kan worden.
Maar achteraf een club zwart maken, omdat jij het niet eens bent met een regel, alle andere mogelijkheden niet aan willen pakken en niet willen zoeken naar een oplossing, is geen stijl. Ze geven een slecht voorbeeld en trappen op mensen die beschaafd zijn en wél oplossingen zoeken op een manier die mensen niet beschadigd.[/quote]
Het gaat er niet om wat het kost. En ja ik weet wat een rechtzaak kost. Maar daar gaat het niet om. Je hanteert een regel. Dat er een incasso gestart word bij het niet behalen/betalen. Dus om dan iemand te weren van de vereniging is niet de regel die je zelf hanteert.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:38

Er wordt geen incasso gestart omdat er naar een oplossing is gezocht. Rechtbanken bemoeien zich al helemaal niet met dit soort futiele zaken, die raden ook aan om het onderling op te lossen...

Maar de feiten op een rij: De regels van de club staan in de statuten en zijn bekend, ben je het daar niet mee eens, dan ga je niet naar die club of je vergaderd over de regels als je in de raad zit.

Je moet de dingen aanpakken op de juiste manier, bij de juiste mensen. Via media en rechtzaken is sowieso geen juiste manier en wat ik er van begrepen heb is dat de moeder helemaal niet van plan is om aangereikte oplossingen aan te nemen, maar alleen maar herrie wil schoppen en haar zin wil krijgen, die nergens op gebaseerd is.
Ze heeft geen enkel steekhoudend argument.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:25

Ik ben het hier met de meerderheid eens: als je je aansluit bij een bepaalde club, ken je de regels en heb je jezelf daaraan te houden.
Ik zie voor de club ook weinig andere mogelijkheden dan die kinderen (al dan niet tijdelijk) te schorsen, omdat ze anders nooit de nodige "leverage" in handen krijgen om die ouders tot betaling te doen overgaan.

Wat me wel vreemd overkomt is dat er zowel gepraat wordt over "de leden moeten betalen" als over "de club heeft eigenhandig €25 van onze rekening gehaald". Voor zover ik bekend ben in de bankenwereld, is dit toch niet mogelijk? Ofwel betaal je altijd alles zelf en kan de club helemaal niets afhouden, ofwel geef je toestemming voor een domiciliëring (zo heet het dan toch in België) en mag een bepaalde instantie (energieleverancier, internetprovider, sportclub,...) zelf maandelijks het benodigde bedrag van je rekening halen.
Dus dit lijkt me ook ferm overdreven te zijn en niet te kunnen. Of dit moest in Nederland anders zijn?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:31

Tsja ik moet ook lootjes verkopen voor de vereniging. Of ik heb ze al betaald, en om mijn geld terug te verdienen moet ik verkopen. Ik ga echt niet langs de deuren om te verkopen, vind ik niet meer bij mijn leeftijd passen. Dus betaal ze zelf. Schrijf overal mijn naam op ( 50 lootjes) en met mazzel win ik nog wat.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:36

@ Xanthippe Dat is in Nederland ook zo. Je geeft toestemming voor automatische betalingen of je betaalt zelf. Er is niemand die zomaar aan je bankrekening kan komen.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:46

Lusitana schreef:
@ Xanthippe Dat is in Nederland ook zo. Je geeft toestemming voor automatische betalingen of je betaalt zelf. Er is niemand die zomaar aan je bankrekening kan komen.

Da's dan ook weer uitgeklaard, bedankt :D Mooi leugentje is dat.

Maar dat is voor mij dan ook weer een teken aan de wand dat die moeder moeilijk doet, gewoon om moeilijk te doen. Ze heeft zich inderdaad gewoon aan de regels te houden, of ze had die 9j geleden aan moeten vechten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:56

Xanthippe schreef:
Lusitana schreef:

Maar dat is voor mij dan ook weer een teken aan de wand dat die moeder moeilijk doet, gewoon om moeilijk te doen. Ze heeft zich inderdaad gewoon aan de regels te houden, of ze had die 9j geleden aan moeten vechten.

Kleine sidenote: Waarschijnlijk hebben ze die toestemming al moeten geven om de maandelijkse contributie af te schrijven.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:01

Douce schreef:
Xanthippe schreef:

Kleine sidenote: Waarschijnlijk hebben ze die toestemming al moeten geven om de maandelijkse contributie af te schrijven.

Maar dat bedoel ik dus: ze zeggen dat ze zelf niet willen betalen, maar dat de club zelf heeft afgehouden.
Waarom zouden ze dan nog zelf moeten overschrijven, als de club toch zomaar kan nemen wat ze willen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:36

Ik hoorde gisteren op de radio dat de club het inderdaad af had geschreven, maar dat de ouder het weer terug heeft geboekt omdat ze het daar niet mee eens was.
Heb jij een rekeningnummer van iemand kan dat wel.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:54

Lusitana schreef:
Er wordt geen incasso gestart omdat er naar een oplossing is gezocht. Rechtbanken bemoeien zich al helemaal niet met dit soort futiele zaken, die raden ook aan om het onderling op te lossen...

Maar de feiten op een rij: De regels van de club staan in de statuten en zijn bekend, ben je het daar niet mee eens, dan ga je niet naar die club of je vergaderd over de regels als je in de raad zit.

Je moet de dingen aanpakken op de juiste manier, bij de juiste mensen. Via media en rechtzaken is sowieso geen juiste manier en wat ik er van begrepen heb is dat de moeder helemaal niet van plan is om aangereikte oplossingen aan te nemen, maar alleen maar herrie wil schoppen en haar zin wil krijgen, die nergens op gebaseerd is.
Ze heeft geen enkel steekhoudend argument.

Het punt is, de statuten zijn voor tweeërlei uitleg vatbaar. Misschien dat het steekhoudende argument nergens in de pers terug komt, maar ik zie zeker wel een punt. En op dat gebied wil de club ook niet verder kijken dan hun neus lang is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:55

als het een automatische incasso was dan kan ze het storneren, vandaar dat het teruggedraaid is.
Ik snap de ophef ook niet, als je zogenaamd al 9 jaar niet mee mag stemmen en je dat zo verschrikkelijk oneerlijk vindt, waarom laat je je kinderen dan nog bij die club spelen? En de regels zijn blijkbaar al +25 jaar zo, dus dan zoek je een andere vereniging als je het niet voor elkaar krijgt om een gesprek erover te voeren of de regels aan te laten passen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:56

Misschien dat het andere jaren wel gelukt is de 25 lootjes te verkopen en dit gewoon nooit eerder aan de orde is geweest? Als jij jarenlang de regels op manier X interpreteert, maar je verkoopt altijd netjes je lootjes, dan kom je er ook nooit achter dat de club het op manier Y bedoelt heeft. Tot het dus een jaar niet lukt....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:01

Ersina schreef:

Het zou belachelijk zijn als dit tot een rechtszaak zou komen. Maar het lijkt erop dat beide partijen er koppig genoeg voor zijn. Afgezien van de kosten van een rechtszaak is dit soort discussie heel slecht voor de club. Als 1 sponsor afhaakt zijn ze al veel meer kwijt dan de kosten van deze loten. en als die moeder nog bij een eventueel sollicitatiegesprek door haar potentiele werkgever erkend wordt als die boze voetbalmoeder kan ze het ook wel vergeten.

En dan ook nog te bedenken dat het hier slechts om 15 euro gaat omdat het jongentje 10 loten wel verkocht heeft.

Kortom alleen maar verliezers.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:28

Tja de moeder heeft volgens mij heel wat meer keuze dan de vereniging... als moeder weigert te betalen, weigert de loten de verkopen en weigert op een andere manier bij te dragen door wat extra's voor de club te doen....dan kunnen ze moeilijk toch de kinderen door laten spelen want dan kan je er op wachten dat andere ouders het niet eerlijk vinden en dan ook maar minder gaan betalen / de loten verkoop niet zo serieus nemen.

En dan zit de vereniging met een gat in de begroting en kunnen er waarschijnlijk zaken niet doorgaan waarvan dezelfde ouders wel verwachten dat het georganiseerd wordt en dan zijn ze dáár weer verbolgen over.... :roll: