leraar springt van dak school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:16

Anoniem schreef:
1 op de 5 mensen pleegt zelfmoord in Nederland. Dit is een gegeven. 1 op de 30 wordt vermeld in de media. Daarna volgen harde woorden, discussies en meningen.
Ik kan alleen maar zeggen, bestudeer het gegeven voor je een mening hebt. Ga ervaringen opdoen met mensen die de aanloop hebben naar zelfmoord. Daarna mag je een mening vormen.
En pas op want iedereen kan het zomaar overkomen dat het henzelf treft.

In dit geval gaat het om een persoon die ontzettend geliefd was. Een heleboel mensen hebben plotseling een mening over deze man, al hebben ze hem nooit gekend. Knap dat de men het zelfs zo kan draaien dat de daad overeenkomt met hoe de persoon zou zijn. Ik zie voorbijkomen egoïsme. Ik lees terug een man die voor iedereen klaarstond, hielp waar nodig en een inspiratie voor anderen. Die ene daad wordt hier geanalyseerd.
Ik heb een studie naar zelfmoord gevolgd en ook vaak ermee te maken. Het eerste wat ik geleerd heb is geen oordeel over de daad te geven maar kijken naar de mens.

Uh, gemiddeld 5 zelfmoorden per dag is een gegeven. Uit 2015. Bron: Statline/CBS. 1 op de 5 mensen plegen geen zelfmoord, dat zou betekenen dat dit nog moest gaan gebeuren.
https://www.113online.nl/informatie/113 ... -zelfmoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:18

intral schreef:
Anoniem schreef:
1 op de 5 mensen pleegt zelfmoord in Nederland. Dit is een gegeven. 1 op de 30 wordt vermeld in de media. Daarna volgen harde woorden, discussies en meningen.
Ik kan alleen maar zeggen, bestudeer het gegeven voor je een mening hebt. Ga ervaringen opdoen met mensen die de aanloop hebben naar zelfmoord. Daarna mag je een mening vormen.
En pas op want iedereen kan het zomaar overkomen dat het henzelf treft.

In dit geval gaat het om een persoon die ontzettend geliefd was. Een heleboel mensen hebben plotseling een mening over deze man, al hebben ze hem nooit gekend. Knap dat de men het zelfs zo kan draaien dat de daad overeenkomt met hoe de persoon zou zijn. Ik zie voorbijkomen egoïsme. Ik lees terug een man die voor iedereen klaarstond, hielp waar nodig en een inspiratie voor anderen. Die ene daad wordt hier geanalyseerd.
Ik heb een studie naar zelfmoord gevolgd en ook vaak ermee te maken. Het eerste wat ik geleerd heb is geen oordeel over de daad te geven maar kijken naar de mens.

Uh, gemiddeld 5 zelfmoorden per dag is een gegeven. Uit 2015. Bron: Statline/CBS. 1 op de 5 mensen plegen geen zelfmoord, dat zou betekenen dat dit nog moest gaan gebeuren.
https://www.113online.nl/informatie/113 ... -zelfmoord

Sorry je hebt volkomen gelijk ik heb te snel geschreven vanwege de woede die ik aan het ontwikkelen ben om sommige domme reacties zonder enig inzicht. Mijn fout dank je wel dat je het gecorrigeerd hebt

Urbanus

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:36

Nou als je die woede aan het ontwikkelen bent is dit gewoon geen handig topic om te lezen denk ik.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:40

Als eerste voor alle betrokkenen heel veel sterkte.

Graag wil ik nog wat zeggen over het egoïsme wat hier en daar word genoemd(ik heb niet alles gelezen)
Wij kunnen nu niet vragen wat de man allemaal voelde en wat zijn overtuiging was om te springen.
Wel weet ik dat niet iedereen denkt dat ze anderen er verdriet mee doen. Er zijn genoeg mensen die denken dat ze niks waard zijn en mensen tot last zijn. Ook kunnen ze denken dat ze helemaal 'alleen' zijn en niemand om ze geeft en het dus niet uitmaakt wat deze persoon doet.

Laten we de psyche van de mens niet over een kam scheren. Er zijn zoveel ziektes, waar men echt niks aan kan doen. De gedachte gang van elk mens is anders. Er zijn nog zoveel onderdelen van de hersenen te ontdekken. De mens is ingewikkeld. Soms te ingewikkeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:49

lieveli schreef:
Nou als je die woede aan het ontwikkelen bent is dit gewoon geen handig topic om te lezen denk ik.

Nee hoor denk alleen dat mensen zich eerst wat meer moeten verdiepen voordat ze een uitgesproken mening verkondigen. Ik erger me aan de domme primaire reacties in dit topic

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:53

Er is in mijn ogen niets mis met een respectvolle discussie op het gebied van zelfdoding, maar dan moet er wel wederzijds respect zijn.

Een vriendin van mij is haar vader zeer onverwachts verloren door zelfdoding. Alles leek erop dat hij uit zijn depressie was gekomen. Hij lachte weer, zei dat hij weer gelukkig was, had na jarenlang werkloos geweest te zijn een baan gekregen (waar hij nooit heeft kunnen beginnen) en tóch heeft hij besloten zichzelf van het leven te beroven. De eerste maanden is mijn vriendin zo ontzettend boos op haar vader geweest en heeft zij ook regelmatig geroepen "Hoe kan hij zo egoïstisch zijn om ons achter te laten". Inmiddels is het vier jaar geleden en is er van deze woede niets meer terug te vinden; ze heeft begrip voor de keuze van haar vader en is ontzettend blij dat hij nu uit zijn lijden verlost is. Ook bij haar en haar moeder is een stuk meer rust gekomen en beide hebben hun leven weer helemaal opgepakt.

Voor mensen die aan de zijlijn staan is het heel moeilijk om je voor te stellen dat je zover kunt gaan en in eerste instantie riep ik ook altijd dat ik het laf en egoïstisch vond om je dierbaren achter te laten en opeens uit het leven te stappen. Doordat ik het proces van deze vriendin van zo dichtbij mee heb kunnen maken ben ik tot compleet andere inzichten gekomen en zie ik in dat iemand zelfdoding ook als enige uitweg kan zien, dat er geen egoïstische reden achter hoeft te zitten maar dat iemand ook kan denken "ze zijn beter af zonder mij". Dat laatste is in mijn ogen zeker niet egoïstisch, maar laat zien dat iemand die zó diep in de put zit júist aan zijn/haar nabestaanden denkt en ze van hun lijden wil verlossen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet zo zwart-wit is als het soms vanaf de zijlijn lijkt, maar dat dat besef pas komt als je dit van dichtbij meemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:15

Nuray schreef:
Er is in mijn ogen niets mis met een respectvolle discussie op het gebied van zelfdoding, maar dan moet er wel wederzijds respect zijn.

Een vriendin van mij is haar vader zeer onverwachts verloren door zelfdoding. Alles leek erop dat hij uit zijn depressie was gekomen. Hij lachte weer, zei dat hij weer gelukkig was, had na jarenlang werkloos geweest te zijn een baan gekregen (waar hij nooit heeft kunnen beginnen) en tóch heeft hij besloten zichzelf van het leven te beroven. De eerste maanden is mijn vriendin zo ontzettend boos op haar vader geweest en heeft zij ook regelmatig geroepen "Hoe kan hij zo egoïstisch zijn om ons achter te laten". Inmiddels is het vier jaar geleden en is er van deze woede niets meer terug te vinden; ze heeft begrip voor de keuze van haar vader en is ontzettend blij dat hij nu uit zijn lijden verlost is. Ook bij haar en haar moeder is een stuk meer rust gekomen en beide hebben hun leven weer helemaal opgepakt.

Voor mensen die aan de zijlijn staan is het heel moeilijk om je voor te stellen dat je zover kunt gaan en in eerste instantie riep ik ook altijd dat ik het laf en egoïstisch vond om je dierbaren achter te laten en opeens uit het leven te stappen. Doordat ik het proces van deze vriendin van zo dichtbij mee heb kunnen maken ben ik tot compleet andere inzichten gekomen en zie ik in dat iemand zelfdoding ook als enige uitweg kan zien, dat er geen egoïstische reden achter hoeft te zitten maar dat iemand ook kan denken "ze zijn beter af zonder mij". Dat laatste is in mijn ogen zeker niet egoïstisch, maar laat zien dat iemand die zó diep in de put zit júist aan zijn/haar nabestaanden denkt en ze van hun lijden wil verlossen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet zo zwart-wit is als het soms vanaf de zijlijn lijkt, maar dat dat besef pas komt als je dit van dichtbij meemaakt.

Mooi verwoord. Helaas zie je het vaker dat het juist gebeurd op het moment dat het beter lijkt te gaan. Dat maakt het voor nabestaanden des te moeilijker. Soms lijkt het dat men dan zo opgelucht is dat ze de keuze voor zichzelf gemaakt hebben dat het daardoor beter lijkt te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:17

Kimbers schreef:
Musiqolog, lieve reactie :) maar gek genoeg vind ik de gedachte zo vreselijk nog niet. Verdrietig, dat wel. Maar ik gun hem zijn rust die hij helaas in dit leven niet vindt.

Wel k*t om te lezen dat voor jou dus ook niet altijd zo gemakkelijk is.

Ik snap wel wat je bedoelt. Een kennis van mij heeft zijjn moeder verloren aan zelfdoding, ik was toen bij de condoleance, maar wat ik nog steeds zo herinner is dat de sfeer vooral opgelucht was. Ze waren wel verdrietig, maar ook blij. Dat het haar eindelijk gelukt was. Want ze hadden al jaren de spanning en stress, iedere dag weer, of hun moeder thuis zou komen etc.
Nu wisten ze iig waar ze was...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:25

Anoniem schreef:
lieveli schreef:

Nee hoor denk alleen dat mensen zich eerst wat meer moeten verdiepen voordat ze een uitgesproken mening verkondigen. Ik erger me aan de domme primaire reacties in dit topic

Ik vind jouw reacties anders behoorlijk primair en vanuit de emotie geschreven. Lijkt me gewoon niet zo handig.

Nuray schreef:

Maar mensen kunnen met jou van mening verschillen, ook als ze het wel van dichtbij hebben meegemaakt. Want zelfmoord gebeurt niet altijd na jarenlange depressie. Het kan ook impulsief zijn, of een plotselinge psychose. Dus je kunt niet stellen dat het altijd egoïstisch of juist niet is. Groot, groot grijs gebied.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:29

Wow, sommige reacties zijn echt bizar...

Wat vind ik het erg dat deze leraar dit als enige uitweg zag, en dan ook nog van de school af.. Sterkte aan alle nabestaanden en getuigen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:30

Anoniem schreef:
lieveli schreef:

Dat werkt wel twee kanten op. Als er in je bron staat "er gebeurt in Nederland 5 keer per dag een zelfmoord" en jij leest dat 1 op de 5 Nederlanders ooit zelfmoord pleegt, heb je dat toch niet goed gelezen. Met andere woorden: je hebt je slecht verdiept in het onderwerp.

Het is allemaal al naar genoeg zonder dat we langs elkaar heen lezen en schrijven.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:50

Oh.. Ik schrik van de reacties in dit topic, schrik heel erg van hoeveel onwetendheid er is rondom (vormen van) suïcidaliteit.
OP de eerste plaats lijkt hier vanuit gegaan te worden dat deze man een zogenaamde balans suïcide heeft gepleegd: weloverwogen, bij min of meer volle verstand, overdacht, tijd en plaats gekozen, nadat hij besloten is dat het leven voor hem niet meer de moeite waard is ( op basis van sociale factoren, psychische klachten, relationele zaken enz enz...).

Een enkeling daargelaten is er hier vrij weinig kennis over de biologische kant van depressies die je zo somber, suïcidaal en egocentrisch kunnen maken, zonder dat je dat zelf wil, zonder dat je dat zelf goed in de gaten hebt. Een echte biologische depressie maakt dat je écht niet meer helder na kunt denken over je omgeving. Niet omdat je onaardig of egoistisch bent, maar omdat dat een SYMPTOOM van de depressie, een heel ernstige, soms dodelijke ZIEKTE is.. Je ZIET de wereld gewoon écht niet meer..alleen maar de diepe somberte / zelfhaat etc in jezelf..

En verder: heeft íemand er in dit topic er misschien aan gedacht dat deze man mogelijk een psychotische depressie zou kunnen hebben? Een heel akelige MEDISCH BIOLOGISCHE aandoening, die maakt dat je én extreem somber wordt, maar ook NIET meer in de realiteit staat. Zo iemand hallucineert, heeft waanbeelden en ziet de werkelijkheid niet meer zoals hij is. En dan kan het er gepland uitzien ( pak aan bijvoorbeeld) maar de plannen kunnen zich gevormd hebben op een totaal psychotische gedachten wereld. Zo iemand is dan feitelijk niet meer in staat om überhaupt de werkelijkheid zuiver waar te nemen, laat staan dat hij enig zicht heeft op het effect van zijn acties op de werkelijkheid/op anderen

Iemand met een psychose ( waardoor dan ook) is feitelijk wilsombekwaam/ ontoerekeningsvatbaar omdat hij/zij eigenlijk niet meer weet wat hij doet..

Het akelige is... Deze toestandsbeelden worden heel vaak niet herkend (als het de eerste keer is dat iemand zo ontregeld) en dat is verschrikkelijk risicovol, gevaarlijk. Nog tragischer: als het wel herkent wordt is het vaak gewoon goed te behandelen, en als de psychotische depressie opklaart, beter wordt, wil zo iemand vaak niet meer dood, weet vaak niet eens meer waarom hij/ zij dood wilde...

Zo iemand heeft dus GEEN schuld, die heeft geen idee wat hij aan het doen is, is alleen maar heel erg verschrikkelijk ziek

Het zou heel fijn zijn als deze man, die op zo'n akelige wijze voor de dood heeft gekozen, in ieder geval het voordeel van de twijfel zou kunnen krijgen..

Als iedereen zegt dat het zo'n aardige man was... dan wás dat misschien ook wel zo....
( en heeft hij dus onder invloed van een (psychotische) depressie, mogelijk iets gedaan wat hij bij volle verstand nooit had willen doen.)

Dus.
Een beetje consideratie en begrip zou echt mooi zijn....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:54

Punz schreef:
En verder: heeft íemand er in dit topic er misschien aan gedacht dat deze man mogelijk een psychotische depressie zou kunnen hebben? Een heel akelige MEDISCH BIOLOGISCHE aandoening, die maakt dat je én extreem somber wordt, maar ook NIET meer in de realiteit staat. Zo iemand hallucineert, heeft waanbeelden en ziet de werkelijkheid niet meer zoals hij is. En dan kan het er gepland uitzien ( pak aan bijvoorbeeld) maar de plannen kunnen zich gevormd hebben op een totaal psychotische gedachten wereld. Zo iemand is dan feitelijk niet meer in staat om überhaupt de werkelijkheid zuiver waar te nemen, laat staan dat hij enig zicht heeft op het effect van zijn acties op de werkelijkheid/op anderen

Iemand met een psychose ( waardoor dan ook) is feitelijk wilsombekwaam/ ontoerekeningsvatbaar omdat hij/zij eigenlijk niet meer weet wat hij doet..

Ja, dat is benoemd.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:57

Dan heb ik en slecht gelezen én nog meer verbazing over het onbegrip wat uit sommige reacties doorklinkt :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:59

Punz schreef:
Dan heb ik en slecht gelezen én nog meer verbazing over het onbegrip wat uit sommige reacties doorklinkt :D

Maar dat vind je amusant gezien je smiley.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:05

Ik lees al vanaf het begin mee.

Verschrikkelijk voor de man, zijn nabestaanden, familie en de mensen die het gezien hebben.

Leven is helaas niet altijd rozegeur en manenschijn.
Geen idee wat er in de man zijn hoofd is omgegaan maar nu heeft hij rust.

Ik heb van heel dichtbij gezien wat er met een gezin gebeurd als de moeder een postnatale depressie krijgt en dit niet goed wordt opgevangen waardoor de vrouw in een zware depressie terecht kwwam.
10 jaar lang worstelde ze met de dood :(:)
Meerdere pogingen die mislukte ;(
Opnamens en medicijnen, niks scheen echt te werken.
Toen kreeg ze het meest gore gif te pakken wat er in de tuinbouw gebruikt werd en slikte ze dat in, net na thuiskomst in het weekend.
Je moet wel heel graag dood willen om daar een flinke slok van te nemen, het brand dwars door je lijf heen.
Ik heb met haar in mijn armen gezeten terwijl haar man en kinderen in paniek rond renden om maar uit te vinden wat ze gedaan had.
Haar gewikkeld in een deken en vast gehouden tot de huisarts kwam en uiteindelijk de ambulance.
Daarin is ze gestorven, er was ook niks meer aan te doen.
Natuurlijk was er eerst het grote verdriet maar uiteindelijk ook rust en tijd om te helen van de vele slopende jaren die het gezin,vader - 2 jonge meiden en het 10 jarige zoontje, hadden meegemaakt.
Alles had om de moeder gedraaid en nu was er langzaam aan weer tijd om zelf te leven.

Ik wens allen die zelf worstelen met zware gedachtes heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:21

musiqolog schreef:
Anoniem schreef:

Dat werkt wel twee kanten op. Als er in je bron staat "er gebeurt in Nederland 5 keer per dag een zelfmoord" en jij leest dat 1 op de 5 Nederlanders ooit zelfmoord pleegt, heb je dat toch niet goed gelezen. Met andere woorden: je hebt je slecht verdiept in het onderwerp.

Het is allemaal al naar genoeg zonder dat we langs elkaar heen lezen en schrijven.

Sorry mijn bron is mijn studie en mijn werk, typefouten door snel reageren gebeuren. Ik heb geen bron geplaatst. Jammer dat je de rest van mijn tekst niet gelezen hebt. Ik zal mijn ontslag indienen, zou niet willen dat ik mensen help zonder me er in te verdiepen. Ja dit is een primaire en emotionele reactie. Gelukkig ben ik behalve hulpverlener ook nog mens en sarcasme is mij dan ook niet vreemd.
Het enige wat ik probeer te zeggen, gezien ook de reacties van mensen hier die het zelf moeilijk hebben of die het meegemaakt hebben, probeer je erin te verdiepen en kijk dan of je mening nog hetzelfde is.
Mensen kwetsen is zo gemakkelijk gebeurd. En in dit topic zijn er meer dan genoeg mensen gekwetst.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 01:30

Lieveli: de smiley was eigenlijk gewoon vriendelijk bedoeld....

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 02:01

Punz schreef:
Oh.. Ik schrik van de reacties in dit topic, schrik heel erg van hoeveel onwetendheid er is rondom (vormen van) suïcidaliteit.
OP de eerste plaats lijkt hier vanuit gegaan te worden dat deze man een zogenaamde balans suïcide heeft gepleegd: weloverwogen, bij min of meer volle verstand, overdacht, tijd en plaats gekozen, nadat hij besloten is dat het leven voor hem niet meer de moeite waard is ( op basis van sociale factoren, psychische klachten, relationele zaken enz enz...).

Een enkeling daargelaten is er hier vrij weinig kennis over de biologische kant van depressies die je zo somber, suïcidaal en egocentrisch kunnen maken, zonder dat je dat zelf wil, zonder dat je dat zelf goed in de gaten hebt. Een echte biologische depressie maakt dat je écht niet meer helder na kunt denken over je omgeving. Niet omdat je onaardig of egoistisch bent, maar omdat dat een SYMPTOOM van de depressie, een heel ernstige, soms dodelijke ZIEKTE is.. Je ZIET de wereld gewoon écht niet meer..alleen maar de diepe somberte / zelfhaat etc in jezelf..

Het akelige is... Deze toestandsbeelden worden heel vaak niet herkend (als het de eerste keer is dat iemand zo ontregeld) en dat is verschrikkelijk risicovol, gevaarlijk. Nog tragischer: als het wel herkent wordt is het vaak gewoon goed te behandelen, en als de psychotische depressie opklaart, beter wordt, wil zo iemand vaak niet meer dood, weet vaak niet eens meer waarom hij/ zij dood wilde...

Zo iemand heeft dus GEEN schuld, die heeft geen idee wat hij aan het doen is, is alleen maar heel erg verschrikkelijk ziek

Het zou heel fijn zijn als deze man, die op zo'n akelige wijze voor de dood heeft gekozen, in ieder geval het voordeel van de twijfel zou kunnen krijgen..

Als iedereen zegt dat het zo'n aardige man was... dan wás dat misschien ook wel zo....
( en heeft hij dus onder invloed van een (psychotische) depressie, mogelijk iets gedaan wat hij bij volle verstand nooit had willen doen.)

Dus.
Een beetje consideratie en begrip zou echt mooi zijn....

Heel mooi verwoord. Dat wilde ik hr toch even meegeven.
Verder ga ik mij niet in deze discussie mengen.
Wil de nabestaanden in elk geval erg veel sterkte wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 02:51

Misschien, als de wereld een stukje minder hard zou zijn dan sommige reacties hier doen denken, zouden minder mensen de keuze maken uit het leven te stappen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:54

Mojito schreef:
Misschien, als de wereld een stukje minder hard zou zijn dan sommige reacties hier doen denken, zouden minder mensen de keuze maken uit het leven te stappen.

Pardon? -O-
Ik ben zelf iemand aan zelfmoord verloren. Niemand wist er van. Was een jongen met een hele fijne vrienden groep.
Zijn laatste status op fb ging nog over mij en dat hij de wereld wilde zien. Naar mij wilde komen maar dat ik inmiddels een vriend had.

Had ik destijds minder hard voor hem moeten zijn dan toen hij elk weekend een ander schatje had? En toch bij hem moeten blijven?
Ik voel me namelijk vreselijk schuldig over zijn dood en als jij dan onnadenkend zoiets post dan grijpt dat me zeer aan...
Het ligt echt niet alleen aan de omgeving.
En ja ik ben soms nog steeds boos op hem. Heb zijn graf niet eens durven/kunnen bezoeken. Nu kan ik mezelf nog omzetten dat hij zo binnen zou kunnen komen maar zodra ik dat graf bezoek zal ik daar nog meer schuldgevoelens uithalen terwijl ik weet dat het niet mijn schuld is.

Ik vind het heel erg dat je zo met een vingertje wijst naar anderen. Daar kun je mensen echt diep mee kwetsen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:02

Punz schreef:
Lieveli: de smiley was eigenlijk gewoon vriendelijk bedoeld....

Oooh sorry! Rotsmileys, ik vind ze altijd iets naars hebben.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:43

benangelique schreef:
wauw. wauw. poeh. ik val even stil van je heftige reactie.

het is inderdaad niet mijn bezit en het maakt mij ook niet veel uit dat het een andere kant op gaat, maar in het kader van de nabestaanden en hun gevoelens, emoties en belevingen, is het niet goed om te gaan speculeren (want ook dat lees ik terug) en deze man (indirect en direct) egoistisch te noemen. DAT is de reden van mijn TEM. Het is inderdaad aan de moderators om te zien wat zij er mee doen. Als het topic open blijft ook prima, maar een beetje respect zou erg fijn zijn.

Kan iemand me nou eindelijk, eindelijk, EINDELIJK uitleggen wat ik verkeerd heb gezegd?! Ik schijn echt een onmens te zijn. Wat is er nou in godsnaam mis met "Als je een topic start, blijft het niet van jou en kan het wel eens een andere kant op gaan dan je wilt"?

Edit: ik kan de betreffende post niet meer vinden, zeker verwijderd. Niettemin wil ik het nog steeds weten.
Laatst bijgewerkt door Dani op 18-01-17 10:48, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote uit verwijderd bericht weggehaald

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:44

Ja sorry hoor, ik heb je uitleg gegeven. Aju.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:45

musiqolog schreef:
Kan iemand me nou eindelijk, eindelijk, EINDELIJK uitleggen wat ik verkeerd heb gezegd?! Ik schijn echt een onmens te zijn. Wat is er nou in godsnaam mis met "Als je een topic start, blijft het niet van jou en kan het wel eens een andere kant op gaan dan je wilt"?

Sorry, volgens mij heb je totaal niks verkeerds gezegt !
Ik las de laatste reacties en ik snapte er niks van.

Maak je je er niet te druk om, mensen kunnen zoiets gewoon niet begrijpen..