Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kalab schreef:Ik walg er alleen zo van dat er wordt gesproken over een mogelijk islamitische aanslag. De Islam heeft hier niets mee te maken en is in mijn ogen zelfs slachtoffer van IS. Jammer dat het gros van de Nederlanders redeneert met een plaat voor de kop... Is het dan niet erg genoeg dat er zulke dingen gebeuren? Moeten we dan complete bevolkingsgroepen gaan veroordelen?
Rawr schreef:Kalab schreef:Ik walg er alleen zo van dat er wordt gesproken over een mogelijk islamitische aanslag. De Islam heeft hier niets mee te maken en is in mijn ogen zelfs slachtoffer van IS. Jammer dat het gros van de Nederlanders redeneert met een plaat voor de kop... Is het dan niet erg genoeg dat er zulke dingen gebeuren? Moeten we dan complete bevolkingsgroepen gaan veroordelen?
Het is inderdaad een schande dat de gemiddelde moslim ook moet lijden onder geweld veroorzaakt door geradicaliseerde fanatici. Vrijdag nog had ik een zeer interessant gesprek met een goed geïntegreerde en zeer intelligente moslima die bij mij in de oogmeetstoel zat. Zij veroordeelde ook die aanslagen en dat wat Daesh uitvoert. Ze respecteerde mij zelfs als atheïst maar waarschuwde me wel dat als 'zij' over 50 jaar de meerderheid vormen ik dan wel beter mijn mening voor me kon houden wat het niet erkennen van Allah als de enige ware god zou me "problemen opleveren". Ze zei dat Islam absoluut niet met geweld verspreid mag worden en dat Europa wel via de baarmoeder veroverd kan worden.
Overigens heb ik haar zonder bril en lenzen weer de winkel uitgelaten, ondanks het feit dat ze aan beide ogen -2,25 aan sterkte nodig had. Ze was tenslotte volgens het beeld van Allah geschapen en Allah is perfect, dus zij ook en daarnaast zou haar man zou het nooit accepteren dat ze een bril zou nemen. Gelukkig heeft ze haar Algerijnse rijbewijs vroeger om kunnen zetten in een Belgisch rijbewijs en daarmee nu een Nederlands rijbewijs kunnen bemachtigen zonder examens en testen.
Gematigde Islam.
sureido schreef:Het is gewoon jammer dat de laatste jaren vrijwel de meeste aanslagen uit islamtische landen komen, of uit islamtisch geloof. Helaas interperteren deze (voor mij zeker niet islamieten) mensen (of ja mensen...) de koran niet zoals het hoort. Maar omdat het wel uit naam van de Islam gedaan word, krijgt dit meteen een slecht beeld.. heel krom voorbeeld maar wanneer de baas van ING geld verduisterd worden opeens alle medewerkers van ING aangekeken alsof ze ook verduisteren.
edit: en zo werkt media, helaas nemen veel mensen alles klakkeloos over. Gelukkig verdiep ik me wel in zaken en ook toen ik 5 maanden in Turkije zat heb ik een heel goed beeld gekregen van deze mensen. Ze zijn heel lief!
Kalab schreef:De kans is zeer groot dat IS dit zal opeisen, zelfs al zouden zij er niet eens achter zitten. Hun doel is angst en paniek zaaien en door zulke dingen op te eisen wordt dat doel steeds meer bereikt.
Ik walg er alleen zo van dat er wordt gesproken over een mogelijk islamitische aanslag. De Islam heeft hier niets mee te maken en is in mijn ogen zelfs slachtoffer van IS. Jammer dat het gros van de Nederlanders redeneert met een plaat voor de kop... Is het dan niet erg genoeg dat er zulke dingen gebeuren? Moeten we dan complete bevolkingsgroepen gaan veroordelen?
Ik ben benieuwd of er vanavond nog iets naar buiten gebracht wordt.
Rawr schreef:Het is inderdaad een schande dat de gemiddelde moslim ook moet lijden onder geweld veroorzaakt door geradicaliseerde fanatici. Vrijdag nog had ik een zeer interessant gesprek met een goed geïntegreerde en zeer intelligente moslima die bij mij in de oogmeetstoel zat. Zij veroordeelde ook die aanslagen en dat wat Daesh uitvoert. Ze respecteerde mij zelfs als atheïst maar waarschuwde me wel dat als 'zij' over 50 jaar de meerderheid vormen ik dan wel beter mijn mening voor me kon houden wat het niet erkennen van Allah als de enige ware god zou me "problemen opleveren". Ze zei dat Islam absoluut niet met geweld verspreid mag worden en dat Europa wel via de baarmoeder veroverd kan worden.
Overigens heb ik haar zonder bril en lenzen weer de winkel uitgelaten, ondanks het feit dat ze aan beide ogen -2,25 aan sterkte nodig had. Ze was tenslotte volgens het beeld van Allah geschapen en Allah is perfect, dus zij ook en daarnaast zou haar man zou het nooit accepteren dat ze een bril zou nemen. Gelukkig heeft ze haar Algerijnse rijbewijs vroeger om kunnen zetten in een Belgisch rijbewijs en daarmee nu een Nederlands rijbewijs kunnen bemachtigen zonder examens en testen.
Gematigde Islam.
Heleennn schreef:Kalab schreef:De kans is zeer groot dat IS dit zal opeisen, zelfs al zouden zij er niet eens achter zitten. Hun doel is angst en paniek zaaien en door zulke dingen op te eisen wordt dat doel steeds meer bereikt.
Ik walg er alleen zo van dat er wordt gesproken over een mogelijk islamitische aanslag. De Islam heeft hier niets mee te maken en is in mijn ogen zelfs slachtoffer van IS. Jammer dat het gros van de Nederlanders redeneert met een plaat voor de kop... Is het dan niet erg genoeg dat er zulke dingen gebeuren? Moeten we dan complete bevolkingsgroepen gaan veroordelen?
Ik ben benieuwd of er vanavond nog iets naar buiten gebracht wordt.
Dat is ook niet waar. De islam heeft hier absoluut iets mee te maken, ik weet dat het een controversiële uitspraak is maar je hoort het tegenwoordig wel vaker: "niet iedere moslim is een terrorist, maar wel iedere actuele terrorist is een moslim". Hoe sta jij tegenover deze uitspraak? Hoe komt het dat deze religie zo misbruikt kan worden de dag van vandaag?
Dit is overigens op geen enkele manier aanvallend of negatief bedoeld, het is een stelling die ik niet perse ondersteun. Ik ben gewoon benieuwd naar andere standpunten en meningen.
Varekaj schreef:Ik denk dat Rawr wil uitleggen dat er ook moslims zijn die geloven dat ze de islamitische leer kunnen laten overheersen door gewoon te zorgen dat ze in de meerderheid zijn. Dus veel kinderen krijgen enzo, tot uiteindelijk zowat de gehele wereldbevolking islamitisch is en ander geloof uit zichzelf "uitsterft" omdat wij minder kinderen hebben etc. Bekijk het als een plant die stilletjes maar zeker anderen overwoekert, als een sluipmoordenaar.
Heleennn schreef:Dat is ook niet waar. De islam heeft hier absoluut iets mee te maken, ik weet dat het een controversiële uitspraak is maar je hoort het tegenwoordig wel vaker: "niet iedere moslim is een terrorist, maar wel iedere actuele terrorist is een moslim". Hoe sta jij tegenover deze uitspraak? Hoe komt het dat deze religie zo misbruikt kan worden de dag van vandaag?
Dit is overigens op geen enkele manier aanvallend of negatief bedoeld, het is een stelling die ik niet perse ondersteun. Ik ben gewoon benieuwd naar andere standpunten en meningen.
Kalab schreef:Varekaj schreef:Ik denk dat Rawr wil uitleggen dat er ook moslims zijn die geloven dat ze de islamitische leer kunnen laten overheersen door gewoon te zorgen dat ze in de meerderheid zijn. Dus veel kinderen krijgen enzo, tot uiteindelijk zowat de gehele wereldbevolking islamitisch is en ander geloof uit zichzelf "uitsterft" omdat wij minder kinderen hebben etc. Bekijk het als een plant die stilletjes maar zeker anderen overwoekert, als een sluipmoordenaar.
Maar dit heeft het christendom toch ook? Ik ben geen christen dus ik kan het mis hebben, maar volgens mij is het ook de bedoeling dat christenen zich blijven voortplanten en hun geloof verspreiden. Daarnaast maakt een bepaalde groepering christenen wel degelijk onderscheid tussen niet-gelovigen en gelovigen en ken ik zelfs een school waar meiden geen broeken mogen dragen omdat God dat niet zo gewild heeft.
In het westen zijn we meer bekend met het christendom waardoor dingen "normaal" zijn geworden. Met de Islam zijn we nog niet zo ver omdat deze godsdienst voornamelijk in het midden-oosten gehuisvest is.