Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:47

Shadow0 schreef:
Eens Emmaa_, ik zou liever hebben dat de huidige ruimte die er is om aanranding, stalking en andere dingen die al mogelijk zijn gewoon uitgevoerd wordt. Het voelt nogal als symboolpolitiek aan als het probleem niet is dat er geen regels zijn, maar veel meer dat aangiftes niet worden opgenomen, beschikbaar bewijsmateriaal niet wordt gebruikt. Was dat niet afgelopen jaar of het jaar daarvoor dat iemand in een cafe betast werd? Dat stond gewoon op camera, maar de beveiliging en de politie deden desondanks niets. De ruimte om daar wat mee te doen is er al, alleen de wil niet altijd. Dat los je niet op met meer regels.

:)*

met als ECHTE doel inleveren van NOG meer privacy.

anniekow

Re: Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:54

Inderdaad bizar hoge percentages. Ik vraag me wel af hoeveel mensen die enquête hebben ingevuld, want dat zie ik nergens staan (of ik lees er overheen).

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:33

Citaat:
En de rechten van die ander omvatten OOK het ongewenst sexueel geprikkeld worden.

De medaille van schaars gekleed gaan, van nieuwe dure borsten trots breed etalleren, heeft ook een keerzijde; het recht van de omgeving.

Aanstootgevend gedrag is ook strafbaar. Dus nee, je mag niet (on)gekleed gaan zoals je wil.

HC, wat versta jij onder 'ongewenst sexueel geprikkeld worden'? En wat is daar zo erg aan?
Is een uitgesproken decolleté, al dan niet gevormd door 'nieuwe dure borsten' (of die borsten puur natuur zijn of niet doet er natuurlijk niet toe), volgens jou daadwerkelijk 'aanstootgevend'? Omdat dat prikkelt? Kom nou zeg. Dan kun je wel aan de gang blijven.

Naaktloperij in het openbaar is verboden. Wat er in het openbaar gedragen wordt, is voor zover mij bekend verder een vrije keuze. Je mag er iets van vinden, maar je hebt er niets over te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:05

anniekow schreef:
Inderdaad bizar hoge percentages. Ik vraag me wel af hoeveel mensen die enquête hebben ingevuld, want dat zie ik nergens staan (of ik lees er overheen).

Het is onderdeel geweest van een monitor die regelmatig afgenomen wordt bij een vaste controlegroep.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:44

Askja schreef:
Citaat:
En de rechten van die ander omvatten OOK het ongewenst sexueel geprikkeld worden.

De medaille van schaars gekleed gaan, van nieuwe dure borsten trots breed etalleren, heeft ook een keerzijde; het recht van de omgeving.

Aanstootgevend gedrag is ook strafbaar. Dus nee, je mag niet (on)gekleed gaan zoals je wil.

HC, wat versta jij onder 'ongewenst sexueel geprikkeld worden'? En wat is daar zo erg aan?
Is een uitgesproken decolleté, al dan niet gevormd door 'nieuwe dure borsten' (of die borsten puur natuur zijn of niet doet er natuurlijk niet toe), volgens jou daadwerkelijk 'aanstootgevend'? Omdat dat prikkelt? Kom nou zeg. Dan kun je wel aan de gang blijven.

Naaktloperij in het openbaar is verboden. Wat er in het openbaar gedragen wordt, is voor zover mij bekend verder een vrije keuze. Je mag er iets van vinden, maar je hebt er niets over te zeggen.

Waarom maak jij dit persoonlijk? Wat IK vind in deze is heel wat anders en niet relevant.

Ik geef je al een heel helder voorbeeld van wat er in NL, nota bene in de paardensport, werkelijkheid is.

Ongewenst seksueel prikkelen ligt niet anders dan gediscrimineerd voelen. Dat is ook reden voor ge- en verboden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:46

Ik loop al een paar dagen over dit bericht te malen en er is maar een gedachte die steeds terugkomt.

Wat zouden deze mannen er van vinden als een andere man ghb in hun drankje deed en ze aanrande?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:56

Ik vind dit een moeilijke discussie omdat ik aan de ene kant vind dat iedereen mag dragen wat hij wil maar aan de andere kant ook vermoed dat vrouwen geen idee hebben van de krachten van hormonen.

Ik las laatst nog een interview met een vrouw die in het proces zat om man te worden en die beschreef ook dat ze/hij als vrouw dacht dat mannen zich maar in moesten houden terwijl ze na haar eerste (!) hormoonbehandelingen plots bij elk mooi decolleté dacht "mens bedek jezelf, je hebt geen idee wat je met me doet".

Zo zat ik laatst in het café met collega's met een rokje, panty's en mijn nieuwe overknee laarzen. Gewoon een net jurkje wat ik ook op het werk draag, echt niet sletterig of zo. De hele dag had ik er in gelopen en niemand (van de vrouwen die heus wel commentaar zouden geven) had iets gezegd van 'sexy' of zo, hooguit dat ik er netjes uitzag. Maar toen ik naast een collega op een bankje zat legde hij zijn jas bij mij op schoot "Ja sorry hoor, ik ben ook niet van steen" zegt hij nog. De rest van de mannen giechelden wat... toen had ik het pas door. Zulke mooie benen heb ik niet dus dat zegt m.i. wel iets. Heel lief en netjes opgelost denk ik dan maar kennelijk hebben mannen toch meer 'last' van hun hormonen dan vrouwen.

En dan zijn dit brave huisvaders tijdens een colaatje hé... bij het stappen lopen er nu eenmaal ook gekken rond, mensen die onder invloed zijn van het één en ander, mensen die andere mensen nu eenmaal haten, weten wij veel.

Zelf ben ik opgevoed met: "Oók uitkijken als jouw licht op groen staat is; aan 'gelijk heb je heel weinig als je in het ziekenhuis ligt". Natuurlijk moet je stoppen voor rood, maar het feit is dat niet iedereen het altijd doet. Zo ook met stelen: natúúrlijk moet je aan kinderen leren om niet te stelen... "DUH" zou ik bijna zeggen. Maar dat betekent niet dat er iets mis is met de maatschappij als je je kinderen óók leert om hun nieuwe laptop niet open en bloot in de auto met een open raam op een drukke parkeerplaats te laten liggen (ik noem maar iets). Nee je mag niet stelen, maar er lopen wel gekken rond die wél stelen en desnoods het raampje intikken.... en dat is heus niet omdat ze nooit van hun moeder geleerd hebben dat stelen niet mag.

Met andere woorden: iedereen die vind dat uitlokking niet bestaat moet dat vooral vinden... maar wat mij betreft liever in een slobberpyama achter bokt dan halfnaakt tegen een man aan rijdend in de disco. Ze hebben op allebei de plekken evenveel moreel gelijk maar lopen op de ene plek wel wat minder risico dan op de andere plek.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:30

sallandval schreef:
Ik las laatst nog een interview met een vrouw die in het proces zat om man te worden en die beschreef ook dat ze/hij als vrouw dacht dat mannen zich maar in moesten houden terwijl ze na haar eerste (!) hormoonbehandelingen plots bij elk mooi decolleté dacht "mens bedek jezelf, je hebt geen idee wat je met me doet".

Deze ervaring ook met een vriend van mij die jaren geleden van vrouw naar man is gegaan. Deze man heeft echt moeite gehad om zijn hormonen onder appel te houden en raakte veel meer opgewonden van bloot bij vrouwen als toen hij nog een vrouwen lichaam had.

Een andere beeldspraak:

Inderdaad is het verstandiger om je fiets op slot te zetten, maar het is nooit iemands schuld als een fiets die niet op slot staat toch gestolen wordt. Want dat hoort gewoon niet.
Hier waar ik woon, staat altijd alles bij iedereen open, net als vroeger in Nl het touwtje dat uit de deur hing.

Zo ook indertijd op vakanties in Egypte en Tunesië. Dan pasten wij als vrouwen ons toch aan de normen van dat land aan, want je wist gewoon dat als je dat niet deed dat je problemen kreeg. Dus we waren gewoon meer bedekt en zelfs geluierd als we "mosk" gingen bezoeken.
In Nl en hier kun je dan wel weer wat bloter gekleed gaan en een korte broek is geen probleem.
Maar dan nog blijft staan, dat een vrouw die uitdagend gekleed is niet aangerand dient te worden. Dat is altijd verboden, net als het stelen van een fiets die niet op slot staat.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:59

pien_2010 schreef:
Een andere beeldspraak:

Inderdaad is het verstandiger om je fiets op slot te zetten, maar het is nooit iemands schuld als een fiets die niet op slot staat toch gestolen wordt. Want dat hoort gewoon niet.
Hier waar ik woon, staat altijd alles bij iedereen open, net als vroeger in Nl het touwtje dat uit de deur hing.

[knip]
In Nl en hier kun je dan wel weer wat bloter gekleed gaan en een korte broek is geen probleem.
Maar dan nog blijft staan, dat een vrouw die uitdagend gekleed is niet aangerand dient te worden. Dat is altijd verboden, net als het stelen van een fiets die niet op slot staat.

Helemaal mee eens. Zelf heb ik alleen niet de neiging om het risico te gaan lopen, en als ik een dochter had (heb geen kids) dan zou die dat ook niet mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:36

sallandval schreef:
Ik vind dit een moeilijke discussie omdat ik aan de ene kant vind dat iedereen mag dragen wat hij wil maar aan de andere kant ook vermoed dat vrouwen geen idee hebben van de krachten van hormonen.

Zo zat ik laatst in het café met collega's met een rokje, panty's en mijn nieuwe overknee laarzen. Gewoon een net jurkje wat ik ook op het werk draag, echt niet sletterig of zo. De hele dag had ik er in gelopen en niemand (van de vrouwen die heus wel commentaar zouden geven) had iets gezegd van 'sexy' of zo, hooguit dat ik er netjes uitzag. Maar toen ik naast een collega op een bankje zat legde hij zijn jas bij mij op schoot "Ja sorry hoor, ik ben ook niet van steen" zegt hij nog. De rest van de mannen giechelden wat... toen had ik het pas door. Zulke mooie benen heb ik niet dus dat zegt m.i. wel iets. Heel lief en netjes opgelost denk ik dan maar kennelijk hebben mannen toch meer 'last' van hun hormonen dan vrouwen.

En dan zijn dit brave huisvaders tijdens een colaatje hé... bij het stappen lopen er nu eenmaal ook gekken rond, mensen die onder invloed zijn van het één en ander, mensen die andere mensen nu eenmaal haten, weten wij veel.

Zelf ben ik opgevoed met: "Oók uitkijken als jouw licht op groen staat is; aan 'gelijk heb je heel weinig als je in het ziekenhuis ligt". Natuurlijk moet je stoppen voor rood, maar het feit is dat niet iedereen het altijd doet. Zo ook met stelen: natúúrlijk moet je aan kinderen leren om niet te stelen... "DUH" zou ik bijna zeggen. Maar dat betekent niet dat er iets mis is met de maatschappij als je je kinderen óók leert om hun nieuwe laptop niet open en bloot in de auto met een open raam op een drukke parkeerplaats te laten liggen (ik noem maar iets). Nee je mag niet stelen, maar er lopen wel gekken rond die wél stelen en desnoods het raampje intikken.... en dat is heus niet omdat ze nooit van hun moeder geleerd hebben dat stelen niet mag.

Met andere woorden: iedereen die vind dat uitlokking niet bestaat moet dat vooral vinden... maar wat mij betreft liever in een slobberpyama achter bokt dan halfnaakt tegen een man aan rijdend in de disco. Ze hebben op allebei de plekken evenveel moreel gelijk maar lopen op de ene plek wel wat minder risico dan op de andere plek.

Maar is het dan de verantwoordelijkheid van de vrouw om andere kleding te dragen, of is het de verantwoordelijkheid van de man om zijn hormonen/driften onder controle te houden? Ik vind het laatste namelijk.

Je kinderen leren dat ze de laptop niet in de auto moeten laten liggen vind ik 1, en dat is een onderdeel, maar ik vind het belangrijkste uitgangspunt dat je je kinderen moet leren om niet zomaar een laptop uit een auto te pakken die niet van hun is. Jan Terlouw had er gister een mooi pleidooi over in DWDD, dat we het vertrouwen in de mensheid (terecht) kwijt zijn geraakt, maar dat het juist belangrijk en essentieel is om dat vertrouwen terug te krijgen. Ik vind focussen op consentonderwijs echt heel belangrijk. Daarbuiten gaat het hier niet om diefstal, maar het gaat om het aantasten van de integriteit van een ander persoon, en dat vind ik echt nog wel een stap erger. Een laptop kan je vervangen. Dat is even onwijs zuur, maar je kan er eentje terugkrijgen. Wat je de rest van je leven meedraagt als je seksueel geweld meemaakt kan je nooit meer kwijtraken, het is een stemmetje dat altijd in je achterhoofd blijft zitten.

Het gaat er ook totaal niet om dat alle vrouwen maar zo bloot mogelijk gekleed moeten gaan om mannen te pesten, of om ze uit te dagen, maar het gaat er wel om dat ik ook niet altijd mijn voorgevel hoef te bedekken in een coltrui als ik over straat ga omdat ik anders het risico loop dat mannen hun leuter niet in hun broek kunnen houden. Wat dat betreft vind ik het dus geen wisselwerking, het gaat niet twee kanten op. Een vrouw die volgens bepaalde standaarden 'uitdagend' of 'bloot' gekleed is heeft het recht om dat te doen omdat het haar lichaam is, iemand anders heeft nooit het recht om dat aan te tasten of om haar te misbruiken omdat ze er zo bij loopt.

Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, dat je als vrouw op je hoede moet zijn en dat een belangrijk deel van seksueel geweld tegengaan ook is dat je op jezelf en je vriendinnen let, maar ik pleit er persoonlijk voor dat dat niet meer nodig zou moeten zijn. Het is al walgelijk genoeg dat als ik met een groepje vriendinnen wat ga drinken dat er dan altijd eentje binnen moet blijven zitten als we gaan roken omdat er anders een risico is dat iemand iets in ons drankje gooit.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:54

Emmaa_ schreef:
Ik heb gemengde gevoelens over het straatintimidatieverbod. Aan de ene kant ben ik er heel blij mee, maar aan de andere kant vind ik het aardig fishy. Het zou mogelijk moeten maken dat er ook zonder aangifte boetes of andere maatregelen volgen. Om dit mogelijk te maken komt er meer controle op straat en via beveiligingscamera's. Flink inleveren op de privacy dus weer. Daarbuiten vind ik het een té makkelijk intrapbare deur wbt etnisch profileren en andere racistische uitingen.

Ze willen undercover agenten in zetten is het plan. Dit in verschillende wijken in de stad waar een vrouw gewoon niet meer normaal over straat kan lopen zonder uitgemaakt te worden voor ho*r wanneer ze niet reageerd op bepaalde wensen van groepen heren die op straat hangen. Ik zeg dat netjes want laten we eerlijk wezen, dit zijn altijd groepjes noord Afrikanen die het doen.
Ik vind het wel o.k

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:04

Allebei de verantwoordelijkheid Emma. Natuurlijk is aanranding nooit goed te praten. Maar het gebeurd wel en als je ziet hoe er soms bijgelopen wordt... ziepoesnetniet-rokjes, tietenflappeneruit-truitje vind ik niet normaal om te dragen :n een coltrui is ook overdreven, maar truitjes waarin je alles ziet zitten ook.

Mannen moeten hun hormonen onder controle houden, maar als ze dat niet doen zit jij met het probleem. Bedek dan iig je lijf :j

Net zoals dat mijn man koste wat het kost altijd voorrang wil nemen als hij het heeft. En ik soms zeg: 'rem gewoon, hij ziet je niet'. 'Ja maar ik heb voorrang' 'ja maar ik wil de auto heel houden'. Dat principe. Tuurlijk heb je gelijk maar maak het jezelf dan ook makkelijker :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:09

verootjoo schreef:
Allebei de verantwoordelijkheid Emma. Natuurlijk is aanranding nooit goed te praten. Maar het gebeurd wel en als je ziet hoe er soms bijgelopen wordt... ziepoesnetniet-rokjes, tietenflappeneruit-truitje vind ik niet normaal om te dragen :n een coltrui is ook overdreven, maar truitjes waarin je alles ziet zitten ook.

Mannen moeten hun hormonen onder controle houden, maar als ze dat niet doen zit jij met het probleem. Bedek dan iig je lijf :j

Net zoals dat mijn man koste wat het kost altijd voorrang wil nemen als hij het heeft. En ik soms zeg: 'rem gewoon, hij ziet je niet'. 'Ja maar ik heb voorrang' 'ja maar ik wil de auto heel houden'. Dat principe. Tuurlijk heb je gelijk maar maak het jezelf dan ook makkelijker :)

ik denk dat 80% van de vrouwen die zich bewust is van het probleem daar echt over nadenken wanneer ze voor hun kledingkast staan, ik ook. En DAT is juist het ziekelijke. Niet wat wij willen dragen, dat is eigenlijk opgelegd door de modewereld en het ideaal van de maatschappij (ook een discussie waard).
Het ziekelijke is dat we ons niet veilig meer voelen, en de ja maars zoals bovenstaande maken het voor mij alleen maar erger, want we zijn er ons al bewust van, veel vrouwen vegen er gewoon hun voeten aan uit principe, ik geef ze geen ongelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:11

Ik denk daar niet bewust over na. Ik vind het namelijk als vrouw ook niet normaal om zulke korte rokjes te dragen en diepe decolletés dus ik heb dat niet in mn kast liggen. Ik heb alleen degelijke kleding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:15

rapido schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb gemengde gevoelens over het straatintimidatieverbod. Aan de ene kant ben ik er heel blij mee, maar aan de andere kant vind ik het aardig fishy. Het zou mogelijk moeten maken dat er ook zonder aangifte boetes of andere maatregelen volgen. Om dit mogelijk te maken komt er meer controle op straat en via beveiligingscamera's. Flink inleveren op de privacy dus weer. Daarbuiten vind ik het een té makkelijk intrapbare deur wbt etnisch profileren en andere racistische uitingen.

Ze willen undercover agenten in zetten is het plan. Dit in verschillende wijken in de stad waar een vrouw gewoon niet meer normaal over straat kan lopen zonder uitgemaakt te worden voor ho*r wanneer ze niet reageerd op bepaalde wensen van groepen heren die op straat hangen. Ik zeg dat netjes want laten we eerlijk wezen, dit zijn altijd groepjes noord Afrikanen die het doen.
Ik vind het wel o.k

Laten we eerlijk wezen? Ik ervaar dat in ieder geval totaal niet zo. Ik word ongeveer honderd keer vaker nagebrald door een stel dronken studenten dan door noord-Afrikanen in ieder geval. Dit is dus precies wat ik bedoel met het makkelijker maken van etnische profilering.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:16

verootjoo schreef:
Ik denk daar niet bewust over na. Ik vind het namelijk als vrouw ook niet normaal om zulke korte rokjes te dragen en diepe decolletés dus ik heb dat niet in mn kast liggen. Ik heb alleen degelijke kleding.

Ik begrijp je opmerking, ik draag ook enkel dingen tot de knie. Maar ik vind niet dat je, zelfs al heb je een ietwat onthullende kledingstijl, je je daar zorgen over moet maken. Als mannen een beetje huid niet aankunnen, blijven ze beter binnen; buiten hangen er lingerie posters en op tv is er genoeg seks te zien. Ik geloof echt niet dat die korte rokjes datgene is wat mannen drijft, hoogstens datgene wat ze voor jou doet kiezen wanneer ze een slachtoffer zoeken om achteraf te kunnen zeggen 'als ze er zo bijliep, wilde ze het vast zelf'

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:28

DIT is onderdrukking, boodschappen van zelfbescherming krijgen we echt genoeg. Ik heb respect voor die vrouwen die in hun korte rokjes blijven rondlopen. Als we er allemaal mee stoppen is het snel gedaan met de vrijheid.

Worden er in islamitische landen dan geen vrouwen verkracht? En in afrika bij stammen waar niemand kleren draagt constant?

Dat is het probleem verplaatsen naar de vrouw, zelfs al is het onder het mom van we willen ze beschermen. Dat er duidelijke communicatie moet zijn van beide kanten eens, maar ik ga me niet meer bedekken dan ik zelf zin in heb.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:26

verootjoo schreef:

Excuse me? Sorry hoor maar omdat iemand driften heeft moet een ander tot de nek toe bedekt zijn? Slaat toch nergens op. Ja sorry had je jezelf maar moeten bedekken. Kom op zeg dat is gewoon weg geen excus om iemand aan te randen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:59

speedfiets_2 schreef:
verootjoo schreef:

Excuse me? Sorry hoor maar omdat iemand driften heeft moet een ander tot de nek toe bedekt zijn? Slaat toch nergens op. Ja sorry had je jezelf maar moeten bedekken. Kom op zeg dat is gewoon weg geen excus om iemand aan te randen

Zet jij je fiets op slot als je die bij het station zet?

Stelen mag niet.
Toch heb ik ooit de politie aan de deur gehad omdat ik mijn auto niet op slot op mijn eigen oprit had staan. Let wel; op eigen grond nota bene. Kreeg een waarschuwing, volgende keer een boete.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:01

Mooi, een vrouw vergelijken met een auto of fiets. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:05

speedfiets_2 schreef:
verootjoo schreef:

Huh?? Lees jij wel :?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:06

Maar het is natuurlijk toch wel zo dat je met je kledingkeuze signalen uitzendt,al of niet bewust.Daar draait de hele modeindustrie toch om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:07

anjali schreef:
Maar het is natuurlijk toch wel zo dat je met je kledingkeuze signalen uitzendt,al of niet bewust.Daar draait de hele modeindustrie toch om.

Maar dat betekent niet dat je een signaal uitstraalt dat je aangerand of verkracht wilt worden. Daar kan je namelijk nooit 'om vragen' in je kleding.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:11

Emmaa_ schreef:
anjali schreef:

Maar dat betekent niet dat je een signaal uitstraalt dat je aangerand of verkracht wilt worden. Daar kan je namelijk nooit 'om vragen' in je kleding.

Nee, maar zo wordt er soms wel gedacht. Dus om je dan bloot en sexy te kleden in bepaalde omstangheden is niet zo slim... je vraagt er niet om, maar handig is anders.

Een openstaand raam in een huis mag je ook niet zomaar naar binnen. Maar dat gebeurt wel dus is het slim ramen en deuren te sluiten als je weggaat.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:12

Zet jij je fiets op slot als je die bij het station zet?

Stelen mag niet.
Toch heb ik ooit de politie aan de deur gehad omdat ik mijn auto niet op slot op mijn eigen oprit had staan. Let wel; op eigen grond nota bene. Kreeg een waarschuwing, volgende keer een boete.[/quote]

Ik ben geen fiets of auto.

Dus je zou dan je kinderen ook binnen moeten houden? Want deze winden pedofielen op en dat is voor hun vervelend. Doen we toch ook niet? Van hen word ook verwacht hun driften in te houden. Net zoals iedere andere man en vrouw.

Situatie moet gewoon helemaal niks uitmaken. Als er een niet mee eens is dan is het gewoon nee. Ookal draagt deze uitdagende kleding. Die mevrouw kan er niks aan doen dat ze zo geworden is.